Vrije energie

Lievergezond, die vergelijking gaat niet op. Het is vrij moeilijk om wetenschappelijk vast te stelen of een therapie tegen kanker werkt. Er kan altijd gezegd worden dat het anekdotisch is en er zit over het algemeen veel tijd tussen het begin van de therapie en het kankervrij zijn.
Bij zo'n motor is het een kwestie van wel of niet. Of het werkt daadwerkelijk op vrije energie of niet. Vrij snel objectief vast te stellen.
 
hoi Pike de vergelijking gaat als volgt op: gevestigde belangen houden in zowel de kanker- als de automobielindustrie consequent vernieuwing tegen. Een dood mens versus een levend mens is net zo objectief vast te stellen als een auto die wel of niet rijdt.
 
In aanvulling op dit bericht http://tinyurl.com/htg6cd8 : aangevend hoezeer kennis over toegang tot vrije energie wordt geboycot: zie volgend citaat van tekst horend bij de URL die Godsgeschenk eerder op dit forum plaatste:

Eind 80er jaren had ik in eigen beheer een prachtige film gemaakt over het eerste grote, echt duurzame kantoorgebouw in de wereld: het ING hoofdkantoor in de Bijlmer, Dat gebouw had geen dure zonnepanelen, maar veel goedkopere passieve zonne-energie. Met die film liep ik keihard tegen alle deuren op. Het was absurd: van de RVU-directeur kreeg ik een jaar lang een assistente om me te helpen en hij had een uitzenddatum genoteerd. Maar hij werd ontslagen… door een nieuwe directeur die plotseling boven hem was gezet. Sindsdien moest een “commissie” alles goedkeuren. De uitzenddatum werd doorgestreept. http://tinyurl.com/gw7ovxn
 
Hoe is dit laatste een aanvulling over vrije energie?
Nergens in die link gaat het over vrije energie.
Dat kan ook niet want het bestaat niet, zoals Pike al meerdere keren heeft proberen uit te leggen.
(of iets niet bestaat is lastig aan te tonen, er zijn in ieder geval geen werkende apparaten o.i.d. bekend)

Misschien ook fijn om te stoppen met die tinyurl links. Zo is niet te zien waar ik op klik. (en dat heeft als ik me niet vergis ook invloed op zoekmachines)
 
hoi JP hoezo zou een passief zonne-energiehuis, dat veel goedkoper is dan die zonne-energiepanelen, niet een manier kunnen zijn volgens jou van vergroting van de toegang (goedkoper/efficienter/effectiever) tot ḧet aanbod aan energie dat gewoon voor ons beschikbaar is via de zon?
Aangaande mijn manier van linken plaatsen: je hebt wel een punt, maar het scheelt mij veel te veel tijd om via de url-verkleining een link te plaatsen dan via gewoon linken, wat veel meer extra handelingen voor me zijn.
 
Ik heb net een shortcut gevonden waarmee ik toch nog redelijk snel een link kan plaatsen zonder al te veel moeite JP. Dus dat ga ik vanaf nu doen.
 
Je kunt de overheid niet vertrouwen op het onderwerp Energie: in de EU is Nederland het land dat het grootste belastingpercentage heft op energie-opbrengsten. De Nederlandse overheid, politici en ook de Nederlandse burgers is een aardgasbatenjunkie en van de overheid komt geen enkele drijfveer om na te denken over alternatieve energiebronnen. Wij moeten een andere kant op en met ons geld gaan stemmen zodat we off-the-grid kunnen gaan: hoe we ons geld voor energie besteden: de landelijke verkiezingen helpen daar niet voor:



Power to the People | Stef van der Ziel | TEDxFryslân via http://www.leefbewust.com/2015/videos/271215.html
 
Vrije energie.
Dus geen zonne energie of wat dan ook.

Dat mensen te dom zijn om zelf over hun energievoorziening na te denken is een heel ander onderwerp.

Een URL kan je gewoon "knippen en plakken."
 
hoi JP: ok het betreft dus een kwestie van hoe je vrije energie definieert kennelijk.
Zonne-energie valt daar wat mij betreft zeker onder.
En niet alleen wat mij betreft: ook op deze website bijv. http://www.free-energy4all.nl/ wordt onder vrije energie verstaan: die vorm van energie-opwekking waarvoor geen fossiele brandstoffen nodig zijn bijv.

Dat mensen niet/onvoldoende nadenken over hun energievoorziening of verder komen dan dat, is een belangrijke kwestie: ook waarom zij daar niet over nadenken of te weinig in elk geval. Het is ook belangrijk dat duidelijk wordt waarom dat zo is: daarom vind ik de voordracht Stef van der Ziel ook zo belangrijk. Hij zegt dat we junks zijn: junks belijden vanalles met de mond en in gedachten in de richting van afkicken, maar ondertussen puntje bij paaltje liggen ze aan het infuus of zitten ze aan de fles o.i.d. De manier waarop we nu aan de fossiele energie vastgeklonken zitten: daar moeten we vanaf.
 


https://www.technischweekblad.nl/nieuws/gadget-biogas-vanuit-de-tuin/item8324

Gadget: biogas vanuit de tuin

Indra Waardenburg | donderdag 7 januari 2016
Energie, Gadgets, Milieu


Een composthoop maken behoort tot het verleden met de HomeBiogas. Dit biogassysteem voor in de tuin zet organisch afval om in groen gas en vloeibare mest.

Dagelijks kan de HomeBiogas zo’n 6 l afval verwerken, waarmee hij voldoende produceert voor het dagelijkse gasverbruik tijdens het koken, zo’n één tot drie uur.

De HomeBiogas is uitsluitend bedoeld voor particuliere huishoudens en wordt geleverd als kit, die je binnen twee tot drie uur zelf in elkaar kan zetten. Het systeem bestaat uit een anaërobe vergistingstank met een afvoer voor vloeibare mest. Het biogas uit de vergistingstank gaat via een filter de flexibele gastank in, waarna het gas via een leiding naar het fornuis wordt geleid. Aangeraden wordt om deze gasleiding door een expert te laten aanleggen.

HomeBiogas is verkrijgbaar voor $ 945. Dit aankoopbedrag heb je volgens de makers met het biogas en de mest binnen 27 maanden terugverdiend.

 
 donderdag, 14. januari 2016 - 11:43 - Update: 14-01-2016 12:04

Auto blijkt prima te kunnen rijden op mierenzuur

Auto blijkt prima te kunnen rijden op mierenzuur
Foto: Archief EHF/ foto ter illustratie

Eindhoven-
Het is studenten van de TU Eindhoven gelukt om een auto op mierenzuur te laten rijden. Dit meldt de TU Eindhoven donderdag.


Mierenzuur

Een auto bouwen die rijdt op mierenzuur. Dat is de ambitie van Team FAST, een multidisciplinair studententeam van de Technische Universiteit Eindhoven. Mierenzuur kan als opslag dienen voor de milieuvriendelijke brandstof waterstof.

Schaalmodel

Een auto op mierenzuur heeft daarom meerdere voordelen ten opzichte van bestaande waterstof- en elektrische auto’s. Vandaag zet het team de eerste, concrete stap met de presentatie van een schaalmodel van één meter groot dat eigenhandig rijdt op mierenzuur.

Met het gebruik van mierenzuur als brandstof hoopt Team FAST de sterke punten van elektrische en waterstofauto’s te combineren, maar dan zónder de nadelen. Elektrische auto’s zijn afhankelijk van batterijen, en hebben daardoor een beperkt bereik. Met waterstof kan een elektrische auto langer doorrijden op één tank, maar waterstof heeft als nadeel dat het vervoer en opslag ervan duur is en dat het onder hoge druk vervoerd moet worden.

Bliksemsnel

Mierenzuur, zo genoemd omdat mieren en andere insecten het kunnen produceren, biedt de mogelijkheid om waterstof eenvoudig op te slaan. Met een chemische reactie, vorig jaar door TU/e-onderzoekers ontdekt, kan waterstof met CO2 bliksemsnel omgezet worden in mierenzuur, en andersom. Dankzij het vloeibare karakter van mierenzuur kun je waterstof dus makkelijk en goedkoop vervoeren.

Vergelijkbaar met benzine

Team FAST ziet mogelijkheden om deze reacties in een auto te laten plaatsvinden, waarbij je het waterstof gebruikt om een elektromotor aan te drijven. Mierenzuur zal daarom voor de consument vergelijkbaar zijn met het gebruik van benzine. Deze overeenkomst zorgt er bovendien voor dat het gebruik van mierenzuur makkelijk in de bestaande brandstofinfrastructuur kan worden overgenomen. Bovendien kan mierenzuur als energiedrager veel breder worden ingezet; energie uit zon en wind kan ook worden opgeslagen in mierenzuur en vervolgens gebruikt worden waar nodig.

Eerste auto op mierenzuur

Team FAST wil in 2017 ’s werelds eerste auto hebben die rijdt op mierenzuur. Dat doen ze door een bestaande waterstofauto om te bouwen. Vandaag presenteert het team het bewijs in het klein: een schaalmodel van één meter groot dat kan rijden op mierenzuur. Voor het eind van dit jaar hopen ze het rijden op mierenzuur in een bus te demonstreren.

50.000 euro

Team FAST is een team van 22 studenten, afkomstig van verschillende opleidingen. Met hun idee voor een auto op mierenzuur wonnen ze vorig jaar al een BRAINS-award voor duurzaamheid. Eind vorig jaar won het team een beurs van 50.000 euro in de Open Mind-competitie van Technologiestichting STW. http://www.blikopnieuws.nl/wetenschap/236633/auto-blijkt-prima-te-kunnen-rijden-op-mierenzuur.html via http://leefbewust.com/2016/nieuws/150116.html

 

Nikola Tesla "LOST" Interview : "Visualization is the SECRET"​

This is a "lost" interview with Nikola Tesla. The ideas expressed by Tesla in that interview were so revolutionary, that the contents of it were covered up and hidden away for decades.
 


https://www.technischweekblad.nl/nieuws/gadget-biogas-vanuit-de-tuin/item8324

Gadget: biogas vanuit de tuin

Indra Waardenburg | donderdag 7 januari 2016
Energie, Gadgets, Milieu


Een composthoop maken behoort tot het verleden met de HomeBiogas. Dit biogassysteem voor in de tuin zet organisch afval om in groen gas en vloeibare mest.

Dagelijks kan de HomeBiogas zo’n 6 l afval verwerken, waarmee hij voldoende produceert voor het dagelijkse gasverbruik tijdens het koken, zo’n één tot drie uur.

De HomeBiogas is uitsluitend bedoeld voor particuliere huishoudens en wordt geleverd als kit, die je binnen twee tot drie uur zelf in elkaar kan zetten. Het systeem bestaat uit een anaërobe vergistingstank met een afvoer voor vloeibare mest. Het biogas uit de vergistingstank gaat via een filter de flexibele gastank in, waarna het gas via een leiding naar het fornuis wordt geleid. Aangeraden wordt om deze gasleiding door een expert te laten aanleggen.

HomeBiogas is verkrijgbaar voor $ 945. Dit aankoopbedrag heb je volgens de makers met het biogas en de mest binnen 27 maanden terugverdiend.

Goed idee, maar wat er ook nog bij kan: plantaardig afval dat composteert, geeft ook vrij veel warmte af, dat is ook prima te gebruiken. Zet zo'n installatie naast een warmtepomp e de warme lucht van de compost kan zo door de wisselaar heen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.827
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan