Voorstellen kaasmeisje

Henk, ik neem levertraan sinds kort. Kom wel veel buiten.

Ik drink nu h202 met 1 druppel 35%. Eerste keer 's avonds ingenomen volgende dag groene ontlasting. Gisteren 's ochtens en 's middags een glas gehad, ik kon reactie merken. Ik ga het vanavond weer 's avonds innemen. Kijken of dat weer groene ontlasting oplevert.

Ik heb onder mijn ogen rimpeltjes/lijntjes. Valt hier iets aan te doen of is de aftakeling onomkeerbaar?

 
Ik lees mee kaasmeisje, want ik heb ook een paar rimpels waar ik vanaf wil ;-) Maar denk dat we er gewoon mee moeten leven.

@Mike, of iemand anders: behoefte aan pinda's is dus behoefte aan omega6. Behoefte aan chocolade is toch magnesiumtekort? Ik gebruik nu magnesiumolie, bezig met aanvullen dus. Maar de laatste dagen staat het vette eten me wat tegen, en heb ik behoefte aan zoetzure appels en "fris" eten. Wat houdt dat in dan?

 
Mike

Ik bedoelde het niet persoonlijk hoor :) maar meer in het algemeen, woordje je was in zijn algemeen.

Ik vind pindasaus ook erg lekker, maar maakte het vroeger met rode pepers enz.

en sinds ik geen nachtschades meer eet maak ik het niet meer.

Mag ik jouw recept, want je curry is ook voortreffelijk.

Welke bronnen zou je nog meer adviseren voor de omega 6?

Ik eet elke dag stukje lever en veel eigeel, zit toch ook vol omega 6

af en toe lepeltje teunisbloemolie

maar was altijd verzot op pindasaus vanwege de smaak.

 
Ik heb een soort van 'terugval'. Ik eet niet 100% wapf en moet dat misschien wel als de bliksem gaan doen. In het begin ging het zo goed.

Bij de eerste paar druppels h2o2 al direct ontgiftingsverschijnselen. Ik reageerde ontzettend goed op rauwe melk. 8 kilo aangekomen. Maar nu. Ik merk geen ontgiftingsverschijnselen als ik rauwe melk drink. Ik verdraag het gewoon goed. Ik merk niet veel van h2o2 (drink een glas water met 8 druppels van 35%).

Mijn vriend is overspannen en ziek thuis. Ik zit totaal niet goed in mijn vel. Ben 's avonds om zeven uur bek af. Heel moe gevoel rondom mijn ogen. Het grappige is dat de kippen dan gewoon gaan slapen. Misschien moet ik dan wel gewoon naar bed. Ik heb allemaal zorgen voor wat betreft mijn toekomst. Huis is een chaos door stormschade, een lekkage onder huis was er door een lekke put. Vloer ligt er deels uit, etc. etc. Normaal kan ik deze chaos wel aan. Nu ben ik blij als ik weer naar bed mag. Ik wil meer wapf eten maar ik heb de energie niet om goed uit te denken wat ik welke dag ga eten (heeft iemand niet een zeven dagen programma?). misschien zijn mijn bijnieren niet goed. ik weet even niet waar ik moet beginnen.

 
Hoi Naief,

Bedankt voor de tip. Financieel komt het alleen nu niet goed uit. Het geld dat ik heb besteed ik nu liever aan voeding.

 
Misschien is het handig als je even neerzet wat je op het moment eet. Dan kunnen we aan de hand daarvan weer concrete tips geven. Je weet het wel, maar krijgt het momenteel blijkbaar even niet voor elkaar. Dit chaotische is voor mij een teken dat het niet goed gaat met de bijnieren. Lees het ebook van Mike eens door en kijk wat je er zelf van vindt.

 
's ochtends;

koffie drie kleine kopjes(fout) en brood (fout). In de middag ook. (fout). wel zuurdesembrood. alleen de laatste dagen flutbrood maar dan eet ik eigenlijk niks. Over de dag verdeeld rauwe melk een beetje opgewarmd (ongeveer 30 graden). Veel kaas tussendoor. 's avonds vaak rode kool en kip uit eigen tuin. Makreel met quinoa en witlof uit de oven met veel kaas. Stoofschotel met lamsvlees. Soms 's middags i.p.v. brood kip. Yoghurt (10% vet) met muesli en een beetje honing. Wanneer ik bij de slager ben geweest heb ik bottenbouillon. Niet elke week maar als ik het maak is het 8 liter en dat is altijd snel op.

Ik heb weer heel veel last van jeuk. Als ik de kachel oppoets met zwarte kachelpoets krijg ik jeuk. Na het werken met schoonmaakmiddelen heb ik jeuk. Ik heb jeukbulten in mijn nek. Ik heb dit eerder gehad maar nu komt het weer terug, Gisteren en eergisteren had ik 's avonds buikpijn en een enorm opgezette buik met allemaal rode vlekken.

Ik wil mijn ontbijt veranderen en ik ga weer tussen de middag warm eten. Ik wil een makkelijk ontbijt. Ik hoop de slechte gewoonten er uit te kunnen gooien en kleine stapjes te kunnen nemen om meer wapf te eten. Ik heb veel dorst.

 
Bij dorst rauwe melk drink ipv water. Krijg je gelijk complete voeding binnen.

Ipv muesli in je yoghurt, deze aanvullen met slagroom en honing en bv kokosolie, kruiden en andere dingen uit de yoghurtsmoothie.

Ikzelf heb een eletrische eierkoker. 's morgens 3 of 4 eieren in dat ding, water erbij, aanzetten, aankleden en tanden poetsen (ofzo) en dan pieppppppp, eitjes klaar en smullen maar. Keltisch zout erbij en klaar. Makkelijker kan volgens mij niet.

Bijnieruitputting, depressie, lek dak of wat dan ook, er is er maar 2 die ervoor zorgt dat jij goede voeding binnen krijgt en dat ben je zelf. Dus een schop onder je kont en morgen in ieder geval zuurdesemspeltbrood halen! En botten! Van 1 portie botten kan je meerdere keren bouillon trekken. Dus je hoeft niet meer zonder te zitten. Trek je stoute schoenen aan en ga morgen goed voor jezelf zorgen door de juiste voeding in huis te halen! Je laat hier weer van je horen, super goed, vanavond nog even balen en zielig zijn, morgen weer met frisse moed aan de gang!

 
Terug van weggeweest. Voordat ik Wapf kende- nu denk ik bijna meer dan 2 jaar geleden - draaide ik perfecte drollen. Als reactie op de Wapf kreeg ik aparte ontlasting. Allerlei kleuren, structuren. Daar was niks mee. Op een gegeven moment ben ik steeds minder volgens de WAPF principes gaan eten. Wel rauwe melk en kaas en bottenbouillons maar ook brood, koffie, aardappelen en andere verboden vruchten.

Nu kamp ik ongeveer een jaar met darmproblemen. Binnenkort word ik ervoor onderzocht in het ziekenhuis.

Ik moet ongeveer vijf keer 's ochtends naar de wc. De ontlasting is bijna altijd dun. Ik heb soms zweetaanvallen erbij, soms bloed, soms slijm. Laatste maanden ben ik verstopt en krijg ik het er alleen maar uit met mijn vinger (sorry). Het is allemaal vervelend en het lijkt niet meer op de ontlasting die hier geassocieerd word met ontgiften.

Ik weet nu niet even waar ik moet beginnen met GAPS of Wapf. Kan het zijn dat je intolerantie hebt voor rauwe melk? Veel dank alvast.

 
Quote:
Kan het zijn dat je intolerantie hebt voor rauwe melk? Veel dank alvast.


hoi Kaasmeisje, dat kan heel goed: dat ben ik in elk geval.

Waarom laat je het niet onderzoeken?

Over de verstopping: klysmaś doen zal je helpen.

Of: aloe vera http://www.ecolife.nl/aloexboek1.pdf helpt mij.

 
ik dacht dat jij eens een consult van mtje had gehad? Anders is dat zeker een idee.

Het klinkt allemaal niet zo goed wat je opschrijft. Eerlijk gezegd heb ik geen idee in welke richting je het zou moeten zoeken.

Heb je het ook koud?

De ontlasting kun je in elk geval wel weer opgang (zolang je het gebruikt, met naijleffect) brengen met oxy powder, maar dat is wel een beetje prijzig. Ik zou in jouw geval beginnen met 2 tot 3 daags daar wat van te nemen

 
Ik heb het test advies van Marijntje erbij gepakt. Darmen en spijsvertering werken voor 60% oorzaak: voedselallergien/intoleranties en aanwezigheid zware metalen. Ik schijn volgens Marijntje wel tegen rauwe melk en kaas te kunnen. Niet tegen gepasteuriseerde melkproducten. Verder moet ik geen tarwe en haver eten.

Bijnieren werken voor 80%. Ik heb een tijdje adrenal genomen. Mee gestopt want ik werd erg misselijk. Ik was al een beetje kwijt dat ik de test bij Marijntje heb gedaan. Ik wist niet zo wat er van moest denken. Ben altijd wat skeptsich wat betreft dat soort dingen.

 
hoi Kaasmeisje: hier kan ik dit over zeggen: de ene test zegt dat melk voor mij geen probleem is, de andere test zegt dat ik alleen niet tegen melk kan en wel tegen afgeleiden en de volgende test zegt dat ik alle melkprodukten moet vermijden. Sinds ik alle melkprodukten vermijd zijn mijn problemen met de slijmvliezen (zitten ook in de darmen) pleite. De enige echte goede tester ben je uiteindelijk zelf.

 
bij de laatste lezing van Mike kwam voedselintolerantie en lekkende darmen in de afterparty nog even ter sprake. Hij had als tip om elke dag gelatine te nuttigen. En dan de gewone uit de supermarkt van Dr Oetker. Elke dag een zakje. Dit helpt de darmen om te herstellen. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd (1 maal, maar misschien is neutraal beter dan wat ik er toen van gebrouwen had), de gedachte houdt mij wat tegen, bij jouw is de nood wat hoger.

Waar komen die metalen vandaan? Hebben die ook je slechte darmen veroorzaakt? Of weet je dat niet?

De koffie werkt bij mij bloedsuikerschommelingen in de hand. Je gaat vaker snaaien (en wat eet je dan) en je bijnieren zijn er niet blij mee. Persoonlijk ben ik erg blij met kefir

 
Ik vermoed dat zuivel weleens de oorzaak kan zijn. Sinds je Wapf ging doen kwamen er problemen.

Gewoon testen. Laat alle zuivel eens een paar weken staan en kijk wat er gebeurt. Zo ook met granen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.887
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan