Zeeland en rauwe melk?

Loverendale, is een optie, bd melk en rond deze tijd 100% grasgevoerd. Ben er zelf al heel lang niet geweest. Mijn oude rauwe melk adres in Kruiningen is helaas gesloten. Maar...... op nog geen 5 auto minuten van 's Gravenpolder kun je ook rauwe melk halen, ik zal het adres aan Mike mailen, want ik weet dat de verkopers hier voorzichtig mee willen omgaan. Koeien zijn nu voor het grootste gedeelte grasgevoerd, maar krijgen helaas ook wat mais.

Verder nog:

http://www.minicampingdorpszicht.nl/camping/index.php

en anders rauwe schapenmelk (vind ik persoonlijk lekkerder, het smaakt romiger, omdat het 7% vet bevat):

http://www.mariekerke.nl/kaasboerderij.html

Neem even contact met Mike voor het andere adres, je moet even een dag van te voren bellen, dan zetten ze het voor je klaar.

 
@ Gerrit,

Ik lees net je bericht pas. Echt leuk om te horen, een brede kaak, mooie tandjes, mooie bos haren en lekker vrolijk. Precies zoals het hoort! :)

 
Hoi allemaal,

We gaan volgende week naar herkenbosch dichtbij Roermond in Limburg. Iemand een idee waar ik daar in de buurt rauwe melk zou kunnen halen?

 
Hier nog een adresje in Ingen van een biologische boer die o.a. het volgende verkoopt:

rauwe melk, rauwmelkse boter, boterolie, kaas en leverworst

M de Haan

Verhuizensestraat 10

4031KS Ingen

06-46532031

Lia

 
grappig dat is de man van mijn nicht, ja hij verkoopt heerlijke dingen ik kan het bevestigen en heb ze ook in huis

sheila

 
huhhhh? waar komen jullie vandaan?

dit is mijn boer, Matthijs, daar ga ik elke week naartoe voor kaas, melk, gehakt,leverworst, niervet enz. :>)) samen met mijn zusje..

groetjes Marijan

 
Ik kom uit Noord-Holland maar Matthijs heeft gereageerd n.a.v. www.voedingisgezondheid.nl.

Vandaar de vermelding ook op onze website.

Lia

 
Ook een biologische adres met eigen boerderijwinkel, (helaas nog geen rauwe melk te koop, alleen gepasteuriseerd maar misschien komt die nog) waar ze groente verkopen uit eigen tuin. De grond is nog nooit eerder gebruikt door andere boerenbedrijven, dus nog helemaal puur met volop mineralen.

Quote:
biologische zorgboerderij Dijkgatshoeve

Noorderdijkweg 24B in Wieringerwerf.



Hier is op zondag 9 september a.s. de kennismiddag met Mike.

Lia

 
Wij zijn op dit moment in Grubbenvorst, Noord-Limburg.

Weet iemand waar we rauwe (biologische) melk kunnen kopen?

Lia

 
Er zijn een paar buffels die zich laten melken. Geen idee of het al voldoende is voor de verkoop. Ik woon op een klein uur rijden afstand, maar wil dat zeker een keer doen!

 
ik weet ook nog een adres in Hei en Boeicop.

daar hebben ze een melktap met biologische rauwe melk.

daarnaast verkopen ze ook biologisch rundvlees.

kijk op www.degroenehofstee.nl

sheila

 
Hallo Poekie,

Welkom in het Noord-Limburgse!

Voor het geval je geen rauwe buffelmelk kunt krijgen heb ik nog wel een adresje voor je in Arcen (aan de andere kant van de Maas)

Peter Hegger, Boerenweg 58, 5944 EL Arcen. mob. 06 - 21 87 83 14.

Daar haal ik mijn rauwe melk.

Groetjes, Marian

 
Wij proberen ook Haluk / Haydarpasa te bereiken. Ben op zijn adres geweest maar dat huis stond leeg.

Heeft iemand op het forum zijn telefoonnummer.

Zo ja, zou je dat dan aan mij willen mailen via www.voedingisgezondheid.nl

Alvast bedankt.

Lia

 
Marian, dank je voor het delen van het adres. We moeten nu toch wel weer nieuwe yoghurt maken.

Morgen gaan we kijken wat we gaan doen voordat we doorrijden naar Dusseldorf.

Lia

 
Poekie,

Haluk is vlgs. mij verhuisd. Ik heb vlgs. mij in mijn mailbox op het werk het tel.nr. van Haluks vrouw, maar daar kan ik nu niet inloggen. Morgenvroeg zal ik even kijken en als ik het vind zal ik het doormailen.

 
We zijn weer terug van vakantie en zijn nog bij Peter Hegger langs geweest voor rauwe melk.

Een zeer leuk gesprek gehad met Peter en zijn vriendin.

We zijn op een gegeven moment toch maar weer weg gegaan, zouden zo uren met ze kunnen praten.

Zag net in een andere post dat Haluk aan Mike vroeg om Peter te begeleiden/informeren over mineraliseren met keltisch zeezout.

Peter was ook blij ons te spreken, hij gaf aan dat hij hierdoor weer een bevestiging krijgt dat hij goed bezig is.

En dat is hij zeker.

En het was heerlijke melk, waar we ook weer heerlijke yoghurt van hebben gemaakt.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.424
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan