ziek van rauw ei??

G

Guest

Guest
hallo allemaal

mijn dochtertje van bijna 4 jaar had zaterdag middag een bekertje rauwe melk met daardoorheen een rauw biologisch ei met wat kaneel ze vond het erg lekker

de volgende morgen kwam ze bij me in bed en begon ontzettend te overgeven

ze was heel stil(is ook wel eens lekker;))

en toen we naar beneden gingen begon ze weer over te geven

meteen daarna was ze ontzettend actief en weer kwebbel kwebbel

nu heeft ze al vanaf zondagochtend dus bijna niets meer gegeten

alleen borst wil ze drinken en vanmiddag wat warme rauwe melk met wat rijstebloem en honing wilde ze par hapjes

en de hele dag door dunne poep heel licht van kleur geen bruin maar ook geen geel ertussenin

ze is nooit ingeent en ook nog nooit ziek geweest behalve af en toe verkouden(laatste tijd wel veel snot kwam er uit haar neus en de ochtend van het overgeven ook nog bruin snot

nu geen snot meer

is ze misschien aan het reinigen?

mn jongens van 6 en 9 jaar hebben geen enkele reactie gehad op de rauw eieren

terwijl zij wel ingeent(helaas als kleine baby al)zijn

en vooral die van 6 veel eczeem heeft gehad(gelukkig gaat dat nu sinds een paar maanden goed)

ben erg benieuwd

groetjes Danielle

 
Danielle,

En of ze aan het reinigen is! Momenteel vertaal ik het boek Cure Tooth Decay van Ramiel Nagel. Daarin staat het volgende te lezen:

Quote:
Een waarschuwing: Je kunt je aanvankelijk slechter gaan voelen na de consumptie van rauwe eieren, als je deze niet regelmatig eet. Rauwe eieren kunnen heftige ontgiftingssymptomen opwekken, omdat je lichaam zich reinigt.

Ik at bijvoorbeeld een keer eieren vers van de boerderij, waarna mijn lichaam resten van Valium (een medicijn dat ik 15 jaar eerder als pijnbestrijder had ingenomen) begon los te laten en te ontgiften.

Ik wist dat het Valium was vanwege de onmiskenbare symptomen van misselijkheid en wazigheid en ik was een dag lang heftig ziek omdat mijn lichaam de medicijnrestjes in mijn maag loosde.

Daarna kon ik dezelfde eieren zowel rauw als gekookt eten, zonder enige afkeer of gezondheidsproblemen.


De lichtkleurige ontlasting wijst op lozing van de lever rechtstreeks in de darmen, zonder tussenkomst van de galblaas. Kennelijk heeft de lever geen tijd te verliezen om van iets af te willen en omzeilt de galblaas.

Mike

 
Danielle, dat is natuurlijk wel even schrikken,maar je schrijft zelf al: verder was het kwebbel de kwebbel, en lag ze heerlijk rustig naast mij. Dat klinkt niet zorgelijk.Kinderen hebben het vermogen prima te luisteren naar hun lichaam, dus even rust nemen of een dagje niet eten. Ze drinkt gelukkig nog wel borst.

En ze gooit eruit wat er niet in hoort. Durf je het nog weer te proberen? over een paar dagen of zo.

 
Hoi Mike

ik dacht al dat ik zoiets had gelezen maar kon het niet meer terug vinden

wel apart dat zon ´gezond´kind dan aan het reinigen slaat

en mn andere kids(een met eczeem en een met hooikoorts) dat die geen reactie krijgen

Hoi Dirtsa,

ja wel hoor ik ben er totaal niet bang voor maar wel neem ik de eieren in het vervolg weer van mn vader zn kippen of de boerderij waar ik ook de melk haal,ik vertrouw die supermarkt niet helemaal 100%

maar net als wat ik al zei het was snel al weer kwebbel kwebbel en heel actief,moest alleen een en ander uit.

En vanmorgen had ze voor schooltje alweer een speltbroodje pindakaas op met een glas warme melk.

De ei ga ik vanmiddag weer proberen maar dan ff anders want denk dat ze hem nu wel niet met kaneel wil.misschien wel met wat banaan als smoothie

hoe doe jij dat met je kinderen die nog thuis zijn?wat eten zij smorgens en eten ze rauw ei?

mij kids van 6 en 9 jaar hebben geen enkele honger smorgens en willen alleen een glas(rauwe) melk met cacao en suiker.Heb al met honing geprobeerd maar vinden ze ´vies´

groetjes Danielle

 
Danielle, oef, die kinderen, dat is wel moeilijk hoor. En vergeet niet mijn man. Mijn jongste is 11 en die staat redelijk open voor gezond, hij is gek op rauwe melk (overigens als jou kinderen alleen dit willen als ontbijt, prima hoor, hier zit erg veel in). Hij drinkt keurig zijn water met H202 en zout, en gebruikt ge-ozoneerde olijfolie op droge plekjes onder zijn ogen.

Onze puber is een ander verhaal, die gebruikt de rauwe melk omdat er niets anders in huis is, en doordat wij biologisch eten, lekker vet vlees en bakken in roomboter enz krijgt hij dat wel binnen.

Maar hij eet ook boterhammen met choc pasta, veel en mijn man blijft maar ontbijtgranen kopen, of krokante muesli. Grrrr. En dat is natuurlijk veel gemakkelijker eten en sneller en zoeter.

Ik vertel veel over de voeding en ze zien hoe ik eet, en ik hoop dat er van alles blijft hangen.

jerrik is wel gek op vlees, gelukkig, dus hebben wij regelmatig stoofvlees of bouillons.

Stukje bij beetje probeer ik er meer gezonds in te krijgen, maar ik probeer te voorkomen dat ze zich ertegen af zetten.

 
Vandaag voor het eerst 2 rauwe eieren gegeten. (in de yoghurtsmoothie). Meteen daarna had ik last van mijn maag en darmen en dunne ontlasting. Sowieso merk ik dat ik na vette en zure voedingsmiddelen, maagklachten krijg. Kan bv. appelazijn en biologische boerenroomboter ook niet goed verdragen. Ik heb al jaren maag/darmklachten (ook lange tijd vegetariër geweest), is het beter om eerst magere melkproducten te nemen? En rauwe eieren misschien eerst ook maar even laten staan? Kent iemand het middel Iberogast? Heeft iemand daar ervaringen mee? Denk er namelijk over om dit tijdeljk te gaan gebruiken ivm. mijn maag/darmklachten.

 
Hert rauwe eiwit verteer je misschien moeilijk, ipv het hele ei zou ik alleen de rauwe ei dooier nemen.

 
Geen magere melkproducten nemen!!!! Die zijn allemaal op een foute manier bewerkt, liever dan helemaal niets dan die rotzooi.

Wat denk je van ontgifting door de smoothie? Als je een goede smoothie hebt gemaakt, dus goed vet, dan wil je ook wel naar de wc rennen, zeker als je er niet aan gewend bent. Nu is de vraag, als t ontgifting is, ga je hiermee door of haak je af?

Sowieso je maagzuur zo snel mogelijk vergroten. Er staat over beide onderwerpen genoeg geschreven, kijk eens of je je erin herkend.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.815
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan