Welke therapie voor oude emotionele blokkades uit de kindertijd...?

Dennis,zitten de mensen van innertechnologie alleen in eindhoven? ik heb interesse maar eindhoven is voor mij ver weg...zkr voor meerdere consulten.

 
I-lady; volgens mij zitten ze echt alleen maar in Eindhoven. Ik weet niet hoe de reisafstand voor je is, maar ik heb zelf ook erg goede ervaringen bij Innertechnologie; de investering van wat reistijd absoluut waard! Anders stuur ze gewoon een mailtje, wellicht is er iets mogelijk? Niet geschoten is altijd mis, en mijn ervaring is dat ze graag met je meedenken.

 
Ik zag de naam Ingeborg Bosch al voorbijkomen, ik wil ook graag wijzen op Joop van der Hagen. Hij schrijft over blokkades die worden opgeslagen in het lichaam , helen is in eerste instantie het verwerken van trauma's, en die heeft iedereen.

Het zijn de kleinste dingen waar we vaak niet bij stilstaan, de energetische connectie tussen moeder en ongeboren kind bijvoorbeeld, de manier waarop je bent geboren, een onvermogen om iets te uiten in de eerste paar jaar van het leven, maar ook de manier van sterven in een vorig leven (regressietherapie). Een hele persoonlijkheid en de manier waarop iemand in het leven staat is vaak direct gerelateerd aan zaken die nog onverwerkt zijn uit eerdere levens, of uit de familiegeschiedenis van het gezin waar je in opgroeit.

Van der Hagen leunt erg op het Tibetaanse dodenboek.

Interview: http://www.zelfzijn.nl/product-739-werken-aan-jezelf-joop-van-der-hagen.html

Hij werkt vanuit Veendam, onder meer met rituelen uit de Santo Daime kerk (ayahuasca).

 
PRI komt af en toe voorbij hier op het Weston Price forum. Zelf heb ik ook goede ervaringen met PRI. Heb de nodige tijd een PRI-traject gevolgd. Kon vervolgens mijn anti-depressiva afbouwen. Sindsdien gebruik ik geen anti-depressiva meer.

In een eerder stadium had ik al 2 trajecten via het RIAGG gevolgd, maar ik verviel toch weer in 'oud gedrag'. Nu ik PRI heb kunnen omarmen ben ik geen recidivist meer en is eindelijk mijn depressie achter de rug.

Voor forumleden woonachtig in West-Friesland: op 9 oktober wordt er een PRI-lezing gehouden in Hoorn. Wellicht kan PRI ook wat voor jou betekenen. Klik hier voor meer informatie over de lezing op de officiële PRI-site.

 
Ik ben nu bezig net een heel spiritueel proces waar mijn omgeving niks van snapt .Bij een paranormaal psycholoog Rens Hendriks.

Het is heel bijzonder hoe hij mij van depressief en uitgeput tot een sterkere vrouw heeft begeleid. Ik kan het proces niet uitleggen het isheel moeilijk en het gaat ons denkvermogen te boven maar mijn verhaal klinkt volkomen logisch voor mij.

Ik lijd aan een vroege hechtingsstoornis tenminste zo ziet de psychiater het. Maar Rens gaf aan dat ik nooit echt op aarde was gekomen. Ik was nooit geïncarneerd. Vandaar dat ik lichamelijk bijna niets kon. Hij heeft me geholpen opnieuw te incarneren. Waarschijnlijk is de incarnatie verstoord toen ik thuis verwaarloosd werd emotioneel. Het zal voor sommige moeilijk te geloven zijn maar wat ik hem ook vraag ( en geloof me ik blijf ook zelf denken) hij weet t altijd precies.

 
Ik werk zelf met ESR ( emotional stress release) en vul dit aan met het geven van energie wat het proces versnelt. En /of een combinatie met emotionele ontkoppeling. Ik test ( via toegepaste kinesiologie) welke methode beste is voor jou.

het komt erop neer dat je in gedachten opnieuw door die momenten gaat en op die wijze de emotionele lading eraf haalt. Dat is ook hetgene wat je steeds oproept...naar teruggaat.. niet zozeer de herinnering maar de pijn, boosheid, verdriet etc.

Het brein weet het verschil niet of iets ECHT gebeurt of alleen in gedachten (daarom is het zo van belang niet onnodig te panieken en stressen als je uitgeputte bijnieren hebt) en kan je dus in gedachten ook oplossen/ helen/ verwerken

 
Mijn moeder is een fantastische therapeute die op alle gebieden hulp kan bieden (psychisch en emotioneel) dus als er mensen in Zuid-Holland e.o. hulp zoeken bij het uitzoeken en/of verwerken van vanallesennogwat kun je aan mij mailen (op mijn naam klikken) voor haar telefoonnummer.

 
Lees: Een Nieuwe Aarde van Eckhart Tolle, beste therapie tot nu toe. Leven in de Tegenwoordigheid, het Nu.

 
Dat boek las ik zo'n 7 jaar geleden en zie ik als m'n omslagboek. Ik begon m'n eigen gedrag en dat van anderen een stuk beter te begrijpen.

Maar ik weet niet of alleen het lezen van dat boek emotionele blokkades uit de kindertijd kan wegnemen. Rationeel kun je snappen hoe iets in elkaar zit, maar dat hoeft niet te betekenen dat je het in je diepste wezen kunt omdraaien.

PMA zou kunnen helpen, bijvoorbeeld via forumlid Aart, waar ik ook een keer geweest ben. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik daar mee verder moet, ben ook met zoveel dingen bezig. En alles lijkt wel met elkaar te maken te hebben.

Nu eerst maar even het tandarts-traject :D <-- zo ziet m'n amalgaam-loze gebit er straks uit.

 
Bij iedere kleine bewustwording vind een omdraai plaats.

Het is toch wel 'the key' om je niet te identificeren met je pijnlichaam, maar het er laat zijn.

 
Quote:
Het is toch wel 'the key' om je niet te identificeren met je pijnlichaam, maar het er laat zijn.


Dat is makkelijker gezegd (ratio) dan gedaan (gedrag).

Doet me denken aan een uitspraak die ik lang geleden van een vriend hoorde (is niet van hem overigens):

"als je denkt dat je verlicht bent, ga dan eens een weekje bij je ouders logeren"

;-)

 
Quote:
"als je denkt dat je verlicht bent, ga dan eens een weekje bij je ouders logeren"

:mrgreen:

 
Hihi mooie quote.. van wie zou die toch zijn? :wink:.. maar klopt helemaal, bewustwording is een heel proces, maar wel 'the key'.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.752
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan