Wat te doen bij zeer pijnlijke aften in de mond

G

Guest

Guest
Hoi, mijn man heeft vaak ineens last van aften in zijn mond. Ze zijn zeer pijnlijk en met eten, praten heeft hij al last, Zoenen kan dan niet meer, en het duurt zeker 1 week voordat ze genezen. Omdat hij dan meestal naast de aft die dan net over het hoogtepunt heen is weer een nieuwe aft krijgt en vaak 2 naast elkaar duurt het erg lang voordat het genezen is. Multi- en Vitamine C en 400 magnesium neemt hij dagelijks in. Weet iemand wat een aft is en wat kan hij eraan doen?

groet van Jolanda.

 
Spoelen met een 3% oplossing waterstofperoxide, en sole zou ook nog kunnen helpen. Ook poetsen met 1 vd 2 zou ik doen!

 
Heel vervelend, de aften! Bosbessensap of -jam helpt bij mij altijd erg goed.

 
Hartelijke dank voor het meedenken. Hij spoelt nu met sole, dat prikt niet. Hij heeft geen andere tandpasta. Hij heeft dit al jaren,bosbessenjam gebruikt hij wel op de boterham.Ik heb hem aangeraden ook de sole te drinken meerdere malen per dag.

Hopen dat het werkt. De waterstofperoxide heb ik gisteren binnengekregen. Daar moet ik morgen een pipetflesje voor halen. dat gaan we dat ook proberen.

groet van Jolanda

 
Denk er wel aan de H202 te verdunnen naar 3%, liefst in en een spuitflesje, aanstippen met wattenstaafje kan ook.

Aften zijn uiteraard een symptoom van een onderliggend probleem, verminderde weerstand. Als hij er af wil dan zal hij echt daar mee bezig moeten, darmen/nieren/lever etc.

 
Naast, Sole/H2O2/Rauwe melk kunnen ook Parodontax en zuur fruit goed helpen denk ik.

 
Aften zijn rare dingen, voor de een helpt een tandpasta zonder fluor, voor de ander juist een tandpasta met fluor. (maar fluor is sowieso niet aan te raden)

Parodontax is er trouwens zowel met als zonder fluoride.

Voor mij was waarschijnlijk bosbessenjam het geheim, want sinds ik dat jaren geleden op brood (sorry ik eet nog brood) ben gaan doen doen heb ik ze bijna nooit meer.

In bosbessenjam zit wel veel suiker, dus dat wil ik eigenlijk niet meer eten. Ik ga ervan uit dat dat wel goed komt, door al het andere gezonde eten.

Voor het eten een klein stukje pure chocolade laten smelten op de aft. Het schijnt de genezing te versnellen hoewel ik daar nooit wat van gemerkt hebt. Wel verdooft het een beetje zodat eten wat minder zeer doet.

 
Ik heb begrepen dat aften een uiting zijn van candida woekering in de darmen. Ik zou dus zeggen, ga je darmflora verbeteren door minder koolhydraten te eten en probiotica te gebruiken, o.a. kefir.

 
Dat blijf ik ook zeggen, geen suiker gebruiken. Maar manlief vind dat wel zo nu en dan lekker... Het is zijn verantwoording, ik eet die troep al jaren niet meer. En heb er veel baat bij!

 
ik had in de vakantie ontstoken tandvlees op een plek, bloede gewoon en als ik mijn kiezen op elkaar deed het erg zeer.

ik heb gepoetst met alleen sole en de volgende dag was het al een stuk minder en de dag erop was het over. werkt super

 
Jootjeboxer, zeer herkenbaar. Der meesten willen wel een smeerseltje of zo om van de aften af te komen, maar owee als ze de voeding moeten gaan veranderen. Of lezen om te begrijpen wat de oorzaak zou kunnen zijn en waar dan ook de oplossing ligt.

Het lijkt mij simpel, of hij blijft eten wat hij vooral lekker vindt en dan ook niet meer zeuren over aften en de problemen die hij ongetwijfeld nog gaat tegenkomen of aktie ondernemen.

 
Quote:
Dat blijf ik ook zeggen, geen suiker gebruiken. Maar manlief vind dat wel zo nu en dan lekker... Het is zijn verantwoording, ik eet die troep al jaren niet meer. En heb er veel baat bij!


Uit proeven met ratten (of muizen, dat weet ik even niet meer) blijkt dat suiker verslavender is dan cocaine. Men maakte de diertjes verslaafd aan zowel suiker als cocaine en gaf op een dag de dieren de keuze: of de suiker, of de cocaine. De beesten kozen de suiker! Je man vindt het dus niet lekker, hij is verslaafd. De aften zijn een serieus teken van het lichaam dat-ie verkeerd bezig is. Als hij niet wil luisteren, wordt het niet beter maar slechter. Aan hem de keus...

Mike

 
Quote:
Je man vindt het dus niet lekker, hij is verslaafd.


Ik denk dat je man én suiker lekker vindt én eraan verslaafd is, zoals zo ongeveer de hele moderne bevolking van jong tot oud dat is. Zie mijn tekst "De suikerverslaving" als jij of hij het interessant vindt.

 
Nu nog een probleem, In zijn familie komt er een te hoge cholesterol voor. Ene dame kwam hem prikken en zij kwam van een firma om dat te controleren bij bepaalde families die erfelijk verhoogd cholesterol hebben. de Dame kwam en hoorde dat wij roomboter, volle rauwe melk in ons dagelijkse voeding hebben. Nou dat was wat zeg. Ze gaf mijn man een preek, ik hoorde het aan en vertelde dat zij nu juist een andere leerwijze achter de rug heeft die volgens de voedingsnormen van mager en geen vet prediktte. Ik weet beter en geef manlief wat ik ook eet. En dat is vet en romig.

Nou ze had meteen resultaat en vertelde dat de cholesterolwaarden toch wel hoog waren en dat hij misschien naar de huisarts zou kunnen gaan voor medicatie als hij na 6 weken de uitslag met een brief voor de huisarts kreeg.

waarden van mijn man :

tc : 5,91

hdl: 0,83

tg: 2,76

ldl: 3,81.

de streefwaarden staan eronder en die zijn:

tc: <5.0

hdl: >1.0

tg: <2.0

ldl: <3.0

Het leuke foldertje erbij van de medicijnen die je zou kunnen slikken heb ik snel de prullenbak in gemieterd.

Wat een gekken lopen er rond die denken hier nog wat te vertellen hebben vanuit de medicie...

 
Lees het boekje: feiten en fabels over cholesterol en je kunt haar nog beter van repliek dienen.

 
"...erfelijk hoog cholesterol..." Hoezo, wist ze het soms ook van zijn ouders en grootouders?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan