wat is uw verhaal over het ziekenhuis?

Dank je Heksje, ik heb me aangemeld voor hun nieuwsbrief.
Ik ga nu naar buiten voor de zon en beweging.
 
OK Mike, evolutie en degeneratie zodat er wel of geen vragen gesteld worden. Mooie en zo op het eerste oog plausibele theorie, maar voor mij denkvoer over mezelf want dan lijkt de theorie niet te kloppen.

Ook dat is verklaarbaar. Dit is nl. niet in rots gegraveerd vanwege het aspect van vrije wil. Ieder van ons kan er alijd voor kiezen om een evt. negatieve cirkel te doorbreken en een nieuwe evolutie (i.p.v. devolutie) in werking te zetten.

Mike
 
Heksje op welk antwoord wacht je?
Cholesterol en hoge bloeddruk?

Ik heb in die tussentijd wel gezocht naar dit onderwerp, bv. gezondheidsnet.nl - bloeddruk, suiker, cholesterol. Het vitale trio.
Stres en mediteren schijnt bloeddruk omlaag te kunnen krijgen.
Ik heb niet echt gevonden wat ik zocht.
 
Beste mensen,

Ik weet niet waar ik dit neer moet zetten, dus doe ik het maar onder het kopje ziekenhuis.

Waarom:
Nou, jullie weten dat ik al bijna 4 jaar in een callcenter vegeteer. Ik heb vanaf vandaag een contract ondertekend voor een baan als zorgbemiddelaar. Ja, het is nog veel telefoonwerk, maar dan nu met patiënten en in een normaal zorgbedrijf. Ik weet hoe er hier over de reguliere zorg gedacht wordt en ik moet inderdaad de patiënten helpen met hun vervolgafspraak in 1e of 2e lijn. Maar goed, ik zit spoedig dus niet meer als nummer in het callcenter wat ik als zeer onaangenaam ervaren heb.
Ik ben dus blij.

Dorothé
 
Nog even ter aanvulling: ik moet afspraken plannen voor de eerste lijn, dus hoofdzakelijk therapeuten. Geen chemotherapie en zulke zaken.

Natuurlijk heb ik lang gezocht naar een baan in de gezondheidszorg waar ik gezondheidsvoorlichting kan geven. Helaas bestaat dit soort banen in Limburg niet meer, en sowieso strookt dat absoluut niet meer met mijn opvattingen. Ik kan bv. geen Becel meer gaan aanraden en al die onzin. Wat dat betreft is mijn nieuwe baan beter omdat ik geen onzin hoef te verkopen en alleen maar de verwijzing van de huisarts naar therapeutische zorg (1e lijn) plannen. Hier zijn ook normale arbeidsvoorwaarden, dus wordt men als mens behandeld. In het callcenter was er geen CAO en geen pensioenregeling. Ongelooflijk maar waar.
Ik ben benieuwd of ik alles met mijn geweten kan uitvoeren. Het zal blijken. Maar ik ben blij om weer met patiënten te kunnen werken en niet met consumenten. Het verkopen van een jeans gaf me een compleet leeg en zinloos gevoel.

Dorothé

 
Dank je.

Ik heb nu net mijn oude baan opgezegd en mag 20 maart mijn laatste dag draaien. Daarbij heb ik nog een weekje vakantie, dus half maart is het 'Tschüss' Callcenter.

Ik heb toch wel een ongelooflijk doorzettingsvermogen gehad. De aanhouder wint dan toch uiteindelijk.

Dorothé

 
Gefeliciteerd Dorothe!!

Super dat je een andere baan hebt gevonden, die liggen niet voor t oprapen zeker niet in jouw hoek van t land.

Ik werk ook in de zorg en sta niet overal achter maar hey het is wat je er zelf van maakt.

En ik moet zeggen het stukje trauma behandeling (mensen die een ongeluk hebben gehad) daar sta ik wel achter. Er is veel fout aan zorg en behandelingen maar ze doen ook veel goede dingen in mijn ogen :)

Veel succes met je nieuw baan!

Groetjes Complotdenker
 
Gefeliciteerd Dorothé, wat fijn dat je een nieuwe baan hebt waarin je niet weg vegeteert.
Sterkte met de laatste loodjes en heel veel plezier in de nieuwe baan!
 
Gefeliciteerd Dorothe! De verbetering is wat van belang is en je bent volgens mij zelf meer dan genoeg in staat om goed te laveren door alles voors en tegens in de gezondheidszorg. Het zou me niet verbazen als je juist een zeer positieve bijdrage hieraan kunt leveren.
Veel succes gewenst!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.373
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan