Wat te doen bij zeer pijnlijke aften in de mond

Hoog cholesterol duidt overigens wel op schade aan de vaten. Alweer een signaal dus dat het hoog tijd wordt om te minderen met koolhydraten en plantaardige olieen en te starten met het gebruik van vitamine C!

 
Ja zij had de stamboom van mijn man al helemaal doorgeplozen.

Hij wil brood blijven eten en zo nu en dan zijn koekje. Vitamine C neemt hij dagelijks maar meer dan 1000 mg wil hij niet innemen.

Ik kook met kokosolie, hij neemt roomboter en zo nu en dan een beetje melk.

Meer kan ik niet doen en het boekje heb ik hem na het prikken ook laten lezen.

Dank jullie voor de antwoorden.

Jolanda

 
hoi hoi,

ik heb nu ongeveer al 1,5 maand last van continu aften zo is er weer 1 weg en dan komt er meteen weer 1 nieuwe voor terug. dus ervanaf kom ik niet heb er zo gemiddeld altijd continu 3 in me mond. ben al aantal keren mee naar de huisarts geweest maar die geeft alleen verdovende zalfjes (die helemaal niet helpen) verder heb ik ookal vaak met bosbessensap gespoeld. dat werkt ook niet. ik houd me mond ook goed schoon poets 3x per dag met zendium. werkt helaas ook niet! ik word dit probleem echt zat doet zo ontzettend zeer. heeft iemand nog tips voor mij?

 
Aften worden veroorzaakt door maagzuur dat omhoog komt, helemaal tot in de mond. (tekst van Mike)

En als maagzuur omhoog komt heb je een tekort aan maagzuur.

Lees hier op mijn site over maagzuur en zo.

Hier staat een tandpoeder dat ik zelf gemaakt heb, daar zitten een paar kruiden bij die helpen tegen ontstekingen in de mond zoals aften. Maar dat blijft een hulpmiddel, het is belangrijk dat je het binnen in je lichaam op orde gaat brengen.

Je kunt je mond wel schoon houden maar het komt van binnenuit. Je moet dus het 'milieu' in je lichaam aanpassen/verbeteren.

Wil je verder aan ons doorgeven wat je allemaal eet/drinkt op een dag?

Daar kunnen we in de regel veel uithalen en tips geven.

Volgens mij is Zendium niet bepaald een goede tandpasta.

Poets je tanden bijv. met kokosolie, ongeraffineerd Keltisch zeezout en spoel met 3% H2O2.

Lia

 
Vitamine B (en dan met name B2 en vitamine B12) kan bij langdurige aanvulling een positief effect hebben op zowel de reeds ontstane aften, de genezingstijd en het voorkomen van nieuwe aften. In een dubbelblind, placebogecontroleerd onderzoek bleek dat 1.000 microgram vitamine B12 in de vorm van zuigtabletten een aanzienlijke vermindering gaf van de pijn, het aantal zweertjes en de duur van de uitbraak na vijf en zes maanden. Na zes maanden was 74,1% van de met vitamine B12 behandelde patiënten volledig vrij van aften, tegenover 32% in de placebogroep.[10]

 
Iemand het geheim al gevonden?
Ik denk trouwens dat één enkele oplossing niet bestaat, er zijn meerdere oorzaken.

Ik ben er voor mezelf bijna uit:
Het stoppen met zuivel.
Een half jaar geleden om een andere reden gestopt met zuivel.
(ik nam alleen nog goede rauwe kefir (veel) en rauwe kaas)
De aften kwamen niet meer spontaan, enkel een paar tijdens een nare griep/verkoudheid en deze ware kleiner dan eerder.

Ondertussen twee keer getest:
Een keer met kefir en een week later een aft.
Twee weken geleden en deze week kaas en een pijnlijke aft.

Misschien is dit iets persoonlijks, misschien geldt het ook voor anderen?
 
Ik heb het ook vaak gehad en nu nooit meer. Had bij mij alles te maken met stress. Ik dacht toen dat het lag aan te zure sladressing, slikte B complex, dat leek te helpen maar ook weer niet echt.


Vanuit de Germaanse geneeskunde kan het diverse oorzaken hebben (achteraf gezien was het het eerste punt bij mij van onderstaande lijst) bijv:
-Iets niet kunnen of mogen uitspreken
-Ik kon het niet over mijn lippen krijgen.
-Het ligt op het puntje van mijn tong, maar ik kan er niet op komen.
-Ik kan mijn tong wel afbijten dat ik dat gezegd heb.
-Ik moest op mijn tong bijten om het niet te zeggen.
-Wat over mijn lippen kwam, deed de ander pijn.

Interessante site over de biologische wetten van de GNM (German New Medicine)
http://hoedegeesthetlichaamaanstuurt.nl/Ectoderm/Mond-en-keelslijmvlies/
 
Ik krijg aften als m'n lichaam verzwakt is door mentale of fysieke stress. Goede nachtrust en vitamine C helpen dan normaal gesproken.

Mark
 
Ik heb jarenlang heel veel pijnlijke aften in mijn mond gehad. Soms wel meer dan 10 tegelijk. Echt vreselijk. Dan was het weer 3 weken weg en dan kwam het weer.
Sinds ruim een half jaar gestopt met gluten en lactose en niet 1 x meer de aften in mijn mond gehad. Onlangs sprak ik een kennis die echt Coeliaki heeft. Hij verteld dat hij vroeger kampte met regelmatige aften, maar sinds hij alle gluten heeft verbannen is hij al jaren aftenvrij.
 
Ik heb ze meer dan 20 jaar gehad.
Ik heb een hoge pijngrens, maar nam heel af en toe pijnstillers aspirine) om te kunnen, dat was dan na een paar dagen eten met tranen in de ogen..
Een lactose intolerantie heb ik ook, maar pas vanaf mijn 25ste terwijl de aften er al veel eerder waren (vanaf ongeveer 16)
Ik eet niet glutenvrij, maar wel heel weinig, sowieso niet of nauwelijks tarwe.

Ik ga het misschien nog verder testen, maar eerst meer weer een paar maanden zonder aften.

In de Germaanse geneeskunde oorzaken zie ik niks, maar dat mijn lichaam mij iets wilt vertellen kan heel goed, die gedachte had ik al:
In het kort: bij een lactose intolerantie zegt je lichaam dat het die "troep" niet wilt hebben.

"troep" tussen aanhalingsteken, want ik ben in principe voor zuivel, mijn darmen hebben veel profijt gehad van melk kefir. Ik denk echter dat de groep die er beter af kan blijven een stuk groter is dan hier op het forum wordt aangenomen.
 
@jp. Ik heb volgens testen ook geen lactose intolerantie en ook geen gluten intolerantie. Maar sinds ik zowel de lactose als de gluten vermijdt voel ik mij zoveel beter en zijn de aften voorbij.
Ik ben ook voor zuivel en was gek op rauwe melk, kefir en zelfgemaakte yoghurt, helaas voor mij was het een te zware belasting voor mijn lichaam.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan