Waardes van schommelende bloedsuikerspiegel

Louisa

New member
Weet iemand wat de waardes zijn van een schommelende bloedsuikerspiegel, ook als ze binnen de normaalwaardes vallen. Ik ben een leek hierin en heb een glucosemeter, maar ik weet nu niet de referentiewaardes van een stabiele bloedsuikerspiegel.

bv. voor avondmaaltijd had ik 6.3 mmol/L na maaltijd 6.9 mmol/L en dan voor slapen om 22 uur 5.2 mmol/L en de ochtend hetzelfde bij wakker worden.

Kan ik hieruit cocluderen dat ik een stabiele bloedsuikerspiegel heb?

 
Nee. Officieel is de bovengrens 6, maar in werkelijkheid hoor je niet boven maximaal 5 uit te komen, bij voorkeur zelfs op 4. Let wel: ik heb het hier over de NUCHTERE bloedsuiker, 's ochtends vroeg gemeten nog voordat je een ontbijt hebt genuttigd.

Mike

 
@ louisa,

Hoeveelt tijd zat er tussen de laatste maaltijd en de avondmaaltijd? En hoeveel tijd tussen de avondmaaltijd en de meting?Stabiel is een factor maar de spiegel moet wel laag genoeg zijn.

Jaren geleden heb ik met kerst een glucosemeter gekregen .Ik was pas begonnen met paleo,maar met de kerst had ik aardappelen,rodekoolen konijn gegeten.Daarna 2 stuk ijstaart.Nou gelijk die glucose meter getest,9,2mmol/l :cry:.

Lesje geleerd. Ik heb de meter regelmatig nog gebruikt maar weet de preciese waarden niet meer.Zal ze thuis eens bekijken.Ik weet wel dat ik altijd tussen 4 en 5.5 zat

Na een training was de waarde hoger dan ervoor(cortisol,adrenaline)maar deze zakte dan snel.Ook s'morgens vaak hoger dan ik dacht(wederom cortisol,wake up hormoon).

Op mijn werk heb ik een klant die diabeet 1 is mijn waarde laten zien tijdens een IF fase.Hij schrok en zie dat er bij deze waarde gelijk suiker ingenomen moest worden.Ik zie..kijk eens goed ,zie ik er slecht uit of begin ik te trillen of wazig te zwetsen?

Heb hem nog geadviseerd om het boek van dr.Bernstein te kopen.Maar ,maar,maar etc.

ad