Voorstellen: San

Simmentaler

New member
Hallo forummers.

Ik ben San, een jonge moeder, en me sinds kort aan het inlezen over WAP. Helaas pas ruim na mijn bevalling (daarvoor had ik al wel wat kennis over gezonde voeding, maar helaas veel en veel te weinig). Zoals velen ben ik ook slachtoffer van uitgeputte bijnieren en bijbehorende gevolgen. Inmiddels gaat het beter, maar ik ben er nog lang niet. Dit forum met tips kan mij daar zeker bij helpen, dat heb ik gezien. 4 maanden borstvoeding gegeven, toen was het op. Inmiddels zijn de ingredienten voor de alt.formule in bestelling, adres voor rauwe melk is gevonden. En ja, ook ik denk: "had ik dit allemaal maar eerder geweten"... want ik zie dat mijn

dochter prachtige brede kaken heeft, maar vrij smalle heupen, net als ik.

Ik doe bij deze dan ook vooral een oproep aan de moeders op dit forum. Ik merk dat ik behoefte heb aan

emotionele steun, zodat ik weer positiever in het leven kan staan. Mijn kindje heeft niks aan een moeder

die zich constant schuldig voelt over haar smalle heupen, over de korte periode van borstvoeding, en over

het feit dat ik dit alles niet van tevoren wist. Ik wil vooruit, sterk zijn voor haar. Met de alt. formule kan ik haar nog

veel goeds bieden heb ik gelezen, en ze heeft de moedermelk toch maar binnen. Ik heb haar niet laten vaccineren gelukkig!

Zijn er moeders die mij wat ondersteuning kunnen bieden op emotioneel vlak, zodat ik voor het hele gezin positief bezig kan zijn? Misschien moeders die zich hetzelfde voelen/hebben gevoeld, en dit hebben omgezet in iets positiefs door goed bezig te zijn, en van het schuldgevoel af zijn gekomen. (Later kan ik dan meer ingaan op de voeding, bijnieruitputting, etc. We eten al veel meer vet, vlees, minder koolhydraten etc). Ik voel me nu zo alleen in de strijd. Ik werk momenteel niet, en woon in een vrij nieuwe omgeving waardoor ik vaak alleen ben met m'n kindje. Ik vind het heel fijn dat ik nu de mogelijkheid heb om bij haar te zijn en haar niet weg hoef te brengen naar een KDV, maar ik heb veel te veel tijd om na te denken, te weinig afleiding/aanspraak etc. Dat helpt niet echt om gedachtes te relativeren, stress te verminderen en om positief met voeding bezig te kunnen zijn (wat ik natuurlijk wel probeer ondertussen!).

Lastig is ook dat ik dit niet goed met mijn omgeving kan delen. Dit zullen mensen ook wel herkennen: kom bij een

Nederlander niet aan de Becel, boterhammen en aardappels. Dus op de momenten dat ik me angstig voel over de gezondheid kan ik m'n verhaal niet goed kwijt, wat extra eenzaam voelt. Nou dit was een lang verhaal. Het komt er op neer dat ik positief bezig wil zijn, reeel wil kijken naar de mogelijkheden, zonder onzinnig schuldgevoel, want ik weet dat ik daar niks aan heb.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties, hoop dat jullie er iets mee kunnen.

Groet San

 
Hoi San, Hartelijk welkom. Ik denk dat je bij mij aan het goede adres bent wat betreft emotionele steun. Ik denk ook zo vaak: had ik dit eerder geweten. Ik verbaas me er nog iedere dag over hoe het komt dat we dit niet wisten terwijl het zó iets natuurlijks is.

Ik zie ook jonge mensen (waarvan ik denk dat jij er één bent) die juist wel al heel vroeg met gezonde voeding bezig zijn.

Gek dat het zo van mens tot mens verschillend is. Ik denk dus dat de omgeving waarin je bent opgegroeid daarin heel belangrijk is.

Wanhoop niet en kijk niet terug maar vooruit.

Je geeft je kindje de beste start die je maar kunt geven bravo!!!! 4 maanden borstvoeding, dat hebben mijn kinderen al niet gehad dus je ligt wat dat betreft al voor op mij.

Mijn kinderen zijn ook nog eens gevaccineerd.

Maar ik heb hele sterke kinderen, ze zijn 19 en 25 jaar, bijna nooit ziek, hebben nog nooit rare ziektes ofzo gehad, geen ziekenhuisopnames. Het enige waar ik aan merk dat ze achterstand hebben is aan het emotionele stuk zeg maar. Mijn zoon was altijd moeilijk opvoedbaar en mijn dochter neigt naar depressiviteit.

Ze hebben wel allebei nog geen enkel gaatje in hun gebit, dus dat is weer een pluspuntje :)

Misschien moet je mijn "verhaal" even lezen bij: voorstellen Food en Mood.

En wat heerlijk dat jouw kindje haar moeder de hele dag bij zich heeft. Ik heb op een gegeven moment ook bewust gekozen om te stoppen met werken. Mijn kinderen waren toen wel al ouder.

Tegen teveel piekeren en te weinig aanspraak hebben helpt maar één ding. Flink in deze voeding gaan duiken, er veel over leren, veel recepten zelf gaan maken, door dit alles kom je op andere gedachten en het vermindert stress.

Ik hoop dat je net zo als mij gaat ervaren hoe blij gezonde voeding maakt.

Je schrijft dat je zich angstig voelt over je gezondheid en dat je zich eenzaam voelt.

Dat je graag met mensen over gezonde voeding zou willen praten. Volgens mij heeft je zoektocht iets opgeleverd, nl. dit forum.

Je wordt hier van alle kanten bijgestaan, ik ben blij voor je dat je dit forum gevonden hebt.

Ik voelde me net ook een beetje eenzaam, ik ben al een tijdje ziek. Het gaat nu weer berg op. De winter zal er ook een beetje aan bijdragen. Ik heb mijn jas aangedaan en ben de tuin in gelopen.

Even in het zonnetje gaan zitten, heerlijk dat gevoel. Ik heb van die makkelijke moestuinbakken in de tuin, daar eens langs gaan lopen. Hier en daar wat onkruid gewied en een vergiet vol veldsla kunnen plukken.

Wèg eenzaam gevoel!!! Hallo geluksgevoel!! Denk eraan, alleen de natuur geneest. Zoek de natuur zoveel mogelijk op.

Als je vragen hebt stel ze maar....

 
Hallo San en welkom!

Ik heb zelf geen kinderen (en ik ben een man)dus kan je hiermee niet steunen.

Je zegt dat je dochter (te) smalle heupen heeft maar ze is toch nog heel jong?

Dat kan met veel goeie voeding nog beter worden denk ik.

Wil je eventueel vertellen hoe jullie nu ongeveer eten?

Groeten,

Remco

 
Hoi San, welkom.

Wij hebben geen kinderen maar ik wil je wel een hart onder riem steken: Iets wat je niet weet kun je niet schuldig aan zijn.

Pas als je iets weet en je doet er dan niets mee dan wordt het anders. Maar jij gaat hiermee verder dus het zal je nog veel brengen.

Richt je aandacht op wat je nu weet en gaat leren, dat is veel belangrijker dan achterom te kijken naar dingen die 'niet goed' gegaan zijn.

Lia

 
HI San, welkom.

Ik heb net het boek van WP gelezen en zit zelf ook nog met een stukje pijn en spijt als ik aan m'n kinderen denk. Ik denk maar zo gedane zaken nemen geen keer. Het enige dat je hebt gedaan is je best en dat doe je nu nog, meer kan je niet doen.

Misschien worden er bij jou in de buurt cursussen gegeven die je interesse hebben of gezond verstand avonden waar je meer gelijk gezinden en bewuste mensen treft, zodat je je niet zo alleen hoeft te voelen en wat afleiding hebt.

 
Hallo allemaal,

Bedankt voor deze bemoedigende reacties.

@Food en Mood: ik heb je stukje gelezen. Wat fijn dat je voor je zoon zo goed bezig bent, en dat je vooruitgang ziet. En goed om te horen dat jij blij wordt van gezonde voeding! Ik hoop dat ik mijn angst om de gezondheid ook zsm kan omzetten in iets positiefs, nl. dat ik er mee bezig ben om het beter te krijgen. En ik ben blij dit forum gevonden te hebben om gelijkgestemden tegen te komen en meer te leren. Inderdaad een prima plan, naar buiten gaan. Ik merk dat ik dat nog te weinig doe, terwijl ik er altijd wel van opknap en mijn dochtertje ook. Heerlijk dat jij de tuin in kunt en je eigen groente kunt verbouwen, ik woon in een appartement, en ik mis het echt, een tuin, al was het maar een mini-tuintje. Straks ga ik iig het centrum in, de zon schijnt hier en het is heerlijk.

@Pike: Klopt, mijn dochter is erg jong, ruim 6 maanden. Zij heeft mijn "model": brede schouders en in verhouding smalle heupjes. Mij maakt het niet uit of ze paars of groen is, maar voor haarzelf wens ik bredere heupen om de bekende redenen. Is dit echt nog zo te beinvloeden met voeding, kan dat nog veranderen?

Zij krijgt nu:

- kunstvoeding (de spullen voor de alt.formule heb ik besteld, dit weekend gaan we rauwe melk halen, heb nl. doordeweeks geen auto, dus dat komt helemaal in orde)

- kokosolie en visolie door de kunstvoeding (de visolie zal dus vervallen)

- eigeel 3,5 min. gekookt

- pompoen (net begonnen met vaste voeding)

Ik eet (globaal):

ochtend:

- kruidenthee

- 2 zachtgekookte eieren op 2 rijstwafels met dik roomboter

- tussendoor: fruit gebakken in kokosvet

Middag:

- soep en rijstwafels met rauwmelkse kaas

- (bio) yoghurt met honing

Avond:

- seizoensgroente, rundvlees/kip/vis, basmatirijst of bataat

-soms nog yoghurt met honing

Ik drink nooit koffie, alleen water en kruidenthee. Ook ben ik momenteel in behandeling bij een KPNI therapeut met supplementen. Zij is voorstander van veel WAP-zaken, maar ook van fruit en noten (die ik overigens al zelden at en nu helemaal niet meer). Ik weet hoe er hier over de suppletie gedacht wordt, maar hoe kijkt men aan tegen KPNI en de suppletie?

Mijn partner heb ik ook v/h brood af, is nu begonnen met yoghurt in de ochtend, overdags roggebrood met kaas ('s avonds hetzelfde als ik). Koffie is hij aan het minderen, hij drinkt nu wat meer thee en water.

Ik vind het vooral overdag lastig om iets te eten. Ik eet ook te weinig. Ik kan en wil best meer eten, maar weet gewoon niet zo goed meer wat.

@Poekie: Bedankt voor je positieve woorden. Achterom kijken brengt me inderdaad niks, want zo word ik bang voor het leven (helaas zo opgevoed, en in moeilijke tijden komt dat terug), en dat is zo zonde aangezien er zoveel mooie dingen zijn.

@Tanja: Klopt, gedane zaken nemen geen keer, goed dat je dat zegt. Ik zal eens rondkijken op internet en/of via dit forum of er wat meer gelijkgestemden te vinden zijn.

Alvast bedankt v/d reacties (en het lezen van dit lange verhaal :) )

 
San,

6 maanden is heel erg jong, op die leeftijd kan je nog enorm veel, zo niet bijna alles, goedmaken wat er eventueel niet goed gegaan is voor, tijdens, en na de zwangerschap!

Vooral omdat je nu al die kennis hebt (of nog gaat krijgen) en wij hier in een land leven van relatieve overvloed qua voedsel als je weet waar je het kan krijgen en wat je wilt/moet hebben.

Je dochter heeft het getroffen met jou als moeder.

Heb je het boek van Weston price al?

Het boek van Ramiel Nagel 'cure and heal toothdecay' is ook zeker een aanrader voor jou.

Het gaat over het het helen van het gebit en het voorkomen van problemen daarvan maar hetzelfde dieet zorgt voor een optimale gezondheid.

Het boek is gebaseerd op het werk van Price.

Er staat goed beschreven wat en hoeveel je zou moeten eten om aan de 10X meer ADEK vitaminen te komen die de primitieve volkeren over het algemeen aten.

Je hoeft/moet dat natuurlijk niet perse letterlijk na te doen maar het geeft je een goed idee algemeen idee van wat je en in welke hoeveelheden zou moeten eten.

Lijkt mij erg goed om te hebben om af en toe in te kijken of je nog wel goed bezig bent qua voeding.

Dit boek is binnenkort verkrijgbaar bij succesboeken.nl

Quote:
Ik vind het vooral overdag lastig om iets te eten. Ik eet ook te weinig. Ik kan en wil best meer eten, maar weet gewoon niet zo goed meer wat


Je kan ook gewoon een keuze maken uit onderstaande voedingsmiddelen en daar een maaltijd van maken. Als je maar globaal een verdeling van (hoog naar laag) vetten, eiwit, koolhydraten aanhoud.

En het is niet verboden om s'middags of desnoods s'morgens hetzelfde te eten hoor :wink:

Vlees,vis,ei (maar vooral (vet)vlees)

Lever! Heel erg goed voor je

Runderhart. (zit erg veel COQ10 in)

Gekookte groenten

En heel veel bouillons van kip en rund.

Klein beetje witte rijst (Max 100 gram)

Als je er tegen kan rauwmelkse kaas.

Rauwmelkse kefir.

Als vet alleen: boter, kokosvet, ghee, room, olijfolie, reuzel, rundvet.

 
Goedemorgen Pike,

Bedankt voor je compliment en je tips :) Ik wil er alles aan doen om de kleine zo gezond mogelijk te houden/krijgen.

Ik heb inderdaad qua voeding al gemerkt dat als je rondkijkt er behoorlijk wat te vinden is. Sinds kort halen we

ook al rundvlees van de boerderij.

Ik kwam toevallig laatst dat boek van Ramiel Nagel al tegen op internet, en ga die lezen zodra die op de genoemde site

te bestellen is.

Aangaande de bijnieren: ik heb het e-book van Mike al gelezen. Ik wil eerst de kuur bij de KPNI therapeut afmaken,

en dan testen of de bijnieren echt uitgeput zijn. Mijn therapeut zegt nl. dat ik cortisol resistent ben ipv uitgeputte bijnieren.

Heb jij daar zelf last gehad van je bijnieren, en hoe heb je dit aangepakt?

Is het gebruik van Adrenal alleen voldoende?

Alvast bedankt voor je reactie.

 
Hoi San,

Ja ik heb ook last van bijnieruitputting gehad en heb dat denk ik nog wel maar in veel mindere mate.

Mijn voornaamste klachten waren extreme vermoeidheid, darmproblemen en slaapproblemen.

Daarnaast een hele rij bijkomende klachten.

Dit heb ik in meer of mindere mate toch wel zo'n 25 jaar gehad, ik ben nu 38.

Na een hele lange reis door het alternatieve circuit en dieetland ben ik bij Weston Price en Gaps uitgekomen.

Ook toen ik eenmaal redelijk in de goede richting zat heb ik toch nog erg veel tijd verspeeld met vooral noten eten en allerlei "broodvervangers" proberen te fabriceren van amandelmeel, lijnzaad, havervlokken en weet ik wat al niet meer.

Na verloop van tijd kwam ik tot de conclusie dat die mij gewoon geen goed doen.

Ik ben toen heel veel bottenbouillons gaan eten met veel vlees en een beetje groenten.

Zie ook gapsdieet.nl

Daarbij veel runderlever, ei en natuurlijk veel dierlijke vetten. Verder niets.

Voor de koolhydraten nam ik toen nog wel wat aardappelen maar tegenwoordig eet ik daarvoor ,als ik dat al doe, witte rijst.

Als supplementen neem/nam ik :

Lugols jodium: dit heeft mij enorm geholpen.

Magnesium chloride

CLO/boterolie (nu skate liver oil)

Selenium

Vitamine C (neem ik nu niet maar ik ga binnenkort wat camu camu kopen)

Vitamine k2

Adrenal heb ik nooit gebruikt maar dat is denk ik wel erg goed.

Later ben ik ook rauwe kaas gaan eten en sinds kort rauwe melk kefir en rauwe boter. Ik zou willen dat ik dat eerder had gedaan zeg. Dat is super spul die rauwe kefir!

Dit is in het kort ongeveer mijn aanpak geweest, ik ben nu dus voor 90 a 95% "genezenen"

Ik hoop dat je er wat aan hebt, als je nog vragen hebt zeg je het maar.

 
Goedemorgen Pike/Remco,

Ik heb zeker wat aan deze tips, dank je. Wat fijn dat je praktisch hersteld bent! En dat je uiteindelijk hebt ontdekt wat voor jou werkt. Soms is het ook goed om eerst wat te puzzelen voor je het antwoord hebt, dan weet je beter wat wel en niet werkt lijkt me. Ik heb over kefir al veel positieve verhalen gehoord. Dit weekend halen we voor het eerst de rauwe melk, en daarmee kunnen we veel kanten op. Mis. is daar ook wel rauwe boter te verkrijgen. Was het bij jou qua vertering wennen toen je begon met veel vlees en vet? Ik ben al vetter gaan eten (ook rauwe kaas) en dat gaat tot nu toe goed. Waar ik eigenlijk niet tegen kan zijn rauwe groenten en noten. Nou die kan ik laten staan gelukkig!

Hoeveel nam jij van de jodium? Dat is vooral voor je schildklier dacht ik? En waaraan merk jij dat je niet volledig bent genezen? Nog wat snel gestrest, of qua lichamelijke klachten? Is het bij jou alleen de voeding geweest, of ben je ook geestelijk a/d slag gegaan? Kan me zo voorstellen als je bijnieren al lang uitgeput waren, het niet alleen door voeding kwam. Ik heb op dit moment wel hulp ingeschakeld, ga daar binnenkort mee starten, want ik heb dingen waar ik niet alleen met voeding uitkom.

Toch nog wat vragen voor je :)

 
Hoi San,

Nee bij mij ging het vette vlees en verder ook veel meer vet eten eigenlijk vanaf het begin goed. Misschien in het hele begin een beetje dunne ontlasting soms maar dat duurde maar even.

Gek eigenlijk want ik heb en had wel verminderde maagzuur. Toen ik laatst met kerst en oud en nieuw toch wat oliebollen en iets meer wijn dan normaal op had heb ik daar enorm veel last van gehad.

Vooral maagzuur, enorm moe en opgeblazen gevoel. Dus dat doe ik nooit meer.

Hierdoor merk ik eigenlijk het meest dat ik niet helemaal genezen ben.

Ik weet trouwens niet zeker of dat allemaal aan de bijnieren ligt maar normaal zou iemand van die paar keer zondigen niet zo veel last moeten hebben.

Verder heb ik snel last van vermoeidheid als ik te veel koolhydraten eet t.o.v vetten doordat dan de bloedsuiker onstabiel wordt denk ik.

Wat in mijn geval een te grote belasting is voor de bijnieren.

Wat betreft de stress, ik heb het idee dat ik de meeste stress heb gehad door het feit dat ik zo moe was. Daardoor kom je nergens meer toe wat sress geeft enz

In het verleden heb ik mij wel gefocust op stress reductie maar dat schiet echt niet op als je qua voeding niet op de goede weg zit.

Maar WAPF en stress reductie is zeker aan te bevelen. Als je je maar niet laat aanpraten dat "het" toch eigenlijk allemaal maar psychisch is.

Dat hebben huisartsen, bedrijfsartsen en psychologen mij altijd willen doen geloven.

Eentje zei er zelfs dat het helemaal niets uit maakt als je drie dagen nauwelijks hebt geslapen. Dat het dan aan mijn instelling ligt dat ik niet te genieten ben en nauwelijks kan werken.

Jodium heb ik in het verleden hoge dosissen van gehad, nu wat minder ongeveer 3 druppels om de dag.

Maar jodium is een beetje een verhaal apart qua supplement vind ik. Daar moet je je iig eerst goed over inlezen voordat je daar met hoge dosissen mee aan de gang gaat.

Twee of drie druppels lugols per week kan trouwens wel zonder problemen denk ik.

Welke supplementen neem je op dit moment?

 
Quote:
Toen ik laatst met kerst en oud en nieuw toch wat oliebollen en iets meer wijn dan normaal op had heb ik daar enorm veel last van gehad.

Vooral maagzuur, enorm moe en opgeblazen gevoel. Dus dat doe ik nooit meer.

Hierdoor merk ik eigenlijk het meest dat ik niet helemaal genezen ben.

Ik weet trouwens niet zeker of dat allemaal aan de bijnieren ligt maar normaal zou iemand van die paar keer zondigen niet zo veel last moeten hebben.

Verder heb ik snel last van vermoeidheid als ik te veel koolhydraten eet t.o.v vetten doordat dan de bloedsuiker onstabiel wordt denk ik.

Wat in mijn geval een te grote belasting is voor de bijnieren.


Dit is volkomen normaal, Pike! Net als ik kwam jij 'thuis' toen je zo begon te eten. Jouw lichaam lijkt dus wel gemaakt voor ketose en het goede nieuws is dat door je zo te voeden je in staat bent om razendsnel te helen! Jouw mazzel dat je genetisch niet zo ver verwijderd bent van de blauwdruk! De reactie die je kreeg op de gore vetten en de bloem en de suiker van de oliebollen was een zeer krschtig signaal van je lichaam dat het nu beter gewend is en deze rommel niet meer wil! De vermoeidheid a.g.v. een te hoge kh-consumptie idem dito. Niets mis mee dus, praat jezelf geen klachten aan die er niet (meer) zijn!

Mike

 
Ja daar heb je wel gelijk in Mike!

Maar omdat andere mensen wel in staat zijn om deze rotzooi te eten zonder daar (meteen) problemen mee te krijgen dacht ik dus nog niet helemaal hersteld te zijn.

En inderdaad net als jij ben ik helemaal "thuis" gekomen met deze manier van eten.

Dus eigenlijk kan de volgende keer gewoon zeggen dat ik 100% hersteld ben :D

 
Hoi Remco,

Dat scheelt, dat je alles direct goed kon verteren. Ik had eigenlijk ook geen problemen, maar dit weekend tegelijk rauwe kaas, roomboter en rauwe melk genomen. Ben 2 dagen misselijk geweest! Dat was net wat teveel van het goede.

Oliebollen en wijn is natuurlijk geen beste combi ;) Mis. is het ook zo dat je lijf goede voeding gewend is, en dit niet meer accepteert?

Moeheid is iets vreselijks en geeft inderdaad veel stress! Je hebt dan wel pech gehad met die hulpverlening. Belachelijk van die drie dagen niet slapen. Degene die je dat aanpraatte dronk zeker drie liter koffie per dag! Heb je later alsnog wel een goede getroffen? En heb je in je omgeving goede steun naast dit forum? (Ik heb het zelf ook meegemaakt, verkeerde diagnoses door o.a huisarts, incl. voorschrijven van foute medicatie. Al toen ik heel jong was).

Ik ga een cursus Mindfulness doen, denk ik voor mij een hele goede. Eens zien wat daar uitkomt. Wel fijn om eens met anderen te praten, zoals nu met jou. Ik dacht altijd dat ik "anders" was, en dat het inderdaad in mijn hoofd zat. Blijkt het toch vooral de bijnieren te zijn. Ook hoopgevend dat het dus grotendeels op te lossen is. Een opluchting!

Ik begin iig eerst met de voeding nog meer te verbeteren, het drinken van Sole en Kefir. Ik gebruik nu Vit. C, D3, Multi, en de suppletie van de KPNI therapeut voor ontgifting van de lever, alvleesklier, darmen. Die potjes zijn bijna op. De levertraan komt morgen binnen. En dan eens kijken wat ik eventueel nog meer nodig heb. Vit. C poeder lijkt me wel goed. Jodium zal ik me tzt eens goed op inlezen. Was de magnesiumchloride goed opneembaar voor jou?

 
Grappig, ik zie dat Mike hetzelfde heeft getypt alleen wat uitgebreider aangaande de oliebollen en de wijn :) Ik heb zelf lang over dit bericht gedaan.

 
Ja qua hulpverlening heb ik het niet getroffen. Bij die psycholoog ben ik een paar keer geweest, onder druk van mijn werkgever omdat ik ziek thuis was. Als ik er niet heen ging zou ik mijn herstel belemmeren. Krijg je daar weer problemen mee nog meer stress ..

Ik ben verder alleen bij natuurartsen e.d geweest. Het probleem daar is helaas dat die vaak ook niet of nauwelijks met voeding bezig zijn.

En als ze dat al zijn hebben ze vaak een vegetarische insteek.

Zo ben ik bij een arts geweest (lang geleden) die mijn bloed getest heeft op voedselalergieen. Daar kwam heel veel uit dat ik niet mocht maar wat geen probleem was was o.a. aardappelen en tarwe.

Terwijl ik daar juist supermoe van werd.

Maar goed uiteindelijk is het toch nog goed gekomen maar wel na een hele lange weg dat eigenlijk niet nodig was geweest.

Daarbij had ik maar 1 iemand die mij echt begreep dus daar kon ik wel goed mee praten de rest snapte er niet veel van helaas. Vaak zeiden ze dan zoiets van 'maar vind je je werk niet leuk dan ? Moet je wat anders gaan doen' . En als je ergens niet komt opdagen omdat je moe bent wordt er gezegd van ja je hebt gewoon geen zin.

Mindfullnes, dat klinkt wel bekent. Ik zal het eens gaan opzoeken.

De magnesium smeer ik op de huid. Daardoor is deze inderdaad zeer goed opneembaar.

Bij alle andere magnesium die ik heb gebruikt kreeg ik heel snel diaree.

Waardoor je nog meer magnesium verliest.

Heb je er al aan gedacht om ook lever te gaan eten? Dat is pas echt een multi vitamine!

Quote:
Mijn therapeut zegt nl. dat ik cortisol resistent ben ipv uitgeputte bijnieren.


Hoe komt het volgens hem dat je dat bent en hoe wil hij dat gaan verhelpen ?

 
Ben je uiteindelijk wel blijven werken? Voor jou ook wel veel herkenning, dat je moeheid echt een oorzaak had, en het niet 'in je hoofd zat'! Vooral na zo'n lange weg. Frustrerend als je wel wilt maar niet kunt. Overspannenheid etc. wordt gewoon niet begrepen in deze maatschappij.

Vreemd dat je volgens die test dan wel aardappelen en tarwe zou kunnen eten. Volgens mij wordt iedereen moe van die 2 dingen, vooral van brood.

Die cortisolresistentie komt volgens de therapeut omdat ik veel stress heb gehad, waardoor de receptoren uiteindelijk niet meer gevoelig zijn voor cortisol, of te weinig aanmaken als ik nu weer stress heb, zodat ik lang in die stressmodus blijf hangen (heel kort gezegd). Ben wel begonnen over de bijnieren. Maar ze gaf aan dat ik dan echt niet het bed uit kon komen als die uitgeput waren, en dat ik dan geen zin zou hebben om dingen te ondernemen etc. (Ik heb die test van Wilson gedaan en kwam op milde uitputting uit, in het verleden was het erger).

Als ik op internet zoek komt "corstisolresistentie" aardig overeen met de omschrijving van uitgeputte bijnieren. Ik heb bij haar een algemene ontgiftingskuur gedaan. Verder adviseerde ze: wandelen, ontspannen, vlees eten, geen brood etc., om die receptoren weer gevoeliger te laten worden. Dus aardig in de goede richting. Alleen onderkent ze die bijnieren niet zo sterk. Dus daar moet ik zelf mee a/d slag denk ik dan. Wel jammer, want met professionele hulp zou het makkelijker zijn..

Ja die runderlever ligt in de vriezer! We hebben hier thuis nog niet de moed gehad om 'm te ontdooien, stom he. Kook jij 'm eerst of bak je direct?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan