Voorstellen: San

Ik heb uiteindelijk zelf ontslag genomen. (vaste baan)

Ik wilde gewoon rust hebben desnoods ten koste van alles.

Door de bedrijfarts(en) werd ik altijd op een hele nare manier tussen de regels door uitgemaakt voor slappeling en iemand die totaal geen doorzettings vermogen heeft.

En omdat je in zo'n kwetsbare positie zit wist ik niet hoe daar mee om te gaan.

Er was nl geen "diagnose" gesteld door een arts dus had ik niets.

De logica van die lui is; er is geen diagnose dus je vermoeidheid en andere klachten zijn allemaal psychisch of zelfs totaal niet aanwezig.

Een bedrijfsarts heeft zelfs een keer tegen mij gezegd (geloof het of niet):

"Tja moe, iedereen is wel eens moe maar de meeste mensen gaan dan wel werken. Als ik nou bv een pistool tegen je hoofd zet dan ga je ook wel werken toch?!"

Meteen daarna nam hij die woorden weer terug maar hij heeft het toch maar gezegd.

Ik zat toen totaal in de put en wist mij geen raad hoe het nu verder moest, ik had dan ook niet de energie om er verder werk van te maken helaas.

Maar dit is ongeveer het niveau waarin deze "gesprekken" zich afspeelden.

Ik raad ook iedereen aan die met dezelfde klachten naar de bedrijfsarts moet iemand mee te nemen.

Maar genoeg daarover, gelukkig is dat voor mij allemaal achter de rug. Alleen vind ik het wel erg voor al die mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ik toen en ook niet de hulp krijgen die ze nodig hebben.

En vaak alleen maar verder in de ellende worden geholpen door diverse zichzelf artsen noemende kwakzalvers.

Over de lever, het beste kun je het velletje eraf halen en sowieso kort bakken zodat de binnenkant licht rose is.

Wat uien en spek bakken en daar de stukjes lever aan toevoegen is een methode die ik erg lekker vind.

Je kan ook gewoon een stukje lever bakken (met peper en zout) en dan kleine reepjes opeten met wat mosterd.

Maar iig niet te veel in het begin!

Succes ermee het is zeker qua vitaminen e.d. zeker de moeite waard.

Kijk maar eens wat de WAPF site (USA) over lever te zeggen heeft:

http://www.westonaprice.org/food-fe...6ImZpbGluZyI7aTo3O3M6MTE6ImxpdmVyIGZpbGVzIjt9

 
Echt onbegrijpelijk, dat iemand zoiets heeft kunnen zeggen tegen je. Je bent op dat moment maar overgeleverd aan die mensen, die je nog eens verder van de wal in de sloot helpen. Ontslag nemen was dan misschien wel drastisch, maar zo was je wel weg uit die vergiftigende omgeving. Ik vind het in ieder geval heel fijn voor je dat je je nu zo goed voelt! Onze situaties zijn anders, maar ik weet precies hoe het voelt als je niet gehoord wordt ook al trek je aan de bel, en als je niet serieus wordt behandeld. Na mijn bevalling kwam er bij mij ook allemaal oud zeer naar boven, ben nu hard bezig dit weg te werken. Laten we idd nu maar vooruit kijken.

Ik heb het stukje gelezen. De lever ligt nu in de koelkast om te ontdooien.. Goed idee van die kleine reepjes. Ik laat je wel weten hoe het was, we eten het dan vanavond of morgen. Fijne dag!

 
Quote:
. De lever ligt nu in de koelkast om te ontdooien.. Goed idee van die kleine reepjes. Ik laat je wel weten hoe het was, we eten het dan vanavond of morgen


Vergeet de mosterd niet! :wink:

Jij ook een fijne dag!

 
Live update voor jou Pike: manlief heeft de levers gebakken en ze werden vrij snel zwart, iets te snel gebakken misschien. Hij heeft een goed stukje afgesneden en gegeten en werd er beroerd van. Ik sneed zelf ook een stukje af maar kreeg niet de moed het op te eten. Wat stinkt dat zeg! Ik mag het niet meer in huis halen haha! Daar gaat die multivitamine :( Ik ga het zelf nog een keer bakken binnenkort, maar als het dan weer zo vies is moet ik het maar in ander vlees zoeken denk ik ;)

 
Misschien is het een idee om kleine stukjes door de hachee te doen of leverworst te maken. Zo lever uit het vuistje is niet voor iedereen weggelegd.

 
Nou julie zijn in ieder geval in goed gezelschap, Mike lust ook geen lever 8)

Maar...
Quote:
ze werden vrij snel zwart


Quote:
goed stukje afgesnede


Tss.. twee keer fout! :D

Te hard gebakken word het inderdaad een smerige bende en taai ook nog.

Heb je het velletje of vliesje eraf gehaald?

Je had beter de uien met spek en een beetje lever, variant kunnen proberen.

Heb je er ook mosterd bij gedaan?

Als laatste poging kan je dan ook nog zelf leverworst ervan maken. Het recept staat op de site van Poekie.

Herstel; het leverworst recept van Poekie hoeft zeker geen " laatste poging" te zijn.

Is sowieso erg lekker en je kan er veel of weinig lever in doen.

 
Ik lust de lever wel gebakken. Totaal geen probleem, mits het niet te lang gebakken is. De binnenkant is bij mij nog rauw. Doorbakken vindt ik t ook echt net weg te krijgen...

Probeer de leverworst van poeki, echt een aanrader en je proeft helemaal niets van de lever. En je krijgt het goede wel binnen.

 
@Tanja: Ik denk dat dat inderdaad een goed idee is voor ons als beginners. Dit was net iets teveel van het goede.

@Pike: ik was heel WAPF-verantwoord mijn dochter een eggyolk aan het voeren, dus heb de lever niet in de gaten kunnen houden ;)

Het vel was er al af. Toen ik in de keuken kwam was de lever zwart, daarom zijn we er niet meer verder mee gegaan (plan was inderdaad om reepjes met uien te eten) en hebben we er dus een stukje afgesneden.

@Alexandra: dat ga ik zeker doen, zo kunnen we beter wennen. Misschien had ik er niet aan moeten ruiken, maar ik heb een hele scherpe neus..

 
Goedemorgen!

Ik heb vandaag voor het eerst mijn temperatuur gemeten. Misschien niet helemaal nauwkeurig, want was al een tijdje half wakker (wel stil blijven liggen), en moet pas morgen ongesteld worden. Heb helaas ook (nog) geen ouderwetse thermometer, maar een nieuwe digitale. Schrok wel, 36 graden... Is dit nou "schrikbarend" laag?

 
Is tegenwoordig normaal. Vrijwel niemand heeft nog een normale lichaamstemperatuur. Je wil niet weten hoeveel koude handen ik regelmatig schud!

Mike

 
Dat merk ik ook vaak. Heb zelf dan geen koude handen gelukkig, maar blijkbaar toch meer bijnieruitputting dan ik dacht.

 
Heb jij de 'pupil test' wel eens gedaan?

Quote:
Test #1: Iris Contraction Test

Equipment required: chair, small flashlight, mirror, a watch (with a second hand), and a dark room.

In a darkened room, sit in a chair in front of a mirror. Holding the flashlight at the side of your head, shine it across one eye (not into the eye). Watch what happens in the mirror.

You should see your pupil contract immediately after the light hits the eye. The pupil will normally stay contracted, but if you have adrenal fatigue, the pupil won't be able to hold its contraction and will dilate. This dilation will take place within 2 minutes and last for about 30-45 seconds before it contracts again. Time how long the dilation lasts and record it along with the date. Retest monthly as it serves as an indicator of recovery.


 
Nee, die nog niet. Wel de streep op m'n buik gezet, die werd snel rood. Bloeddruk blijft ook maar laag. Ik zal de pupillen nog testen. Merkte jij het daaraan? Ik voel ongeduld, ook een symptoom natuurlijk ;)

 
Ik heb deze test enkele jaren geleden gedaan en toen kon mijn pupil inderdaad niet in de "goede stand" blijven maar werd steeds even weer groter en dan weer kleiner.

Nu is dat oke

 
Hee, dat hadden we niet afgesproken :-( Vriend en ik hebben de test samen gedaan, maar mijn pupillen bleven mooi klein, terwijl die van hem groter en kleiner werden. En ik dacht dat hij er geen last van had, want ik ben hier thuis echt de stresskip! Wat een vervelende constatering :-( Welke test geeft nu eigenlijk echt uitsluiting, dat je zeker weet dat je bijnieren zijn uitgeput? Want de kras op mijn buik wordt snel rood, de pupillen blijven klein. Alleen de temperatuur bij mij is laag, evenals de bloeddruk. Bloeddruk van partner is mooi. Temperatuur heeft hij nog niet gemeten, kras op zijn buik wordt wel snel rood.

 
Quote:
fijn dat jij nieuwe mensen hebt ontmoet. Is dat soms via de site NMLK.nl? Ik kijk daar weleens op. In Friesland wordt niet zoveel georganiseerd, wellicht kan ik dat inderdaad zelf gaan doen.


Hoi San,

Het is even niet meer geluk om te reageren daarom doe ik het namelijk maar in je eigen voorstel topic, aan de titel van het topic waar het instond kan je dat namelijk niet meer zien. Dat is inderdaad de website. Er zijn er tegenwoordig nog meer, maar die zijn allemaal klein en lokaal in een gebied. Het voordeel hier van is dat je hier mensen kan vinden wat je eigen vrienden niet leuk vinden of als je zoals jij een partner hebt die daar minder van is. Het jammere van die yoga of baby zwemmen is dat de andere mensen daarna meteen weer naar huis gaan hier is het wel nog mogelijk om even te kletsen er na en tussen door natuurlijk. Ik zelf ben in het begin altijd naar een grotere stad gegaan maar nu zitten er ook een paar bij mij in de stad en in de buurt.

 
Hoi San,
Lees je nog mee? Ik zou graag contact met je willen; mijn zoon heeft soortgelijke histamine-problemen als jouw dochter had/heeft (al lezende over het onderwerp kwam ik jouw berichten op het forum tegen) en ik ben erg geinteresseerd hoe jij er bij jouw dochter mee bent omgegaan. Ik hoop dat je dit leest; laat maar weten of je dat zou willen.
Groeten Mugs
 
Mugs, San schrijft niet meer mee, maar wil je wel helpen, je kunt mij mailen, dan geef ik je haar mailadres info apenstaartje gezondgestel punt nl
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.595
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan