Weermodificatie


Nee, niet het klimaat, maar het weer, de subjectieve belevingsinterpretatie ervan, en de menselijke gezondheid worden door die zieke weersbeïnvloedingspraktijken beinvloed.
Op het klimaat heeft weersbeïnvloeding vrijwel nul efffect.
Klimaatverandering is een over duizendenjaren gespreid langzaamaan effect dat continue plaatsvind van koeler naar warmer en andersom.
 
Extreem noodweer in Saudi-Arabië :oops:
Om de bevolking af te leiden van wat er nabij in 'de regio' allemaal gebeurt ? :rolleyes:

 
Extreem noodweer in Saudi-Arabië :oops:
Om de bevolking af te leiden van wat er nabij in 'de regio' allemaal gebeurt ? :rolleyes:


De beelden rond 5 minuten kijktijd [de wegdrijvende kamelen] zijn oud en heb ik lang geleden ook al eens gezien.
Ik zet mijn vraagtekens bij alle films die we te zien krijgen via het internet, en deze bewijst maar weer eens dat we die vraagtekens ook moeten zetten.
We worden bespeeld met beeldmateriaal.
 
  • Wow
Waarderingen: Surv


Hier ook. Vanmorgen prachtige blauwe lucht maar toen kwamen er wat vliegtuigen en nu ook alles grijs.
 
Ik had het met mijn zoon over aardbevingen. Dat het misschien expres in gang wordt gezet. Hij dacht dat dat niet kon.
Maar hoe dan?
 
Nee, niet het klimaat, maar het weer, de subjectieve belevingsinterpretatie ervan, en de menselijke gezondheid worden door die zieke weersbeïnvloedingspraktijken beinvloed.
Op het klimaat heeft weersbeïnvloeding vrijwel nul efffect.
Klimaatverandering is een over duizendenjaren gespreid langzaamaan effect dat continue plaatsvind van koeler naar warmer en andersom.
Klimaat is het gemiddelde weer over 20-30 jaar, dat weersbeïnvloeding geen effect op klimaat lijkt mij niet hard te maken en eigenlijk onzin.
Dat klimaat cycli bestaat die wij niet kunnen beheersen klopt (bv Milankovich cycli of de sun spots).
Deze cycli en andere bieden een basisklimaat aan dat door weersbeinvloeding verandert, maar weer boven komt als de beinvloeding stopt.
 
Klimaat is het gemiddelde weer over 20-30 jaar, dat weersbeïnvloeding geen effect op klimaat lijkt mij niet hard te maken en eigenlijk onzin.
Dat klimaat cycli bestaat die wij niet kunnen beheersen klopt (bv Milankovich cycli of de sun spots).
Deze cycli en andere bieden een basisklimaat aan dat door weersbeinvloeding verandert, maar weer boven komt als de beinvloeding stopt.
Je luistert vaak naar NPO weerpersoontjes enzo ?
Klimaat gaat over honderden tot duizenden jaren volgens echte klimatologen.
 
Je luistert vaak naar NPO weerpersoontjes enzo ?
Klimaat gaat over honderden tot duizenden jaren volgens echte klimatologen.
Waarom die ad hominem ('Je luistert vaak naar NPO weerpersoontjes enzo?')?

Definitie klimaat:
Volgens het IPCC wordt het klimaat algemeen gezien omschreven als "het gemiddelde weer". Het betreft hier een statistische beschrijving van het weer in termen van gemiddelden en schommelingen van grootte die gelden over perioden van meerdere jaren (in principe 30 jaar, volgens de definitie van de Wereldmeteorologische Organisatie – WMO).

Dat klimaatcycli al duizenden jaren verandering laten zien, bestrijd ik ook niet.
 
Waarom die ad hominem ('Je luistert vaak naar NPO weerpersoontjes enzo?')?

Definitie klimaat:
Volgens het IPCC wordt het klimaat algemeen gezien omschreven als "het gemiddelde weer". Het betreft hier een statistische beschrijving van het weer in termen van gemiddelden en schommelingen van grootte die gelden over perioden van meerdere jaren (in principe 30 jaar, volgens de definitie van de Wereldmeteorologische Organisatie – WMO).

Dat klimaatcycli al duizenden jaren verandering laten zien, bestrijd ik ook niet.
Het IPCC en het WMO ! 🤣🤣🤣
Woke klupjes die de definities hebben aangepast aan het narratief.
Bijzonder dat je daar intrapt.
Lees nog eens rustig wat er staat.
Komt dat niet heel erg overeen met wat de massamedia zo al aan nonsens rondbazuinen ?
 
Het IPCC en het WMO ! 🤣🤣🤣
Woke klupjes die de definities hebben aangepast aan het narratief.
Bijzonder dat je daar intrapt.
Lees nog eens rustig wat er staat.
Komt dat niet heel erg overeen met wat de massamedia zo al aan nonsens rondbazuinen ?
Het feit dat deze door activisten gekaapte of opgezette organisaties vaak problemen zien waar deze niet zijn en onnodig of met te strenge maatregelen komen, betekent niet alle definities per definitie verkeerd zijn.

Ik benadruk dat klimaat in de basis een cyclisch proces is, dus jouw claim dat ik de mainstream klakkeloos overneem, is onzin.

Nog een definitie:
climatology, branch of the atmospheric sciences concerned with both the description of climate and the analysis of the causes of climatic differences and changes and their practical consequences. Climatology treats the same atmospheric processes as meteorology, but it seeks as well to identify the slower-acting influences and longer-term changes of import, including the circulation of the oceans and the small yet measurable variations in the intensity of solar radiation.

Klimatologie gaat kortom over zowel metingen op het moment als over analyse van korte- en lange termijn veranderingen. Als je genoeg periodes van 30 jaar achter elkaar zet kom je trouwens vanzelf op hondereden of duizenden jaren. Die tijdspaden sluiten elkaar niet uit.

Als ik jou was zou ik er een beetje opletten dat ik niet zo erg in loopgraven verzand raakt als de activisten die hier zo vaak terecht veroordeeld worden.
 
  • Haha
Waarderingen: Surv

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.856
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan