Voorstellen kaasmeisje

Ik denk ook dat je de zuivel en granen (vooral de tarwe) beter even kunt laten staan en aan de beestenbottenbouillon gaat. Als je kant en klare gelatine wilt, neem dan die van Great Lakes (de groene bus). Deze is van grasgevoerde dieren en ik betwijfel of Oetker dat ook zal zijn. Het is heel helend voor je darmen.

 
Het zou een verrassing zijn als dr Oetker daar rekening mee houdt, maar het is wel laagdrempeliger om te proberen/gebruiken dan die great lakes. Kaasmeisje woont wat geïsoleerd qua shoppen :wink:

 
Internet shoppen is ideaal als je geïsoleerd woont :wink: Bovendien is het goed om een gezonder alternatief te geven, zeker gezien het aantal meelezers hier.

 
Er komt toch wel post op dat eiland? Gelatine van Oetker is lijkt mij een noodoplossing, als je niet aan bottenbouillon kunt komen of great lakes niet kunt betalen.

 
De bouillon is natuurlijk super. De vraag is alleen hoeveel gelatine zit daarin, hoeveel heeft kaasmeisje nodig en hoe lang gaat het dan duren. Haar klachten klinken niet zo vrolijk, dus kan extra aan vullen via .... haar tijd besparen in het helingsproces. Maar er is natuurlijk ook een reden of redenen dat die darmen in die staat zijn. En dat kan van alles zijn. Dus daar ligt ook een taak voor je kaasmeisje.

Ik heb goede referenties van i-health (een soort bioresonantie) gekregen, maar het zal vast niet in je basisverzekering zitten.

 
De hoeveelheid gelatine in bottenbouillon is afhankelijk van welke botten je gebruikt. Bestel bij barf oid een zak kippenklauwen en bot en kraakbeenmix je bent de koning(in) van de gelatine. Bovendien bevat bouillon veel meer dan alleen gelatine, ik begrijp niet zo goed waarom je dr oet*** zo aan het promoten bent naief. Het is zo dat zelfs die commerciële gelatine gezondheidsvoordelen biedt, maar waarom niet voor het beste gaan?

 
Dat komt van mij. Het is voor veel mensen een simpel, betaalbaar en makkelijk verkrijgbaar alternatief. De Amerikaanse WAPF erkent enerzijds dat je voor het allerbeste moet gaan dat je maar kan vinden, maar anderzijds zijn suboptimale alternatieven nog altijd acceptabel en geoorloofd.

Mike

 
Leuke tip, van die gelatine. Ik maak tegenwoordig regelmatig bavarois, omdat je daarmee op een (voor mij) smakelijke wijze rauwe eieren kunt eten. Ik zat een beetje met dr. Oetker in m'n maag, omdat ik ook wel twijfels heb bij de kwaliteit ervan. Blijkbaar heeft het toch wel zin, maar nu ga ik aan de slag met die gelatine van grasgevoerde runderen. Dank!

 
Agar agar is ook een soort gelatine. Ik heb mij er verder niet in verdiept, wordt in de macro biotische keuken gebruikt. v

 
Kaasmeisje, je darmproblemen klinken niet goed. Wanneer heb je een onderzoek?

Zal wel een darmonderzoek zijn dan gaan ze met een slangetje je darm in. Je darmen moeten dan ook leeg zijn. Heb je al aanwijzingen gehad van het ziekenhuis? Vraag een roesje.

Hoewel mensen daar verschillend over denken, zonder roesje hoeft het voor mij niet.

Ik had ooit alleen maar slijmvorming dat een beetje rozig gekleurd was en rook niet lekker. verder geen klachten. Maar - poliepen die er uit moesten.

 
Bedankt voor alle tips! Ik ga ermee aan de gang. Ik twijfel nog over welke gelatine nu ik amper inkomen heb. Ik krijg in deze week waarschijnlijk een oproep per post.Ze gaan inderdaad in mijn darmen kijken. Feest!

 
Heeft iemand een verklaring ervoor dat mijn darmen nu opeens opspelen terwijl ik delen van wapf heb ingevoerd terwijl ik 28 jaar lang nooit iets gemerkt heb? Komt dit vaker voor? Als het niet een allergie voor rauwe koemelk is maar voor bijvoorbeeld tarwe kan iets in die verandering van voeding het getriggerd hebben? Of kan het ook zijn dat het extra gewicht en minder beweging veroorzaakt dat mijn darmen niet goed functioneren?

 
Misschien is de grootse klacht die ik al jaren heb het gebrek aan energie. Alleen weet ik niet hoe dit zich verhoud met de darmen. Ik ga morgen botten halen van eilander schapen en bouillon trekken.

 
Ik weet het ook niet zo waarom je nu ineens klachten krijgt. Standaard dingen waar je in zo'n geval aan kan denken zijn: je loopt te hard van stapel, er zijn verborgen klachten die nu naar buiten komen (o.a. door minder vezels) of omdat je misschien langere tijd dingen heb weg gelaten kan je daar nu niet meer tegen.

Gebrek aan energie is wel iets wat met de darmen te maken heeft.

De gelatine van grate lakes is bij iherb in ieder geval goedkoper dan die van dr. oet-ker, als je kijkt naar het bedrag per kilo.

 
@ Kaasmeisje:
Quote:
kan het ook zijn dat het extra gewicht en minder beweging veroorzaakt dat mijn darmen niet goed functioneren?

Extra gewicht is eerder het gevolg dan de oorzaak van slecht functionerende darmen / een slechte spijsvertering lijkt mij.

 
hoi Kaasmeisje, je kent jezelf als het goed is het beste.

Verder wil ik nog dit zeggen: je begon (mogelijk niet voor niets) zelf met de suggestie van de melk(producten) als onderliggend voor je huidige problemen: mochten de melk(producten) niet goed vallen bij je: dan is het water naar de zee dragen als je daar niet eerst mee stopt.

Daarom is het misschien zinvol om dat nog eens te laten onderzoeken.

Of je kunt het ook een maand weglaten om te kijken hoe je lichaam reageert.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.842
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan