Waarom je nooit amandelen (bij jezelf of je kind) moet laten knippen

Geen probleem!
Quote:
Mijn amandelen zijn geknipt, is dat een probleem?


Quote:
Zijn ze bij jou al geknipt. Geen probleem, je zult waarschijnlijk sneller ziek worden maar je kunt er best oud mee worden.

http://zelfhulp.plazilla.com/1-amandelen-verwijderen-knippen-of-pellen-bij-volwassenen-en-kinderen

 
Helaas zijn die van mij ook geknipt. Die van mijn man en kinderen gelukkig niet. Waarom liet men de amandelen destijds knippen? Ik denk dat het mode was ofzo, mee met de horde, zoals vaccinaties?

 
Amandelen zette voorheen wel eens op, men wist niet wat men er mee aan moest en het heeft geen functie (zegt men); dus werden ze maar geknipt.

Net zoals er nu heel veel mensen zonder galblaas rondlopen; die galblaas heeft toch geen nut dus haal het er maar uit.

Lia

 
Mijn man snurkt heel erg, hij is toen eens bij een kno-arts geweest, die heeft dan met zon cameratje in zijn keel gekeken en de conclusie was dat zijn amandelen altijd opgezet zijn. Die moesten er uit. We hebben dat niet laten doen maar wat zou dat specifiek zeggen dat je amandelen opgezet zijn? ze geven dan een uitleg dat amandelen die opgezet zijn toch niet functioneren en dat je ze daarom beter weghaalt. Ik heb ook al vaak gehoord van kinderen die heel erg achterbleven in hun ontwikkeling, weinig energie hadden etc maar enorm opbloeiden na het verwijderen van die amandelen. Klinkt wel logisch als je iets hebt dat chronisch ontstoken is dat dat je gezondheid ondermijnt, maar hoe kan het nou dat zoiets altijd ontstoken is? Hoe genees je dat?

 
De amandelen maken onderdeel uit van het lymfenstelsel. Er is dus sprake van onvoldoende doorstroming van het lymfensysteem. Dit kan niet uit zichzelf stromen en moet dus voortbewogen worden. Trampolinespringen en op je kop staan zijn twee zeer effectieve manieren hiervoor!

Mike

 
@Iklustvet
Quote:
maar wat zou dat specifiek zeggen dat je amandelen opgezet zijn? ze geven dan een uitleg dat amandelen die opgezet zijn toch niet functioneren en dat je ze daarom beter weghaalt



Mijn dochter heeft ook grote opgezette amandelen. Mike heeft daar destijds op geantwoord dat opgezette klieren of organen uitgeputte klieren of organen zijn.

Werd ook gelinkt aan bijnieruitputting.

 
Ik zal hem vanavond eens op zijn kop zetten ;-) Ja dat topic herinner ik me. Het rare is dat er met zijn weerstand volgens mij niks bijzonders is, hij wordt een of twee keer per seizoen verkouden, is als eerste er in huis weer beter, en verder niks bijzonders. Hij heeft wel altijd een verstopte neus, ook als hij niet verkouden is, maar volgens die arts heeft hij ook een scheef neustussenschot en dat zou daar ook weer mee te maken hebben en daar is niks aan te doen. Hij heeft ook een tijdje die ademhalingsoefeningen gedaan maar dat hielp niet of hij heeft het niet lang genoeg gedaan, dat zou ook kunnen dat weet ik niet.

 
hoi Iklustvet: had je man zijn hele leven al een verstopte neus?

Als dat niet zo is, dan kan het schuine neusschot niet de enige reden zijn en dan heeft zijn immuunsysteem het zeker wel zwaar.

 
Dit verhaal over amandelen vind ik zeer interessant. Mijn dochter was altijd verkouden toen ze klein was. En inderdaad, al heel jong amandelen geknipt. Ging toen wel beter. Bij haar broer ook. Ze is nog steeds snel verkouden. Haar dochtertje is pas ziek geweest, zal me niet verbazen als ze snel weer ziek wordt.

Ze eten geen Wapf maar ze is er inmiddels wel van overtuigd dat het anders moet.

Toen dochtertje ziek was heb ik kippesoep gemaakt voor haar.

Komt een kind dan al met uitgeputte klieren en/of organen ter wereld? Dan zou ze dat dus al van mij hebben terwijl ik geen last heb.

Ik ga me hier snel eens in verdiepen.

 
Hallo Liesje, je hebt toch ook genoeg problemen met je gezondheid (gehad)?

Het is haast onmogelijk dat je dochter dan geen tik van de molen heeft gekregen ook al uit het zich misschien op een ander vlak.

En misschien zijn je (klein)kinderen gevaccineerd.

Mijn moeder was ten tijde van haar zwangerschap oververmoeid en ik ben gelijk ziek geboren: ik las ergens dat de moeder dan zelfs tijdens de zwangerschap gaat teren op de bijnieren van haar eigen foetus nota bene.

 
Ja inderdaad lievergezond, ik heb niet meer aan die vaccinaties gedacht. Maar niet ieder kind heeft last van amandelen toch?

Mijn eigen gezondheid voor zover ik me kan herinneren was destijds wel goed, nooit ziek, nooit verkouden. Hoewel we nu weten dat dat niet direct betekent dat je ook echt gezond bent. Wel slechte stoelgang vroeger. Heb ik later in de jaren opgelost.

Over mijn gezondheid nu ben ik heel tevreden. Klachten van operatie zullen wel blijven vrees ik.

Hoewel er nu nog veel op mijn programma staat om te doen.

 
Amandelen zwellen op bij ziekte. Na de ziekte periode slinken ze weer. Amandelen knippen is dus niet nodig en zullen vast wel een functie hebben. Dat artsen het knippen van amandelen promoten heeft mijn inziens te maken dat ook zij een inkomen nodig hebben. Mijn amandelen en die van mijn volwassen kinderen >25 zijn nooit geknipt en we zijn ook vrijwel nooit ziek.

 
Gelukkig een topic gevonden hierover!

Mijn zoontje van 5,5 is vorige wk meegeweest naar mijn behandelaar. Hij is ook even door de vega check scan geweest. Daaruit kwam o.a dat hij een tekort heeft aan celademhaling. Die meneer keek ook in zijn keel en zag dat zijn keel bijna dichtzit vanwege de grote keelamandelen. Hij stuurde ons terug naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de Kno arts.

Maar ja hier lees ik dus dat je ze beter niet weg kan laten halen? Ik weet echt niet wat ik moet doen, de ene zegt dit en de ander dat. Mijn zoontjes immuun systeem functioneert ook niet goed. Hij snurkt snachts ook hard dus dat ademen is een probleem. Uit zijn urine onderzoek kwam ook een teveel aan billurubine naar voren. Daarbij heeft ie ook nog eens teveel aan candida in de darmen

 
Wat krijgt hij allemaal te eten, hoe is zijn gewicht, hoe vaak komt hij normaal buiten, hoe is het met spanningen in huis, gaat hij naar de kinderopvang, peuterschool? Hoe gaat het daar?

 
Mijn amandelen zijn ook geknipt omdat ik altijd een verstopte neus had als kleind kind, ik was toen denk ik een jaar of 3. Daarna ging het een stuk beter met mij. In mijn tienerjaren, tot aan mijn 25 ben ik altijd minimaal 1 keer per jaar ziek geweest met koorts. Natuurlijk onmogelijk om dit toe te schrijven aan de geknipte amandelen (correlatie is geen causatie). Ik en mijn vriendin dachten toen redelijk gezond te eten omdat we geen fastfood aten, maar wel alles van de supermarkt.

Ik eet nu al 5 jaar Wapf en ben sinds die tijd 0 keer ziek geweest. Ik ben in 5 jaar niet 1 keer verkouden geweest. Net terug van maand vakantie in zuid-afrika waar ik nogal buiten mijn boekje ben gegaan met het eten daar (veel tarwe van broodjes en pasta, regelmatig ook een hamburger of een niet biologische biefstuk)

Het mooie is dat ik dusdanig reserves heb opgebouwd dat ik hier geen enkel probleem mee heb. Eenmaal thuis gewoon weer het oude voedingspatroon aanpassen. Ik zweer naast mijn wapf ook bij mijn ochtenddrankje:

Halve liter Waterkefir met halve citroen en eetlepel appelazijn met een beetje baking soda, theelepel MSM poeder en stukje gember allen in de bleder. Dit opdrinken met een handje spirulina en chlorella. WAT een boost in energie krijg je daarvan en een mooi ontgifter in de ochtend. Mijn stoelgang komt direct op gang.

Dus amandelen geknipt, ja je zal er niet beter van worden. Ben je nu gedoemd voor de rest van je leven, absoluut niet! Je maakt of breekt je eigen gezondheid.

 
Cosanostra: ik heb de ervaring ook dat ik gedurende een periode (van in mijn geval 4 jaar) na de verwijdering van mijn amandelen aanzienlijk minder gezondheidsklachten had. Alleen ik kreeg er nieuwe voor in de plaats: hooikoorts en een slecht immuunsysteem. Het lymfesysteem verminken lijkt me gewoon -ook achteraf gezien- de oplossing niet om lichamelijke problemen tegen te gaan. Toevoeging: als het lichaam minder vecht (lees: dan heb je minder klachten), betekent dat niet dat je gezonder bent dan zonder die klachten: https://www.fatsforum.nl/topic/ziek-zijn-zonder-klachten

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan