Voorstellen Louise

Bedankt voor de gedetailleerde informatie Gerrit.

Ik weet niets over allergieën, omdat ik er zelf niet mee te maken heb. Ik heb wel veel voedselintoleranties. Mij is verteld dat voedselintoleranties kunnen verdwijnen als je een lange tijd deze etenswaren vermijd en je maag en darmen tegelijk heelt. Ik denk dat het GAPS dieet heel goed is om deze intoleranties kwijt te raken. Ik denk wel dat het aantal intoleranties op de lange termijn kan afnemen (als je maag en damren helen), maar dat er altijd bepaalde intoleranties kunnen blijven. Intoleranties kunnen inderdaad ook verspringen, daarom wordt er toch gezegd dat je beter je voeding kan rouleren? Om de 3 a 4 dagen een product eten en niet elke dag. Vind ik erg moeilijk trouwens en doe ik lang niet altijd....

 
Het verschil tussen een allergie en een intolerantie is minder groot dan je denkt. Eigenlijk is het hetzelfde, maar bij een allergie heb je een onmiddellijke reactie en bij een intolerantie een vertraagde reactie. Dit maakt het lastiger bij een intolerantie om op te sporen waar je nu precies op reageert, vanwege het tijdsverschil van de inname van het voedinsgmiddel en de reactie daarop. Dit kan ook veel te maken hebben met een vertraagde spijsvertering. Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Een tolerantie is niets meer dan een 'vertraagde allergie'.

Mike

 
Een intolerantie is desastreuzer dan een allergie vanwege de vertraagde reactie en de lastiger te leggen link met de bron.

Ik heb zelf het gevoel dat mijn immuunsysteem zich verbetert, de bloedtest van de huisarts laat zien dat mijn allergieen in aantal toenemen.

Mijn huidige vermoeden is als volgt:

Mijn reacties zijn heftiger op de kortetermijn aan het worden (korte termijnreacties-allergieen dus, is het enige soort reacties dat via de huisarts met bloedtests aangetoond kan worden), hetgeen de verbetering van mijn immuunsysteem aangeeft in mijn optiek.

 
Dat vind ik een goede zienswijze. Als een intolerantie verandert in een allergie is je lichaam dus in staat om sneller een signaal af te geven van 'foute boel'. Dit betekent dat je spijsvertering aan het versnellen is en je dus aan het helen bent, ook al ervaar je ongemak van de allergie(en)!

Mike

 
Conclusie: de zieksten, de mensen met intoleranties, vallen buiten de reguliere bloedtests.

Desastreuze lange termijn reacties op stoffen (endotoxinen) worden niet gemeten door reguliere bloedtests.

Dat is ook ongeveer zo met infecties (exotoxinen): mensen die het ziekst zijn, maken geen of te weinig antistoffen aan en worden niet door de reguliere antistoffentests herkend.

De reguliere gezondheidszorg heeft een blinde vlek voor chronisch zieken, behalve als er eenmaal kanker is: het eindstadium van de vergiftiging.

Dan heeft men ineens veel interesse, met name om het immuunsysteem verder aan te tasten onder het mom van dat de tumor dood moet.

 
Dorien,

Ik mag jouw denkwijze wel, je hebt helemaal gelijk! Meten is dus helemaal niet weten, wat ik altijd al heb gezegd.

Mike

 
Nou ja Mike, om goed te meten moet je om te beginnen betrouwbare meetsystemen hebben.

En die zijn er wat intoleranties en met name chronische infecties vaststellen aangaat dus in elk geval regulier niet (genoeg).

Het gegeven van de onbetrouwbaarheid van die meetsystemen wordt uitgebuit onder het mom van: we meten het niet dus het is er niet: ¨afwezigheid van bewijs is bewijs van afwezigheid¨.

 
Dit is de foute basis van moderne 'wetenschap': als iets niet aangetoond kan worden, bestaat het niet. Daarom wijst men 'anecdotisch' bewijs van de hand. Hiermee wordt bedoeld dat je hondsziek bij de dokter kunt aankloppen, maar als vervolgens bloedonderzoek (dat uitgaat van referentiewaarden, geen optimale waarden, en dus half-ziek als standaard voor 'gezondheid' accepteert) uitwijst dat je 'kerngezond' bent, wordt het 'meetbare' bewijs boven het zichtbare (anecdotische( bewijs geplaatst. Hierdoor gebruikt de arts zijn ogen niet meer en kijkt hij meer naar een uitdraai van een laboratorium dan naar de patient zelf.

Sally Fallon noemt moderne 'wetenschap' een 'religie van materialisme' en zegt erbij dat hoe meer men materie bestudeert, hoe minder men materie doorgrondt! Ware woorden! Als het niet 'bewezen' kan worden volgens de gangbare methoden, dan wordt het genegeerd. In het Engels verwijst het woord 'ignorance' (onwetendheid) naar 'ignore', het BEWUST NEGEREN van wat je niet wilt zien. etenschap is dus onwetenschap. Je hoeft de wind niet te zien om te weten dat-ie waait.

Mike

 
Zooooo herkenbaar, dat is ook waarom veel mensen vinden dat artsen niet luisteren. Ze luisteren gewoon niet naar wat je verteld, erger nog, ze geven jou het idee dat je zeurt/overdrijft/het tussen je oren zit en ga maar door.

Maar zolang het niet meetbaar is voor hen dan heb je dus niets/ben je niet ziek en gebeurd er vervolgens ook niets...behalve misschien anti-depressiva of zoiets.

 
Artsen kennen een soort standaard repertoire. Iets is:

- genetisch (Moeder Natuur maakt kennelijk foutjes en de mens herstelt deze - hoe arrogant!)

- een ouderdomsverschijnsel (kennelijk hoort ziekte en lijden bij ouder worden, maar waarom overkomt het ons dan op steeds jongere leeftijd?)

- een verschijnsel wat tussen de oren zit (een manier om te verhullen dat men geen flauw idee heeft wat het nu werkelijk is)

Wetenschap = het weten op de schap.

Mike

 
ondanks het uitblijven van een diagnose, schrijven artsen/neurologen mijn probleem toe aan een genetisch verschijnsel. in mijn familie komt verder een dergelijk lichamelijk neurologisch probleem niet voor.

behalve bij mijn broer, die een totaal ander leven lijdt dan ik, ontwikkeld precies hetzelfde neurologische probleem....

je zou kunnen denken aan een gelijk van de neuroloog...bij ons beiden openbaart zich een neurologisch probleem ( het lijkt spontaan te muteren)... is dit niet genetisch ???

 
Albert,

Allereerst moet je beseffen dat we hier te maken hebben met een sluw bedacht woordenspelletje. Ik ben 44 jaar, oud genoeg om te weten dat men vroeger sprak van 'erfelijk' i.p.v. 'genetisch'. Wat is het verschil? Als je iets erft, zijn je ouders verantwoordelijk. Zij hebben iets wel of niet doorgegeven aan hun kinderen en dat is dus 'erfelijk'. Er is niets mis met die term. Jij en je broer kunnen met dezelfde erfelijke zwakheden zijn geboren. Niemand ontkent dat iets niet erfelijk kan zijn, jullie moeder kon niet doorgeven wat ze zelf niet had.

Ik meen me ook te herinneren dat er iets van een half jaar tussen de geboorte van jullie allebei zat. Dit betekent dat jullie moeder onmogelijk op krachten kan zijn gekomen en dat jullie dus in veel opzichten met hetzelfde 'pakket' aan sterke en zwakke punten zijn geboren, jij als laatste met nog meer zwakheden a.g.v. verdere uitputting van jullie moeder. Heeft ze na jouw geboorte of die van je broer fysiek of mentale klachten gehad, bijv. tandbederf, bekkenverweking, postnatale depressie? Dit zijn allemaal tekenen van fysieke, mentale en hormonale uitputting!

Niet zo gek dus dat uit een uitgeput lichaam dan ook in korte tijd twee uitgeputte zoons zijn gekomen, met soortgelijke klachten. Dit is ERFELIJK. Door langzamerhand de term 'genetisch' te hanteren heeft de wetenschap steeds meer de verantwoordelijkheid van de ouders opzij gezet en is richting Moeder Natuur gaan wijzen. Het past in het darwinistische denken dat alle leven zinloos en doelloos is, gebaseerd op toeval en uitproberen wat werkt en natuurlijk het recht van de sterkste. Kortom, de natuur doet maar wat en niemand is verantwoordelijk, je ouders niet, jij niet. Je hebt gewoon 'botte pech' (en je broer ook) dat je met 'zwakke genen' bent geboren. Tevens wordt er de boodschap ingehamerd dat je 'ermee moet leren leven', want je genen liggen schijnbaar muurvast en er is weinig of niets aan te doen.

Maar wacht es effe! Een darwinist gelooft toch in evolutie? Er kan geen evolutie plaatsvinden als de genen onveranderlijk zijn! De darwinistische onlogica kan dus op basis van zijn eigen argumenten omvergehaald worden. Genen zijn of veranderlijk, of ze zijn onveranderlijk, je kunt niet om de haverklap wisselen van standpunt. En weten we dankzij het darwinisme ook niet dat evolutie een heel langzaam proces is dat vele duizenden of miljoenen jaren duurt? Waarom dan heeft er sinds de tweede wereldoorlog zo'n explosie van kanker, diabetes, hart- en vaatziekte etc. plaatsgevonden? Dat is toch een heel snelle 'evolutionaire' of 'genetische' verandering, een soort SUPEREVOLUTIE!

Of is het devolutie of 'degeneratie', zoals Weston Price het noemde? Weston Price ontdekte dat gezonde ouders die het genetische patroon voortzetten van hun voorouders en vele voorouders daarvoor toch kinderen met erfelijke zwakheden konden voortbrengen. Hij zag mensen die nooit enige ziekte van betekenis hadden gehad en gezonder waren dan jij en ik bij elkaar BINNEN 1 GENERATIE kinderen voortbrengen die onderhevig waren aan alle ziektes die wij ook krijgen. Het begon vaak met griep en verkoudheid, iets wat men nog nooit eerder had ervaren. Later volgden artritis, tuberculose, kanker, etc. Er was niets mis met de genen van deze ouders en hun ouders voor hen en hun ouders daarvoor, etc. Toch was er ineens die degeneratie, die dus aantoonbaar niet genetisch was.

Deze was erfelijk, omdat de ouders waren overgeschakeld op een blank voedingspatroon vol met gedenaturaliseerde, gedevitaliseerde vulling, geen voeding. Zelf hadden de ouders nog voldoende bescherming door het natuurlijke, inheemse voedingspatroon uit hun jeugd, maar ondertussen verzwakten ze wel degelijk en gaven deze zwakheden door aan hun kinderen. Misschien is de term 'erfelijkheid' nog niet eens correct. Weston Price noemde het 'verstoorde erfelijkheid'. Hij vroeg zich af hoe een compleet volk, een complete cultuur in zo'n korte tijd zo massaal kon bezwijken aan welvaartsziektes (ook al zo'n ware term die vroeger gebruikt werd, maar die je bijna nooit meer hoort!), terwijl ze vroeger niet of nauwelijks iets hadden, in ieder geval niets wat ze niet zelf met speciale voeding of kruiden konden genezen.

Price concludeerde dat ziekte een crisis is veroorzaakt door VOEDINGSTEKORTEN. Deze mensen waren onaantastbaar zolang ze zich maar goed voedden en reserves opbouwden van m.n. vetoplosbare vitamines en mineralen om zich te beschermen tegen wat hij noemde 'belastende periodes' (ziekte, zwangerschap, groeiperiode), periodes waarin er een groter beroep werd gedaan op deze voorraden. Zodra deze mensen hun natuurlijke bescherming kwijtraakten, vielen ze evengoed ten prooi aan moderne ziektes, net als wij. Dit is NIET onze natuurklijke staat, volmaakte gezondheid is ons GEBOORTERECHT.

Wat zegt dat over de genen? Het zegt dat de genen wel degelijk veranderlijk zijn. Het zegt dat de genen niet leiden, maar volgen. Volgzame genen dus. Het zegt dat er niet zoiets is als een 'gen' dat welke ziekte dan ook veroorzaakt. Zo is er het BRCA1-gen dat borstkanker zou veroorzaken. Trots kondigde de Britse media begin 2009 aan hoe doktoren van het University College of London een embryo op dit gen getest hadden. Volgens deze doktoren is de baby vrij van dit gen en zal dus geen borstkanker krijgen.

Ik vraag me af of de media minstens zo luidruchtig het verdere verloop van deze baby zullen volgen wanneer het arme kind aan kunstmatige, in de magnetron opgewarmde, vet- en cholesterolarme flesvoeding gaat vol met suikers en transvetten uit een plastic fles (waarvan bewezen oestrogene werking uitgaat die borstkanker kan veroorzaken), een eetpatroon volgt van junkfood vol met opnieuw suikers en transvetten, gevolgd door veelvuldig lijnen met vet- en zoutarme diëten, in combinatie met een hoofdzakelijk zittende levensstijl en te weinig zonlicht (gebrek aan vitamine D is misschien wel dé hoofdoorzaak van kanker).

Wat een teleurstelling zou het zijn voor dit meisje en haar ouders als er bij haar desondanks in een later stadium borstkanker werd geconstateerd, inclusief het beruchte BRCA1-gen. Of een ander gen waarvan ‘ontdekt’ gaat worden dat het eveneens borstkanker veroorzaakt en dat door de doktoren kennelijk over het hoofd was gezien. Er is namelijk geen enkele garantie dat dit meisje borstkankervij zal leven, omdat er geen enkel gen bestaat dat borstkanker veroorzaakt. De genentheorie is een mythe. Het zogeheten ‘borstkankergen’ is niet de oorzaak van borstkanker maar een uiting ervan, een genetische reactie erop. Dat geldt voor alle specifieke genen die verantwoordelijk geacht worden voor wat dan ook. De wetenschap loopt constant achter de feiten aan.

Net als bacterien niet de oorzaak zijn van ziekte, maar een symptoom veroorzaakt door een vervuilde, vergiftigde omgeving, zo zijn genen ook uitdrukkingsvormen van hun omgeving. Sterke of zwakke genen zijn afhankelijk van een gezonde of ongezonde biologische omgeving. Het is pure biochemie. Het goede nieuws is dat als je dit snapt en hier verantwoordelijkheid voor gaat nemen dat ALLES OMKEERBAAR IS, TIJDENS DIT LEVEN!

Alle leven op deze planeet is holografisch van aard. Een kenmerk van iets wat holografisch is, is dat alle deeltjes alle informatie bevatten over het geheel. Dit is een voorbehoud dat de natuur heeft ingebouwd om telkens terug te kunnen keren naar de blauwdruk. Wist je dat er een zgn. 'soortbarriere' bestaat? Dit houdt in dat je maar tot 17% kunt rommelen met de genetische informatie van een organisme. Ga je verder, dan keert het organisme terug naar zijn oorspronkelijke, genetische staat, automatisch en natuurlijk! Het maakt dus niet uit hoe verzwakt sommige van je genen zijn, er zijn altijd voldoende genen over met alle informatie over het complete organisme. Het enige waar je lichaam op zit te wachten om die terugkeer mogelijk te maken is de stoffen, de OMGEVING, die het helpen dit mogelijk te maken. Dat is nou de werkelijke kracht van de natuur!

Mike

 
Quote:
Dit houdt in dat je maar tot 17% kunt rommelen met de genetische informatie van een organisme. Ga je verder, dan keert het organisme terug naar zijn oorspronkelijke, genetische staat, automatisch en natuurlijk! Het maakt dus niet uit hoe verzwakt sommige van je genen zijn, er zijn altijd voldoende genen over met alle informatie over het complete organisme. Het enige waar je lichaam op zit te wachten om die terugkeer mogelijk te maken is de stoffen, de OMGEVING, die het helpen dit mogelijk te maken. Dat is nou de werkelijke kracht van de natuur!


Mowj!

Ik hoorde ook dat genetisch gemodificeerde planten binnen 5-6 generaties weer terug zijn bij het oorspronkelijke genetische materiaal. Dat zou wel mooi zijn in elk geval.

 
Ik merk dat in mijn eigen tuin door toediening van zeemineralen aan de bodem sinds 2007. Ik heb 'oerplanten' gecreeerd van kruisingen die afkomstig waren van tuincentra. Deze zijn volledig ziekte- en ongediertevrij en beresterk, ook in de winter!

Mike

 
Weet je Mike, dat is echt heel mooi.

Dan vraag ik me wel af waarom bepaalde gasten zoveel geld en moeite steken in het bewaren van originele zaden ergens in de koude bij Noorwegen.

 
Dat heeft een heel andere reden en deze is behoorlijk sinister. Die voorraadbank in Spitsbergen is erop gericht om de beschikking te hebben over zoveel mogelijk oorspronkelijke genetische informatie, zodat men deze voor zichzelf kan houden en ons gemodificeerde mutaties letterlijk voorschotelt, waardoor er alsmaar meer stoorzenders in ons DNA worden veroorzaakt en we ziek, ongelukkig en onvruchtbaar worden. Niemand minder dan Bill Gates, die ook de hele wereld wil verzieken d.m.v. vaccinaties, zit hierachter, met nog een aantal andere zieke geesten.

Mike

 
volgens mijn laatste neuroloog zou het gaan om twee ouders die beiden drager zijn, zonder zelf een ziekte te hebben. hun kinderen ( mijn broer en ik ) hebben dan een bepaald percentage kans om wel de ziekte te ontwikkelen. Hij noemt de ziekte HSP of ziekte van Strumpel

mijn moeder was voor zover ik weet een gezonde vrouw toen ze ons kreeg. op veel latere leeftijd kreeg ze accute reuma/streptocock ( schrijf je dat zo ?) maar ze kon volledig genezen. Mijn beide ouders, die ruim de 70 zijn gepasseerd zijn veel fitter, gezonder en energieker dan ik. Ze hebben een voedingspatroon, gelijk aan de gemiddelde nederlander

zoals ik het hier lees is dus iedere aandoening omkeerbaar en is dat natuurlijk ook waar we voor gaan

 
Quote:
Mijn beide ouders, die ruim de 70 zijn gepasseerd zijn veel fitter, gezonder en energieker dan ik. Ze hebben een voedingspatroon, gelijk aan de gemiddelde nederlander


Dit herken ik maar al te goed, maar het is ook niet raar als je bedenkt dat de wereld nu veel vervuilder is nog dan zoveel jaar geleden.

 
Quote:
volgens mijn laatste neuroloog zou het gaan om twee ouders die beiden drager zijn, zonder zelf een ziekte te hebben.


Hier past maar 1 woord: bullshit! Weston Price ontdekte dat het te maken had met beschadigde of vergiftigde kiemcellen. Dit betekent dat de schade zich al in de baarmoeder voordoet. De oorzaak? Voedingstekorten! Waar je ouders 'drager' van waren, waren voedingstekorten.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.199
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan