Voorstellen Louise

toch was mijn moeder een gezonde boerendochter en at ook mijn vader ouderwets en altijd de eigen verbouwde groenten, vers vlees en vetten, eieren, soepen..etc.

 
Ik heb ook zo'n verhaal. Mijn oma van moeders kant was altijd ziek. Ze aten daar toch heel gezond: groente en fruit uit eigen tuin, zelf gekarnde boter, reuzel, vlees, zuivel. Maar in de oorlog toen er veel minder vet en vlees te eten was mankeerde ze niets! Aldus mijn moeder...

 
Albert,

Quote:
toch was mijn moeder een gezonde boerendochter en at ook mijn vader ouderwets en altijd de eigen verbouwde groenten, vers vlees en vetten, eieren, soepen..etc.


Je hebt niet goed gelezen wat ik schreef in mijn lange post. Dit verklaart waarom zij redelijk gezond waren maar jij en je broer niet:

Quote:
Zelf hadden de ouders nog voldoende bescherming door het natuurlijke, inheemse voedingspatroon uit hun jeugd, maar ondertussen verzwakten ze wel degelijk en gaven deze zwakheden door aan hun kinderen.


Mike

 
Mijn moeder leefde ogenschijnlijk ook gezond, eigen moestuin/vlees/etc.

Maar...als kind bleef zij al veel te mager en moest zelfs tijdelijk op vetrijk dieet(slagroom en volle melk).

Er was veel stress/oorlog, opgegroeid in Duitsland, tijdens oorlog bij grootouders geplaatst, opa alcoholist en zelfmoord gepleegd. Jong op zichzelf, voelde zich niet gelukkig in huwelijk of hoe dan ook. Ontwikkelde reuma...dus ogenschijnlijk gezond zegt nog niet zoveel.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.936
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan