Wat is een goede multivitamine supplement?

Ik ben zojuist 'n interessant boek aan 't lezen: Censuur van Dr. Gabor Lenkei.
Zijn mening is dat we veel te weinig vitaminen en mineralen slikken.
In onze voeding zit niet genoeg om gezond te blijven, met name 'n grote hoeveelheid vit. C is heel belangrijk. Hij rept met geen woord over vlees eten.
In vlees zitten veel goede dingen, maar geen vit. C.
Kent iemand dit boek en wat vinden jullie er van?
 
Lenkei vindt voedingssuppletie een must:



De Hunza’s eten op een natuurlijke manier gezond, maar in onze moderne wereld is dat vandaag de dag bijzonder moeilijk. Tegenwoordig moeten we ontstane en toekomstige tekorten met voedingssupplementen aanvullen. Daarnaast hebben we extra voedingsstoffen nodig vanwege de lichaamsvreemde toevoegingen in de voeding en ons vervuilde milieu.

http://www.filoscoop.com/2010/3/boek-gabor-lenkei.htm

Dit is de mythe waarop de supplementenindustrie is gestoeld. Die overigens in handen is van de door Lenkei zo fel bekritiseerde Big Pharma. Kortom, Lenkei hoort de klok luiden, maar heeft geen idee waar de klepel hangt.

Mike
 
Hoe verklaar je dan dat heel zieke mensen intensief "behandeld" zijn met grote
hoeveelheden vitaminen en gezond worden? En de oervolken zoals de Hunza ruim boven de honderd jaar worden zonder vlees te eten?
 
Mike, bedankt voor je reactie. Dat wist ik niet. Ik ben er wel blij mee, vlees en vet is te lekker!! Maar dat is de reactie op 't Hunza verhaal, maar hoe zit 't met mijn vraag over 't vit. C-verhaal bij ernstig zieke mensen? En bijv. vit. E bij beginnende dementie?
 
Nu noem je toevallig 2 vitamines die daadwrkelijk in isolatie heilzaam kunnen zijn. Linus Pauling genas zelfs kankerpatienten op basis van hoge doseringen intraveneuze vit. C en van vit. E is inderdaad bekend dat het de hersenfunctie aanzienlijk verbetert.

Het punt is en blijft dat je niet per se afhankelijk bent van uppletie omdat de moderne voeding niet meer voldoet. Dit is geschreven voor mensen die hun voedsel in de supermarkt halen en weinig of geen moeite willen doen om fatsoenlijk eten elders te kopen.

Mike
 
Marijn Anthonis van balans-balans verkoopt ook supplementen. Daar ben ik nu niet zo van onder de indruk.
 
De levertraan van Blue Ice is volledig onbewerkt en onvervuild.

Sorry maar Blue Ice is crap. Ik heb het verschillende malen gebruikt, weliswaar de visoliën en ik krijg er maagkrampen van en nogal wat luchtjes en zodra ik ermee stop is het probleem over. Wel een hogere dosis dan voorgeschreven omdat ze veel te laag gedoseerd zijn en ze niet duidelijk zijn op de etiketten. Dus ik met mijn vraag naar hun en heb een Nederlander gemaild en de producent zelf van hoeveel omega's 3 er nu in zitten. Nou, van de Nederlander kreeg ik een rond de pot verhaal en van de producent hoor je niets. Dus het is mij duidelijk dat althans die visoliën geld weggooien is want hou je aan hun aanbevolen dosering zal je er weinig problemen mee krijgen maar de omage's 3 (DHA/EPA) die je binnen krijgt stellen niets voor en verhoog je de dosering krijg je maagoprispingen en zeer stinkende luchtjes en dit samen geteld blijf ik bij hun weg. Is het geld niet waard! Juglen had ook al dezelfde ervaring en volgens mij verteerd het zeer slecht en blijft het achter in de darmen rotten want stinken dat het doet...nou je wil het niet ruiken en dit dus voor uren aan een stuk hé. En volgens mij krijg je door fermentatie alleen ook niet alle troep eruit.
 
Dianthus, vervelend voor je, die flatulentie. Ik ken 't veel te goed, maar ik heb 't gelukkig niet door de gefermenteerde levertraan. Ik slik ook de blue ice, 2 per dag en heb er geen last van. Misschien kun je niet tegen de bijenwas die er in zit. Als je niet tegen de blue ice kan hoe kom je dan aan de juiste verhouding vit. A en D?
 
Dianthus, ik begrijp het niet, je hebt Blue Ice uitgeprobeerd, maar geen ervaring met de levertraan? Blue Ice heeft geen visolie, alleen maar levertraan, dus wat heb je nu gehad?

Ik heb wel vaker gehoord van mensen dat zij geen levertraan verdragen, meestal komt dit voort uit een zwakke spijsvertering, te weinig maagzuur, lekke darm en slechte vetvertering. Beetje kort door de bocht ook om te gaan verkondigen dat de levertraan crap is, omdat jij 'm niet verdraagt/kunt verteren vind je niet?
 
Wat maakt dat jij denkt dat jouw spijsvertering een maatstaf zou moeten zijn voor anderen? Komt het niet in je op dat het wellicht aan jou zou kunnen liggen en niet aan het product?

Mike
 
gezondheid zit niet in een pilletje, poedertje of tabletje.
Mike, ik heb 'n consult gehad bij Marijn en had nogal wat tekorten en daarvoor slik ik supplementen. Behoorlijke aanslag op de portemonnee, vooral omdat 't grootste deel van iherb komt. Als ik dat met voeding op zou moeten lossen zou dat waarschijnlijk jaren duren.
 
Nou, Mike ik ben verre van de enigste hierin hoor. Juglen juist hetzelfde probleem en ik had het over de Skate Liver Oil & Cod Liver Oil. Zijn toch visoliën? En met spijsvertering hier gene problemen verder hoor. Eet genoeg vet en eiwitten en nooit brandend maagzuur of iets dergelijks en ik heb het alleen bij deze. Probeer er maar eens 4 te nemen verdeeld over de dag want aan eentje heb je weinig hoor. Is niet voor niets dat deze zo redelijk goedkoop zijn voor zoveel caps.
 
Dianthus,

We hebben het al eerder met elkaar aan de stok gehad voor de hack. Je begrijpt werkelijk geen snars van de Weston Price-principes en ik heb geen enkele behoefte om serieus in te gaan op jouw posts, want ik kan jou als forumlid niet serieus nemen met je stellige beweringen die op niets gebaseerd zijn.

Mike
 
Jij zit er ook nog langs Mike en daar kom je zelf ook nog wel achter. Als jij denkt dat jij bewust communiceert door zo eenzijdig te handelen en de ene te bevooroordelen en een ander te benadelen door niet on topic te blijven en te helpen waar iemand mee zit en dan denkt geen stress meer te hebben? En dan maar wijzen dat ik racistisch ben terwijl jij het zelf zijt! Nou, ik kan je verzekeren dat jij ook nog niet goed in je vel zit en die bewijzen zijn duidelijk voor iedereen die het wil zien. Ben ik ook verre van de enigste in die dit doorheeft want je hoeft maar iets af te wijken van je eigen theoriën die niet overal en bij iedereen geldig zijn en men krijgt het met je aan de stok. Er is nog zoveel wat jij niet weet en wat ik ook nog niet weet maar ik weet dat niets alles de oorzaak heeft bij voeding alleen.

De droedels!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.827
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan