Yin Yoga

Lay

New member
Wie heeft moeite met zich te ontspannen? Zelf was ik te yang de laatste tijd en geef ik ook een hele actieve vorm van yoga (poweryoga & flow yoga, erg yang), dus tijd voor wat YIN! Ik heb Yin Yoga ontdekt, doe het nu iedere dag een uurtje en kan het IEDEREEN aanraden! Deze video doe ik altijd: .

Wie doet er mee? Mike, dit lijkt me ook iets voor jou!

 
Omdat ik me de laatste tijd nogal yang uit? :wink:

Mensen hebben een verkeerd beeld van mij. Ik ben weliswaar erg yang in mijn uitingen, maar uitingen zijn per definitie yang, dat is de mannelijke, naar buiten gerichte energie. Ik kan echter ook heel erg goed op mezelf zijn en heb een minstens zo sterke innerlijke wereld. Het punt is, dat speelt zich bij mij van binnen af, dus dat zie je niet terug in mijn uitingen. Hierdoor wek ik de indruk dat ik (voor sommigen) te yang ben.

Mike

 
Nee, haha, helemaal niet! Maar meer omdat je geloof ik weleens gezegd hebt dat wij niet gemaakt zijn voor bijvoorbeeld de sportschool of echt intensief te sporten. Ik kan me daar eigenlijk best wel in vinden en daarom voelde die Yin Yoga ook zo als thuiskomen...

Zelf ben ik ook erg yang in mijn uitingen, dus 'jouw taal' spreekt me wel aan.

 
Wat een leuk onderwerp Lay. Een aantal keer per week volg ik in mijn plaatselijke sportschool een poweryoga les, waarin ook tai chi en meditatie zit. Ik ben over het algemeen meer een Yin persoon, dus deze Yang yoga is perfect voor mij. Ik ben lichamelijk en psychisch echt opgeknapt door yoga! Het is HEERLIJK!!

 
Wat goed zeg! Dat voel ik nu bij de Yin Yoga... dat ik er enorm van opknap. Ter aanvulling inderdaad... mensen die erg Yin zijn, die kunnen beter Poweryoga gaan doen of iets dat daarop lijkt.

 
Precies ja. De soort yoga dat je doet, kan je het beste afstemmen op de mate van yin of yang van jezelf. Nu snap ik waarom mijn eerdere yoga avontuur (met een yin yoga) destijds niet beviel. Heel logisch eigenlijk. Ik vind yoga trouwens de meeste perfecte lichaamsbeweging ooit! Na lang zoeken naar een 'sport' die ik leuk vind en me goed doet, heb ik sinds een half jaar yoga gevonden. Halleluja, haha.

 
Ik wil NOGMAALS deze HELENDE vorm van yoga onder de aandacht brengen. Ik heb vorige week een dvd van Paul Grilley zitten bekijken waarin hij uitlegt waarom het zo belangrijk is je bindweefsel op te rekken en je gewrichten met beleid te belasten. Mike, als ik weer eens naar je lezing kom, dan neem ik een kopie van de dvd voor je mee. Ik denk dat dit de perfecte aanvulling is op een gezond voedingspatroon. En dan wel iedere dag je hart nog even iets harder dan normaal laten pompen (ik voel dat mijn lichaam dat toch nodig heeft).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan