Wild rundvlees

Ok, klinkt goed! Zelf blijf ik meestal een beetje beperkt tot gehakt, tartaar en bief, dus die variatie is wel leuk.

 
@Mike, bedankt!

@Boselfje, het zal wellicht met mijn buitenaardse naam te maken hebben, maar ik begrijp jou echt niet...

Ga jij ook naar een autodealer met de woorden: Bestel voor mij maar een mooie auto; ik kom hem over vier weken ophalen. En dan ga je op Internet vragen wat voor een auto er dan geleverd gaat worden???

Niet kwaad bedoeld hoor, ik snap het gewoon niet.

Ik wens je wèl smakelijk eten met dat vleespakket.

 
Ufo,

Soms moet je gewoon een gokje wagen in het leven en maar zien wat er op je afkomt. Het is natuurlijk vlees en dat moet reden genoeg zijn om het in huis te willen halen. Laat je eens verrassen!

Mike

 
Nee, ik heb mijn auto heel bewust gekocht:)

Ik wil het vleespakket sowieso hebben. Ik ging het bestellen en toen zag ik dat het pas over een maand opgehaald kon worden. Ik was gewoon nieuwsgierig wat er allemaal in zou zitten. Net zoiets als met kerst stiekem al aan de cadeautjes onder de boom voelen omdat je niet kunt wachten:D

 
Als boer van Schotse Hooglanders lees ik met interesse mee op dit forum. Mij is bekend dat 99% van de vleeskoeien binnen met krachtvoer afgemest worden. Dit geldt voor vrijwel alle Limousins, lakenvelders, blaarkop, MRIJ, Hereford, Jersey, Piemontese, Blonde d’aquitaine, Belgische blauwe en ga zo maar door. Met krachtvoer krijg je gewoon veel meer opbrengst. Ook biologisch vlees is in de meeste gevallen afgemest met krachtvoer. Biologisch krachtvoer natuurlijk, maar het blijft krachtvoer van graan en soja. Onze Schotse Hooglanders zijn volledig grasgevoerd. Wij nemen daarmee genoegen met veel minder opbrengst per koe, en een veel hogere leeftijd van slachten. De dieren lopen in natuurgebieden in de provincie Groningen. Laat je niet van de wijs brengen door termen als 'natuur', 'weide', 'scharrel' maar zoek uit hoe de dieren gehouden worden.

We verkopen natuurvlees van de Schotse Hooglander via SchotseHooglanders.nl

 
Je hebt je al eens eerder ingeschreven op dit forum en gepost. Toen heb ik je verwijderd omdat je je vrij agressief mengde in allerlei topics met dezelfde boodschap, waardoor je in feite aa`n het spammen was, al of niet met een goede bedoeling. Nu zie ik dit weer gebeuren. Ik begrijp uit een andere topic dat jullie een goed product hebben en ook nog aardige mensen zijn, maar de scheidslijn tussen informatieverstrekking en ordinaire reclame voor jullie product is dun, als je je op deze manier blijft profileren hier.

Mike

 
Als dat zo wordt ervaren dan hiervoor mijn excuses. Ik begrijp dat dat niet de bedoeling is van dit forum. Ik hoop dat mijn ervaring en kennis als veehouder waardevol kan zijn voor dit forum en dat zal dan vooral voor het onderwerp grasgevoerd vlees zijn. Ik zie dat het niet meer lukt mijn voorgaande reacties aan te passen, maar ik zal rekening houden met uw opmerking bij eventuele volgende reacties.

 
Mike,

Zelf haal ik mijn vlees bij hen en als ze reclame maken is het eerder vanwege de overtuiging van het belang van goed vlees dan 'ordinair' geld verdienen, althans dat is het beeld dat ik van hen heb.

Het moet natuurlijk niet elke keer dezelfde boodschap worden als hierboven maar ook deze boodschap is waardevol voor velen. Wellicht is het een idee om hen bij de 'handige adressen' te vermelden en dan is ook alle reden tot spam weg en kunnen ze zich inhoudelijk mengen in de discussies.

Ik weet niet wat er in het verleden qua spam gebeurd is maar laten we boeren zoals deze enig voordeel op het forum geven aangezien juist zulke boeren goed bezig zijn! Het goede 'boeren' gedrag mag wat mij betreft wel beloond worden.

 
Mike,

Dit is geen aanval of antwoord op jouw reactie, dat wil ik vantevoren even zeggen.

Ik waardeer deze forum ontzettend.

Boeren die goed boeren zijn in deze tijd echt waardevol omdat we al in een tijd leven waarin zo veel bezuinigd wordt en we het met steeds minder moeten doen en veel meer mensen alleen nog maar naar de prijs kijken en boeren daar ook de dupe van zijn en het steeds moeilijker krijgen om te overleven vooral als het om kleine boeren gaat en komt daar ook nog de concurrentie uit het buitenland bij dus ben ik ontzettend blij dat er ondanks alles want de wetgeving maakt het de bio boeren ook niet makkelijk nog boeren zijn die toch met hart en ziel (blijven)boeren.

Ik praat vaker met boeren hier en daar en merk dat de staat hen het ook niet gemakkelijk maakt terwijl de big boys lees multinationals gewoon alles straffeloos kunnen flikken en dat wordt dan ook nog beloond.Des te meer respect ik voor de goed boerende biologische boeren heb gekregen.

 
Door jou en Micave weet ik dat we hier te maken hebben met 'goed boerende boeren' (mooie term!). De vorige keer dat de mensen van Schotse Hooglanders hier actief waren en ik ze wegens spamactiviteiten moest verwijderen, ben ik wel nog naar de site geweest en dacht bij mezelf: jammer, mooi product, maar waarom zo'n agressieve benadering op mijn forum, waarom niet gewoon contact met mij opgenomen voor een betere samenwerking?

Zoals jullie weten sta ik juist heel erg voor rechtstreeks contact tussen boeren en consumenten. Gezien jullie positieve ervaringen was ik nu ook wat milder in mijn reactie. Iedere boer(in) is hier welkom die iets zinvols te melden heeft en voor goede producten staat, maar dit forum is geen platform voor ordinaire reclame. Wat juist zo mooi is, is dat informatievoorziening en een goed product hier hand in hand gaan. Mensen worden zich pas bewust van goede producten doordat ze er meer over te weten komen.

Daarom, mensen van Schotse Hooglanders, excuses geaccepteerd en we gaan voor een tweede kans. Focus je op informatievoorziening, leg uit waarom jullie vlees vele malen beter is dan zelfs de biologische standaard, dan komt de consument vanzelf naar jullie toe. Voorlichting is beter dan reclame!

Mike

 
Een boer die ons voorziet van goede voorlichting behoeft geen reclame te maken.

Als hij/zij zinvolle informatie geeft gaat men vanzelf, via hun forumnaam, naar de site toe.

De beste reclame is gewoon goede, zinvolle informatie geven.

Lia

Edit: had mijn pagina niet ververst, Mike schreef aan het eind van zijn tekst hetzelfde.

 
kent iemand deze vleesleverancier Lieneke en Hans Berens: http://www.berens-edelvlees.nl/bedrijf/

ze verkopen schotse hooglandervlees en in de slagerij laten ze het vlees lang genoeg besterven voor bepaalde enzymwerking.

De prijzen zijn ook interessant en de pakketkeuze erg uitgebreid zoals ik het zie.

Er is 1 nadeel, ze zitten in Westerbroek!

 
Gelukkig is het sinds kort mogelijk Schotse Hooglander vlees in heel Nederland thuisbezorgd te krijgen via www.SchotseHooglanders.nl. Dit kan het hele jaar rond. De hooglanders zijn 100% grasgevoerd, ze lopen altijd buiten. Ook wij laten het vlees besterven. Vragen over onze werkwijze zijn altijd welkom.

 
Dat zeker waar maar jammer genoeg kun je niet bij jullie vet, en orgaanvlees via het ijspaleis bestellen dat vind ik echt een zwaar min punt. Ik snap wel dat er regels aan bepaalde dingen zitten. Maar dan nog is het erg jammer.........

 
Is inderdaad een heel zwaar min punt, heel Nederland kunnen voorzien van grasgevoerd vlees maar dan niet even een vrachtwagen 300km laten rijden met een paar kilo orgaanvlees want waar kan dat in Nederland eigenlijk niet :wink: Gelukkig is het hier wel thuis op te halen voor de Diehards.

 
Edwin, er staat op je pakket waar dieren gelopen hebben. Misschien mag je weigeren?

Kun je gerust even vragen bij ze.

 
Jacqie. Ik heb nog niet besteld, maar wilde dat wel gaan doen. Vanaf 8 augustus kan er weer besteld worden. Dan ga ik eerst vragen uit welk gebied het vlees komt.

 
Eten jullie allemaal Rundvlees?

Of ook andere dieren? Zo ja welke? En waar halen jullie die vandaan?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.195
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan