Wat is jouw ultieme, meest vreemde smaakcombo?

Ik denk dat dat niet met de lever te maken hoeft te hebben. De dunne darm zal hierin ook een rol spelen. Die zou natuurlijk ook nog het een en ander op moeten nemen maar dat is een lang verhaal!

 
Alles heeft met alles te maken, de gehele spijsvertering is een keten die zo sterk is als zijn zwakste schakel. In de dunne darm komen gal en andere spijsverteringssappen samen die zorgen voor de vertering van voedsel. Als er een probleem is met de lever is er bijna altijd ook een probleem met de galblaas en dus kan er sprake zijn van onvoldoende uitstoot van galzouten in de dunne darm. Opnieuw kunnen een overdaad aan vetten en te weinig koolhydraatconsumptie dan eerder de boel verstoren dan verhelpen. More carbs!

Mike

 
Ik zit maar eens aan een appeltje. Zonder schil. Dat gaat tegenwoordig! Ik denk dat ik maar eens een portie linzen in de week ga zetten.... Toch blijf ik het moeilijk vinden die haaruitval van mij. Is het niet die auto-immuunziekte die raast. Maar waarom raast ie? Te weinig koolhydraten? Ontgifting? Vitamine B gebrek door missende Bifido bacteriën? Factor X? Dit alles tezamen?

Ik heb ook dit stukje nog gevonden:

In de voeding zijn mineralen en spoorelementen meestal gebonden aan eiwitten of andere organische verbindingen. Sommigen kunnen in deze vorm worden opgenomen door de dunne darm.

Tja.... en die dunne darm van mij doet natuurlijk niet veel...

 
Ik heb al een hele poos geen fruit meer op. Wat me nu opvalt bij het eten van, let wel, een halve appel is dat het zo vult! Het lijkt wel alsof die vruchtensuiker je een voller gevoel geeft dan 4 borden soep met vlees, groente, pompoen, olijfolie en 3 eetlepels ghee!

 
Volgens mij schiet je bloedsuiker ervan omhoog. Over een half uurtje dip je weer en heb je weer trek. Of je moet er een eetlepel kokosolie bij gegeten hebben??

Tenminste, dat is wat ik merk als ik toch iets zoetigs heb gegeten: ik schiet ogenblikkelijk in zo'n instabiele suikerhuishouding en dat geeft honger/cravinggevoelens. Ben ik weer twee dagen bezig dat te corrigeren met een vreetbui achter me aan. Ik doe het maar zo min mogelijk..

 
Rapunzel,

Dit vertelt mij dat je lichaam zeer veel behoefte heeft aan vaste koolhydraten. Ik het al vaker gezegd, niet voor niets eet men al eeuwenlang soep met brood. Als ik alleen soep eet, hoe vet en voedzaam deze soep ook mag zijn, heb ik na een uur alweer honger. En waar heb ik dan trek in? Een boterham! Ik, die nauwelijks nog granen eet! Stel je voor dat je een jaar lang soep eet, zoals jij. Ik word echt zo flauw als de mieter (om het maar eens op z'n Nijmeegs te zeggen) van al die soepjes! Jouw lichaam snakt gewoon naar vaste koolhydraten. Ze verzadigen jou, iets wat die soepjes niet doen. Ze vullen het gat dat de soepen achterlaten.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.923
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan