Ziek van schimmel in huis.

MaggieN

New member
Weet iemand een arts die ervaren is in het behandelen van patiënten waarbij de oorzaak de schimmel in hun huis/werkplek/etc. is?
28% van de mensen kunnen, qua aanleg, slecht omgaan met schimmel in huis. Dat kan brain fog opleveren, maar ook een trage schildklier, auto-immuun ellende, bijnieruitputting, enz. De remedie is dan: Zien dat je uit de buurt van schimmel komt, met een ervaren arts de toxines uit je lijf pesten en vervolgens de schade aan je lichaam herstellen. Voor die laatste twee heb je dus een ervaren arts nodig.
Weet iemand zo'n arts?
 
Als het lichaam goed functioneert (echt gezond is) zal het zelf doen wat jij met geweld denkt te moeten bereiken. Gaan knoeien aan iets dat van nature en in principe goed werkt gaat nooit iets goeds opleveren. Bij verstoring van de goede werking zal die (primaire) verstoring opgeheven moeten worden.
 
Mijn lichaam is dus niet gezond. Ik functioneer nog maar een uur of 5 per dag. Ik leef ongeveer op bottensoep met groente en vlees, ei, vetten als avocado, kokosolie en olijfolie, zoete aardappels en wat fruit. Verder houd ik strikte slaaptijden aan (om 10 uur naar bed en 's middags een paar uur), doe ademhalingsoefeningen, Tai Chi en zorg dat ik voldoende rondloop (7000 stappen per dag). Al een jaar of 20 probeer ik uit te vinden waarom ik me steeds vermoeider voel en steeds minder kan doen, hoewel ik steeds gezonder ben gaan leven. Bij alles wat er moet gebeuren vraag ik me eerst af hoeveel energie me dat gaat kosten en of ik zonder kan. Als ik zonder kan bespaar ik me de moeite. Behalve een trage schildklier, allerlei allergieën en een forse bijnieruitputting heb ik al zo'n 4 1/2 last van een chronische bijholteontsteking, enz. Nu hoorde ik van Chris Kresser dat schimmel in je huis heel goed de oorzaak van bijnieruitputting/HPA axis dysfunction kan zijn. Mogelijk is dat bij mij het geval, aangezien ik niet tegen Aspergillis Niger (een schimmel , oa in graan) gist en penicilline kan. Vandaar dat ik hier vraag of er iemand een arts weet die me daarbij kan helpen.
 
Ik herken mij wel in jouw situatie. Nu had ik laatst flinke griep, heb heel weinig kunn edoen, dus maar flink rusten. Ook heel weinig gegeten en raad eens wat: na de griep waren alle klachten als pijntjes, huidproblemen, oorsuizen, onrust, slecht slapen, gespannen zijn, kouwelijk enz. helemaal WEG!
Dus rust en weinig eten. Als je uitgeput bent is er maar 1 oplossing: uitrusten en dat geld zeker ook voor de spijsvertering.
Schimmel in huis: Veel te vochtig in huis. Materialen gaan pas beschimmelen bij een vochtgehalte van 20%, dat is in luchtvochtigheid uitgedrukt ergens in de buurt van 80%. Waar zit de schimmel? kruipt er vocht uit de fundering omhoog, lekt het dak, is er een lekke afvoer, wordt er voldoende geventileerd?
 
Maggie, misschien had ik het al eens gevraagd, maar je hebt toch geen amalgaamvullingen (gehad)?

Mark
 
Als het een huurhuis is: volgens mij is de huurbaas verplicht de oorzaak van schimmel op te lossen.
Zelf ben ik begonnen met enzymtherapie. Om hele andere redenen. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe dat verder gaat.
Googelen op enzymtherapie geeft veel info.
 
Maggie, staan er zendmasten bij jou in de buurt, dat zorgt ook voor ongelooflijke problemen.
Gisteren had ik de "waterman" op bezoek (www.aqua-aurora.nl) en die vertelde dat hij bij een bepaald wellnesscentrum een ziekenhuis naast staat met heel veel van die troep op het dak, zendmasten enz.
In het bubbelbad van het wellnesscentrum gingen de mensen altijd binnen het kwartier het water uit omdat hun ogen zeer gingen doen.
Sinds de waterman een vitalizer op hun systeem heeft geplaatst is dat probleem opgelost.
Dus masten, routers enz in woonwijk enz. zijn enorme verstoorders en dat houdt misschien de candida zelfs in stand.
Borax schijnt een goede hulp te zijn bij het wegkrijgen van candida overigens.
Kijk op het topic hier op het forum, is al e.e.a. over geschreven.
 
@Gerard: Ik rust nu al onwijs veel. Nergens puf voor. Mijn energie besteed ik op het ogenblik primair aan eten maken (batch cooking, bv soep of andere dingen die weinig ingrediënten, of moeite vragen) wat beweging en ademhalingsoefeningen, EFT en wat Tai Chi. Voor een paar weken is dat leuk, maar dit is al jaren zo en wordt steeds erger.
Het vochtgehalte in huis is inderdaad veel te hoog. Vaak zo’n 85%. ’s Morgens is het raam van de slaapkamer voor ¾ beslagen. Het is mogelijk dat het grondwater in de wijk te hoog staat. In alle kamers staan 1-4 vochtvreters, in de badkamer is een ventilator die aangaat zodra je het licht aandoet, was gaat in de droger, de afzuigkap gaat aan als er gekookt wordt, er wordt dagelijks geventileerd, enz.
@ 100% leven: Ja ik heb inderdaad amalgaamvullingen gehad. Die zijn inmiddels allemaal al enige tijd geleden vervangen door witte vullingen of kronen. Niet allemaal tegelijk, maar wel in de laatste 20 jaar. De laatste zo’n jaar of 5 geleden. Ook heb ik een periode vrij veel tonijn gegeten. Toch kan ik me niet voorstellen dat ik een kwikvergiftiging heb. Ik wordt regelmatig getest met bio resonantie en levend bloedanalyses. Daar kwam in eerste instantie borrelia belasting (lyme) en een tekort aan B12 uit. De eerste is geen probleem meer, de B12 blijf ik extra nemen in de vorm van pleisters en zuigtabletten. Bij alle testen is er nooit kwik naar boven gekomen.

@ Marian: Er staat inderdaad een zendmast bij ons in de buurt. Op het dak van een bejaardentehuis! We zijn nu echter al drie weken in het buitenland en daar staat volgens mij niets in de buurt. De dichtstbijzijnde is ongeveer 7 km verderop. Als dat het zou zijn zou ik me nu top moeten voelen. Het water dat ik gebruik is gefilterd en gerevitaliseerd.
 
Maggie, bij kronen wordt helaas nog vaak amalgaam gebruikt om ze vast te zetten. Ik zou eens aan je tandarts vragen wat er bij jou voor materiaal is gebruikt. Op een röntgenscan komt dit niet naar voren, daarvoor zou de kroon gelift moeten worden om te zien wat er onder zit.

Wel apart dat er uit de bio-resonantie tests en levend bloedanalyses nu niets meer naar boven komt wat kan verklaren waarom je je zo slecht voelt. Zou een schimmelinfectie niet bij één van die testen te zien moeten zijn? Misschien eens een andere test proberen zoals een bodyscan of een haartest?

Een oligoscan werd hier laatst ook genoemd: http://oligoscan-europa.com
Dan zou je binnen een minuut weten hoe het met je mineralenhuishouding zit en of je giftige stoffen in je lichaam hebt (op celniveau).

Mark
 
@Mark
Sorry, met amalgaam kun je echt geen kroon vastzetten. Mss bedoel je dat er een amalgaamvulling in een kies zit en dat daar een kroon overheen gemaakt wordt. Dat kan wel. Het resultaat is dus hetzelfde, amalgaam in je mond. Een detail, net als de röntgenscan, dat is natuurlijk een foto of röntgen-opname.

@Maggie
Jouw problemen komen mij bekend voor. Ik reageer ook snel op schimmel. En heb zo veel allergische reacties. Heb jij het ook altijd koud? Ik ben de laatste tijd aan het zoeken in de hoek van TH1 of 2 dominantie. Sinds ik geen groene thee drink, geen curcuma eet, kaneel vermijd (van die gezonde dingen die ik echt élke dag gebruikte) en juist wel kiwi's eet en spirulina gebruik en nog wat andere tips die ik erover las toepas, lijken mijn allergieën echt te verminderen. Als je er meer over wil weten, zou je eens kunnen zoeken op dit onderwerp. Ik ben pas een week of twee onderweg dus ik kan nog niks concreets zeggen, maar het is een invalshoek die ik nog niet kende en als je al zoveel jaren tobt, en denkt goed bezig te zijn, wil je alles wel proberen. Knap van je dat je ondanks het gebrek aan energie zo trouw bent met je eetgewoontes! ?
 
@Miep
Ik had het niet over een amalgaamvulling in een kies onder de kroon, alhoewel dat zeker ook het geval kan zijn.

Wat ik bedoelde is dat bij de opbouw van een kroon amalgaam kan worden gebruikt, zeker als de kronen al lang geleden geplaatst zijn.

Bij kiezen blijft er vaak nog voldoende materiaal staan om enige houvast te bieden aan een opbouw. Er hoeft dan geen stift gebruikt te worden. De opbouw bestaat uit composiet of amalgaam, de vrijgekomen holte waar het tandweefsels in heeft gezeten dient als houvast.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/130405-opbouw-en-kroon-plaatsen.html

Amalgaam onder een kroon komt niet naar voren in een röntgenfoto, omdat de kroon dit blokkeert.

Dus lijkt me zeker de moeite waard om te onderzoeken.
Kwik ontregelt allerlei processen in je lichaam en kan onder andere allerlei allergieën veroorzaken.

Mark
 
85% is echt veel te veel. Laat 60% het maximum zijn. Bij mij houd ik het op 40 tot 50%. Veel meer ventileren zou het op moeten lossen, vochtvreters zijn dan niet meer nodig.
Met het raam open slapen is beter, kan dat niet door geluid, dan de deur naar de gang open en in een andere kamer het raam open.
Van uitputting herstel je niet in een paar weken, dat kan wel een paar jaar in beslag nemen. Gun jezelf de tijd, vraag niet meer aan jezelf dan wat goed voelt. Beter nu een tijd goed tot rust komen en straks weer fit zijn, dan zo doorgaan.
 
@ Mark: Het lijkt me sterk dat ik amalgaan onder een kroon zou hebben. Deze tandarts was namelijk heel erg tegen amalgaanvullingen. Hij zei letterlijk een keer tegen me: Als je een amalgaanvulling wilt hebben moet je een andere tandarts zoeken.
Uit die testen komt wel gevoeligheid voor Aspergillis en dergelijke, maar daar maakte niemand zich druk om. Dat zit in graan en dat eet ik niet. Gist zit in brood en dat eet ik niet en antibiotica heb ik de laatste 35 jaar niet gebruikt. De link met mogelijk aspergillis in huis heeft niemand gelegd.

@Miep: Dat koud hebben. Heb je ooit gedacht aan een trage schildklier? Daar kan van alles mee aan de hand zijn. Het alsmaar koud hebben is een van de symptomen. Meestal kijken ze alleen naar de TSH en als dat ergens op lijkt wordt er al snel gezegd dat alles prima in orde is. Optimaal is tussen 1 en 2. Ik gebruik al enige jaren Thyreoidum. Dat is schildklierhormoon van varkens en heeft geen bijwerkingen, tenzij je allergisch bent voor varkensvlees en dat ben ik toevallig niet. Sindsdien heb ik veel minder koud en ben ik fitter. Lijkt misschien nog nergens op, maar het vertraagd de neerwaartse spiraal. De arts die me dit voorschreef is nu met pensioen. Zijn opvolger is dr. Kleipool, in Amsterdam.

@ Gerard: Ik weet dat 85% te veel is, maar ik weet niet wat ik nog meer kan doen om het op te lossen, zolang het buiten alsmaar regent en het dus net zo vochtig is. We wonen nu eenmaal in een kleddernat stukje land en nog onder de zeespiegel ook. Misschien trekt het vocht op.
We slapen altijd met een raampje en de deur open.
Dat ik niet in een paar weken herstel weet ik. Ik ben echter al een paar jaar serieus bezig en ook dit helpt alleen om de neerwaartse spiraal te vertragen. Het zou waarschijnlijk helpen als ik beter zou slapen en van die chronische bijholte ontsteking af zou zijn. Voor de laatste kan de KNO arts niets zinnigers bedenken dan: probeer een heftig kuurtje met antibiotica en iets als Prednison. Ik denk dat mijn algemene conditie dar een geweldige optater van krijgt. O ja, het helpt nogal eens niet. Dan is er nog de optie om een operatie te doen. Die mislukt in 40% van de gevallen en hij heeft al gezien dat het bij mij heel lastig wordt.
 
Maggie, ik ken arts Kleipool (ga wel eens naar hem toe) en gebruik hetzelfde als jij voor de schildklier. Het was langdurig niet goed maar een andere arts zei dat ik lugols erbij moest doen,3 druppels per dag. Ik deed langdurig 1 druppel per dag erbij en nu zijn de schildkl.waardes eindelijk beter.
Ik wissel ook wel eens van arts. Ook voor mijn eigen sores zit ik nu te zoeken naar wie ik het beste toe kan gaan. Kleipool momenteel niet.
 
@Maggie
Dat zijn goeie teksten van je tandarts over amalgaam ;-)
Maar misschien toch voor de zekerheid even vragen wat voor materiaal hij gebruikt heeft voor de kronen de volgende keer als je er bent (of eerder).
Zal dan wel composiet zijn, maar better safe than sorry!

Schildklierproblemen, allergieën, bijholteontstekingen, het komt me allemaal bekend voor. De oorzaak bij mij is kwikvergiftiging, vandaar dat ik er wat over doorga.

Mark
 
@MaggieN

@ Gerard: Ik weet dat 85% te veel is, maar ik weet niet wat ik nog meer kan doen om het op te lossen, zolang het buiten alsmaar regent en het dus net zo vochtig is. We wonen nu eenmaal in een kleddernat stukje land en nog onder de zeespiegel ook. Misschien trekt het vocht op.
We slapen altijd met een raampje en de deur open.

Heb je al eens gecontroleerd of de kruipruimte droog is? Als deze vochtig of nat is dan ligt daar de basis van je probleem. Dit moet en kan opgelost worden.
 
@Mark: Beetje lastig, want de goede man is al een jaar of 4 met pensioen. Misschien dat zijn opvolger (zij zal de papieren van hem hebben gekregen, aangezien ze in dezelfde groep werkten) dat weet. Ik heb er eens expliciet naar gevraagd bij een test, maar er werd toen gezegd dat er geen spoor van zware metalen was. Ik zal er toch nog eens achter aan gaan.Kan geen kwaad. :)
@Heksje: Volgens mijn man is de kruipruimte vochtig. Dat wordt dan een bereklus. Zitten we bepaald niet op te wachten. :-(
 
@ Liesje: Ik ken hem niet. Ik was bij dr. van der Vlies, maar die is nu dus met pensioen. Hij zegt dat dr Kleipool alles weet van de schildklier. Voorlopig zit ik nog een half jaar goed, maar als ik tegen die tijd niemand anders heb gevonden zal ik er toch maar eens gaan kijken.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan