ok heb even wat getiept met lamme handen dus excuus voor fouten
Ik vraag mij af: Wie of wat is Lucifer/duivel precies? Ik had altijd gedacht dat het iets onstoffelijk is… Of is het een fysiek wezen? Aangezien de eliten DNA van Lucifer zou hebben… Hoe moet ik het zien?
Kevin
Waar ken je de naam lucifer van?
Want: De enige en originele bron die deze naam vermeldt, spreekt de Waarheid, en je kan dan beter graven in deze bron, het kan namelijk je ziel redden.
Weet je wat antichrist betekent? ANTI = IN DE PLAATS VAN, Christ = Jezus Christus, betekent letterlijk redder gezalfde.
Serpent DNA is een conspiracy verzinsel nergens op gebaseerd, het is een voortborduursel van lizard reptillians shape shifters verzonnen door Icke, het ware duivelse zaad is geestelijk zaad.
Als je je ziel gered wilt hebben, moet je GOD ZOEKEN in Zijn vaststaande Woord, welke incompatible is met de eenheid van de leugen.
Zijn Woord = de STATENBIJBEL en de engelse Authorized Version, de rest zijn nwo vervalsingen.
https://www.bijbelgelovendebaptistennoordhorn.nl/De-Bijbel-maakt-ons-Bijbelgelovende-Baptisten
dit is meer down to earth, en COMPLEET ONBEDEKT.
Tip: onderzoek DIT nu er nog tijd is! media en alt.media is cencureert Christelijke berichten, zoek maar op. De duivel wil jou ziel niet gered zien, zijn macht is AFGEPAKT AAN HET KRUIS WANT DE LEUGEN EN DE ZONDE IS ZIJN WAPEN. Het kruis betekent vergeving van ALLE zonden, en daarmee heeft de duivel niks meer te vinden bij je, behalve vervolging.
http://www.internetbijbelschool.nl/transfer/basleng23.htm
23. Satan is een verslagen vijand
23.1 Hij is ontwapend en onttroond
De Bijbel zegt dat satan ontwapend en onttroond is.
"Hij (Jezus) heeft de overheden en de machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd" (Kolossenzen 2:15)
Heeft ontwapend. Heeft over hen gezegevierd. Het staat in de voltooide tijd. Dit is iets wat gebeurd is. Het is een feit.
Uit het verband van dit vers blijkt dat het gaat om het verzoenend sterven van de Here Jezus op het kruis. (Kol. 2:11-15)
De Here Jezus heeft door zijn dood aan het kruis de satan niet alleen ontwapend en openlijk tentoongesteld maar ook onttroond.
"opdat Hij door zijn dood hem, die de macht over de dood had, de duivel, zou onttronen, en allen zou bevrijden, die gedurende hun ganse leven door angst voor de dood tot slavernij gedoemd waren" (Hebr. 2:14)
je weet niet waar conspiracy en qanon je naartoe leidt, zoek de waarheid van Boven.
satan is ook een exclusief bijbels figuur zoals lucifer, en dit wordt door conspiracy wereld serieus genomen zonder Gods Zoon te vermelden.
Icke trekt gelovers in zijn theorie naar het verderf, omdat de leugen geloofd wordt ipv de geopenbaarde waarheid.
(Mattheus 7:13-15)
[13] Gaat in door de enge (smalle) poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door dezelve ingaan;
[14] Want de poort is smal, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden.
[15] Maar wacht u van de valse profeten, dewelke in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven.
(Johannes 10:7-9)
[7] Jezus dan zeide wederom tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Ik ben de Deur der schapen.
[8] Allen, zovelen als er voor Mij zijn gekomen, zijn dieven en moordenaars; maar de schapen hebben hen niet gehoord.
[9] Ik ben de Deur; indien iemand door Mij ingaat, die zal behouden worden; en hij zal ingaan en uitgaan, en weide vinden.
Oud nederlands maar goed te begrijpen, het is niet symbolisch maar het betekent precies wat er staat.
Zoek God nu het nog kan en ZIJN REDDING, Jezus is Yeshua in het hebreeuws, wat (God is) redding betekent.
Oh ja:
Lucifer betekent lichtdrager, lux ferre in het Latijn, morgenster in NL, gevallen cherub die heel dicht bij God was (google maar).
satan betekent tegenstander, de persoon satan (en zijn engelen cq demonen) is de tegenstander van God en je ziel. was ooit lucifer.
duivel betekent aanklager
Jezus neemt alle grond voor aanklacht weg, omdat Hij dit allemaal heeft gedragen aan het kruis, geldt voor U ALS JE GELOOFT DAT HIJ DE ZOON VAN GOD IS, GEKRUIZIGD IS, BEGRAVEN IS, EN LEVEND GEMAAKT IS DOOR GOD DE VADER.
Plaatsvervangende dood, een transactie. Hij neemt onze zonde en straf aan het kruis en zo de complete grond voor aanklacht, wij Zijn dood voor de zonde en wederopstandig en rechtvaardiging voor God op ons.
Dit is de genade Gods, want mensen zijn zondaars en God heilig en een rechtvaardige rechter. MET LIEFDE VOOR ZIJN SCHEPPING, WIJ ZIJN GEMAAKT NAAR ZIJN BEELD
Dus, onderzoek op internet het evangelie van genade van God, of gospel of grace.
Cabal is gewon een verbastering van kabbala, implicerend dat de joodse mystieken (hekseerij, betoveren) aan de macht zijn.