Zin en onzin van cryptovaluta

@ Fries Foar Frijhiid: Bitcoin is ''open source'' zoals dat heet: de code is bekend: https://github.com/bitcoin/bitcoin. Dus waarvoor een patent? Er hangen wel licenties aan: MIT https://opensource.org/licenses/MIT
Als je bijv. 22 miljoen bitcoin wil i.p.v. 21 miljoen en je komt met de code die erbij hoort en je doet een ''pull-request'' richting ''the community'': dan zegt ''the community": ''kom met iets beters''.
In die community zit bijv. ook Sjors Provoost: een Nederlander.
Over Satoshi Nakamoto: als je Netflix zit te kijken, hoef je toch ook de naam niet te weten van de programmeurs van Netflix? Of van de ING-app?
Van ING en Netflix weten we wel wie de directie en de oprichters zijn. Van blockchain niet, hoe kunnen we dan de betrouwbaarheid beoordelen van blockchain?
 
Welke cryptomunten worden het minst voor speculatie gebruikt?
Ik zou zeggen BTC.

m.i. (en nu komen de tegenstanders vast weer boven :) ) is dat toch echt meer en store of value.

Hoe lager de prijs, hoe groter de kans op grote fluctuaties, dus meer speculatie.
Dus ik denk dat kleinere nieuwe cryptomunten, aka shitcoins, meer speculatief zijn.

De oudere dus minder speculatief.
 
Ik zou zeggen BTC.

m.i. (en nu komen de tegenstanders vast weer boven :) ) is dat toch echt meer en store of value.

Hoe lager de prijs, hoe groter de kans op grote fluctuaties, dus meer speculatie.
Dus ik denk dat kleinere nieuwe cryptomunten, aka shitcoins, meer speculatief zijn.

De oudere dus minder speculatief.
Zou je denken... Waarom investeren institutionele beleggers en banken in BTC.
Omdat de fluctuaties relatief misschien klein zijn maar 5000 dollar pst up or down, is dus voer voor speculatie
 
Zou je denken... Waarom investeren institutionele beleggers en banken in BTC.
Omdat de fluctuaties relatief misschien klein zijn maar 5000 dollar pst up or down, is dus voer voor speculatie
Speculatie is er altijd, maar de percentages tellen, niet de absolute bedragen.

BTC gaat echt voorlopig niet met 1000% omhoog en dat kan bij een shitcoin die op 0,0000003 ct staat een stuk makkelijker

Dus de gok component is bij goedkope altcoins een stuk groter
 
Geluid van Marion :LaBoure van de Deutsche Bank: ''Bitcoin het goud van de 21ste eeuw'' en ''Bitcoin blijft, want kan niet verboden worden''

 
Geluid van Marion :LaBoure van de Deutsche Bank: ''Bitcoin het goud van de 21ste eeuw'' en ''Bitcoin blijft, want kan niet verboden worden''

Mooi, ik ben voor.

Ik heb voor mijn financiële planning en koers in mijn hoofd waar die btc op moet staan :)

Anders koop ik er een doos voor een ga ik onder de brug. Ook best, lekker spiritus drinken:)
 
Thanks.

Als het zover komt zal ik aan je denken. Maar ik denk dat ik dan Santiago de compostella ga waggelen en dan kom ik wel bij je langs
Volgens mij wordt dat niets, ik heb wel een schelp aan de deur.... Dus voor Compostella lopers onderdak en eten. Zie ze nooit komen
 
Ik ben te herkennen aan een maga petje, komt goed!!
Dat zal je dan niet meevallen, daar kom je België niet eens mee door, ik heb plek bij de buurvrouw 72 houdt ze misschien op met klagen over haar vriendje die iets niet meer omhoog krijgt hij is 97 🤣🤣🤣

Geef maar een waarschuwing hier kan ik er rekening mee houden...
 
Dat zal je dan niet meevallen, daar kom je België niet eens mee door, ik heb plek bij de buurvrouw 72 houdt ze misschien op met klagen over haar vriendje die iets niet meer omhoog krijgt hij is 97 🤣🤣🤣

Geef maar een waarschuwing hier kan ik er rekening mee houden...
We hebben het wel over ongeveer 15 jaar hé? dan is Donald inmiddels God/Emperor/King van de US en krijg ik overal een lift met zo'n petje :)

En dan is je buurvrouw >85 :-( ook ik heb mijn grenzen :)
 
We hebben het wel over ongeveer 15 jaar hé? dan is Donald inmiddels God/Emperor/King van de US en krijg ik overal een lift met zo'n petje :)

En dan is je buurvrouw >85 :-( ook ik heb mijn grenzen :)
Maar dan ben jij ook weer 15 jaar ouder 🤣🤣🤣🤣grenzen schuiven op.... Bij mij naar beneden maar ok das onbewust 🤣🤣🤣 ivm bijwerkingen
 
Geluid van Marion :LaBoure van de Deutsche Bank: ''Bitcoin het goud van de 21ste eeuw'' en ''Bitcoin blijft, want kan niet verboden worden''

Dream on...

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.783
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan