welke supplementen?

Ik heb ook magnesiumpoeder besteld via Ron Fonteine.

Dat nemen we tot nu toe af en toe 's avonds in voor het slagen gaan of in een voetenbadje.

Maar Dirtsa is zo enthousiast over de magnesiumolie en ik dacht, via de huid wordt in de regel iets toch beter opgenomen.

Dus vandaar nu de magnesiumolie.

Lia

 
Is stearinezuur schadelijk?

Ik lees verschillende dingen hierover op i-net... het is een dierlijk vetzuur?

 
Dankje Lia. Ik had alleen op de site van green pasture gekeken. De variant die ik heb staat er niet bij, maar ik heb nu wel een beetje een idee hoeveel er in zit. Per capsule zit er eigenlijk maar heel weinig in zie ik, per dagdosering om en nabij de 10 microgram.

De meesten hier gebruiken de vloeibare geloof ik he, en dan een halve tot hele theelepel per keer? Dat is wel een flink hogere dosering als ik zie dat er per 0.5 mg (dagdosering) gemiddeld 5 microgram vitamine D zit en een theelepel het tienvoudige is, namelijk 5 ml en dus 50 microgram vitamine D per dosering. Als de pot capsules leeg is ga ik dan maar aan de flessen olie.

 
Ik gebruik op dit moment (als ik er aan denk) 3x een 1/2 tl per dag. Samen met de boterolie.

Dat is ook de maximale dosis.

Lia

 
Poekie, ik heb voor elke dag een bakje waar ik de supplementen in doe. Ik vergeet het op deze manier minder snel en weet ook precies wat ik al heb gehad. Ik maak voor een paar weken van te voren klaar heb ik ook minder werk van. Misschien een idee.

 
Een hartstikke goed idee alleen kun je de levertraan en boterolie zo moeilijk van tevoren ergens in doen. :wink:

Het moet gewoon nog even in mijn 'systeem' geraken. En dat lukt al aardig hoor, het is in ieder geval nu 2x op een dag.

Lia

 
je kan evt een ml spuitje nemen en deze voor de hele dag volzuigen met de gewenste hoeveelheid.

 
Is het echt nodig om supplementen te gebruiken?

Als je rauwe melk, kerfir, roomboter, yoghurt en biologisch vlees en groenten eet?

Ik neem eigenlijk alleen levertraan + boterolie en voor de rest eigenlijk geen supplement..

Krijg je dan wel genoeg van alles binnen? OF zijn supplementen echt nodig??

Het nemen van pilletjes en poedertjes (zonder specifieke klachten) trekt mij gewoon niet zo.. even naast het feit dat het allemaal flink prijzig is..

Het lijkt me toch dat je lichaam op deze manier ook zijn reserves kan aanvullen?!

of vergis ik me daarin?

 
Gezondheid komt niet uit een pilletje, poedertje of tabletje. Het komt uit volledige en volwaardige voeding. Ik heb dit hier al vaker gezegd. In de orthomoleculaire wereld bestaat er een hardnekkige mythe dat 'we ons voedsel wel moeten supplementeren', omdat het niet meer voldoende voedingsstoffen zou bevatten. Dit geldt voor de bewerkte rommel die je in de supermarkt koopt, ja! Maar als je zelf op zoek gaat naar hoogwaardige en zeer voedzame producten in je lokale omgeving van kleine producenten, is het een heel ander verhaal.

Mike

 
Als je tamelijk gezond bent, lukt het vast zonder supplementen.

Mijn ervaring is dat als je gezondheid zwaar uit het lood is, supplementen enorm kunnen helpen - maar dan wel supplementen op maat voor jouw situatie.

 
Quote:
In de orthomoleculaire wereld bestaat er een hardnekkige mythe dat 'we ons voedsel wel moeten supplementeren'


Ik krijg sterk het idee dat mythe(s) een woord is die je gebruikt om je mening kracht bij te zetten. Is toch nergens voor nodig? Ik denk dat je genoeg weet over voeding om het woord mythes niet te hoeven te gebruiken. :)

Ik zie het als een keuze! Als je een tekort hebt van een bepaalde vitamine of mineraal dan kan je voor beide kiezen. Ik ben het met je eens dat je vaak alles uit de natuur kunt halen en dat vitamines beter samenwerken uit fruit dan uit een pilletje. Passion flower in een alcohol tinctuur is gewoon wat makkelijker dan zelf je passion flower te bereiden. Af en toe 3000 mg vitamine C naar binnen werken als je grieperig bent kan ook wonderen doen. Hoeveel kiwi's moet je daarvoor wel niet eten?

Basis: gezonde voeding Eventueel aanvullen met supplementen kan

 
Ey,

als aanvulling vitamine c ben ik ookwel voor alleen zit er in een kiwi belachelijk weinig vitamine c.

Ken je overigens weston price en zijn boek?

 
Quote:
Ik krijg sterk het idee dat mythe(s) een woord is die je gebruikt om je mening kracht bij te zetten.


Nee hoor. In een wereld vol met hele leugens en halve waarheden moeten we ons nu eenmaal bevrijden van alles wat niet met waarheid te maken heeft. Ik moet constateren dat er zowel in de reguliere als in de altenatieve hoek veel geloofsovertuigingen spelen. De MYTHE dat we supplementen nodig hebben vormt zelfs de basis van orthomoleculaire therapie, als mensen dat niet meer geloven stort deze hele industrie in elkaar! Er is dus heel veel belang bij om dit in stand proberen te houden in de hoofden van de consument!

Mike

 
Quote:
als aanvulling vitamine c ben ik ookwel voor alleen zit er in een kiwi belachelijk weinig vitamine c.

Ken je overigens weston price en zijn boek?


Misschien wel daarom? :)

Nee, ik ken het boek niet. Aanrader?

 
Quote:
Nee hoor. In een wereld vol met hele leugens en halve waarheden moeten we ons nu eenmaal bevrijden van alles wat niet met waarheid te maken heeft.


Zelfs onze waarheid is subjectief Mike. Je brengt het allemaal wel heel zwart wit

Quote:
Wat denk je op een WESTON PRICE-forum? Educate yourself


Oh, dus het was dichterbij dan ik dacht! :D

 
heb je wel goed op de potjes van je voed. supp. gekeken of er E-stoffen in zitten. In Solgar zitten nl. ook veel E-stoffen.

verder zou ik eens een lever/gal flush gaan doen, om die stenen daaruit te krijgen...............

en zoveel mogelijk biologisch eten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.103
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan