Zeeland en rauwe melk?

HeleenQ

New member
Lange tijd hier niet meer gepost, maar al die tijd probeer ik wel het forum te volgen :)

En nu post ik iets, heb ik gelijk een vraag...

Het zit zo, over poosje gaan we uitrusten in Zeeland, in de buurt van Cadzand, we hebben natuurlijk wel 'organic raw milk' nodig voor de formula... 8)

Helaas heb ik nog niet een boer in de buurt kunnen vinden dan eentje op 1 uur rijden vanaf de camping... wellicht dat hier mensen zijn die een adresje weten in de buurt van Cadzand?

We zouden hiermee erg geholpen zijn, wellicht dat jullie er ook nog een tel-nr van weten zodat we ff kunnen bellen?

Heel hartelijk dank voor het meedenken!

 
Gerrit, ik hoop dat het lukt. Heerlijk, even uitwaaien in Cadzand.

Hebt je het al gevraagd aan de boer waar je nu je melk haalt? Meedstal kennen de biologische melkboeren elkaar wel, of anders de chauffeur die de melk ophaalt.

 
Dirtsa, bedankt voor de tip, is een goeie, wordt echter kort-dag om dit te vragen, maar het proberen waard.

En anders is het maar 1 uur rijden, hoeft hooguit 2-3 keer :D

 
Wij zitten nu in de voerstreek, onder Noorbeek/Margraten in Zuid-Limburg, iemand ideeën?

Lia

 
Gerrit,

Even heel off-topic, maar ik wil het heel graag weten. :D

Jij en je vrouw zijn al best een tijdje bezig met Gaps, Wapf en supergezonde voeding. Zie je nu bij je pasgeboren dochtertje ook de regeneratie waar Price het over had, zoals bijvoorbeeld een bredere neus en een mooie kaaklijn?

Veel plezier in Zeeland! :wink:

 
Volgens mij heeft dit kind ronduit hamsterwangen en spekbillen.. :D

Hoop dat alles goed is met jullie en jullie dochter!

Hilda

 
@ Poekie,

in Belgisch Limburg, meerbepaald Teuven is er een automaat met rauwe melk (of het biologisch is weet ik niet):

[URL]http://www.hbvl.be/limburg/voeren/draai-eens-een-glaasje-rauwe-melk-uit-de-automaat.aspx[/URL]

@ Gerrit,

vlak bij de grens, in Knokke-Heist is er tijdens de zomer een folkloremarkt elke donderdagnamiddag waar ze ook kaas van bio rauwe melk maken: [URL]http://www.dischhof.be/[/URL] (misschien als je ze contacteert dat je ook rauwe melk kunt bestellen)

Op de woensdagmarkt en zaterdagmarkt in Knokke verkopen ze ook bio rauwe geitenmelk [URL]http://www.hoeveproducten.be/dealer/detail.phtml?id=206[/URL]

Iets verder, in Klemskerke (de Haan) is er nog een bio geitenboerderij:

[URL]http://www.hoeveproducten.be/dealer/detail.phtml?id=24[/URL]

Op deze PDF, scroll naar beneden pagina 31, daar staan verschillende contactgegevens op van geitenboeren in België, ik geloof wel dat ze allemaal bio zijn.

 
Hoi Janse,

Op jouw vraag naar Gerrit over hun baby.

Mike heeft eergisteren naar onze kroost gekeken.

Quote:
De gezichtsvormen zien er goed uit! Ik zie ze niet echt de tanden ontbloten, maar meen wel een overbeet te zien bij beide kinderen. Dat heeft zo'n beetje ieder kind en volwassene in de moderne wereld, waaronder ikzelf ook. Dit betekent dat de onderkaak onvoldoende door is gekomen, een compromis van de natuur om de bovenste tweederde van het gezicht wel zo goed mogelijk volgens de blauwdruk te ontwikkelen. Dat is dus goed gelukt! Ik zie een rond gezicht met een brede neus en brede kaken. Ze zien er ook gezond uit met een gezonde gelaatskleur en stralende ogen! Gezien de niet volledig doorgekomen onderkaak kun je daar problemen verwachten met scheve tanden en/of kiezen, of tanden en/of kiezen die niet of niet goed doorkomen. Overigens kan dit, gezien hun leeftijd, wellicht nog geheel of gedeeltelijk gecorrigeerd worden, maar dan moet je de voeding nog meer ten goede aanpassen. Hoe minder zoetigheid, koolhydraten en zetmeel, hoe beter!


Nou moet ik zeggen dat is sinds 8 jaar denk ik echt veel meer vetten ben gaan toevoegen zoals roomboter, ben ook biologisch gaan eten sinds toen maar niet goed WAPF, ik at ook dingen die eigenlijk niet mogen maar wel veel gezonde dingen. Toen ik vijf jaar geleden zwanger was van de eerste had ik heel erg trek in melk en begon toen heel veel melk te drinken. Maar goed ik was toen nog niet zo ingewijd als nu, heb geen levertraan gebruikt enzo. Anyways bij onze dochters zie je wel regeneratie tov ons.

Ik was trouwens wel een lekker spekkig babietje maar je kan zien dat mijn gezicht smaller en langwerpiger was. Het is ook niet zo dat ze van mijn vriend dat hebben meegekregen want die heeft net zo`n smal gezicht als ik.

 
Een boer in omgeving Roosendaal voor een kind dat koemelkallergie heeft. Heb haar gezegd dat rauwe melk goed is kan er daar alleen nog geen vinden.

 
Ik weet er twee in de buurt van Breda. De Beukenhof heeft rauwe melk voor € 1,25 en €0.45 voor de fles en twee minuten met de auto daar vandaan kan je zelf tappen voor €0.70 de liter. Adres kan ik voor je opzoeken. Is het een optie voor hun om richting Breda te komen? Het is een half uur rijden vanaf Roosendaal. Dat weet ik omdat ik daar werk en als ik naar huis ga vaak eerst melk ga halen.

 
Iedereen bedankt voor jullie reacties!

@lekkerromig, super! Ik ga zo gelijk ff kijken en rond mailen/bellen om te kijken of we iets kunnen regelen voor ons pukkie! :)

 
@Janse, leuk dat je dat even vraagt.

Ja er vallen zeker een aantal zaken op welke door anderen worden bevestigd die dit zo ineens zeggen.

Bijvoorbeeld dat haar koppie mooi rond is, ze een brede mond heeft en brede kaaklijn. Hoe dit ontwikkeld in de toekomst zullen we nog zien, maar vooralsnog ziet dit er goed uit. Wij doen iig onze uiterste best om haar het beste van het beste te geven. 'k Zie dit ook als onze missie aangezien wij dit zelf hebben gemist (uiteraard onwetendheid) en de gevolgen daarvan jarenlang hebben mogen ervaren qua gezondheidsproblemen.. beter voorkomen dan genezen zullen we maar zeggen :)

Verder is ze super vrolijk en tevreden, huilt heus wel, maar enkel als er iets is, dat is iig lekker duidelijk.

Makkelijk met eten, lust alles in tegenstelling wat wij om ons heen horen, wat wil je met al die chemische smaken in potjes, die baby's weten niet meer wat echt eten is, daarbij ontstaat al snel voorkeur voor zoet. Zij lust ook best zoet, maar bitter is geen enkel probleem bijvoorbeeld.

Er zijn nu 2 tandjes doorgekomen (onderin) die op dit moment mooi recht staan en ook breed zijn. Maar dit willen we natuurlijk ook zo zien :D

Tandjes doorkomen heeft ze weinig last van gehad, wat Weston Price ook noemt in zijn boek dat dit dus geen probleem hoeft te zijn bij kinderen.

Ze is nu 8 maand (vandaag) en heeft met overgang naar vast voeding geen enkel probleem gehad qua obstipatie oid, iets wat bij VELEN wel het geval is, niet gek omdat die baby's vaak KH krijgen in vorm van aardappel/rijstzetmeel etc. Dit kan het systeem nog niet verteren, pas als ze kiesjes krijgen wordt er ook meer fytase aangemaakt om KH goed te kunnen verteren.

De formule krijgt ze nu al langere tijd, heeft een overduidelijk levertraan smaak/geur, dit deert haar totaal niet. Hoezo vinden wij dit vies?? ;-)

Ze is een keer ziek geweest, waarschijnlijk de zesde ziekte, er bestaat dus wel degelijk een overdraagbaar virus/organisme of hoe we het willen noemen. Ze is er goed doorheen gekomen, wordt er alleen maar sterker door!

Ze loopt voorop met veel zaken, denk aan omdraaien, brabbelen, kruipen, zitten en gaan staan, daarbij schatten veel mensen haar ouder in, ook vanwege de grootte (en de bos haar die ze heeft) denk ik, maar die groei is wel vooroorzaakt door...

Haar haar groeit als kool en glanst prachtig (B-vitaminen), met 7 mnd al naar de kapper geweest :)

 
Gerrit,

Wat voor mij duidelijk is, en daar ben ik het ook mee eens (in tegenstelling tot Bee Wilder), is dat er besmettelijke organismes zijn. Daarover dus geen discussie. Het bestaan van virussen is echter nog nooit aangetoond bij complexe organismes, alleen maar in simpele eencelligen als algen. En bij deze eencelligen ondersteunt het virus juist het genezingsproces!

Feit is dat de OMGEVING de vatbaarheid voor besmetting geeft. Alle goede voeding ten spijt voorafgaand aan de geboorte van Noa, is het natuurlijk wel een feit dat jullie het grootste gedeelte van jullie leven niet zo goed hebben gegeten. Dat er dus sprake zou kunnen zijn van erfelijke zwakheden lijkt me zeer waarschijnlijk.

Tegelijkertijd geven jullie Noa een heel andere start, dus is er alle reden om aan te nemen dat zij tijdens deze kritische groeijaren alsmaar sterker gaat worden i.p.v. zwakker. Eerst zal het te zien zijn aan een sneller herstel van bestaande (kinder)ziektes, later aan het volledig uitblijven van ziektes, zelfs als ze zich middenin de bacillen van anderen bevindt.

Mike

 
gerrit, wat leuk om uitgebreid te horen hoe het met Noa is. klinkt goed hoor.

Ik weet ook niet hoor hoe het precies zit met ziektes/baccillen ed. ik heb wel eens gehoord dat het eigenlijk noodzakelijk is om bepaalde ziektes(verkoudheden) door te maken om je afweersysteem sterker te maken, zoals ik ook al vaker gelezen heb hoe belangrijk het is dat kinderen bijv mazelen doormaken, ik weet niet meer precies waarom. maar dat vaccinatie tegen mazelen uiteindelijk juist niet goed is.

Op scholen/kdc's wordt aangeraden kinderen met waterpokken thuis te houden ivm besmettingsgevaar.

Mijn ervaring is dat als kinderen dit jong meemaken, ze er veel minder last van hebben en dit dan ook later niet meer krijgen.

Ik heb dus nooit mijn kinderen weggehouden bij kinderen die waterpokken of zo hadden.

 
Quote:
(in tegenstelling tot Bee Wilder)


De stelligheid die Bee Wilder hier voor zichzelf - soms op het idiote af - in stand houdt roept ook bij mij grote vragen op. Meerderen op haar forum hebben hier moeite mee en stellen daar vragen over. Ze zegt dan keihard en zonder onderbouwing dat het oplopen van bijv. een geslachtsziekte (letterlijk voorbeeld) niets te maken heeft met het besmet worden door je partner omdat ziekmakende bacteriën niet bestaan. Simpelweg toeval. Hier kan ik niet mee leven en ben zelf nog zoekende naar een antwoord. Ik kan me echter wel voorstellen dat als je een onderdrukt immuunsysteem hebt, of nog onvoldoende ontwikkeld, er zg opportunistische infecties kunnen ontstaan waarbij je ziek kunt worden van micro-organismen die normaal gesproken probleemloos op en in je lichaam leven. Dit fenomeen komt erg veel voor bij mensen die hiv-positief zijn. Bij hiv+ is sprake van een ernstig falend immuunsysteem. Als er een link is tussen een falend immuunsysteem en opportunistische infecties, dan waarom niet ook een link met iets minder heftig falende immuunsystemen zoals die van ons? Geen idee, maar wel interessant. (Per slot van rekening loop ik zelf ook al jaren rond met sebbhoroïsch eczeem, welke wordt veroorzaakt door een gist die normaal gesproken zonder problemen op de huid voorkomt..)

Een kind krijgt kinderziektes - een volwassene doorgaans niet - mogelijk omdat het immuunsysteem nog niet up to date is en dus kan reageren op doodnormale beestjes? Het immuunsysteem van een volwassene is niet meer up to date en reageert precies hetzelfde met ziekte op dezelfde doodnormale beestjes.

Hilda

 
Ik denk dat er beestjes binnen ons maar ook buiten ons bestaan die als taak hebben om zwakke plekken op te ruimen. Dit maakt sommige beestjes wel degelijk overdraagbaar, maar ze zullen alleen maar vat krijgen bij mensen (en andere organismes) die zwakke plekken vertonen.

Zelfs tijdens regelrechte dodelijke epidemieen zijn er altijd mensen die op de een of andere manier immuun zijn. Zij hebben dan dus geen zwakke plekken en de beestjes gaan aan hen voorbij, net zoals luizen uitsluitend zwakke planten opeten en sterke ongemoeid laten. Een epidemie sterft door sterkere mensen uiteindelijk ook uit, omdat de beestjes minder voedingsbodem hebben bij sterkere personen, waardoor ze ook minder krachtig worden als ze overgaan naar de volgende.

Je kunt dus heel goed zowel van binnenuit als van buitenaf aangevallen worden en deze opportunistische beestjes kunnen wel degelijk van de ene gastheer op de andere overstappen. Bee probeert bijna tegen beter weten in vol te houden dat dit niet zo is, maar dat is jammer want daarmee ondergraaft ze haar eigen visie, die ik verder wel heel erg OK vind.

Mike

 
En weet iemand nog een adres in de buurt van s'Gravenpolder c.q. omgeving Goes?

We nemen morgen wel voor 1 week melk mee uit Lunteren/Barneveld (we hebben gelukkig een koelkast). Maar de tweede week zullen we de rauwe melk moeten ontberen tenzij we ergens een adresje vinden. Ik zal het de boer morgen ook eens vragen of hij nog iemand weet.

 
Op de site van Lia staat bij de handige links een site voor rauwe melk. Daar staat ook Renier in Gapinge vernoemd. Vanaf Goes ruim een half uur met de auto. Wilde er vorige week nog gaan kijken, maar had tijdgebrek. Maar ik denk dat er dichter bij Goes ook wel rauwemelk te koop moet zijn. Genoeg boerderijen daar!

 
Misschien dat Jochem (botervloot) nog kan bijspringen met extra info? Hij woont in Zeeland. Ik weet alleen niet of hij nog actief is op dit forum.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan