Waaraan stierf de oermens?

Dat word erg tam ja...

Ze noemen het pedagogisch correct.

Gelukkig is het goed gekomen met mijn zoon.Ik zit nu wel met het probleen van een ietsbte ruige puber. :lol:Maar ,dit is nodig zodat hij zijn plekje op de wereld kan afdwingen.

ad

 
Pedagogisch correct inderdaad. Ik zat laatst naar een voorstelling voor kinderen te kijken dat ging over, dat meisjes met rokjes ook best brandweerman kunnen worden. De 'jongen' in dit stuk werd belachelijk gemaakt, hij bakte er niks van, werd gesaboteerd, het meisje bluste de brand. Het wordt er al vroeg ingestampt.

 
We hebben op scholen en kinderdagverblijven vrijwel alleen maar juffen. Deze zullen ongetwijfeld hun best doen, maar ze zijn geen goede rollenmodellen voor jongens en dammen elke vorm van 'wild gedrag' in, zie de voorbeelden van ad.

Trouwens, cowboytje en indiaantje is ook een vorm van conditionering, want de cowboys zijn 'goed' en de indianen 'slecht'. De boodschap is: inheemse volkeren bestaan uit 'wilden' die 'getemd' moeten worden.

Mike

 
Quote:
Ik heb wel eens horen zeggen dat oorlog en misdaad niet in de mens zit, maar Weston Price ondervond toch ook dat (ik geloof op de Fiji eilandjes) ze ook regelmatig uitvaarden om oorlog te voeren met andere stammen op andere eilanden?

En was het op Nieuw-Zeeland niet? Dat de kust bewoners vaak ik gevecht waren met inlanders?

Overigens wel met veel waarde en respect de handel onderhielden met elkaar maar toch, vechten deden ze wel degelijk.


In ieder geval trokken ze niet de wijde wereld rond om complete continenten te onderwerpen en koloniseren. Dat is pas zo'n 8.000 jaar geleden ontstaan. Conflicten waren daarvoor altijd lokaal en gebaseerd op verdediging van territorium.

Quote:
En Peru.. Wat een bouw werken!!! (bijna) Iedereen is er dan ook van overtuigd dat dat alleen met slaven arbeidt tot stand heeft kunnen komen.. Geen misdaad??


Geloof jij nog steeds dat die bouwwerken tot stand zijn gekomen door slavenarbeid? Dit waren hoogstaande culturen die gebruik maakten van een technologie en wetenschap die de onze verre overstijgt! Men maakte o.a. gebruik van anti-zwaartekrachttechniek, precisie-instrumenten die zich het beste laten vergelijken met lasers en zeer geavanceerde wiskundige berekeningen.

Quote:
Weston Price zag ook dat ze aan de cocaïne zaten.. Niet dat poeder dat wij hebben maar wel het blad kauwen, het stilde de pijn beschreef hij.


Cocaine werd gebruikt voor medicinale en spirituele doeleinden. Een heel ander verhaal, met veel meer diepgang, dan oppervlakkig en egoistisch proberen te ontsnappen aan de werkelijkheid, zoals drugs nu worden gebruikt.

Quote:
Volgens mij zit het wel in de mens anders was het nooit zo geworden, mensen zijn gemakzuchtig en als het kan laten we alles voor ons doen,


Zoals gezegd, we kennen pas sinds 8.000 jaar wereldwijd imperialisme en kolonialisme. De laatste 2.000 jaar zijn veruit het bloederigst en het christendom kan deze twijfelachtige eer opeisen. We worden dus al duizenden jaren gemanipuleerd en tegen elkaar opgezet. Aan deze post, maar aan andere posts, merk ik dat jij nog wel een weg te gaan hebt qua deprogrammering en bewustwording!

Mike

 
Quote:
En wie denkt dat dit organisch en incidentieel tot stand is gekomen: niets is minder waar. Het gebeurd systematisch, doelgericht, stap voor stap en incrementeel. Zie het communisme te werk.


Ik was vroeger altijd heel erg skeptisch over dit soort " conspiracy theories". Een jaar geleden ben ik me gaan verdiepen in internationale betrekkingen en hier een blog over begonnen, sindsdien sta ik er meer voor open en ben ik er van overtuigd dat er achter de schermen een hoop gebeurt dat het daglicht niet kan verdragen.

Maar dat de overheid ons bewust dom houdt dmv slecht voedsel gaat mij te ver. Al is het maar omdat onze overheid en elite zelf meestal net zo waardeloos eten.

Bovendien is voedsel juist een van de hoofd redenen waarom een bevolking in opstand komt.

Het stijgen van de broodprijs heeft bijvoorbeeld bijgedragen aan de arabische lente.

Ik denk dat je het eerder moet zoeken bij grote coöperaties die puur uit zijn op winst. Dat het voedsel daar onder te lijden heeft is onbelangrijk want de meeste mensen zijn weinig kritisch over wat er op hun bord ligt.

 
Quote:
Al is het maar omdat onze overheid en elite zelf meestal net zo waardeloos eten.


Hmmm... ik weet niet wat ze eten of waar ze hun boodschappen vandaan halen. Ik ben daar niet bij en ze sturen mij niet hun boodschappenlijstjes.

 
Bovendien toevoegend aan de woorden van Vrysuyver: de zichtbare personen die wij als elite dienen te beschouwen zijn vaak ook maar stro-popjes en die worden ook niet geacht zich uitgebreid bezig te houden met gezondheid, kracht e.d.

 
Laten we hier eens beginnen dan:

De mensen op welke posities trekken volgens jullie echt aan de touwtjes en bepalen wat er in Nederland gebeurt

 
Je kunt iets uitzoeken over Malthus, en wat hij wist over voeding in het Britse koloniale rijk. Hij had uitgezocht hoe je de onderdanen dociel kon houden. Dat is dan 19e eeuw, maar bedenk dat hun idee over controle alleen maar meer ruimte hebben gekregen, via het Tavistock institute en Counsil of Foreign relations. Verbonden met Rockefellers, UN etc etc. Ik vind al die suikerplantages in de koloniën ook al zo dubieus.

De elite eet inderdaad beter, dat is altijd zo geweest. De traditie van de ganzenlevertjes enzo. Je zegt: cooperaties zijn uit op winst, maar waar komt dat systeem dan vandaan? Zit het nu eenmaal in de mens om alles naar jezelf toe te trekken over de rug van de ander ? Is dat nu eenmaal de mens eigen? Ook dat is een gedachte uit het 19e eeuwse Britse rijk: survival of the fittest.

Maar wat wel belangrijk is om te realiseren bij conspiracy denken: deze mensen zijn zelf ziek in het hoofd, ze kunnen alleen op die plekken komen als ze psychopate trekken hebben.

 
Hallo Codexx het gaat er wat mij betreft om dat er patronen zichtbaar zijn in hoeverre mensen op hoge posities chantabel en omkoopbaar zijn en anderszins buigen voor de macht boven hun macht.

Daar zijn zeer veel voorbeelden van te noemen.

Zolang dat soort voorbeelden over elkaar heen kunnen duikelen blijkt al dat de zichtbare elite niet krachtig (genoeg) is om een elite te zijn die voor de eigen kracht kan instaan op welk gebied dan ook: moreel etc.

Ik denk nu even aan het voorbeeld van onze minister van Volksgezondheid die aan de leiband loopt van de tabakslobby: http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezo...slobby-op-schoot-bij-minister-Schippers.dhtml

Zie ook het voorbeeld van ons ondervoedingscentrum dat aan de leiband loopt van de industrie: https://www.fatsforum.nl/topic/nieuws-van-de-dag-voedingscentrum-zet-kokosolie-in-negatief-licht

 
@thijs

Ik zou toch graag horen wie jullie dan als elite beschouwen.

Simpel voorbeeld: Barack Obama, zeker een van de machtigen op aarde.

Natuurlijk heeft hij vaak chique diners, maar als hij geen hoogwaardigheids bekleders ontvangt laat hij ook gewoon mcdonalds bezorgen.

Bron: interview met iemand uit zijn campagne team.

Natuurlijk kun je zeggen dat die ons voorliegt maar dan blijf je aan de gang

 
Hallo Codexx, Barack Obama is zeker niet heel machtig.

Hij is de zoveelste trekpop van de macht achter de macht.

Zo moeilijk lijkt het me niet om te begrijpen dat de echte macht liever niet grijpbaar is / verantwoordelijk wordt gehouden voor hetgeen men aan snode plannen met de mensheid voorheeft.

Zo worden wij ook voor de gek gehouden met de zogeheten: ¨Ministriele verantwoordelijkheid en de koninklijke onschendbaarheid.¨

De dingen die onze koning en zijn familie doet of nalaat, daar kunnen wij hem niet op aanspreken: dat valt allemaal onder de ministriele verantwoordelijkheid.

Lekker makkelijk toch?!

 
@lievergezond
Quote:
Hallo Codexx het gaat er wat mij betreft om dat er patronen zichtbaar zijn in hoeverre mensen op hoge posities chantabel en omkoopbaar zijn en anderszins buigen voor de macht boven hun macht.

Daar zijn zeer veel voorbeelden van te noemen.

Zolang dat soort voorbeelden over elkaar heen kunnen duikelen blijkt al dat de zichtbare elite niet krachtig (genoeg) is om een elite te zijn die voor de eigen kracht kan instaan op welk gebied dan ook: moreel etc.

Ik denk nu even aan het voorbeeld van onze minister van Volksgezondheid die aan de leiband loopt van de tabakslobby: http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezo...slobby-op-schoot-bij-minister-Schippers.dhtml

Zie ook het voorbeeld van ons ondervoedingscentrum dat aan de leiband loopt van de industrie: https://www.fatsforum.nl/topic/nieuws-van-de-dag-voedingscentrum-zet-kokosolie-in-negatief-licht



Mee eens!

Dan kom je volgens mij toch uit bij grote coöperaties die ik noemde.

De overheid wil ons niet bewust dom houden, maar zij zwicht voor lobbys die uit zijn op winst

 
Obama is een totale nobody, die heeft nergens ook maar iets over te zeggen.

Wat dacht je van de koningin van Engeland, Zbigniew Brzezinski en mister "There is a need for a new world order" Kissinger

 
Natuurlijk eet Barack Obama McDonalds, hij is net als de rest van de VS, one of us, en iedere echte patriot eet Big Mac's. Codezz, dit is toch te simpel, dit geloof je toch niet van iemand uit zijn campagne team.

 
Elite is niet Obama, maar Rothschild, Rockefeller, Morgan. Niet hun acteurs.

Nogmaals: staar je er niet blind op, ze zijn namelijk zelf ziek in het hoofd.

Conspiracy dat betekent niet dat er een club is die zelf alles weet van in balans blijven en gezond oud worden, terwijl ze ons de aardappelen geven. Het is nog bijna eerder tegenovergesteld: zij zijn ver weg van zichzelf, ook een hoop drugsgebruik natuurlijk. We kunnen ze echt niet meer serieus nemen, ik in ieder geval niet. Een dwarsdoorsnede van beginnende WAPFers is veel gezonder dan die figuren met die pakkies aan.

 
Ik zocht eigenlijk naar de naam van Brzezinski omdat van hem wordt gezegd dat Barack Obama zijn loopjongetje/protege is.

 
Ja, klopt, Zbigniew Brzezinski speelt ook een grote rol. Het schijnt dat Stanley Kubrick hem heeft geportretteerd in Eyes Wide Shut.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan