Waarom je nooit amandelen (bij jezelf of je kind) moet laten knippen

Quote:
Cosanostra: ik heb de ervaring ook dat ik gedurende een periode (van in mijn geval 4 jaar) na de verwijdering van mijn amandelen aanzienlijk minder gezondheidsklachten had. Alleen ik kreeg er nieuwe voor in de plaats: hooikoorts en een slecht immuunsysteem. Het lymfesysteem verminken lijkt me gewoon -ook achteraf gezien- de oplossing niet om lichamelijke problemen tegen te gaan.


Mee eens. Alles wat doktoren weg halen onder het mom van "het heeft verder geen functie" is dwaasheid. Hoezoe denken wij het beter te weten dan de natuur? ALLES heeft een functie, anders zou het er niet zitten. Typisch geval van superieur Ego denken wat allom aanwezig is in onze westerse (medische) wereld.

 
Met amandelen knippen ontneem je inderdaad het lymfesysteem een heel belangrijk onderdeel. Voor mensen waarvan de amandelen geknipt is, is het gunstig om (rustig en niet op aerobic achtige wijze!) trampoline te gaan springen zodat je het systeem helpt bij de werking.

 
Dag Gerard,

Hij eet niet echt wapf hoor hij is een zeer moeilijke eter. Voor dat hij wist dat hij een koemelk intolerantie heeft dronk hij graag rauwe melk,rauwe kaas en kefir. Maar nu dus niet meer helaas.

Hij is een echte broodverslaafd of beter gezegd koolhydraten verslaaf, friet, chips,brood vooral brood! Nu heb ik wel alleen zuurdesembrood en die beleg ik rijkelijk met gebakken of gekookte ei of anders gerookte zalm. Sinds kort begonnen met levertraan van greenpastures. Qua drinken soms beetje diksap met heel veel water en anders water. Orgaantjes lust hij niet helaas maar vis, kip,vlees eet hij wel graag. Soep is ook geen favoriet.

Ik had veel stress toen ik zwanger was van hem, hij had als baby reflux, huilde erg veel, sliep weinig en had een sterke voorkeurshouding.

Er is ook candida vastgesteld bij hem en zwakke lever.

Hij is een high sensitive jongen, snel bang en trekt zich veel van anderen aan. Hij heeft het wel naar zijn zin op school. Verder geen spanningen thuis, behalve dat ik wel vaak ziek ben vanwege fibromyalgie.

 
hoi Sampjes, ik was ook een huilbaby, mijn moeder had ook veel stress tijdens haar zwangerschap (al ontkent ze dat) en brood vond ik vroeger ook -achteraf gezien wel- opvallend lekker.

Wat bedoel je met die sterke voorkeurshouding als ik vragen mag?

 
Ja stress is ontzettend slecht tijdens je zwangerschap dat heb ik aan den lijve ondervonden! Ik had toen veel problemen met mijn werkgever in die tijd. Bij mijn tweede kindje had ik veel minder stress en meteen een heel ander kind hoor ( minder huilerig, goed slapen e.d)

Voorkeurshouding is dat een baby meeste vd tijd op 1 kant ligt bijv rechts draaiend met hoofdje of juist naar links of op het achterhoofd ligt waardoor de baby een afplatting krijgt hetzij hele achterhoofd hetzij links of rechts. Ik ging toen steeds naar een kinderfysio met hem en elke sessie was het krijsen pfff wat een zware tijd was die hele babytijd zeg.

 
Toch brood, aardappels (dus ook friet en chips) weglaten.

Is die melk intolerantie ook voor rauwe melk?

Laat hem dan maar eten van dingen die hij wel lust, zoals ei, daar zit alles behalve vit C in, kip en ander vlees. Daarmee hoef je niet bang te zijn voor een vitaminen of mineralen tekort, dat krijgt hij eerder van brood.

Diksap is suikerwater, vragen om problemen.

Stress vermijden. Als er 1 of andere behandeling nodig is en dat geeft stress, moet je je afvragen of de stress niet erger is dan de behandeling nalaten.

Candida verdwijnt wel als hij geen ongezonde koolhydraten meer krijgt. Honing, koud geslingerd, is wel goed. Die zwakke lever komt ook wel goed, de lever is een wonderlijk orgaan: het blijft maar herstellen (is dan ook van levensbelang. Als de lever weer vanzelf! genezen is, zal hij wellicht ook melk gaan verdragen en andere dingen gaan lusten.

Hopelijk krijgt hij geen medicatie voor hoogvoeligheid of ADHD?

Voor de fibromyalgie moet je maar eens op internet kijken wat Kurkuma voor je kan betekenen.

 
Friet en chips gaat nog wel lukken maar brood?? Oef dat gaat een moeilijke worden ik ben wel gaan afbouwen bij hem, hij eet het nu om de dag zuurdesembrood en hij is van 5 a6 sneetjes brood naar 2 Max 3 gegaan. En dan vaak dik belegd met vet en eiwitten. Brood weglaten gaat hem enorme stress opleveren denk ik.

Jawel hij was dol op rauwe melk en kaas maar zijn behandelaar heeft het toch afgeraden . Uit zijn intolerantie test kwam ook geen intolerantie naar voren voor zuivel in het algemeen. Zij is gewoon geen voorstander van zuivel en ze had het erover dat melk niet goed is voor de slijmvliezen oid.

Ja die diksap gaat eruit, was wel heel weinig hoor meer water met een smaakje maar ik ga dit vervangen door citroensap. En anders ga ik denk ik waterkefir maken want ik heb hier nog korrels. Weet jij Gerard of dat heel bruisend is? Ik ken wel kombucha en dat is net Spa rood.

Nee hij krijgt gelukkig geen medicatie!

Ik heb een hele tijd kurkuma capsules geslikt maar heeft niks gedaan, eigenlijk werkt niets bij mij. Ik loop nu maar bij een osteopaat om blokkades op te heffen.zij voelde een enorme spanning in het gal,lever en 12 vingerige darm gebied. Ik ga ook wat meer aan ontspanning doen dmv yoga of balance. Maar las net ook over amalgaam hier op het forum het kan wel van alles zijn!

 
Brood is een lastige. Mensen vinden het zo doodnormaal om brood te eten, dat het een hele opgaaf kan zijn om ermee te stoppen. Langzaam maar zeker dunnere sneetjes snijden, dan steeds kleinere broodjes, zo, ongemerkt....? Ik eet vrijwel nooit meer brood, zo heel af en toe een half sneetje, misschien 2 keer per week?

Heel vel behandelaars houden er bepaalde ideeën op na die soms ook aan mode onderhevig zijn. Ga eens naar een andere toe? Melk is erg goed voor de slijmvliezen, vocht, vet, mineralen en vitamines in ongeveer de juiste verhouding, wat wil een mens nog meer?

Waterkefir lijkt wat het bruisen betreft (koolzuurgas) op kombucha, kan geen kwaad in die hoeveelheden. Het maakt ook wel uit of het van nature gevormd wordt, zoals in waterkefir, of dat het er kunstmatig in gedaan wordt, zoals bij bronwater.

Ik denk dat je vooral zelf op zoek moet gaan om je fibromyalgie te genezen, het kan, waarom bij jou niet. Zon lijkt me erg goed voor je, in de winter CLO?

 
Quote:
Ik denk dat je vooral zelf op zoek moet gaan om je fibromyalgie te genezen, het kan, waarom bij jou niet


Fibromyalgia it's not what you think!

Quote:
All the latter discomfort is all too real. Depression, anxiety and even headaches can accompany the syndrome of Fibromyalgia for some, as well.

But what’s not real is to assume this is a “disease” all it’s own, i.e. not related to hypothyroidism. It may very well be! Quoting from Dr. John S. Lowe: in most cases, fibromyalgia is the result of “hypometabolism of select tissues”, i.e. “the clinical manifestation of inadequate thyroid hormones due to thyroid hormone deficiency and/or resistance.” (page 75, The Metabolic Treatment of Fibromyalgia, 2000)

i.e. in many cases, “fibromyalgia” may simply a symptom of undiagnosed or under-treated hypothyroidism…or hypothyroidism which continues due to low iron and/or cortisol issues, or if one has thyroid hormone resistance


 
@ Gerard: ja maar ik heb mijn zoontje al vanaf 6 maanden brood gegeven in het tijdperk van onwetendheid en dat een aantal jaar lang dus zo is hij eraan gewend en het is 1 vd weinige dingen die hij wel graag lust. Maar ik ga idd verder met afbouwen.

Ja deze behandelaar volgt de hormoonfactor leefstijl en die zijn echt onwijs tegen zuivel. Ik ging meer naar haar toe omdat iemand mij op haar wees en zeer goede ervaringen had met haar en vanwege al die labtesten die zij kan laten doen. Maar ik begin langzamerhand steeds minder vertrouwen in haar te krijgen, bij mij heeft ze de afgelopen maanden maar wat uitgeprobeerd en dat heeft mij weer handen vol geld gekost! Wel ben ik ook een hoop wijzer geworden hoor zoals de status van mijn darmen en intoleranties etc.

Wat is CLO? Een warm klimaat past sowieso altijd beter bij mij.

@ pike: ik weet dat mijn TSH laag is en daarom krijg ik nu pt/hpt voor de hypofyse die de hormonen aansturen. T3 en t4 waren volgens mij redelijk normaal maar ik zal haar morgen eens even bellen voor de exacte waardes.

Ron Velthuis heeft ook op zijn site staan dat fibromyalgie vaak met verstoorde schildklier te maken heeft.

 
Blijft lastig hoor wat ik nou met die amandelen aan moet van mijn zoontje.
De juf klaagt dat hij erg moe is op school en steeds maar valt. De kno arts vond dat ze eruit moesten als hij overdag moe is en concentratie verlies heeft. Ze zei tegenwoordig doen we dat niet snel meer het knippen van amandelen maar alleen als de nood hoog is. Ze liet de keus aan ons maar zij adviseerde gezien het slechte slapen en snurken plus alles wat ik hierboven zei toch wel te laten knippen.

Lijkt wel kiezen tussen twee kwaden zeg.
 
De amandelen zijn een belangrijk onderdeel van het lymfevatenstelsel van de mens. Als ze deze verwijderen krijgt dat stelsel het moeilijker, wat gevolgen kan hebben voor de gezondheid van je kind voor de rest van zijn leven.

De klachten kunnen met goede voeding opgelost worden. Het snijden in een lichaam kan beter voorkomen worden en in mijn optiek zou het zelfs verboden moeten worden om organen uit een lichaam te verwijderen. Het lichaam is een geheel en als je daar iets uit haalt, heeft dit consequenties voor het functioneren van alle andere organen.
 
Ja maar goede voeding kan er toch niet voor zorgen dat die amandelen ineens krimpen?
Als dat wel zo is dan gaan we gezonde voeding gauw opvoeren, we zijn wel op weg maar hij is niet de makkelijkste op gebied van eten.

De kno arts zei wel dat hij eroverheen heen kan groeien als hij 8 is ofzo. Maar ja dat betekent tot die tijd dan afzien met slapen en concentratie problemen.
 
Dat organen op een bepaalde manier reageren is een reactie op iets. Het is niet de schuld van de organen dat de klachten ontstaan, er ligt namelijk altijd een oorzaak aan ten grondslag.

Je zoon kan dan niet de makkelijkste zijn op het gebied van eten, het lijkt me dat er altijd wel oplossingen zijn. Menig ouder op dit forum voedt zijn kind al gezonde voeding, dus dat moet jou toch ook lukken? :)

De door jou genoemde klachten die je zoon heeft kunnen velen oorzaken hebben. De snelle oplossing (te weten een orgaan wegsnijden) wordt in de reguliere medische zorg helaas zo makkelijk aangeboden. Er bestaat echter geen 'quick fix' voor gezondheidsklachten. Het krimpen van de amandelen is een symptoom van dieperliggende problemen, geen oorzaak.

Lees je alsjeblieft meer in (op dit forum over voeding, medici, deze draad over het knippen van amandelen) voordat je het zeer definitieve besluit neemt om je zoon een belangrijk orgaan te ontnemen.
 
Bedankt Heksje voor je info! Je hebt gelijk, een orgaan eruit halen lijkt mij inderdaad helemaal niet verstandig net zoals medici makkelijk ook een galblaas verwijderen
Ik wist/weet niet waarom zijn amandelen zo groot zijn? Ik dacht dat gewoon soort van pech was ofzo, ik had niet gedacht dat het evt door iets diepliggends zou kunnen komen. Ik ga zeker niet zomaar zijn amandelen laten knippen sterker nog anders had ik dat wel allang laten doen. Ik ben ook bezig met verdiepen en leer elke dag weer bij ook nu weer. En daar ben ik jullie allen echt heel dankbaar voor!

Toch blijft het moeilijk hoor die strijd voeren over eten, want als hij gewoon weigert en wat dan? Ik ga zeker ook omtrent dit onderwerp op zoek naar tips op dit forum.
 
Hoi Sampjes, natuurlijk ga ik ervan uit dat je niet zomaar snijdt/laat snijden. Anders had je hier niet al je bericht gezet :)

Ik kan je niet adviseren over hoe je eten aantrekkelijk kunt maken voor kinderen. Dit laat ik aan de ervaringsexperts (lees: je collega-ouders) over. Ik weet dat er wel berichten over zijn, maar dat wordt wel even zoeken.

Ik zou zelf zeggen dat het zaak is de inname van suiker en smaakstoffen zo snel mogelijk af te laten nemen en ervoor te zorgen dat je zoon dingen eet die hem echt voeden zodat hij ook niet al te veel meer behoefte krijgt aan de foute dingen. Het is vast niet makkelijk maar niet de moed opgeven hoor.

Heel veel succes en ik hoop dat hier nog wat ouders op het onderwerp inhaken met goede tips.
 
Hoi sampjes,
Mijn dochter van acht eet sinds ongeveer een jaar, net als ik, geen brood meer. Zij is gek op brood, maar heeft het weglaten desondanks gewoon geaccepteerd. Het is een kwestie van nieuwe gewoonten aanwennen. Eet je zelf nog brood?

Wij aten altijd speltzuurdesembrood als lunch. Onze lunch bestaat nu uit een goed gevulde salade van gestoomde groenten met wat rauwe groenten (komkommer, wortel, andijvie, sla, etc.), aangevuld met ei, kip, vlees, vis, etc. en aangemaakt met appelciderazijn, Keltisch zeezout en olijfolie. Ze eet haar salade zonder problemen op school (overblijf) op. Ze is de enige in haar klas die geen brood eet, en in het begin werd ze soms door één meisje gepest met haar andere eten, maar dat is nu verleden tijd, het nieuwe is eraf.

Als je brood gaat weglaten, of welke voeding dan ook waaraan je zoon gewend is, is het belangrijk om andere (goed smakende) dingen toe te voegen, dus niet alleen weglaten, maar vooral toevoegen.
Succes!
 
goede voeding kan er toch niet voor zorgen dat die amandelen ineens krimpen?

hoi Sampjes, je kunt het beste laten uitzoeken waar de eventuele problemen zoals bijv. voedingsallergieen liggen van je zoontje. Iemand die een scan kan maken m.b.v. elektro-acupunctuur heeft dat zo boven tafel. Ik heb pas een e-steck bodyscan laten maken en die heeft me best veel info gegeven waardoor ik nu op dingen let die ik eerder niet doorhad. De holte-ontstekingen met uitstraling op mijn gebit: is totaal passe sinds ik me houd aan de richtlijnen n.a.v. het onderzoek dat bij mij is gedaan eerder.
 
[...] modern humans have smaller jaws than our ancestors even a few hundred years back, mainly due to a change in our diets (from organic foods off the land or oceans to processed foods with refined sugars). Bottle-feeding is another modern Western phenomenon that has been shown to aggravate this process. If you have smaller jaws to begin with, you’ll have more inflammation in your throat via the mechanism that I described earlier, which will predispose your tonsils to become enlarged. Having large tonsils will cause more obstructions, causing a vacuum effect, which can also narrow your jaws, especially since a young child’s jaws are relatively soft and malleable.

A recent study showed that compared with tonsillectomy alone, orthodontic palatal expansion was equally effective. When both procedures were performed, the results were additive. This study goes to show that dental and orthodontic issues may be important considerations long before parents consider braces for their teens.

I once heard a presentation at a national sleep meeting, where they showed children who underwent tonsillectomies all improved dramatically. The disturbing finding from this study was the fact that compared with children who did not have sleep-breathing issues, the children who underwent tonsillectomies never fully caught up to the control children in terms of cognitive and behavioral measures. What this implies is that there’s some degree of permanent brain damage. Fortunately, children’s brains are highly adaptable, and can compensate very well. http://doctorstevenpark.com/what-everyone-should-know-about-tonsillectomy

[...] our bodies know more than doctors and 20% of the time we actually grow back tonsils and appendices (the plural of appendix) after they’ve been removed. http://www.mnwelldir.org/docs/immune/immune1.htm

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.824
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan