WAP'ers gaan het nog moeilijk krijgen

G

Guest

Guest
op PowNed vandaag:

Quote:
Toonaangevende wetenschappers op het gebied van waterbeheer waarschuwen dat de mondiale voedselvoorziening in gevaar is. Volgens de onderzoekers is het nodig dat wereldbevolking in de komende 40 jaar bijna volledig overschakelt op een vegetarisch dieet om catastrofistische tekorten te voorkomen.

Mensen ontlenen nu ongeveer 20% van hun eiwit uit dierlijke producten, maar dit zal moeten dalen tot slechts 5% om de extra 2 miljard mensen die verwacht worden in 2050 te kunnen voeden.

"Er zal niet genoeg water beschikbaar zijn om voedsel te produceren voor de verwachte 9 miljard mensen in 2050 als de huidige trends en veranderingen in de richting van westerse diëten zich voortzet," aldus het rapport van Malik Falkenmark van het Stockholm International Water Institute (SIWI). "Als het aandeel van dierlijke voedingsmiddelen wordt beperkt tot 5% zal er net genoeg water beschikbaar zijn"

Dierlijke eiwitrijke voedsel verbruikt vijf tot 10 keer meer water dan een vegetarisch dieet. Een derde van landbouwgrond in de wereld grond wordt gebruikt om gewassen te telen om dieren te voederen.


 
Klinkt als de onzin die Marianne Thieme verkondigt in haar film Meat the Truth. Nog nooit zoveel onbewezen aannames bij elkaar gezien in 1 film! Het zou lachwekkend zijn, als het niet zo serieus werd genomen.

Opnieuw wordt de wereld opgedeeld in twee kampen: de 'immorele' vleeseters die verspilling van natuurlijke hulpbronnen in de hand werken, alleen maar om hun culinaire pleziertjes na te jagen, of de 'morele' vegetariers en veganisten die juist goed zijn voor de aarde en haar hulpbronnen. In die valkuil ben ik 19 jaar lang getrapt. Wist ik veel dat je ook een ethische carnivoor kunt zijn, die er eveneens voor kan kiezen om niet mee te doen aan de bio-industrie, waar vegetariers terecht een probleem mee hebben.

Mag ik de planteneters eraan herinneren dat woestijnvorming door 10.000 jaar biologische landbouw is ontstaan? Dat graangewassen monoculturen zijn die de bodem systematisch uitputten, waardoor er uiteindelijk niets meer groeit? Dat schrale bodems d.m.v. dierlijke mest weer vruchtbaar te maken zijn? Dat dierlijke eiwitten en vetten vele malen voedzamer zijn, vanwege de concentratie aan plantenstoffen door het dier en vanwege het gebrek aan suiker, zetmeel en koolhydraten? Dat je daardoor minder gaat eten en meer doorvoed raakt?

Ik heb het vaker gezegd: er is een agenda om ons allemaal tot vegetariers te maken. Hierdoor worden we verziekt, verzwakt en onvruchtbaar. Lees The Vegetarian Myth van Lierre Keith en The Meat Fix van John Nicholson!

Mike

 
Quote:
als de huidige trends en veranderingen in de richting van westerse diëten zich voortzet,



Moeten ze dat maar eens ombuigen naar 'diëten' volgens de richtlijnen van Weston Price.

Wedden dat we geen 'tekorten' meer hebben.

Lia

 
Ik zie de volgende 'oorlog' nog wel voortkomen uit vegans vs. the rest.

 
Veganisten zijn al heel erg oorlogszuchtig, een duidelijk bewijs dat ondervoeding van de hersenen lijdt tot extreme gedragsuitingen.

Mike

 
Mike, bij je post van 4 terug sta ik erg achter je woorden. Tijdens het lezen van de 2e alinea kwam de inhoud van de 3e alinea al in me op. Veel vegetariërs eten niet eens biologisch en hebben niet in de gaten hoe schadelijk de giflandbouw en sojaproductie voor onze Aarde is. Ze wijzen terecht dat de bio-industrie rampzalig is, maar zouden op z'n minst biologisch moeten eten om recht van spreken te hebben wanneer het reguliere vleeseters betreft. Ik noem mezelf daarom graag een ecotariër, want biologisch eten vind ik een veel belangrijker ethisch principe dan wel of geen vlees eten.

Quote:
Veganisten zijn al heel erg oorlogszuchtig, een duidelijk bewijs dat ondervoeding van de hersenen lijdt tot extreme gedragsuitingen.


Maar na het lezen van deze zin vraag ik me toch echt wel: hoeveel veganisten ken jij eigenlijk? Ik denk dat jij de vijanden in je hoofd hebt zinnen...

 
Ik sluit me bij Dennis aan.

Mike, je schreef dat er geen enkel volk bestaat dat vele generaties overleefde zonder vlees.

Dus een oorlogszuchtig veganistisch volk zal er wellicht niet zijn.

Dan moeten we ons dus beperken tot personen.

Welke veganistische personen ken jij dan, die oorlogszuchtig zijn?

Of ze vegetarisch of veganistisch zijn, weet ik niet exact, maar ze zitten in ieder geval wel in die hoek, ze zijn hier op het forum al een aantal keer voorbij gekomen in de topics; Boele Ytsma en Johan Oldenkamp. Beide kwamen echt niet oorlogszuchtig op mij over...

Dus over wie heb jij het dan wèl?

 
Zoals eerder gezegd was de eerste hatemail die ik ontving (in 2008) afkomstig van een veganist. Recentelijk nog verwees ik naar een extreem negatieve reactie van een 'professor' die onderdeel uitmaakt van de SOPN. Oldekamp mag dan rustig overkomen, maar sommige mensen om hem heen allerminst!

Daarnaast heb ik al eens het voorbeeld genoemd van Lierre Keith, voormalig veganist en auteur van The Vegetarian Myth, die een cayennetaart in haar gezicht kreeg gegooid door veganisten toen ze ergens sprak:



Keith beschrijft in haar boek ook de 'veganistische razernij', zoals ze dat noemt:

Quote:
Zelfs veganisten praten over de ‘veganistische politie’. Geef toe dat je weet waar ik het over heb: agressief, star, een ultra-kort lontje en in een semi-constante staat van razernij. Dat is wat er gebeurt met een mens met hersenen die ontdaan zijn van eiwitten en vetten. Ik had een regelrechte paniekstoornis tegen de tijd dat ik ermee stopte en ik ben het grootste deel van mijn jeugd kwijtgeraakt aan het doffe, grijze niets van depressie. Woede was alles wat ik nog kon voelen, en voelen deed ik het, maar het was uitputtend. Wanneer de kleinste opgave onverklaarbaar overweldigend is, en de wereld een en al oppervlakkig, afstotend en vlak, dan vormt je zelf een kooi. Met de beste wil van de wereld valt deze niet te smelten want het is een biologische realiteit. Vandaar de vette vreetbuien, de hunkeringen. Het zal alleen veranderen als de hersenen mogen consumeren wat ze nodig hebben.


Een ander voorbeeld is dr Robert Young, een veganist die heilig gelooft in de zuur-base-theorie en hier zo fel over is dat er bijna vuur uit zijn ogen schiet:

http://renegadehealth.com/blog/2009/12/08/dr-robert-young-on-mushrooms-algae-and-meat/

Hier een uitstekend artikel van de supergoede site beyondveg.org over extreem gedrag van veganisten:

http://www.beyondveg.com/billings-t/claims-cred/claims-cred-1e.shtml

Denk ook aan de vele miltante, haatvolle reacties die vegetarische/veganistische dierenactivisten uiten naar bedrijven die werken met dierproeven of daar dieren voor kweken. Let wel, ik ben daar geenszins een voorstander van, maar de mensen die hiertegen protesteren zijn in regelrechte oorlogsstemming.

Ik denk dat jullie onderschatten hoe funest het kan uitwerken voor je hersenen als je deze de o zo noodzakelijke vetten, eiwitten en cholesterol onthoudt en tot welk extreem gedrag dit kan leiden. Denk ook aan eetstoornissen als anorexia en boulimia nervosa, eveneens een teken van ernstig ondervoede hersenen (overigens ontaardt extreem eetgedrag als raw foodism, veganisme en aanverwante eetpatronen maar al te vaak in eetstoornissen). Denk tevens aan suicidaal en homocidaal gedrag van mensen die antidepressiva slikken, die rommelen met de cholesterolhuishouding van de hersenen.

Mike

 
Volkert van der G die Pim Fortuyn heeft vermoord is een veganist.

 
Een redelijk groot deel van de tibetaanse bevolking volgt er een veganistisch diet. De dalai lama volgt een veganistisch diet, maar kiest ervoor om in tijden van conflict het pad van de vrede te kiezen. Aan iedere handeling, zowel verbaal als fysiek staat toch onze mind

( geest, bewustzijn ) aan het stuur. Ik geloof niet dat als de intentie om te schaden ontbreekt, iemand door zijn diet in staat is te schaden.

 
Is het niet zo dat de tibetanen grote hoeveelheden melk drinken?(van yaks of hoe heten die beesten)En eten ze ook geen eieren? Kaas? of andere zuivelproducten?

 
Je hebt gelijk! Tibetanen leven meestal op een vegetarisch diet en niet veganistisch ( uitgezonderd de niet boeddhistische lui natuurlijk ). De dalai lama onthoud zich wel van het eten van vlees en eieren ( drinkt geloof ik wel melk, eet boter ). Waar het mij om gaat is dat het de intentie is die telt, al zal het diet misschien van invloed zijn Door bijvoorbeeld ondervoeding van de hersenen. Ik heb zelf een veganistisch diet gevolgt maar heb nooit de behoefte gevoeld andere te overtuigen van mijn gelijk, of heb nooit een agressieve houding gehad tegenover vleeseters of iets in die richting.

 
Tibetanen zijn GEEN veganisten inderdaad. Terugkomend op die cayennetaart die Lierre Keith in haar gezicht gegooid kreeg. Hoeveel vleeseters ken jij die besluiten een bijeenkomst van veganisten te verstoren door een karkas naar de spreker toe te gooien? I rest my case.

Mike

 
Ik voel me veel rustiger sinds ik de koolhydraten nog verder beperkt heb.

Lezen mensen hier wel eens de reacties onder artikelen van Naturalnews? Zoals Mike al zei zijn niet alle artikelen goed, vooral van gastschrijvers. Gisteren deze: [URL]http://www.naturalnews.com/036932_milk_myths_strong_bones.html[/URL]

Inderdaad felle reacties van veganisten zoals enkele niet vega's ook opmerken. Er valt niet mee te discuseren.

Ik weet niet of ik deze docu (A Farm for the futurehier vandaan heb maar gisteren bekeken. Enkele opvallende punten:

- Permacultuur heeft een dubbele opbrengst t.o.v. reguliere landbouw

- Kleinschalige landbouw heeft de toekomst en heeft meer weg van tuinieren dan landbouw. Hierbij 5 x hogere opbrengst

- Ploegen zorgt voor dode grond, niet ploegen houdt de bodem vol leven, schimmels en voedingsstoffen.

- Verschillende soorten gras door elkaar zorgt voor een dichtere vloer die koeien niet kapottrappen in de winter en zelfs langer buiten kunnen blijven.

Op dit moment wordt er voor 10 miljard mensen aan voedsel geproduceerd, er is genoeg.([URL]http://www.huffingtonpost.com/eric-holt-gimenez/world-hunger_b_1463429.html[/URL]

 
Ik heb niets tegen permacultuut, maar velen die permacultuur bedrijven zijn eveneens veganisten of vegetariers. Er zijn er die er alles aan doen om te verhinderen dat dierlijke mest wordt gebruikt. Dit is sowieso een heet hangijzer onder veganisten, want de keuze om uitsluitend plantaardig te eten verhindert nog niet dat de geconsumeerde planten zijn bemest met dierlijke mest.

Veganisme en vegetarisme zijn een wanhopige poging om jezelf buiten de natuurlijke cyclus van leven en dood te plaatsen. In de natuur voedt de dood het leven en andersom. Maar de natuur zorgt tevens dat we binnen 3 generaties van dit soort extreme denkbeelden zijn verlost, want dit eetpatroon bevordert onvruchtbaarheid. Dit is ook de reden waarom er een agenda is om van ons zoveel mogelijk vegetariers te maken. Deze 'groene' agenda staat bekend als Agenda 21 van de Verenigde Nazi's. Google het maar eens.

Mike

 
Ik denk ook dat men weet dat een veganistisch dieet enorm de hormonen verstoord en daarmee de kans op agressief gedrag uitlokt.

Wat ik daarmee wil zeggen: ze willen een revolutie afdwingen, een confrontatie. Verdeel en heers all over the place.

Als iedereen een kort lontje heeft, is de kans groter dat men zich gaan verzetten. Ga je je verzetten dan is er meer reden om je te bestraffen. Het is een beetje uitlokken dus.

 
Van mij mag de hele groene revolutie gestopt worden. De subsidies op zonnepanelen en windmolens hebben al tot vele misbruiken geleidt en kost ons miljarden aan verspild geld.

CO2 is o zo belangrijk voor al het leven en de link met global warming(welke?) is er niet.

 
Ik heb al weer ruzie met een veganist of facebook....

Mike, mag ik stukken gebruiken uit jouw teksten over waarom vlees eten belangrijk is?

 
Laat ook maar Mike, dat mens is al over de rooie, ik steek er geen energie meer in.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.834
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan