wat is je recht en je zegje doen

Ik heb dat zwembad gemaild dat ik niet verplicht ben om een dergelijke verklaring te laten zien ivm privacywetgeving. Dit kreeg ik als antwoord;




@Mike, Het gaat overigens om het zweminstituut, zij huren daar alleen het zwembad voor hun lessen dus het is hun beleid en niet die vd Schilp zelf.
 
Ik heb dat zwembad gemaild dat ik niet verplicht ben om een dergelijke verklaring te laten zien ivm privacywetgeving. Dit kreeg ik als antwoord;

Sampjes, de AVG wet is alleen van toepassing als handhavers gegevens vast gaan leggen middels foto's, notitieblok of elektrische apparaten b.v
Nu huisartsen geen verklaringen afgeven moet het allemaal niet zo een punt zijn om ergens zonder mondkapje binnen te komen. Zelf had ik wel zo een verklaring langer geleden al. Maar mijn kat heeft erop gespuugd. Een nieuwe kreeg ik niet. Maar wel een email van de huisarts. Dit kan ook gewoon getoond worden. vanmorgen heb ik een half uur durend gesprek gevoerd met de AVG. Hierin gaven zij aan dat ze zelf ook van mening zijn dat er teveel onduidelijk is en om wetten heen gewerkt word. Ze zijn met een speciaal team bezig om meer duidelijk te krijgen omtrent de wetten en handhaving omdat zij van mening zijn dat er te snel van alles in elkaar is geflanst door het kabinet. Zij geven ook aan dat het onredelijk is om een medische verklaring van de huisarts met telefoonnummer te moeten tonen omdat een arts toch geen informatie mag geven. Ik heb het gesprek wel opgenomen maar denk niet dat het verder toegevoegde waarde heeft om dit te plaatsen. Hij had het nog wel over websites als privacy first ivm grondrechten. Een mail van de huisarts dat er geen verklaring afgegeven word kan ook getoond worden aan een boa. Da gaat de boa maar lekker bij het kabinet klagen. Het kabinet zou op de hoogte moeten zijn van het niet kunnen afgeven van medische verklaringen. Maar ze zitten zo in het nauw dat ze de rollen nog even doodleuk omgedraaid hebben zonder zelf überhaupt te weten wat wel en niet kan. Jeroen Sloendrecht heeft het destijds al gezegd dat het haast onmogelijk is om juridische grondslag te vinden die het dragen van die muilkorven zou rechtvaardigen.
 
@Binc, bedankt voor de extra info! Ja het is bizarre want je loopt zo tegen een muur op. Het kabinet heeft dit wat mij betreft bewust gedaan, veel onduidelijkheid scheppen om nog meer verwarring te creëren bij de mensen. Burgertje pesten.

Nou ik heb dat zwembad gezegd dat ik niks laat zien vd huisarts en heb ze verwezen naar dat artikel van nu.nl en heb gezegd bel maar een Boa dan handel ik het wel verder met hun af. Hun reactie wacht ik nog af.
 
Ja, dat was te verwachten Sampjes dat het kabinet dit bewust doet. Gelukkig maar dat huisartsen weigeren om een verklaring te geven.



Nou ik heb dat zwembad gezegd dat ik niks laat zien vd huisarts en heb ze verwezen naar dat artikel van nu.nl en heb gezegd bel maar een Boa dan handel ik het wel verder met hun af. Hun reactie wacht ik nog af.

Tja, dat kan natuurlijk. Het is maar net wat op het moment zelf dat je ermee geconfronteerd word prioriteit heeft. Bij mij werd zonet bij de slager gevraagd of ik een mondkapje op wilde doen. Ook geweigerd. Hele discussie begint die eigenaar over boetes. Dat zie ik dan wel weer heb ik gezegd. Heb ook genoemd dat huisartsen geen verklaring geven en geattendeerd op nu.nl
Daarna was het klaar. Hij heeft niet eens gekeken. Te druk met werk. Tja, waarom dan zo een discussie beginnen. Ben er zelf helemaal zat van in elk geval. Zeg het hoognodige en klaar is kees.

Ben benieuwd of dat zwembad nog gaat reageren.
 
@Binc, lijkt mij ook heel vermoeiend steeds die discussie aan gaan. Ik ben de winkels nog niet in geweest, ben al een paar dagen ziek thuis. Oh Hans! Sampjes heeft cojona😂 Als ik mij fysiek sterk genoeg voel ga ik de winkels bezoeken! Ben zeer benieuwd hoe mij dat zal vergaan.

Ja ik laat het hier weten als dat zwembad heeft gereageerd.
 
Nou Sampjes, dat vertik ik sowieso hoor die discussies. Het heeft geen nut. Die mensen zijn niet te helpen. En buiten dat, winkel personeel heeft daar over het algemeen geeneens oor voor tijdens werk. Achter je staan de volgende klanten alweer te trappelen. Wie heeft er tegenwoordig tijd om een discussie aan te gaan. Bijna niemand.

Beterschap en hop aan de vitamine C!
 
@ Romagi: geen idee ik weet alleen wel uit ervaring dat griep bij mij anders verloopt. Ik werd namelijk vorige wk woensdag wakker en ineens geen smaak en reuk meer. Had erg hoofdpijn en verder niks. Ineens kreeg ik pas 7 dagen later koorts, 1 dag heel beroerd gevoeld en nu begin ik weer een beetje te ruiken maar ik proef nog steeds niks. Mijn man had hetzelfde verloop. Nou eerlijk als dit corona is heb ik liever corona dan influenza(griep)!

@Binc, klopt ik snap je helemaal! Heb er eerlijk gezegd ook geen zin in om steeds opnieuw die strijd aan te gaan maar ik ga me ook beperken tot een paar winkels.

ja thanks! doe ik al neem hele hoge doseringen vit C, maar ook zink, vit D/K2. Drink veel gemberthee en mijn kinebast siroop. Komt goed!
 
Weet je wat het is Sampjes, altijd maar een mening verkondigen over wat er aan de hand is duwen mensen alleen maar weg. Zeker in situaties met winkel personeel. Ze hebben de ruimte niet om te luisteren doordat ze druk zijn. Dus ook hun hoofd er niet bij. Een oude wijze man zei ooit tegen mij, mensen komen naar jezelf toe iplv dat jij je best moet doen om anderen te overtuigen. Perfectie leid tot weerstand. Veel weten is prima, maar continue de boodschap aan anderen opdringen wat sommigen doen werkt averechts. Daarom, beperk het tot de mensen die wel naar je toe komen vanuit interesse om te voorkomen dat er een obsessie ontstaat van perfectie vanuit jezelf. Degenen die dat doen vallen uiteindelijk zelf keihard naar beneden.


Goed dat je de naast vitamine C ook andere supplementen neemt. Idd, verminderde reuk komt ook voor bij zink tekort. Hopelijk ben je er snel weer bovenop.
 
Ik heb weer een reactie gehad vh zwembad, kort mailtje: Als u dan toch in het zwembad komt, zou ik het fijn vinden als u dan toch het fase shield draagt.
Beter iets dan niets😊

Mafketel! Die denkt dat ik met zo een las scherm ga lopen Ha!no way! Ze heeft verder dus totaal niet inhoudelijk gereageerd en dat wil zeggen dat zij niks meer heeft in te brengen. De regels (rijksoverheid) zijn duidelijk en zij hebben geen poot om op te staan!
 
Oeps, ik zie net dat bovenstaande een uitspraak is uit 2014.
Misschien wordt dit nu overruled door de spoedwet (?).....
 
Lijkt me niet Medusa. In de spoedwet staat geen nieuwe definitie van een publieke ruimte genoemd. Wel in de uitleg, maar niet in de wet zelf.
 
Wat Medusa zegt zei die man van het avg gisteren ook aanDe telefoon. Dat alles nu op de spoedwetgeving gegooid word en ze om huidige wetten heen aan het werken zijn incl grondrechten. AVG staat verder wel los van grondrechten zei hij.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
505.073
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan