WAP'ers gaan het nog moeilijk krijgen

Dank je Mike, je teksten zijn sterk, ik kan dat niet zo navertellen.

 
Heel veel mensen willen niet zonder vlees. Die voelen de oerdrang om vlees te eten. Merk ook in mijn directe omgeving dat mensen steeds meer voorkeur hebben voor goed vlees.

 
Dat vegetariërs agressief zouden zijn ed. vind ik echt cherry picking op zijn best... En ik vind ook dat die stelling altijd behoorlijk agressief gebracht wordt, wat *ik* dan weer typisch vind voor een vleeseter ;)

Ik dacht dat we allemaal al wisten dat kwaadheid dikwijls afkomstig is vanwege verstopte lever/galblaas? Ik zie in dit opzicht niet veel verschil ts veganisten en anderen. Ze zitten er allemaal mee.

Komt bij dat de meest vredelievende 50-plusser die ik ken iemand is die al sinds zijn jeugd streng veganistisch en bio eet. Die mag je bv grof beledigen, hij zal zijn intelligente en redelijk zelve blijven; en als je 5 sec later tegen de grond stuikt, zal hij nóg de 1e zijn om je te helpen :)

Ik zou ook eens een boek over het enneagram lezen. Kan je heel veel van leren over jezelf en anderen. Verbluffend hoeveel details kloppen als je een beetje "het geluk" hebt juist binnen zo'n bepaald type te vallen. En je gaat een beetje inzien hoe verschillende types "totaal anders" denken en zo. Maw, er zijn wel wat meerdere categorieën dan WP-ërs en "de rest."

Dat er te weinig water is, is ws ook een dikke mythe die men listig zal toepassen...

Brian Desborough wrote:
The belief that most of the water is contained in the rivers, oceans and atmosphere, is a popular misconception. In actuality, hydrologists have estimated that there is up to thirty times more water within Earth than there is in all the world's oceans combined. Much of this subterranean water is contained in crystalline rocks; the ore known as Brucite, for example, contains thirty one percent water.


Die vegetarische agenda acht ik anders ook ver van onwaarschijnlijk, maar gezien vlees m.i. meer een condiment is, denk ik wel dat je nog genoeg wormen uit de grond kan halen om bezig te blijven... ;)

 
Quote:
Condiment

Een condiment is een toevoeging bij voeding, dit om smaak toe te voegen of te versterken. Voorbeelden zijn mosterd, tomatenketchup, mayonaise, worcestersaus, sojasaus, sambal, chutney, piccalilly en gekruide azijn. Peper en zout zijn geen condimenten omdat ze niet zijn klaargemaakt op basis van een recept. Zuurkool bij een hot-dog is een condiment.


http://www.encyclo.nl/begrip/condiment

Quote:
Die vegetarische agenda acht ik anders ook ver van onwaarschijnlijk, maar gezien vlees m.i. meer een condiment is, denk ik wel dat je nog genoeg wormen uit de grond kan halen om bezig te blijven...


Vlees een condiment? En een mens kan niet leven van wormen, wormen zijn hooguit een snack om de ergste honger te stillen. Een mooi bewijs dat teveel fruit eten niet goed is voor je hersenwerking.

Mike

 
Als je ziet hoeveel graan mais en water commerciele koeien e.a. beesten nodig hebben wel ja.

Dat kosten klauwen vol geld en middelen.

Zoals altijd is het antwoord terug naar de natuurlijke vorm.

 
Dag allemaal,

Hier net de post gelicht en jawel in Vlaanderen worden ze eindelijk wakker. :!:

In het blaadje Visie van de CM (= het christelijke ziekenfonds) wordt er n.a.v. werelddiabetesdag op 14 november melding gemaakt dat tussen 2001 en 2011 het aantal mensen met suikerziekte gestegen is van 319 801 Belgen naar 542 944. Dit houdt een toename van 70 % in. Zij melden dat 91 % van de patiënten ouder is dan 45 maar dat er een zorgwekkende toename bijk kinderen en mensen jonger dan 25 is. Er wordt een toename van iets meer dan 5 % / jaar in het aantal nieuwe gevallen gerapporteerd. Dit betekent dat er bij een ongewijzigde stijgende tendens in het jaar 2030 1 op de 10 Belgen aan deze ziekte lijdt,...

Vervolgens komt er een verhaal dat de exacte oorzaak van de ziekte niet gekend is maar dat erfelijkheid en het bereiken van een hogere leeftijd een rol zouden spelen.

Wij weten inmiddels wel van beter.

 
Even wat hooi op het vuur gooien, excuses.

"Vegetariërs lijden onder vleeseters" www.opiniestukken.nl/opiniestukken/artikel/797/Vegetari-rs-lijden-onder-vleeseters

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.687
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan