Voorstellen Peti

Peti

New member
Het wordt tijd dat ik mij even voorstel, niet zozeer dat ik vragen heb, maar meer uit dankbaarheid.

Ik lees al een half jaar mee, maar omdat ik bijna mijn hele leven vegetarisch ben geweest, kost het mij veel moeite om aan het idee te wennen dat vlees goed voor me is.

Woorden zoals ‘beestenbotten’…. dat is even slikken hoor. Maar langzamerhand ben ik begonnen met een mildere vorm van deze soep. Lijkt nog wel op groentesoep met een vleugje vlees. Maar het begin is er.

Waarom nu voorstellen?

Dit omdat ik een lezing van Mike Donkers heb bijgewoond in november, en ik moet eerlijk zeggen,er is zeker een verschil tussen een ‘pratende’ Mike en een ‘schrijvende’ Mike. Een pratende Mike komt open en vriendelijk over, zowaar niks negatiefs gehoord over vegetariërs. :)

Mijn naam is Peti (eigenlijk Petra maar die naam is al bezet), ik ben moeder van twee volwassen knappe dochters, zelf word ik dit jaar 60. Ben redelijk gezond maar lees vervolgens dat dit juist een teken van ongezondheid is (wat ik me haast niet kan voorstellen) ik ben in ieder geval blij dat ik weinig pijnlijke klachten heb.

Mijn grootste dankbaarheid gaat uit naar de kefir van rauwe melk, mijn dank naar Mike hiervoor. Ik had nog nooit van rauwe melk gehoord. Voel duidelijk nu al het verschil, eigenlijk word ik alleen maar gezonder en jonger (knipoog)

Met kefir doe ik zoveel dingen, deze drank is een godsgeschenk en wat het zo perfect maakt: het is goedkoop. Goed voedsel hoeft gelukkig niet duur te zijn. Met één drank krijg ik alle goede voedingsstoffen binnen…hoe makkelijk wil ik het hebben.

Keltisch zeezout was mij al bekend, hiervoor weer mijn dank. Ook hiermee ben ik creatief bezig.

Voor het eerst levertraan in mijn leven gekocht….goed voor vit A en D, ook hier ben ik erg blij mee dat dit toch nog net op tijd in mijn leven is gekomen (beter laat dan nooit) Ondanks mijn leeftijd heb ik nog steeds geen leesbril nodig en hoop dit zo te houden.

Kokosolie van Aman Prana staat constant op het aanrecht, klaar voor gebruik. Roomboter (dankzij Poeki) haal ik van de gebroeders Verdegaal…..als je deze geproefd hebt, wil je geen ander meer en zeker niet die van de supermarkt

Klinkt wat raar…maar mijn hersenen zijn blij met deze ommekeer. Raakten ze eerst weleens over-verhit, (en echt dat voelde ik)….nu haast nog zelden.

Ook ben ik dankbaar voor het vlees van de Schotse Hooglanders, thuis gebracht door Ympkje. Dankzij hun wil ik wel weer vlees proberen, omdat ik zeker weet dat deze mensen diervriendelijk met hun dieren omgaan.

Ik hou van simpel eten en dankzij dit forum kan ik hiermee gezond oud worden. Scheelt enorm in de supermarkt-kosten. Daarentegen vind ik het nu heerlijk om een rondje boer te doen op onze vrije dag, dankzij de handige adressen. Ook hiervoor mijn dank.

Zelfs mijn dieren zijn dankbaar. De vacht van mijn hond stinkt niet meer dankzij kefir en de vacht van mijn kat is dankzij de tip van Mike van het biovoer Yarrah enorm opgeknapt. Ze is gek op dit voer, ze brult erom….rauw vlees laat ze links liggen. Het jachtinstinct is er helemaal uit gefokt, ze maakt alleen nog maar jacht op de ‘brok’.

Mijn hobby’s zijn gericht op gezondheid:

Gezondheids- en spirituele boeken, Bachbloesems, Aromatherapie, lichaamstaal en klassieke massage geven gericht op triggerpoints en nu ook voeding.

Dankbaar ben ik voor mijn groentetuintje…sta elke keer versteld over het zaadje dat een plantje wordt

Ook Buteyko-ademhaling heeft al heel lang mijn interesse, dankzij Jenneke en Janse ben ik hier weer volop mee bezig. De adempauze vind ik moeilijk te doen, ik ga meer voor de langdurige uitademing. In mijn bekken, mijn benen en mijn voeten, daar vind ik mijn rustpunt, beter bekend als de Hara ademhaling.

Ik geloof in God, want hoe meer ik hier leer over mijn lichaam, hoe dieper mijn geloof.

Ik geloof in sungazing, de zon is voor mij meer dan een gloeiende gasbol, die ‘toevallig’ er is om ons licht te geven

Zo al met al veel om dankbaar te zijn en wilde dit graag jullie laten weten.

Groetjes Peti

P.S. de gouden tip was voor mij van het brokkelen en kneden van het kiembrood samen met roomboter en geraspte kaas. Ik kan haar naam niet meer vinden, maar jeetje wat ben ik blij met deze tip….. scheelt zoveel ergernis in de vroege ochtend.

 
Hallo Peti, WELKOM. Wat een prachtig verhaal schrijf je. Ik voel mijn hart verwarmd. Dank je. Miek.

 
Hallo peti.

Heel leuk hoe je overzichtelijk en duidelijk alles over jezelf hebt verteld. Je hebt al heel wat uitgevonden dus denk ik dat je goed de weg hier weet te vinden.

 
Welkom Peti, wat leuk, mijn man wordt dit jaar ook 60.

Wat een positieve berichten schrijf je, heel leuk om te lezen.

Om het eens zo op een rijtje te zien staan laat me beseffen dat we inderdaad heel dankbaar mogen zijn met deze "wetenschap" over gezonde voedings(levens)middelen.

Is altijd goed om daar weer eens bij stil te staan.

Een vriendelijk gezicht geeft overal licht zeggen ze weleens. Dat geldt volgens mij ook voor een vriendelijk bericht :)

Dankjewel voor dit lichtpuntje in de vroege ochtend.

 
Hoi Peti

Welkom op ons forum! Toch steeds weer bijzonder om te ontdekken dat we mensen maandenlang kunnen boeien en helpen zonder dat we daar zo direct iets van terug horen. Jouw mail brengt een mooi besef naar boven!

Ik vraag me dan af: als je al bijna heel je leven vegetariër bent geweest en verder geen noemenswaardige gezondheidsklachten ervaart, wat brengt je dan hier en hoe heb je het hier ooit vol kunnen houden? ;)

 
Hallo allemaal

Bedankt voor jullie warme welkomstwoorden, begin me al echt thuis te voelen

Dankbaarheid, goede ademhaling en gezond eten is voor mij het recept om gelukkig te zijn en niet te vergeten humor dat me vaak op de been hield en gelukkig hebben mijn dochters en manlief dezelfde humor :D

En ja Dennis, het was echt slikken hoor in het begin maar langzamerhand ging ik toch inzien dat het ook anders kan, eten op verantwoorde wijze.

Waarom ik hier terecht kwam...het is allemaal met Keltisch zeezout begonnen, wat een prachtig product is dat. Weer goedkoop en alles-in-een.

Mijn interesse is gezondheid en ja...dan kom je al gauw op dit forum terecht :wink:

Ik doe al veel voor mijn gezondheid maar op deze manier van eten was nieuw voor mij. Ik heb het een kans gegeven en ben zeer tevreden erover.

Ik dacht dat ik gezond at, maar het kan dus beter.

Voor Elmo, ik heb zelf de twee boeken over de Buteyko methode, maar het liefs lees ik het boek Hara, Het Dragende Midden van de Mens van K. von Durckheim. Daar staan prachtige oefeningen in. Het boek is al zolang in mijn bezit en ik lees er nog altijd in.

Groetjes Petra

 
Leuk Petra,

dat je je aangemeld hebt. Een bijzonder positief bericht, goed om te lezen.

En fijn dat je de lezing in november als positief hebt ervaren.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.783
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan