Het sterft al van de topics, maar toch een nieuwe. Deze is bedoelt voor wat je rechten zijn (overlap met de bond tegen overheidszaken) en als je niet zo goed van de tongriem gesneden bent als het ineens moet, wat je dan kan zeggen. Zo staat hier ook nog ergens op het forum wat je tegen een politieagent kan zeggen als je een coronaovertreding n begaat. Wie hem weer vindt, mag hem ook hier weer plaatsen. Ik ben van plan er een aantal uit te printen en bv in de auto te leggen. Ik heb geen zin om ergens met een bek vol tanden te staan en een half uur later 5 goede argumenten te hebben. Dan haal ik liever even een briefje uit mijn binnenzak.
NOOIT EEN TETANUS INJECTIE AAN LATEN PRATEN.
Heleen Snowdon.
Het verhaal van een moeder die haar vaccinvrije kind naar de eerste hulp bracht, vanwege een snee:
Arts: "We gaan haar een tetanusvaccin geven".
Moeder: "Serieus? Welk merk en welke samenstelling had u in gedachten"?
Arts: "Gewoon het tetanusvaccin".
Moeder: "U bedoelt de DKTP?"
Arts: "Nou, ja".
Moeder: "Dus u wilt mijn kind een vaccin geven voor 4 ziektes, terwijl u bezorgd bent over 1"?
Arts: "Dat is de enige manier waarop ik het kan toedienen". (hij liegt, of weet niet beter. Daar kom ik niet achter)
Moeder: "Hoe lang zal het duren voor het vaccin haar helpt antilichamen aan te maken tegen tetanus"?
Arts: "ongeveer 3 weken".
Moeder: "Als deze wond tetanussporen bevat en de omgeving juist is, hoe lang duurt het dan voordat de bacterie toxines gaan uitscheiden die kunnen leiden tot kaakklem en zelfs overlijden?"
Arts: "Dat proces zal meteen starten".
Moeder: " Dus u wilt haar een vaccin geven dat pas antilichamen zal gaan produceren ongeveer een week nadat ze al overleden zou zijn? U heeft medicijnen gestudeerd toch?!"
Ze verlaat zonder tetanusprik of tetanusantilichamen het ziekenhuis. Het jaagt haar angst aan dat ze meer informatie had dan de arts.
Dank aan Annemique Nie Bor
NOOIT EEN TETANUS INJECTIE AAN LATEN PRATEN.
Heleen Snowdon.
Het verhaal van een moeder die haar vaccinvrije kind naar de eerste hulp bracht, vanwege een snee:
Arts: "We gaan haar een tetanusvaccin geven".
Moeder: "Serieus? Welk merk en welke samenstelling had u in gedachten"?
Arts: "Gewoon het tetanusvaccin".
Moeder: "U bedoelt de DKTP?"
Arts: "Nou, ja".
Moeder: "Dus u wilt mijn kind een vaccin geven voor 4 ziektes, terwijl u bezorgd bent over 1"?
Arts: "Dat is de enige manier waarop ik het kan toedienen". (hij liegt, of weet niet beter. Daar kom ik niet achter)
Moeder: "Hoe lang zal het duren voor het vaccin haar helpt antilichamen aan te maken tegen tetanus"?
Arts: "ongeveer 3 weken".
Moeder: "Als deze wond tetanussporen bevat en de omgeving juist is, hoe lang duurt het dan voordat de bacterie toxines gaan uitscheiden die kunnen leiden tot kaakklem en zelfs overlijden?"
Arts: "Dat proces zal meteen starten".
Moeder: " Dus u wilt haar een vaccin geven dat pas antilichamen zal gaan produceren ongeveer een week nadat ze al overleden zou zijn? U heeft medicijnen gestudeerd toch?!"
Ze verlaat zonder tetanusprik of tetanusantilichamen het ziekenhuis. Het jaagt haar angst aan dat ze meer informatie had dan de arts.
Dank aan Annemique Nie Bor