Ziekte als vergiftigingscrisis door voedingstekorten

ruud

New member
Ziekte als vergiftigingscrisis door nutriententekorten.

Deze definitie van ziekte komt van Mike en heeft hij geformuleerd bij het onderwerp ¨onze kwelgeest Martijn Katan¨ https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=81 .

Quote:
Leg mij dan maar eens uit hoe het kan dat de natuurvolkeren die Weston Price zag eeuwenlang oergezond en beresterk waren, maar binnen 1 generatie verzwakten door moderne, westerse voeding en ineens verkoudheden en griepjes kregen en zelfs bezweken aan artritis, tuberculose en andere ontstekings- en infectieziektes. Je raakt besmet met een bacterie of je raakt niet besmet, maar niet eeuwenlang niet en dan binnen 1 generatie ineens wel.

Hoe kan het dat zelfs nu nog de een wel ziek wordt en de ander niet? Vat jij een kou of vat de kou jou? Het heeft allemaal te maken met de omgeving van de cellen. Hoe gezonder deze is hoe gezonder de cellen zijn. Hoe ongezonder deze is hoe ongezonder de cellen zijn. Ziekte is niets meer dan een vergiftigingscrisis door voedingstekorten. Alleen al de lage voorraad vit. C en D die mensen hebben speelt ze in de herfst- en wintermaanden parten.


Quote:
Griep komt veel in de herfst en winter voor. Mensen die griep krijgen hebben geen reserves aan vit. C en D. Zie mijn eerdere post hierover. Verder zie je rond de feestdagen veel 'griep'. Men eet dan vrachten met suiker, dus inderdaad ineens heel veel giftige voeding. Denk aan winterse lekkernijen als chocoladeletters, speculaas, taaitaai, kerstbrood, amandelstaven etc.

Er zijn ook zgn. zomergriepen. De mensen tappen dan misschien wel gratis vit. D bij via zonlicht, maar de zon verhoogt ook de lichaamswarmte, waardoor het lichaam eindelijk kan gaan ontgiften. Zoveel mensen hebben standaard een te lage lichaamstemperatuur.

Ik ben het beste voorbeeld. Ik was vroeger standaard ziek als er iets 'heerste' en nu helemaal niet meer. Ook was ik 365 dagen per jaar neusverkouden en nu niet meer. Ik had allerlei allergien en intoleranties, waaronder 'hooikoorts'. Nu helemaal niet meer. Het enige verschil met voorheen is een aanzienlijk verbeterd inwendig milieu.


Mijn vraag aan jou Mike: heb je er een (voor-)beeld bij hoe die nutriententekorten tot vergiftiging kunnen leiden in ons lichaam?

(ik had even geen zin meer om in een rubriek verder te gaan die over een persoon gaat en bovendien is dit een onderwerp dat apart aandacht verdient vind ik).

 
Dorien,

Uit het onderzoek van Weston Price blijkt dat de hoge beschermingsfactor die vetoplosbare vitamines (A, D, E, K) boden aan natuurvolkeren geheel of gedeeltelijk verdween door het inruilen van hun inheemse voedingspatroon voor een vetarm en suikerrijk westers voedingspatroon, waardoor ze ziek werden. Dat is dus hoe belangrijk vetoplosbare vitamines zijn. Wist je dat vitamine C behalve in een wateroplosbare variant ook in een vetoplosbare variant voorkomt? Het zal je denk ik niet verbazen dat de vetoplosbare vit. C in dierlijke vetten zit en de meest effectieve variant is.

Daarnaast spelen mineralen ook een cruciale rol in de energiehuishouding (elektrolyten). Voeg daaraan toe een gebrek aan zuurstof (verstikking) en waterstof (uitdroging) en je hebt een recept voor ziekte. In het westerse voedingspatroon komen we die vier factoren, vetten, mineralen, zuurstof en waterstof, tekort. We missen hierdoor essentiële bouwstenen van het leven en krijgen daardoor meer afbraak van opbouw. Meer ziekte dan gezondheid dus.

Mike

 
Quote:
Wist je dat vitamine C behalve in een wateroplosbare variant ook in een vetoplosbare variant voorkomt? Het zal je denk ik niet verbazen dat de vetoplosbare vit. C in dierlijke vetten zit en de meest effectieve variant is.


Hoi Mike, nee dat wist ik niet!

& dank voor je uitleg.

Je hebt beschreven wat de tekorten zijn Mike, maar ik vraag me nog steeds wel af HOE nutriententekorten dan tot een overschot aan gif kunnen leiden.

 
Hier nog een quote van Mike over hoe wij door vaccins vergiftigd worden met zogenaamde knutselvirussen die geen virussen zijn:

Quote:
Zeer krachtige gifstoffen, die d.m.v. vaccins rechtstreeks in de bloedbaan terechtkomen. Zware metalen (kwik, aluminium, fluor), formaldehyde, squaleen, aspartaam, smaakversterker, dierlijk DNA, conserveermiddelen, etc. Daarnaast worden er geheel nieuwe organismes gekweekt door bestaande met elkaar te kruisen, bijv. de borella (ziekte van Lyme).


https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=81&page=2

 
Quote:
Je hebt beschreven wat de tekorten zijn Mike, maar ik vraag me nog steeds wel af hoe nutriententekorten dan tot een overschot aan gif kunnen leiden.


We worden van alle kanten bestookt: luchtvervuiling, chemicalien, genetisch gemodificeerd knutselvoedsel, financiële, relationele en emotionele stress, nucleaire straling, etc. Dat zijn je gifstoffen. De bescherming moet van binnenuit komen en dat kan alleen door middel van volledige en volwaardige voeding.

Mike

 
Ik liep met dezelfde vraag rond als Dorien. Maar nu lees ik het antwoord al. Ik kan er nog aan toevoegen dat er bij alle soorten verbrandingsprocessen gifstoffen vrijkomen, zelfs in een gezond lichaam die gezonde voeding krijgt. Dus ook de spijsvertering en stofwisseling zijn een bron van afvalstoffen, maar daar kan je lichaam prima mee uit te voeten zo lang die gezond is en gezonde voeding krijgt.

 
Een kort maar essentieel topic.

Quote:
Wist je dat vitamine C behalve in een wateroplosbare variant ook in een vetoplosbare variant voorkomt?


Dan zouden we dus vitamine C net zo goed aan het rijtje van vetoplosbare vitamines toe kunnen voegen, niet? Dan wordt het dus A-C-D-E-K. Of bestaan andere vitamines ook zowel in water- als in vetoplosbare variant?

 
Ja, vit. B-complex bijvoorbeeld. Daarom is lever zowel een goede leverancier van vit. C als van vit. B. Dit is ook de reden waarom we volledig zouden kunnen leven van dierlijk voedsel en niet van plantaardig voedsel.

Mike

 
Wat ik nog steeds niet begrijp: wat ik begreep is dat veel indianen of bijv. hindoestanen, blootgesteld aan de westerse cultuur juist diabetes krijgen.

Je zou toch verwachten dat zij het juist niet krijgen omdat zij beter doorvoed zijn voordat ze blootgesteld waren aan de degeneratie.

Ook las ik dat een gezin dat in het wild leefde in Siberie https://www.fatsforum.nl/topic/overleven-in-het-wild-of-in-de-¨geciviliseerde-wereld¨ , dat dat na blootstelling aan de buitenwereld binnen drie jaar na 1981 voor een groot deel bezweek aan infecties en nierfalen.

Je zou toch zeggen: zij hadden die blootstelling met vlag en wimpel moeten overleven omdat ze zo goed doorvoed waren?

 
Dat gezin in Siberie was niet goed doorvoed. Ze waren zelfs heel erg ondervoed en 1 lid van de familie was zelfs gestorven aan ondervoeding.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan