Water, kraan laten lopen

simone

New member
Laten jullie de kraan 'S morgens vijftien seconden lopen vanwege de hele nacht stilstaand water in de leidingen of is dit onzin en heeft het alleen zin met warm weer en warm water?

 
Ik doe dat altijd, en warm water uit de kraan gebruik ik alleen om mee schoon te maken. Nooit voor het eten of te drinken.

 
Waarom warm water nooit om eten mee te koken? Omdat het niet natuurlijk verwarmd is of wat is de reden hiervoor? Bacterieën????

 
Ik denk dat het een interessant topic is: waar haal je je water vandaan en hoe bewerk je het (filteren etc.) alvorens het te gebruiken? Want wij koken ook nooit met water uit de kraan.

Wij gebruiken het waterfilter van NIKKEN, vergelijkbaar met het filter van Adya Clarity. De opbouw is hetzelfde, alleen kan ik de kwaliteit niet vergelijken. Daarnaast heeft NIKKEN nog op de bodem van het filter, voor de tap, een bedje van riviersteentjes. Dit om nog enigzins wat mineralen aan het water terug te geven.

Ons bevalt dat filter dus prima. We zijn verder bekend met Brita filters, maar daar wordt je water echt dood van.

 
Ik heb geen enkel filter en laat mijn kraan ook niet lopen 's ochtends. Al het water dat ik zo drink, is spa blauw (en dat is vooral omdat ik kraanwater vies vind, maar inmiddels weet ik ook wel dat het niet volledig gezond is). Water dat ik op een andere manier voor voedselbereiding gebruik, is gekookt of ook spa blauw, óók een gedeelte van mijn afwaswater kook ik (en dan voeg ik een beetje koud water toe om mijn handen niet te branden).

Schoonmaken is het enige dat ik met gewoon kraanwater doe.

Het plastic uit de spa blauw-flessen, neem ik maar voor lief.

 
Sylvia, ik weet inderdaad wat BPA kan doen. Heb alleen nog geen beter alternatief gevonden. Het liefst zou ik glazen flessen spa kopen, maar die ben ik hier in de buurt nog niet tegengekomen.

Van filters in mijn kraan ben ik niet zo heel erg. Naast het feit dat ik het te ingewikkeld en te duur vind, twijfel ik ook nogal aan de werking ervan. En dan moet ik nog hopen dat ik kraanwater daardoor lekkerder zou vinden ;)

 
Ik drink gewoon water uit de kraan zonder filters. Inderdaad te duur en teveel gedoe. Behalve op mijn werk, hebben we van die tanks.

Er is wel water in glazen flessen (Albert Heyn) maar dat is vrij prijzig.

Van mezelf weet ik dat het goed is, als ik met bepaalde dingen luchtig omga, anders heb ik kans op doorschieten.

Ik eet ook wel eens een chippie of drink een glaasje rode wijn. Met mate weliswaar. Ik probeer me dan niet schuldig te voelen, maar er van te genieten.

Dat is belangrijk voor me.

 
Er bestaan ook glazen spa blauwflessen, maar bij een supermarkt/natuurvoedingswinkel hier in de buurt (zodat ik het ook kan vervoeren op de fiets ;) ) ben ik ze nog niet tegengekomen.

 
Ons water smaakt beter dan SPA blauw. Dat hoor ik ook van de visite die hier dan wel een glaasje water wil i.p.v. uit de kraan.

Per liter water is het voor ons goedkoper, dan ons drinkwater per fles uit de winkel te halen. Daarnaast is de tank van het water BPA vrij. Helaas niet van glas, maar wel onderhoudsvriendelijk.

Ik moet er niet aan denken zonder dat filter te moeten.

 
Hakul, zelfs watermaatschappij raad af het warme water uit de kraan te gebruiken voor consumptie. Heeft te maken met de leiding en wat er van deze leiding in het warme water komt.

Ik heb een britakan, water is een stuk lekkerder( wij hebben ook nog eens veel kalk in het water).

 
Oh ja, ook weer zoiets. Het wel of niet te veel aan kalk in het water (Duitse hardheid dH), waarvan men zegt dat in Nederland het wel meevalt. Zelfs zo dat er in Nederland geen hard water zou zijn.

Dan zijn er weer mensen die beweren dat we hier in Nederland ook hard water hebben in sommige delen van het land. Het heen en weer geschuif van data en beweringen enz. Allerlei belangen die er vast mee te maken hebben. Maar, wat is waar?

Harder water zou geen risico voor de gezondheid zijn. Evenals te zacht water. Wat is jullie idee hierbij?

 
Geen idee wat dit voor de gezondheid doet, maar wel voor de smaak. Thee is lekkerder met zacht water, schoonmaken is gemakkelijker als je zacht water hebt. ( kalkaanslag op de kranen bjvoorbeeld)

 
De chemicalien die gebruikt worden voor de waterzuiveringen verzuren het water en om de pH weer omhoog te brengen wordt kalk aan het water toegevoegd. Dit is de reden waarom er rondom je kraan of douchekop kalklagen ontstaan. Dit is NIET gezond en kan inwendig bij jou hetzelfde veroorzaken! Daarnaast zei Viktor Schauberger al dat als je water in een donkere, zuurstofarme omgeving (waterleiding) door rechte pijpen leidt (water wil klotsen en wervelen) het water verziekt raakt en hetzelfde met jou kan doen.

Mike

 
Ik gebruik nog steeds spa blauw, in plastic flessen.. glas is veel te duur.
Koken doe ik nog wel met kraanwater. Dit zal ik maar vervangen door de spa blauw.

Filters geloof ik nie echt in
 
Hier alleen kraanwater. Je slaat echt door vind ik als je filters aanschaft of flessen water gaat kopen.
 
Het verschil tussen kraanwater en gefilterd water via m'n EWO waterfilter is duidelijk te proeven. Je moest eens weten wat er allemaal nog voor rommel in het kraanwater terecht komt.

Mark
 
Er zijn wel degelijk filters die naar behoren werken, helemaal zuiveren is lastig. Maar als je een aanzet kan doen om antibiotica, zware metalen en hormonen uit het water te zuiveren, dan is alles wat in filters achterblijft mooi meegenomen en een belasting minder voor je lichaam.

Ik gebruik zelf een Berkey Water filter. Ik ben er erg tevreden over en ik proef het verschil ontzettend goed. Het water is minder mat en frisser van smaak.
 
De chemicalien die gebruikt worden voor de waterzuiveringen verzuren het water en om de pH weer omhoog te brengen wordt kalk aan het water toegevoegd. Dit is de reden waarom er rondom je kraan of douchekop kalklagen ontstaan. Dit is NIET gezond en kan inwendig bij jou hetzelfde veroorzaken! Daarnaast zei Viktor Schauberger al dat als je water in een donkere, zuurstofarme omgeving (waterleiding) door rechte pijpen leidt (water wil klotsen en wervelen) het water verziekt raakt en hetzelfde met jou kan doen.

Mike

Mike, wat voor water gebruik jij dan om te drinken / koken? Flessen of kraanwater en gebruik je dan ook een filter?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.685
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan