waterwervelaar

Hoi Debsy en Haluk, ik heb de waterfilter van zuiverschoonwater: zowel de omgekeerde osmose als ook dat ding dat de energie van het water verandert.

Wat je zegt Haluk: die mineralen worden eruit gefilterd en dat vind ik ook een nadeel.

Terwijl de site mensen juist onterecht zegt dat mineralen slecht zijn!

Ik heb het filter aangeschaft in een tijd dat ik van toeten noch blazen wist en je moet ergens beginnen natuurlijk.

Bovendien: je kunt verontreiniging meten met een dingetje dat partikels meet en elk jaar komt er weer wat bij aan extra partikels bij die de filter niet meer goed filtert.

Dus dat is wel jammer!

 
Staat ook op een site dat mineralen in water niet zo goed opneembaar zijn als in melk en dat het beter is om mineraal arm water te drinken. Dan zou de natuur het toch niet zo bedoeld hebben dus ik vind het allemaal een beetje vreemd maar wat zou een goede mix zijn om dan te kopen en toe te passen.

Mischien gewoon een wervelaal en dan het water in een simpele filterkan filteren? Ik weet het soms ook niet en we hebben de mogelijkheid niet om met z'n allen naar de bergen ergens te verhuizen.Tsja compromis is mischien het sleutelwoord hier.

 
Gevoelsmatig zou ik denken dat vitalisering voldoende zou moeten zijn, misschien ook omdat ik liever geen filter in laat bouwen , want die filters moeten natuurlijk ook weer vervangen worden. En ik denk idd dat het water er een beetje dood van wordt

Zo`n vitalisator bouw je in en klaar is kees.

Deze schijnt het goed te doen maar dan ben je wel 1500 euro lichter, inde tuin- en landbouw schijnen ze deze type ook veel te gebruiken. Dus dat van die bank is een goed idee.

http://www.aquariusvitaliser.info/kk_1600000.html

En ik kijk wel eens op de website van Tjaden en die had die van Aqua Gaia toegevoegd..

Quote:
Sinds april 2010 is het mogelijk om de vitalisatieapparatuur van Gaia Aqua bij ons te bestellen. De afgelopen jaren heb ik vele woningen onderzocht. Bij een woningonderzoek wordt, wanneer dat verlangd wordt, ook de vitaliteit van water gemeten. Iedere keer als het kraanwater volledig in harmonie was, bleek er een vitalisator van Gaia Aqua in de waterleiding te zijn opgenomen. Zelfs wanneer de vitalisator al jaren oud was, was de waterkwaliteit nog steeds van een zeer hoog niveau.

Waarom kiezen voor de Gaia Aqua watervitalisator?


Lees verder http://www.woonbiologie.nl/straling...60D10DB18E0111F8C6A244C43B34A3B2&_lang=nl

 
@ Haydarpasa

Ben je er al een beetje uit?

Ik ben het nog steeds een beetje aan het uitzoeken maar er is zoveel.

Hoe denken mensen hier over omgekeerde osmose en daarna wervelen?

 
Debsy,

Dank je nogmaals voor je info.

Zit momenteel even in de ijskast maar wel uitgezocht en ik denk op zich is een vitaliser wel goed maar een omgekeerde osmose filter weer niet of mischien wel als je er zelf verdund waterstofperoxide en sole bijvoegt maar dan nog heb je naar mijn mening niet het resultaat dat je zou behalen als je bergwater zou drinken maar het komt wel in de buurt.

De natuur is zo goed en zo gecompliceerd dat het wel bijna te evenaren is maar niet te dupliceren is.

Net als bijvoorbeeld het volspectrum licht van de zon is het meest gezonde wat je op deze planeet kunt hebben als voeding maar je hebt ook full spectrum lights maar licht is zo complex dat het niet hetzelfde is en zo zie ik dat ook bijvoorbeeld met muziek.

Bepaalde geluiden zijn zo complex dat we het wel kunnen synthetischeren maar omdat je zoveel op elkaar gestapelde golfvormen(sinussen) hebt met verschillende trillingsfrequenties en een bepaalde logaritmische relatie tot elkaar en de amplitude speelt een rol, dan zijn er nog de transiënten, uitsterftijd, complexe galmfase en nog zo veel meer wat er voor zorgt dat het een bepaalde gevoel opwekt die we ook nog met verschillende zintuigen die samenwerken waarnemen zeg maar oren, botten, huid, ogen en ons brein.

Daarom heb ik ook zo veel respect voor de natuur en mensen die er ook respect voor hebben zoals de mensen hier op het forum.

 
Hoi Haydarpasa, Bedankt!

Mij gaat het er vooral om dat er geen medicijnresten en andere troep in het water meer zit en dat het water door vitaliseren meer bovis waarde heeft gekregen.

Ik weet niet hoe het zit meet aanwezige troep en dan alleen vitalisren. Met filteren filter je dat er dus gewoon uit, maar ook alle goede dingen die het water bevat zoals bepaalde mineralen..

Het blijft lastig uitzoeken. Jij gaat zo te zien nog dieper dan mij :)

 
Quote:
Hoe denken mensen hier over omgekeerde osmose


Dit is een zeer arbeidsintensief en verspillend proces dat meer water kost dan dat het oplevert.

Mike

 
over welke apparatuur ben jij te spreken Mike? Of heb je je er verder niet zo in verdiept?

 
Ik drink wild water. Dan heeft de natuur het al voor mij gewerveld en het water is natuurlijk rijk aan waterstof en zuurstof.

Mike

 
Dan heb jij geluk want die zijn bij ons in de verste verte niet te bekennen.

 
Hallo mensen, ik was benieuwd naar jullie ervaringen met watervitalisatoren. Ik heb een Davajal-wervelaar, dat vond ik heerlijk, maar bewerkelijk. Toen kocht ik een wervelaar aan de kraan van www.waverecycler.com , maar daar merk ik geen verschil van. Onlangs was ik bij een kennis die een kraanvitaliser had van www.quavita.nl en daar merkte ik wel meteen weer het verschil. Heeft iemand ervaring daarmee?

 
Hi Marieke,

heb zelf het instapmodel (Gocciola) van quavita.nl sinds 2 maanden aan de kraan hangen. Ik moet zeggen dat het water wat zachter van vorm en smaak is dan water dat ik uit een andere kraan in huis tap. Het smaakt mij in elk geval beter.

Een aantal mensen die ik over de vloer heb gehad, heb ik blind laten proeven, en 80% herkende het meteen en gaf aan het water dat uit de vitaliser kwam, lekkerder te vinden. (2 hebben er direct zelf ook 1 besteld)

Anders dan de smaak, heb ik verder (nog) geen echte gezondheidseffecten mogen ervaren. (Anders dan een kleine eczeemplek geen lichamelijke klachten, maar het plekje zit er nog :( )

Ik heb de indruk dat de planten in huis het beter doen op dit water, maar ik moet toegeven dat ik hier geen dubbel-blinde test heb uitgevoerd.

Met snijbloemen (alleen gerbera's getest) bleek dat die Gerbera's in gevitaliseerd water sneller hun kop laten hangen dan die in gewoon water. Volgens deze site zou het bij andere soorten snijbloemen wel merkbaar moeten zijn. (ik ben benieuwd of ze nog een echt rapport gaan neerzetten zoals in de tekst wordt beloofd)

Al met al ben ik niet van plan het ding terug te sturen, de smaak is voor mij voldoende reden hem te houden.

 
Ach, er is bij mijn weten ook nog nooit een dubbelblinde test losgelaten op de werking van de parachute, en toch twijfelt niemand aan de werking hiervan.

Als jij het gevoel hebt dat de wervelaar werkt dan is dit gewoon zo, geniet er gewoon van :D

 
Hebben jullie nog nieuwe ervaringen en tips?

De brittakan wil ik graag gaan vervangen, voor mijn gevoel moet er toch iets beters zijn

Zie alleen door de bomen t bos niet meer.. :mrgreen:

 
Hoi Cham, na vorige post van kaycee heb ik de acqua gocciola van quavita gekocht, bevalt mij uitstekend. Water is zacht en lekker en voelt heel goed. Prijzen zijn allemaal ong. hetzelfde dat maakt niet veel uit en ach dit apparaat gaat langer mee dan ik zelf :)

 
Water wervelaar

Ben enige jaren bezig met water wervelen.

ja en werkt dat dan ook dat water wervelen, Ja dat werkt echt wel.:)

De eenvoudigste test is de smaak proef, niet gewerveld water uit de kraan prikt subtiel iets op je tong. het gewerveld water is zacht en prikt niet meer.

Volgens mij gebeurt er iets met het kalk in het water, namelijk het kalk wordt in een ander soort kalk omgezet. waardoor het water zachter aanvoelt.

De groei test laat zien dat je je planten groter en kleiner kunt laten groeien.

Dit is afhankelijk of je het water rechts of links laat draaien, testen die ik gedaan heb bewijzen het. Een snelle en betrouwbare test doe ik in 6 dagen.

Tip. wil je het gewerveld water later gebruiken, ja dat kan mits je de drie dagen niet passeert, hierna is de groei energie weer weg.

En er is nog veel meer te vertellen over water.

Met wervelende tornado groet

Frans

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.844
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan