Voorstellen kaasmeisje

kaasmeisje

New member
Beste allen,

De laatste jaren veel bezig met voeding. Begin 20 altijd veel gesport omdat ik dacht dat nodig was voor mijn gezondheid en misschien vooral omdat ik slank wou blijven. In die tijd was ik niet veel bezig met voeding. Ik dronk te veel. Ik had altijd slecht haar, ontzettend breekbaar en droog. 7 maanden in Costa Rica gewoond, beter eten gehad en ik zag er gezonder uit. Terug in Nederland kreeg ik allerlei allergieën voor fruit.

Sinds ik let op mijn voeding is mijn haar mooier en zijn mijn ogen soms heel mooi rustig. Het is steeds een soort zoektocht. Ik schrik van alle mensen om mij heen, van alle ziektes. Ik weet alleen niet het antwoord.

Ik ben nu 28 jaar. Ik heb een groentetuin, kippen en hanen voor eigen slacht. Laatste tijd veel gelezen over rauw food. Dat kaas slechts is, dat melk slecht is. Pfff. Ik at dan meer groenten en steeds minder vet en dat ging met weerzin. Ook afgevallen in mijn gezicht terwijl ik dat niet wil. En verschrikkelijk humeurig.

Ik ben nu sinds eergisteren bekend geraakt met Weston Price. Het eten van rauwe melk, rauw kaas, etc spreekt mij erg aan. Ik heb zelf rauwe kaas gemaakt op een boerderij. Ik ben gek op rauwe kaas. Ik hoop hier veel te leren en mij fitter te gaan voelen. Soms ben ik helemaal leeg en heb ik het gevoel dat mijn ogen een soort holle kassen zijn (donkere kringen). Ik hoop dat ik goede resultaten ga boeken en veel lekkere dingen kan maken in de keuken. Ik heb verschrikkelijk last van kalknagels. Ik hoor altijd dat daar niks aan te doen is, behalve dan dat je medicijnen kan slikken. Verder heb ik last van witte vloed en als ik stress heb of moe ben heb ik rare rode ringen op mijn lijf die jeuken.

Mijn moeder beweerd dat elk lijf op een andere manier stress uit. Mijn vriend heeft bij stress last van zijn maag, mijn moeder heeft last van haar luchtwegen en ik heb vaak last van huidproblemen in tijden van stress.

Ik hoop een mooi gezond leven te hebben. Dichter bij de natuur te komen en nog veel meer...

Groeten,

het kaasmeisje

 
Welkom Kaasmeisje. Wat leuk dat jij met 28 jaar al een groentetuin hebt met kippen en hanen. :)

Dit is altijd nog iets wat ik ook graag wil maar ik heb geen groene vingers ( laten we het daar maar op houden).

Dus als ik het goed begrijp kom je nu van een rawfood dieet af? Een voedingspatroon waar jij je steeds slechter door bent gaan voelen, waarschijnlijk door de nodige tekorten in deze voeding.

Vooral die humeurigheid is een kenmerk dat het niet zo goed is als ze beweren.

Ik hoop dat jouw wens uit gaat komen, een mooi gezond leven hebben en dichter bij de natuur komen.

Met deze instelling gaat dat zeer zeker lukken en wij zullen je daarbij zo goed mogelijk proberen te helpen.

Als je al een voorstander bent van rauwe melk en rauwe kaas kan het eigenlijk al niet meer mis gaan. :wink:

Veel leesplezier hier op dit forum.

 
Welkom,

De meeste hier hebben wel een vegetarische/rauwe periode doorgemaakt. Door weer lekker veel verzadigd vet te gaan eten en de koolhydraten te verminderen zul je snel het verschil gaan voelen, succes.

 
Hallo Food en Mood,

Ik kom niet uit een rauwe periode maar meer een chaotische periode qua eten. Een tijd veel groene smoothies gedronken en salades en rauwkost. Tot ik het zat was en daarna weer veel koffie drinken en in oude patronen vallen. Alleen suiker en alcohol heb ik zo goed als verbannen. Ik drink een wijntje met oud en nieuw en wanneer er iets te vieren valt. Wel eigen zuurdesembrood gegeten. Het is vooral een chaotische periode van experimenteren. En een periode van weinig vet en dierlijke producten.

Ik dacht elke dag, misschien is dat raw food dieet wel het antwoord en nam mij dan voor om er de volgende dag mee te beginnen. Ik had nogal een weerzin. Mijn vriend vind rauwkost geweldig maar alleen maar raw food vind hij niks. Hij maakt zelf zuurkool.

Ik denk zelf dat ik te weinig vet eet. Ik wil in ieder geval meer vetten eten. Zegt je eigen vetpercentage iets over je gezondheid? Vorig jaar was het rond de 18% en ik denk nu zelf iets minder.

Groeten,

kaasmeisje

 
welkom kaasmeisje. Wat stoer dat je eigen kippen en groentetuin hebt. Mijn vader heeft dat ook en ik begin er ook steeds enthousiaster over te worden. Elke dag bied hij me ook aan of ik een stuk grond van hem wil zodat ik daar ook op kan verbouwen. Alleen ben ik bang dat daar zo veel tijd in gaat zitten. Wat plant je allemaal in je tuin.

 
Ik heb de groentetuin samen met mijn vriend. Dat scheelt een hoop tijd. Wij zijn net verhuisd, wat betekent dat wij opnieuw een groentetuin gaan maken. In de vorige tuin hadden wij snijbiet, bieten, sla, andijvie, prei, kruisbessen, tuinbonen, sperziebonen, peultjes en bloemen. Nu eten wij nog van de tuin kolen (rode en witte, boerenkool en winterpostelein en niet te vergeten pompoen. Ik heb al een lijst gemaakt van alle tuinzaden die ik wil bestellen voor dit jaar. Verder wil ik een bloementuin aanleggen.

Hoe oud ben je Noor? En werk je fulltime? Mijn vriend doet het meest grove werk in de tuin. Ik hou hem netjes en pluk de peultjes, etc. Ik vind het wel mee vallen qua tijd. En het scheelt mij altijd heel veel geld. Ik kom in de zomer veel minder in de supermarkt.

Groeten kaasmeisje

 
Welkom.

Kalknagels zijn schimmels, witte vloed volgens mij ook en ook die rode vlekken kunnen een schimmel zijn. (die vlekken kunnen ook iets anders zijn)

De enige waar ik ervaring mee heb zijn kalknagels. Uitwendig werkt H2O2 3% goed en snel, de slechte nagel moet wel uitgroeien. Appelazijn werkt ook, maar minder snel.

H2O2 kan je ook inwendig gebruiken, daarover is veel geschreven op dit forum.

Daarnaast werkt kefir tegen schimmel, goeie Kokosolie ook.

 
Quote:
Hoe oud ben je Noor? En werk je fulltime? Mijn vriend doet het meest grove werk in de tuin. Ik hou hem netjes en pluk de peultjes, etc. Ik vind het wel mee vallen qua tijd. En het scheelt mij altijd heel veel geld. Ik kom in de zomer veel minder in de supermarkt.

Groeten kaasmeisje


Ik ben 34 jaar en trotse mama van drie kinderen. Dit is meer dan een fulltime baan voor dit moment aangezien ze ook allemaal extra aandacht nodig hebben met hun chronische ziektes.

Wat handig dat jullie zo samen kunnen werken. En het scheelt inderdaad in de kosten. Daar hoor ik mijn ouders ook altijd over. Ze kopen ook vrij weinig in de zomer.

Naast de groentes heeft mijn vader ook veel kruiden. Maar hij is gepensioneerd en heeft alle tijd van de wereld en is dan ook elke dag uren in zijn tuin bezig.

Ik zag je me dan ook helemaal voor me hoe je elke dag je kippen en hanen ging voeden en eieren ging zoeken. Maar zo te lezen neemt jou vriend dat op zijn hoede.

 
Hallo Kaasmeisje,

Goed dat je niet met dat rauwe dieet verder bent gegaan.

Als je serieus met WAPF eten aan de slag gaat dan denk ik dat je daar veel baat bij zal hebben.

Quote:
als ik stress heb of moe ben heb ik rare rode ringen op mijn lijf die jeuken.


Dit kan ringworm zijn wat goed 'past' bij je andere klachten en dat waarschijnlijk weg zal gaan na verloop van tijd met WAP.

MAAR het lijkt ook zoals jij het beschrijft precies op wat ik had als kind.

Als ik moe werd cq minder weerstand oid dan kreeg ik ronde ringen op mijn huid die erg jeukten en langzaam groter werden.

Vaak samen met hoge koorts. Na dit een paar jaar af en aan gehad te hebben verdween dit en kreeg ik gewrichtsklachten. Knieen en ellebogen. Om en om heel veel vocht erin.

Dit bleek later (12 jaar of zo!) de ziekte van lyme te zijn.

Als ik jou was zou ik dat zeker laten onderzoeken.

Succes met je nieuwe manier van eten!

Groeten

Remco

 
1x per dag met H2O2 is voor kalknagels inderdaad genoeg, vaker is beter, liefst na het douchen. Gewoon een paar druppels op de nagels en riemen en tussen de tenen.

Nog beter is het om een pleister of een stukje stof met h2o2 nat te maken, dan heeft het wat meer tijd in te trekken, maar dat heb ik niet gedaan.

Soms gaat het een beetje schuimen, bij mij vooral bij de nagels van mijn handen. Dan even wachten, afvegen of afspoelen en nog een keer wat h2o2 erop.

Ik had aan mijn handen geen schimmelnagels, maar als ik dan toch bezig was.. Wel daarna je handen afspoelen want je wilt het niet in je ogen krijgen.

 
Hoi kaasmeisje,

Hier een paar topics die gaan over kalknagels en schimmels:

https://www.fatsforum.nl/topic/kalknagel

https://www.fatsforum.nl/topic/droge-voeten-en-schimmelnagels

https://www.fatsforum.nl/topic/droge-voeten-en-schimmelnagels

https://www.fatsforum.nl/topic/h202-en-huidproblemen

Op mijn site vind je informatie over 'schimmels'. Ga maar eens lezen, mijn site bevat informatie vanaf dit forum overzichtelijk bij elkaar gezet.

Ga ook eens lezen in het 'alleen lezen forum' en ook het schrijven van Weston Price zelf.

Bij schimmels is het zaak om het inwendig milieu te versterken. Daarmee kun je beginnen door meer maagsappen aan te maken d.m.v. ongeraffineerd Keltisch zeezout en water met appelazijn en sole te drinken na het opstaan 's ochtends. Je maag is het eerste stadium in de spijsvertering. http://www.voedingisgezondheid.nl/maag_hoofd.html

Lia

 
Ik kreeg vandaag opeens een heftige aanval: ik moest pindakaas eten. Ik had nog in een pot in huis en heb drie grote lepels gegeten. Super vreemd. Heeft iemand een verklaring. O, ik heb wel suiker gegeten vanmiddag, dat doe ik bijna nooit meer. Ik heb namelijk nog steeds zin in eten terwijl ik al draadjesvlees heb gegeten met brocolli en quinoa, twee enorme bakken yoghurt als toetje? Ik sterf nog van de honger.

Wat ik als lastig ervaar is dat ik de laatste tijd veel contact heb met de lokale gemeenschap, mensen van boven de zeventig jaar. Hebben speciaal cake gebakken. Dat kan je toch niet afslaan?

 
Sinds ik in januari met wapf begon heb ik ook een tijdje gehad hoor maar dan naar pindasaus, maar sinds ik elke dag, over de dag verspreid een liter melk drink is het hongergevoel verdwenen.

En pindakaas blijft lekker, 1 keer in de week neem ik nog weleens wat.

En de hang naar zout is weg gegaan met de sole te nemen. Wel gebruik ik redelijk veel zout in de gebakken eieren.

 
Een vitamine D tekort kan ook een oorzaak zijn wat leidt tot zucht naar vet eten. Neem je wel de levertraan?

 
Komt het bij niemand op dat dit wel eens een behoefte zou kunnen zijn aan omega-6? Om de zoveel tijd eet ik om die reden ook pindakaas of maak ik pindasaus. Ik heb het niet vaak nodig, maar de behoefte komt wel periodiek terug en dan geef ik daar ook gehoor aan.

Mike

 
Quote:
Wat ik als lastig ervaar is dat ik de laatste tijd veel contact heb met de lokale gemeenschap, mensen van boven de zeventig jaar. Hebben speciaal cake gebakken. Dat kan je toch niet afslaan?


Tja tegen jonge mensen kan je nog gemakkelijk zeggen: "Nee, dank je. Ik wil graag gezond oud worden." Maar bejaarden kunnen van zichzelf ook nog wel eens denken dat ze er gezond oud mee zijn geworden.

Ik herinner me het pindakaas eten ook nog wel van toen ik nog vaak snoepte 's avonds. Ik had na het snoepen behoefte aan pinda's en noten, misschien om mijn bloedsuikerspiegel weer in balans te krijgen...

 
Mike wil je uitleggen waarom de hang naar pinda's een behoefte is aan omega-6?

Omega 6 bestaat toch uit 4 vetzuren? Ik dacht dat vlees van bio kwaliteit ook omega 6 bevat en levertraan ook.

Ik ben niet zo;n fan van peulvruchten, pinda is toch ook een peulvrucht.

Ik weet in vele oliën zit het ook, vooral teunisbloemolie.

Ik vraag me af is het ook niet de tryptofaan in de pinda's die je op dat moment net nodig hebt door omstandigheden om je even beter te voelen, door de omzetting naar serotonine?

In melk zit ook tryptofaan maar wordt niet zo snel omgezet, wel als je honing in de melk doet, grootmoeders ideeën waren nog niet zo slecht.

 
Uitgaande van mijn eigen ervaringen heb ik GEEN extra behoefte aan tryptofaan, ik ben eigenlijk min of meer constant gelukkig! Pinda's zijn rijk aan omega-6. Wat wij doen is veel grasgevoerde vlees- en zuivelproducten eten (omega-3), groene bladgroente (omega-3) en met levertraan supplementeren (omega-3). Om de zoveel tijd merk ik dan dat ik omega-6 moet 'bijtanken' en dan snak ik ineens naar pindakaas of pindasaus. Recentelijk nog pindasaus gemaakt en daar 3 dagen van gegeten, yummie!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.677
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan