Werk, stress en ziektewet

@Mike klopt alleen wilde ik de Nederlandse variant laten zien, bijna alle "belangrijke" woorden begrippen ed komen van Grieks of Latijns tsja en die heb ik niet onder de knie.
Quote:
'Psychologie' betekent dan ook 'studie van de ziel'. Interessant, aangezien de wetenschap volkomen zielloos is (amoreel). Hoe kan een wetenschap zonder ziel nu een wetenschap van de ziel hebben? Een psychiater is daarmee dan ook een 'psyche-hater'.



Die had ik al eerder gehoord maar was ik vergeten, bedankt met name voor psyche-hater. :mrgreen:

 
Kom net terug van de antroposofische huisarts. Ze gaf me een half A-viertje met de kenmerken van galstenen en wat er aan te doen. Beperk vet en eet veel vezels. Uitgelegd dat ik eet volgens wapf, juist veel vetten en eiwitten en minimaal koolhydraten. Zij had hier nog eerder over gehoord, maar wees het zeer zeker niet af. Ook begrip voor het feit dat stress mijn klachten verergerd.

Daarnaast kreeg ik choleodoron van weleda voorgeschreven voor de galstenen. Ik zal zo eens opzoeken wat dat nou eigenlijk is, maar denk zomaar dat ik t bij voeding en bitterzout hou. En de zuiveringen uiteraard.

Straks eens bellen naar de GGZ, eens kijken wat voor soort "loog" ze voor me in de aanbieding hebben
 
Straks eens bellen naar de GGZ, eens kijken wat voor soort "loog" ze voor me in de aanbieding hebben




erg grappig geschreven, kon er iig smakelijk om lachen.

Trouwens petje af Alexandra voor je "strijdlust" en iedereen hier trouwens.

Soms word je weleens moedeloos, van de week weer in de picture: biologisch is niet gezonder dan gangbaar voer!!

Sch....ziek wordt je hier soms van.

Maar verder alles goed met mij hoor, ik heb net weer 32 l. rauwe melk gehaald..

 
@Alexandra geweldig dat je naar een antroposofische huisarts kunt gaan zeker ook de manier van hun werken (Rudolf Steiner is de oprichter ervan).

Geluk gezondheid en gelijk gewenst Remco.

Leef aanwezig; wees op de plaats waar het leven gebeurt.(E Tolle)

 
Lachen is gezond Marijan! Humor helpt me om niet moedeloos te worden, net als van me af schrijven op dit forum en de herkenning die ik bij anderen lees.

Dank je Remco.

 
Ondertussen ben ik twee keer naar de GGZ geweest. Heb geen idee wat voor soort "loog" ik gekregen heb, maar het is een zeer kundige man op het gebied van traumaveerwerking. Lekker praktisch, kan goed uitleggen en een fijn persoon. Wat betreft de verwerking zit ik op de goede weg volgens hem en zo voelt het voor mij ook.

Maar nu het volgende. Ik heb me afgelopen dinsdag voor de tweede keer ziek gemeld ivm een koliekaanval. Dit werd me absoluut niet in dank afgenomen door mijn leidinggevende. De aanval kwam 3 kwartier voordat mijn dienst begon opzetten, maar dat heb ik ook niet voor t kiezen. Mijn baas is in mijn beleving toen agressief naar mij toe geworden, eiste van mij dat ik me laat opereren en dat ik pijnstillers zou nemen en aan het werk zou gaan. Hem rustig gezegd dat ik niet stoned van pillen kan functioneren en gewoonweg niet in staat ben om te werken. Hij ging telefoontjes plegen, ik moest in overleg met mijn collega. Na een kwartier werd duidelijk dat iemand mijn dienst over kon nemen.

Maar het zat mij helemaal niet lekker dat ik op agressieve wijze ben aangesproken. Gisteren zat ik er nog mee in mijn maag en vandaag heb ik hem hier face-to-face over aangesproken. Dat ik door niemand, dus ook niet door hem, op deze manier wens te worden aangesproken. Volgens hem was hij niet agressief, hij was gefrustreerd, omdat ik mijn verantwoordelijkheid niet nam door te gaan werken. Vervolgens gaf hij aan dat hij wel boos was. Ik heb het gehouden op dat hij mij niet op die manier mag toespreken en dat het voor mij wel agressie was en is. En dat het mijn verantwoordelijkheid is dat ik niet werk als het niet gaat. Ik moet me volgens hem wederom laten opereren, want op deze manier ontrek ik me aan mijn verantwoordelijkheden. En leg ze waar die niet horen, bij de leidinggevende. En daar is hij dan weer niet van gediend.

Ik heb gezegd dat ik verwacht dat hij dit niet nog een keer zo tegen mij zal doen en ik krijg terug dat het mijn eigen schuld is, omdat ik niet luister naar de medici. Aangegeven dat ik artsen heb die wel achter mijn besluit staan.

En toen kwam de aap uit de mouw. Ze zijn aan het onderzoeken of ze een juridisch traject kunnen starten. Doel is me onbekend. Want ik wil niet luisteren naar de medici. Tot op heden ben ik nooit aangesproken op mijn functioneren of wat dan ook. Maar het lijkt erop dat mijn galstenen ervoor zorgen dat ik een andere werkplek mag gaan zoeken.

Maar ik heb wel gezegd wat ik op mijn lever heb :lol:

 
Dank je voor het artikel. Geen idee wat men in gedachte heeft. Ik hoor t wel, als ze inderdaad al iets kunnen vinden. De Arbo heeft me toen al gezegd dat hij niet kan bepalen welk pad ik loop.

 
Interessant artikel van jou Vrijzuiver.

Toch staat in het artikel ook dingen dat je zegt tjonge.

Want: kennelijk moet het met alternatieve behandelingen zo zijn dat je verbetering boekt en met de reguliere geneeskunde hoeft dat dus niet!

Dat is discriminatie en in die zin vind ik de rechtspraak ook niet terecht.

Want je zou ook mee moeten nemen dat/of reguliere geneeskunde in jouw soort gevallen verbeteringen boekt en dat is natuurlijk ook maar zeer de vraag want veel mensen die ik ken die een levergaloperatie gehad hebben die zijn echt niet zomaar beter af.

Dat men zegt een juridisch traject te willen starten klinkt eerder als een dreigement dan dat men het echt doet.

Maar goed, je weet het niet.

Nou laat ze maar gaan.

Ik heb ook dit soort toestanden meegemaakt.

Slopend, dat wel, maar laat je niet koeioneren: het is niet waard (maar makkelijker gezegd dan gedaan).

 
Wat ontzettend goed van je Alexandra dat je die man zo hebt aangesproken en vol hebt gehouden!

Ik kon het zelf niet opbrengen na mijn crash en kan nog steeds alleen maar met mensen praten die op een zachte, normale manier communiceren. Daarom is in mijn geval een sociaal adviseur tussen mijn leidinggevende en mij gekomen want mijn angstaanvallen waren zo heftig dat ik niks kon.

Ik hoop dat de dreigementen je verder niet te veel uit balans brengen. Het kan trouwens ook betekenen dat je directe leidinggevende niet op de hoogte is van alle wettelijke bepalingen die met ziekte te maken hebben en dat hij geïnformeerd moet worden. Alleen maar beter, dan hoort hij namelijk hoe het zit en dat is dat je goed bezig bent als je jezelf niet forceert. In feite ben je verplicht om mee te werken aan je terugkeer en reïntegratie maar je baas bepaalt niet welke weg je kiest. Ze kunnen ook een onafhankelijk iemand naar je geval laten kijken. Meestal komt dat veel later (bij mij na ruim een jaar ziektewet) en als dan de conclusie is dat je voldoende bezig bent met therapie kunnen ze je niks.

Veel succes!

 
Dank jullie wel.

Wat hij precies zei is dat ze aan het uitzoeken zijn welke juridische stappen ze kunnen gaan nemen. Op zich ben ik er niet zo bang voor. Na mijn vakantie ben ik wel veel ziek geweest, maar maar twee keer voor galstenen.

Of het zo heel slim was om hem aan te spreken dat is nog de vraag. Het enige dat ik hierover terug kan vinden op internet is juist dat je niet direct de confrontatie aan moet gaan en zo snel elders moet gaan werken.

Ik weet wel wat mij triggerde om toch de confrontatie aan te gaan. Ik heb in mijn ouderlijk gezin huiselijk geweld meegemaakt. Ik heb me ooit voorgenomen dat ik me nooit door een man zal laten slaan. Vandaag is hierbij gekomen, ik laat me door niemand mishandelen! Stiekem ben ik wel trots dat ik de confrontatie aan ben gegaan. Nooit gedacht dat ik dat zou durven.

Wat betreft het artikel. De laatste keer dat ik bloed liet prikken was alles helemaal goed. Dus daarin ligt voor mij geen bewijs. Ik heb wel de antroposofische huisarts achter me staan, maar de "behandeling" doe ik hier, samen met jullie. En ik ben erg dankbaar voor alle wijsheid en inzet van iedereen hier op t forum! Dank jullie wel :!:

 
@Alexandra,

Dat je dit nu hebt durven doen komt omdat je je goed voed.

En dit is niet uit de lucht gegrepen want ik zie het bij mijn zus ook gebeuren. Die voedt zich ook volgens Weston Price en ze is veel assertiever geworden en laat zich niet meer zomaar alles aanleunen. Ze durft haar zegje te doen als ze vindt dat haar onrecht aangedaan wordt.

Dus top dat je dit hebt durven doen, een schouderklopje voor jou.

Lia

 
das inderdaad heel knap om je zegje te zeggen,

ik merk dat zelf ook, voel me vaak geremd.

Mijn dochter is net uit huis gaan wonen (begeleid wonen met antroposifische sociaaltherapie)

en ik heb natuurlijk een "ëetagenda" voor haar.

Ik vond het lastig om daar mijn ideeen en mening over tebrengen in het huis maar toch meteen met de deur in huis gevallen daar, ik dacht: als ik dit wil moet ik dat nu doen en niet de boel op zijn kop zetten als we een half jaar verder zitten, gewoon langzaamaan goeje voeding invoeren. Biologisch is het daar wel, maar merk toch wel wat aanhangers in vegetarisme. Niet allemaal gelukkig :>)

 
Bedankt voor de complimenten. Ik denk zeker dat goede voeding niet alleen goed is voor het lichaam, maar ook voor de geest. Het sterkte je op ieder gebied.

Update-tje, ik heb vandaag kontakt gehad met de vertrouwenspersoon van de instelling, zij had 's middags al tijd voor mij en maandag hebben we samen een gesprek bij personeelszaken. Wordt vervolgd :wink:

 
Ik heb dit topic bewust even gelaten voor wat het was, omdat het een openbaar forum is en iedereen mee kan lezen. Maar nu is alles achter de rug. Ik heb veel steun gehad van de vertrouwenspersoon, voel me erg in de steek gelaten door personeelszaken die automatisch achter een leidinggevende gaan staan en ondertussen heb ik gelukkig een nieuwe baan gevonden en daar ben ik sinds 1 december werkzaam. Het zijn aan de ene kant erg stressvolle maanden geweest en aan de andere kant, ik ben er weer eens een keer sterker uitgekomen. Mijn leven is weer in een rustiger vaarwater en t lijkt wel of ik daardoor in de volgende ronde zit mbt ontgiften. Maar dat kan ook komen door die heerlijke vit. C douche en zapper die ik van het tussentijdse gestorte vakantiegeld heb kunnen kopen :lol:

 
Alexandra,

Fijn dat je iemand getroffen hebt die jou geholpen heeft, in dit geval de vertrouwenspersoon.

Ik wens je veel succes en vooral veel werkplezier in jouw nieuwe baan.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.687
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan