Water, kraan laten lopen

Tja, en dit kan ik niet volgen. We proberen zo gezond en zuiver mogelijk te eten en drinken en dan zeggen dat je doorslaat als je je leidingwater gaat zuiveren kan ik niet begrijpen.

Een voorbeeld: mensen met een chemokuur, en dat zijn en heeeeel veel, wordt vaak geadviseerd om het toilet na een plasbeurt twee maal door te trekken. Waar dit voor is kun je je wel voorstellen. Denken jullie dat die chemo er door de waterleidingbedrijven allemaal uitgefilterd wordt?... nou ik niet.
Geldt ook voor vrouwen die de pil slikken, dat plasje bevat er resten van.

Jaarlijks worden de filters van mijn systeem vervangen en als je zou zien wat er in die filters achterblijft dan drink je dat water nooit meer indien je je gezondheid serieus neemt.

Het zal ongetwijfeld verschillen per regio maar dan nog.
 
Degene die dat beweerde is zelf een beetje doorgeslagen Wimck. Ik denk dat de meeste mensen het wel eens zijn dat kraanwater niet de voorkeur heeft en een filter zinvol is.
 
Een naaste van mij die chemobehandelingen onderging: die ging buiten plassen: nou de planten waarop hij plaste die begaven het direct! En dan toch maar geen vragen stellen bij de chemo en sneren naar mensen die iets slechts durven zeggen over round-up waardoor hij misschien in de eerste plaats wel kanker gekregen had. Zo sneu allemaal dit.
 
op het Weston Price congres sprak ik iemand van aqua aurora bv te Apeldoorn
en die verkoopt waterzuiveraars, dwz er wordt niets uit het water gehaald maar de juiste informatie aan het water toegevoegd. www.aqua-aurora.nl
Zelf heb ik een fles van http://i9bottle.eu/ en heb proefondervindelijk gezien dat een bloem op deze fles en dezelfde bloem op een andere fles er een duidelijk verschil te zien is na verloop van een aantal dagen tav versheid van de bloem.
De fles werkt met een soort chip waar veel positieve informatie is opgezet.Nu beweert de persoon die ik sprak op het congres dat zijn zuiveraar op hetzelfde principe werkt maar dan veeeeele malen sterker.
Kent iemand dit?
Wij overwegen dit aan te schaffen.
Mijn melkboer (en die mij kent weet wie dat is hahaha) heeft het ook op zijn waterinstallatie en gaat dit nu ook op de melkinstallatie monteren.
Ook de bemesting van het land is door de zuiveraar gehaald.
Hij vertelde dus dat bv. de kalk ahw niet uit het water gehaald wordt maar beschikbaar komt voor ons lichaam.
 
ik haal dit onderwerp nog even naar boven omdat er in ander topic ook over waterzuivering wordt gesproken.
Kennen jullie dit systeem van aqua aurora, zie hierboven.
 
Wat is een goede oplossing op de werkvloer, waar duidelijk van is dat het water apart smaakt en dus zeer waarschijnlijk de leidingen niet goed zijn?

Ik las net het bericht op het forum dat een Brita filter niet goed is vanwege verhoogd aluminium gehalte. Ik denk erover dan maar flessen water aan te schaffen. Welk merk is dan zinvol om te kopen en is dit niet allemaal maar commercie?
 
Ik heb dus nu een nieuwe filter gekocht voor op de kraan. Tja, ik ben nu toch wel benieuwd of het een broodje aap is. Ik hoop toch dat ik niet al die jaren meer aluminium binnengekregen heb.

Dorothé
 
Het onderzoek lijkt me geen broodje aap. De betreffende site is volgens mij toch wel redelijk betrouwbaar. Helaas kan je dus niet van producten op aan. We moeten leren leven met het idee dat onze wereld vergiftigd is en er het beste van maken.
 
Ik zou willen dat Mike Adams ernaast zat met zijn lab. Ik vrees van niet.

De nieuwste Wise Traditions gaat trouwens over water. Door lid te worden van de wapf ontvang je deze ieder kwartaal. In Maastricht ligt hij te leen bij de bibliotheek.
 
Hoi Tanja,
Ik zou dat heel graag lezen. Helaas is mijn Engels niet toereikend. Als het in het Duits was, dan was ik nu al erop geabonneerd. Maar dit is echt een manco van mij. Heel jammer. Misschien moet ik mijn Engels eens gaan opfrissen.

Dorothé
 
Korte uitleg in het Nederlands dan ;) :

Op deze pagina staat een lijst van geteste waterfilters. Als er een min-teken voor het getal staat houdt dit in dat het filter het genoemde metaal toevoegt aan het gefilterde water. Het Brita filter voegt dus meer dan 33% aluminium toe aan je water.
 
Als een filter 33% meer aluminium toevoegt terwijl het maar de vraag is wat een Brita filter nou precies filter, waarom zou je het dan nog gebruiken? Ongefilterd water is niet "slecht" want het is gewoon goed water en er is beter. De vraag voor mij is of al die filters wel helpen en ik denk van niet. Goed water komt uit goede bronnen, die voor ons in NL niet bereikbaar zijn. Ons kraanwater is daarentegen gewoon goed water met wat nadelen, maar die kleven overal aan.
 
Hij wordt morgen geleverd tussen 15:00 - 17:00 uur. Nou, dat zal ik wel overleven. De katten geef ik dan maar kraanwater.

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.821
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan