Waaraan stierf de oermens?

Codexx

New member
Het feit dat onze voorouders wap aten is voor mij het bewijs dat de natuur het zo bedoelt heeft.

Daarom fascineerd de levensstijl van onze voorouders mij zo.

Hun voeding zou van de natuurvolken oersterke mensen maken.

Wap voeding zou een lichaam bestand moeten maken tegen ziektes en ik heb zelfs discussies gezien over regeneratie van cellen.

Ik vraag me af waar onze voorouders dan aan stierven?

Zij werden volgens mij minder oud dan wij.

Een deel van de mannen zal waarschijnlijk gewond raken bij de jacht maar hoe zit het met bijvoorbeeld de vrouwen die "thuis" bleven en daar ongevaarlijk werk deden?

 
Zij werden minstens zo oud als wij nu en vaak veel ouder. Men wil je graag doen geloven dat ze nog geen 30-40 jaar oud werden, maar uit archeologisch bewijs kunnen we opmaken dat dit niet het geval was. Nog veel belangrijker: zij kenden niet de 'ouderdomskwalen' die wij nu normaal zijn gaan vinden, dus de kwaliteit van leven was vele malen groter!

Mike

 
Ja ik denk voornamelijk door fout lopende jacht, in een docu pas bv, sommige vogel soorten hadden de nesten tegen stijle berg wanden om die te pakken was dan een hoog risico.

En verder oorlog met andere stammen.

Niet altijd genoeg waardevol eten vinden, slechtjaar?

Natuurramp?

 
Ook het feit dat men zegt dat een paar honderd jaar terug ook de mensen niet zo oud werden als nu is een fabel.

De mensen sterven nu bij bosjes of door hart en vaatziektes of door kanker, diabetici of nog vaker door artsen.

De truuk is volgens mij ook dat als je een groep mensen van deze tijd neemt die wel lang leven of geleefd hebben doordat zij veel reserves hadden door goede voeding in hun jeugd of gewoon gezond leefden.

Deze mensen worden afgezet tegen mensen in de middeleeuwen die echt ongezond aten.

Heel veel aardappelen, weinig of geen vlees, slechte hygienische omstandigheden, slechte sanitaire voorzieningen en dus ook veel stress.

Al deze factoren bij elkaar geteld konden de mensen niet zo lang leven maar als de moderne wetenschap de mens van nu zou afzetten tegen de natuurvolkeren van toen zouden ze zeker tot de conclusie komen dat we wel degelijk langer leefden.

Mijn oma is 95 geworden en haar moeder, heb ik nog gekend 105.

De meeste mensen halen hun pensioen niet meer tegenwoordig of krijgen een hartaanval als ze net in hun pensioenperiode zitten.

Bijna iedereen om ons heen heeft tegenwoordig kanker, angstaanjagend maar waar en dan hebben we het nog niet over de rest.Iedereen heeft wel wat.Er zijn echt geen gezonde mensen meer.

 
Het schilderij van Vincent van Gogh getuigt ook dat hier heel veel aardappelen werden gegeten en wat te denken van de Ieren die elke dag wel drie keer aardappelen deden eten.Hoe ongezond is dat ja dan wordt je niet oud.

 
En zo maar even een willekeurige sterfdatum in de 16e eeuw:

Quote:
Bartolomé de las Casas

De gruwelijke behandeling van de inheemse bewoners door de Spanjaarden werd later uitgebreid beschreven door de Dominicaanse monnik Bartolomé de las Casas (1484-1566): “De Spanjaarden, gezeten op hun immense paarden en bewapend met lansen en zwaarden, keken met de grootste minachting neer op de Indianen. Ze doodden vrouwen en kinderen alsof het mannen waren en sloten onderling weddenschappen af over de vraag wie zijn vijand het meest effectief kon doden of wie er het beste een Indiaan kon onthoofden.” De Taíno hadden zwaar te lijden onder deze praktijken, maar wat konden zij beginnen tegen goden



http://www.isgeschiedenis.nl/uitgel...ntdekten-dat-de-spanjaarden-sterfelijk-waren/

82 jaar ! In de 16e eeuw! En iedereen werd zogenaamd 40 jaar oud....

Waar haalde die man de statines, plastabletten en andere bloeddrukverlagers toch vandaan om zo oud te worden? Zal wel een eigen laboratorium hebben gehad....

 
Thijs jij posten een tijdje terug een artikel over kinderen in de 18de eeuw die aardappels niet wilden eten ??? heb je dat nog ??

GR robin.

 
In het boek 'Fabriekskinderen' van J. Cremer uit 1863 komt een armoedig kind bij toeval thuis bij een baron (Willem), die "hem overlaadde met vet geboterde broodjes en krentebollen, en verder onthaalde op een enormen kop van de fijnste waterchocolade."

De jongen zit zo te genieten, en hij zegt dat hij nooit meer weg wil. De baron is eigenlijk wel nieuwsgierig en vraagt wat het kind thuis te eten krijgt.

" - 's Middags als we van 't febriek kommen, dan krijgen we aardappels met zoo'n beetje mosterd in 't water.’

- ‘Niets anders?’

- ‘Ja, soms wel een scheutje azijn. Vader en moeder eten meestal spek, maar da's gallig voor de kinders zeit moeder.’

- ‘Beesten!’ roept Willem.



Het is in de stijl van 19e eeuws realisme, maar Cremer moest politiek een beetje manoeuvreren. Daarom neemt hij een standpunt in waar zelfs de liberalen nog wel naar wilden luisteren: het probleem kinderarbeid komt niet alleen door de vloek van de concurrentie en het gebrek aan wetgeving maar ook door de schandalige rol van ouders, die het vet zelf opeten en hun kinderen opzadelen met aardappelen.

 
Wat wordt er verstaan onder ouderdom?

Welk deel van het lichaam houdt er op een hoge leeftijd mee op?

 
Ik denk dat armoede, hongerwinters (slechte oogst), vluchten voor oorlogen of epidemien de grootste oorzaken waren.

Verder hebben we natuurlijk nog de ethnische zuiveringen. Ik schaar dit onder iets anders dan oorlogen, omdat de verkettering, de Inquisitie, de heksenjachten en noem zo nog maar eens wat 'jachten' op 'anderen', andere aanleidingen hadden dan 'simpele' oorlogen om grondgebied.

 
Ik denk nog over iets anders na:

Sinds ik bio identieke testosteron krijg en beter eet waardoor mijn hormoon huishouding beter werkt, merk ik ook dat ik wat assertiever, en zelfs wat agressiever ben(niet slecht in mijn geval).

Onze voorouders waren volgens mij een stuk wreder en aggressiever dan wij, bij het minste of geringste beginnen wij bijvoorbeeld tegenwoordig over mensen rechten te "zeuren".

Hier zijn natuurlijk meerdere verklaringen voor, maar ik vraag me af of 1 van de oorzaken dat wij zulke "watjes" zijn te maken kan hebben met onze voeding.

Wat denken jullie?

 
Waarschijnlijk stonden ouderdom/slijtage gevolgd door zwaar lichamelijk trauma door ongelukken of geweld en infecties voorop gevolgd door letterlijk uithongering dorst. De mens past zich best redelijk aan maar zeker met infecties loop je een verhoogd risico als je dicht op elkaar gaat wonen in afgesloten gebouwen. Het gekke met stress is zij hadden het onwillekeurig wij zoeken het vaak op of leggen het ons op (zij de gek)

Uit een skelet kan je dan wel halen of iemand letsel vergroeiing botontkalking etc had maar of je daar ook aderverkalking hartklachten uit kunt opmaken? En dan nog de vraag of daar ook daadwerkelijk grootschalig onderzoek naar is gedaan en of dat ook op dat moment van onderzoek allemaal bekend was.

Lol toch maar een mailtje naar bones sturen ?

In ieder geval weer wat geleerd van de oermens ik ging er ook van uit met 30-40 exit....

Massasterfte uitsterven is van alle tijden, of er nu een compleet dorp, hol, stad aan ging door ziekte of honger, door de pest oorlog of natuurgeweld

 
@Codexx

Mensen zijn in deze tijd echt de weg kwijt, zichzelf kwijt, en daarom ook dat zeuren. Het ligt altijd aan iets buiten henzelf. Dus het is moeilijk te vergelijken.

Het klopt wel dat granen dociel kunnen maken, maar dat betekent niet dat je zonder granen wreed en agressief zou worden. Iedereen heeft een strijder in zichzelf en dat is prima, maar de taak is dan een gebalanceerde persoonlijkheid te worden waarbij je precies weet wanneer dat nodig is. Ik denk dat natuurvolkeren die balans veel meer hadden. Wreedheid hoort daar voor mij niet bij.

 
Quote:
ik vraag me af of 1 van de oorzaken dat wij zulke "watjes" zijn te maken kan hebben met onze voeding.


Dat en sociale conditionering. Natuurvolkeren voedden mannen op om krijgers te worden. Hiermee wordt niet bedoeld: oorlogszuchtige maniakken. Hiermee wordt bedoeld: goede VERDEDIGERS.

Ik ben bij sommigen hier berucht om mijn 'harde' en 'felle' opstelling omtrent verschillende onderwerpen. Je zou mij dus als 'agressief' kunnen bestempelen. Wat ik echter doe is het VERDEDIGEN van een standpunt, waarbij ik GEEN COMPROMIS accepteer. Ik zeg waar het op staat en ik schijn tot een uitstervend ras van mannen te behoren. We hebben te maken met een regelrechte oestrogenisering/feminisering te maken van de samenleving en we krijgen inderdaad teveel xeno-oestrogenen binnen via de voeding.

Mike

 
Ik ben blij dat ik ben opgegroeid in een periode dat kinderen nog cowboy en indiaan mochten spelen.En hoe raar dit ook mag klinken,ik denk inderdaad door dit (of iets dergelijks) te verbieden en ook nog als niet menselijk gedrag te veroordelen je men al begint met de mannelijkheid(ja , dat bestaat) uit de jongens te halen.

De wereld van ons wordt uber veilig gemaakt,er is geen echte spanning meer(wel chronische stress)en dus krijg je ook nog eens uitwassen om die spanning toch te krijgen.

Mijn god, bij mijn zoon op de lagere school mochten ze zelfs niet met sneeuwballen gooien in de winter,voetballen met een echte bal..dacht het niet.Die moest van schuimrubber zijn.Kinderen mochten ook geen grenzen stellen aan tot hoever iemand mocht gaan met het bloed onder de nagels uithalen.Nee dan moesten ze gaan klagen bij de leerkracht.Natuurlijk zonder resultaat.Nou,ik denk dan wordt het tijd voor een beetje fysiek geweld.Vrijheid komt niet vanzelf ,die moet je opeisen,grenzen stellen.

Dat voeding in dit alles een grote rol speelt moge duidelijk zijn.Gezonde uitstraling,moed,energiek etc.

ad

 
Mike.

Ik heb wel eens horen zeggen dat oorlog en misdaad niet in de mens zit, maar Weston Price ondervond toch ook dat (ik geloof op de Fiji eilandjes) ze ook regelmatig uitvaarden om oorlog te voeren met andere stammen op andere eilanden?

En was het op Nieuw-Zeeland niet? Dat de kust bewoners vaak ik gevecht waren met inlanders?

Overigens wel met veel waarde en respect de handel onderhielden met elkaar maar toch, vechten deden ze wel degelijk.

En Peru.. Wat een bouw werken!!! (bijna) Iedereen is er dan ook van overtuigd dat dat alleen met slaven arbeidt tot stand heeft kunnen komen.. Geen misdaad??

Weston Price zag ook dat ze aan de cocaïne zaten.. Niet dat poeder dat wij hebben maar wel het blad kauwen, het stilde de pijn beschreef hij.

Volgens mij zit het wel in de mens anders was het nooit zo geworden, mensen zijn gemakzuchtig en als het kan laten we alles voor ons doen,

 
Ad. Geen cowboy en indiaantje mogen spelen???? Geen normale voetbal???

Dat word erg tam ja...

Corriserende tik mag ook niet.. Nou ik ben blij dat m,n pa geen softie is want het was met mij niet goed gekomen anders:D

 
Mike wrote:
We hebben te maken met een regelrechte oestrogenisering/feminisering te maken van de samenleving


En wie denkt dat dit organisch en incidentieel tot stand is gekomen: niets is minder waar. Het gebeurd systematisch, doelgericht, stap voor stap en incrementeel. Zie het communisme te werk.

Een goed voorbeeld is wel dat men in Engeland "Dodgeball" op basisscholen wil verbieden omdat de kinderen anders te veel pijn zouden lijden. Het zou te gevaarlijk zijn. Stel je voor, een bal op je hoofd.... PATS!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan