Weermodificatie

Je ontwijkt mijn vragen.
Je wilt/kunt mijn antwoord(en) niet begrijpen.
Met zelf zorgvuldig onderzoeken kom je er misschien zelf uit.
Je kijkt, of je kijkt niet, je volgt de main stream media, of je zoekt verder.
Degelijk onderzoek vergt tijd en de nodige inspanning.
Ben je een main stream media lezer of een onderzoeker ?
Jouw keuze.
Succes !
 
Je wilt/kunt mijn antwoord(en) niet begrijpen.
Met zelf zorgvuldig onderzoeken kom je er misschien zelf uit.
Je kijkt, of je kijkt niet, je volgt de main stream media, of je zoekt verder.
Degelijk onderzoek vergt tijd en de nodige inspanning.
Ben je een main stream media lezer of een onderzoeker ?
Jouw keuze.
Succes !
Waarom geef je jouw bron niet, zzodat ik jouw definitie kan checken.
Nogmaals ik denk dat de definitie van klimaat klopt, maar dat klimaatverandering geen probleem is en er dus ook geen oplossing voor gevonden hoeft te worden.

Als ik de bron van jouw definitie niet ken, kan ik niet beoordelen of jouw definitie klopt.
 

Waarschuwing: kan het dimmen van de zon de aarde redden?

Bill Gates wil miljoenen tonnen stof de stratosfeer in spuiten om de opwarming van de aarde een halt toe te roepen... maar critici vrezen dat dit tot rampen kan leiden

Het plan klinkt als sciencefiction, maar zou binnen tien jaar werkelijkheid kunnen zijn; elke dag zouden meer dan 800 gigantische vliegtuigen miljoenen tonnen krijtstof naar een hoogte van 20 kilometer boven het aardoppervlak tillen en dit vervolgens hoog in de stratosfeer strooien.

In theorie zou het stof in de lucht een gigantisch zonnescherm creëren, dat een deel van de zonnestralen en de warmte terug de ruimte in reflecteert, waardoor de zonnestralen die erdoorheen komen worden gedimd en zo de aarde wordt beschermd tegen de steeds erger wordende gevolgen van de opwarming van het klimaat.

Dit is niet het gekke plan van een uitvinder van een tuinhuis. Het project wordt gefinancierd door miljardair en Microsoft-oprichter Bill Gates en ontwikkeld door wetenschappers van de Harvard University.

De plannen zijn zelfs zo ver gevorderd dat de eerste 'sky-clouding'-experimenten al maanden geleden hadden moeten beginnen.

Deze eerste test van $3 miljoen, bekend als Stratospheric Controlled Perturbation Experiment (SCoPEx), zou een wetenschappelijke ballon op grote hoogte gebruiken om ongeveer 2 kg calciumcarbonaatstof – ter grootte van een zak meel – in de atmosfeer te brengen, 20 kilometer boven de woestijn van Nieuw-Zeeland. Mexico.
 

dd 27/12/2022, publieke examens voor meteorologen in Spanje :

Tema 15
15. Samenstelling en microfysische eigenschappen van wolken III: Gemengde wolken. Neerslagvorming. Bergeron-Findeisen theorie. Soorten neerslag. Neerslagintensiteit. Kunstmatige weermodificatie: neerslagstimulatie, wolkverspreiding en hagelonderdrukking.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.684
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan