Voorstellen Herman

Herman

New member
Beste mensen,

na al een tijdlang dit forum met belangstelling gevolgd te hebben, is het tijd me voor te stellen en wat actief op het forum te worden.

Meestal wordt je van een dergelijk forum lid of volg je het als je wat mankeert. Dat is in mijn geval ook zo. Momenteel ben ik 41 jaar oud en kamp met ME/CVS dan wel een auto-immuunziekte. Ruim twee jaar geleden werd ik zo moe dat ik niet meer werken en moest ik me ziek melden. Bij de internist was de uitslag: "CVS, maar daar gaan er hier in de week wel 30 mee de deur uit." Ja dokter, en nu? Naar de sportarts waar ik een goede fietstest deed doch ruim een week lang daarna finaal kapot was en maar langzaam bij trok. Vervolgens van alles gedaan want ik zag de bui al hangen m.b.t. het UWV en het niet erkennen van chronische vermoeidheid. Bioresonantie, cranio, scio, timewaver, biofotonen, het hele circus. Echter bleef de vermoeidheid. Afgelopen maart las ik een stuk van dr. Moolenburgh op wijwordenwakker waarna ik hem belde. Omdat hijzelf geen praktijk meer houdt maar wel zo vriendelijk was mij te ontvangen werd mij daar al het e.e.a. duidelijk. Schildklierproblemen n.a.v. fluorgebruik. Ik ben vervolgens in behandeling gegaan bij dr. V.d. Hoeven in Leiden, een fijne arts die de tijd neemt voor zijn patiënten. Daarnaast naar iemand geweest die paarden succesvol met voeding tegen kanker behandelt. Naast de middelen TG100 voor de schildklier en Cytozyme AD voor de bijnieren, een colonkuur en wat vitamines in juni 2012 ook aan de gezonde voeding gegaan alsmede per dag wat natriumbicarbonaat en wat magnesium uit de grond bij Veendam. Op zich begon ik wat op te knappen en werk sinds ruim een half jaar weer wat, nu zo'n 24 uur per week. Over het algemeen lukt het vrij aardig maar vaak ook met hangen en wurgen vanwege energiegebrek. Ik heb gelukkig een half jaar uitstel gekregen van het UWV.

Omdat de terugvallen dermate groot bleven, bleef ik zoeken naar verdere oorzaken maar ook naar iets om (naar het UWV) op papier te kunnen aantonen dat me wat lichamelijk mankeert en niet 'gewoon psychisch' zoals sommige mensen stellen. Hierop het boek 'Nooit meer moe' gelezen van prof. Maes. Op dat moment was zojuist de kliniek IPNIR geopend waar ik me aan heb gemeld. Hier werd bloed, urine en faeces onderzocht waaruit het nodige bleek.

Enkele uitslagen:

- in de vettengroep was het Eiwit totaal te hoog

- inde Eiwit electroforese was het gamma te hoog

- recente besmetting Epstein Barvirus (serologisch litteken aangetroffen)

- Immunoglobine A en G aan de hoge kant (nog net binnen ref.waarden)

- Vitamine B12 veel te hoog, 612 (hoogste mag zijn 480 pmol/l)

- Transferrine zat op laagste referentiewaarde

- schildklierwaarden TSH en T4 waren normaal maar wel te hoge ANTI TPO wat op een auto-immuunwaarde duidt

- Immuniteit slijmvliezen extreem laag <277,5 (ref. 510-2040 mg/l)

- Rheuma ANA waarde was positief, ANA titer zat op de grens

- extreem hoge candidawaarde in het bloed

- COQ10 te laag

- Nagalase waarde 2,4 (mag max 0,95 zijn)

- Vitamine K1 net binnen de waarde (laag)

- Gereduceerd glutathion te laag

- ook op voeding getest, geen gluten/lectines meer, geen melkprodukten, geen suiker.

Men spreekt van een leaky gut oftewel lekkedarmsyndroom. N.a.v. deze uitslag gebruik ik diverse middelen alsmede APS-therapie. Enorm ontgiftend die therapie. Ook heb ik diverse leverreinigingen gedaan, alsmede geëxperimenteerd met koffie. Echter met uitgeputte bijnieren moet je niet met koffie aan de gang gaan, dat is me goed duidelijk geworden. Het zuigt je bijnieren leeg, lijkt het wel. Ook heb ik een OZON-apparaat aangeschaft, die regelmatig in de kamer staat te blazen.

Omdat mijn terugvallen groot blijven wil ik nog de zuurstof in het bloed verhogen met waterstofperoxide. In het boek 'Het verzwegen verhaal over kanker' van Brian Peskin staat op pag. 89 dat innemen van waterstofperoxide, calciumsupplementen of ozon het zuurstoftekort (an sich) niet oplossen. Je hebt kennelijk onverzadigde vetzuren nodig, die in staat zijn zich te binden met zuurstof en het op die wijze in de cellen te brengen. Zie pag. 120. Misschien wat uitgebreid verwoord maar ik geef het maar even aan omdat ik na een lichamelijk inspanning gig uitgeput ben en het lang duurt voor ik bijgetrokken ben. Derhalve gebruik ik naast veel wild vlees ook lijnzaad- en saffloerolie en geen visolie omdat dat een derivaat van omega 3 is. Nu nog de waterstofperoxide dus. Voor de candida gebruik ik naast Nystatine ook Lugol. Schijnt enorm goed te werken.

Inmiddels is IPNIR failliet en ga ik bij een van de dokteren van IPNIR in behandeling.

Opmerkelijk was nog dat tijdens een van de 9 sessies (sessie 5 en 6) met biofotonen twee keer heel duidelijk Lyme met Bartonella naar voren kwam, vervolgens niet meer. Ik heb nog overwogen om naar Augsburg (Lymecentrum) te gaan maar ook daar kunnen ze geen 100 procent uitslag geven heb ik begrepen vanwege de verschillende (celwandloze) vormen die Lyme aan kan nemen. Je bent zo weer een paar ruggen verder. Ook wil ik liever niet aan de reguliere antibiotica.

Mocht iemand nog tips hebben ter verhoging van de energie of wat dan ook, dan hoor ik het graag.

Hartelijke groet,

Herman.

 
Hoi Herman, welkom.Ik hoop voor jou dat dit forum jou verder op de goede weg kan helpen.

Naast dit forum staat er veel info op de site www.voedingisgezondheid.nl.

 
beste Herman, ook welkom van mij.

je test negatief op melk, waarschijnlijk bewerkte melk, rauwe melk of de verzuurde produkten daarvan zijn misschien wel voedzaam voor je. Verzuurde melk (48 uur gefermenteerde kefir) zit geen lactose(suiker) meer in.

 
Hallo Herman, wat een weg die je hebt afgelegd en nog moet afleggen misschien (laten we hopen van niet!).

Een lyme / bartonella die maar even zichtbaar is en daarna niet meer: misschien voor dat apparaat maar even zichtbaar, maar mogelijk zit het er nog steeds: ik ben wel gelijk achterdochtig: want ik heb heel lang moeten zwoegen met behandelaars om die rotbeesten weg te krijgen.

Wel fijn dat je al weer 24 uur kan werken.

Ik had lyme (ingestort in 2007), ook bartonella en wat al niet meer (allergieen, lekke darm, candida etc) en werk nu ook weer 16 uur: ik ben lang uitgeschakeld geweest en nog steeds niet er boven op, maar ik maak vorderingen heel langzaam: ook echt wel door de voedingstips van deze site.

Ik doe nog steeds onafgebroken resonantietherapie (sinds 2009 al) en ik gebruik nu ook allicine, oregano (oregamax), colloidaal zilver en meer (het geijkte: vit c, levertraan/boterolie, biergist/nutritional yeast).

Op het moment ben ik ook niet onder behandeling van een arts trouwens, anders dan dat ik van mijn eigen huisarts recepten krijg voor een antroposofisch middel.

Ik wist niet dat er ook al een maximum zat aan de vitamine b12-waarde.

 
Hallo Herman,

Je verhaal lijkt heel erg veel op de mijne.

Ik heb ook jaren extreme vermoeidheid gehad.

Met de daarbij horende extra lasten zoals ongeloof en het onbegrip van de omgeving.

Je kunt duizend keer zeggen dat het EXTREME vermoeidheid is maar daarna zeggen ze doodleuk 'ja hoor snap het best ik ben ook wel eens moe'.

Ik heb ook een rondgang in het reguliere en daarna het alternatieve circuit gedaan wat mij in de loop der jaren duizenden euro's heeft gekost en ten hoogste een tijdelijke kleine verbetering opleverde.

Zowat alles wat je noemt heb ik ook gedaan plus nog een hele rits meer.

Nu na al die jaren ben ik toch voor 90 a 95 % genezen.

Volgens mij moet je de oplossing zoeken in voeding, de rest is hoogstens van bijkomend belang. Zonder juiste voeding blijft het, vooral als je eenmaal in dit stadium bent, een gebed zonder eind.

Wat mij het meest geholpen heeft zijn de bottenbouillons.

Deze zijn vooral heel goed om de darmen te helen en daar zat een groot gedeelte van mijn (en ik denk jouw) probleem.

En dan niet af en toe een kopje bouillon, maar dagelijks eigenlijk bij of in iedere maaltijd en eventueel ook nog tussendoor.

Daarnaast geen gluten maar ook geen andere "graanachtigen" .Geen gierst, havervlokken, boekweit enz.

Alleen gekookte groenten, vlees, vis, ei en misschien een beetje witte rijst.

Noten ook absoluut niet.

Waar het op neer komt is dit:

Eet alleen:

Vlees,vis,ei (maar vooral (vet)vlees)

Lever! Heel erg goed voor je

Runderhart. (zit erg veel COQ10 in)

Gekookte groenten

En heel veel bouillons van kip en rund.

Klein beetje witte rijst (Max 100 gram)

Als je er tegen kan rauwmelkse kaas.

Rauwmelkse kefir.

Als vet alleen: boter, kokosvet, ghee, room, olijfolie, reuzel, rundvet.

Lugols is ook erg goed inderdaad maar ik zou die reguliere anti schimmel niet gebruiken.

Magnesium is ook een goed idee.

Lijnzaad olie en saffloerolie zou ik niet gebruiken.

Volgens mij worden die niet goed verdragen door de darm.

Wat kan er nou natuurlijker zijn dan de vetten in vis en vlees?

Doe ermee wat je wil maar ik ben doordat ik zo ben gaan eten in 1,5 a twee jaar weer bijna 100% hersteld.

Ik slaap goed, heb meer dan voldoende energie en voel mij gewoon beter dan ik me ooit heb gevoeld.

Als je vragen hebt dan hoor ik het graag!

Groeten,

Remco

PS.
Quote:
Vitamine B12 veel te hoog, 612 (hoogste mag zijn 480 pmol/l)


Dat klopt niet hoor. De range is 400-1200 pmol/l.

Dus 612 is oke.

 
Hey Herman,

Ook ik herken me in jouw verhaal; al jaren supermoe en ik kreeg indertijd ook de diagnose ME/CVS. Nu blijkt echter dat ik een chronische bartonella infectie heb waar ik maar niet van af geraak. Heel frusterend inderdaad dat onbegrip van anderen.

@Remco wat at je dan als ontbijt? Ik eet wel nog boekweitcrackers zonder suiker.

 
Als ontbijt vaak drie eieren zacht gebakken in ghee of ander vet met een klein beetje kaas erop. Soms een worstje erbij.

En een a twee glazen kefir.

Daar kan je dan ook makkelijk een kopje bouillon bij drinken.

Als ik bouillon maak haal ik het gestolde vet er altijd af. Dat vet gebruik ik om mee te bakken en de bouillon kan je dan later zo vet maken als je wil door er wel of geen vet aan toe te voegen.

Kijk maar eens op youtube, je kan echt hele mooie heldere bouillons maken.

Trouwens als ik bouillon maak van kip gooi ik het vet altijd weg omdat daar te veel meervoudig onverzadigde vetzuren in zitten.

 
Een ieder erg bedankt voor de reacties. Ik ga de tips zeker meenemen.

Remco, die bottenbouillon, haal je daarvoor gewoon een paar botten van een koe bij de slager? De rauwmelkse kefir ga ik maken. In het verleden maakte ik altijd zelf karnemelk en yoghurt, ook van geitemelk. Weet iemand of je van rauwe melk karnemelk kunt maken met normaal zuursel i.p.v. kefir?

Nog een vraag Remco, weet jij of er een middel is dat kan werken als een (tijdelijke) energiebom? Soms dient de vermoeidheid zich ineens dusdanig aan dat ik bijna emotioneel word, ik kan dat dan nauwelijks tegenhouden. Ik neem dan maar direct magnesium met wat koolydraten (b.v. banaan). Ik lees het evt. wel.

Ook de boekbespreking van 'het verzwegen verhaal over kanker' ga ik lezen, was het nog niet tegen gekomen.

Ik heb naast alle middelen ook nog een tijd MMS gebruikt. Ook met onze hond hebben we hele goede ervaringen op dat gebied. Ik vind dat echt een mooi middel.

V.w.b. mijn mond, daar heb ik alle amalgaamvullingen laten verwijderen door een bio-tandarts. Misschien dat ik daar een terugval van heb. Er zit nog wel een stuk goud achter in de mond maar ik weet niet of dat kwaad kan. Onder een wortelkanaalbehandeling was een ontsteking te zien waar ik nooit last van heb. Toch geloof ik wel dat dit het nodige teweeg kan brengen. Hier wil ik nog wat aan laten doen, stifttand o.i.d.

 
Ja je kunt ze bij de slager halen. Ik gebruik persoonlijk alleen botten van biologische dieren en het liefst van koeien die nagenoeg alleen gras hebben gegeten.

Ik haal vaak mijn vlees eens in de zoveel tijd als een pakket bij boeren bij mij in de buurt die de dieren alleen gras voeren.

Dan vraag ik altijd om zoveel mogelijk botten erbij. Die hebben ze vaak wel. (voor de hond :wink: )

Ook laatst nog bij de boer waar ik de rauwe melk haal bijna drie kilo botten meegekregen voor twee euro.

De beste botten zijn trouwens degene waar kraakbeen e.d. aan zit. Dat zijn vooral de gewrichten. Daarmee kan je bouillons maken met veel gelatine, en andere dingen waaarvan ik de naam even vergeten ben, wat het beste is voor de darm.

Van alleen mergpijpjes kan je nog steeds een goeie bouillon maken met veel mineralen maar je krijgt er niet zoveel gelatine van.

Ik maak altijd zoveel mogelijk tegelijk en vries dan het grootste gedeelte in. Zo heb ik altijd wat bij de hand.

Je kan ook bouillon maken van soep kip botten. Deze zijn meestal wel verkrijgbaar bij de bio slager of op de markt.

Ik weet helaas niet iets voor een tijdelijke energiebom behalve misschien groene thee.

Maar wat je beschrijft, ook het emotionele aspect,lijkt mij zeker iets te maken hebben met een verstoorde suikerspiegel.

Dat heb ik zelf ook heel veel gehad.

Als je ervoor zorgt dat je niet te lang zonder eten zit en je eten vooral laat bestaan uit (van hoog naar laag:)vetten, eiwit, en een beetje koolhydraten dan moet dat zeker beter gaan.

Een banaan helpt dan wel maar daarna krijg je de crash weer. Erg veel khd namelijk.

 
Quote:
Weet iemand of je van rauwe melk karnemelk kunt maken met normaal zuursel i.p.v. kefir?



Karnemelk kun je toch niet zelf maken, althans het blijft over na het maken van boter. De room van de melk wordt dan gebruikt en je houdt een mager product over.

Lees hier meer over het maken van kefir, yoghurt en beestenbottenbouillons. Het is mijn site en daar staat allemaal informatie vanaf dit forum overzichtelijk bij elkaar.

Voor wat betreft je darmen kijk ook even hiernaar.

En hier vind je informatie over de H2O2/waterstofperoxide.

En Brian Peskin weet het niet zo goed hoor: je moet juist dierlijke verzadigde vetten nemen.

En de H2O2 brengt juist wel zuurstof aan in je systeem. En levertraan (geen visolie) is juist bijzonder goed.

Lia

 
Lia, karnemelk is zelf te maken, ik kook de rauwe melk tot 70 graden, laat het dan afkoelen tot ong. 20 - 25 graden en zet het dan 24 uur in de kamer na de melk gezuurd te hebben met 3 procent zuursel, te verkrijgen bij levenvanhetland.nl. Ook heb ik daar een yoghurtmachine gekocht. Werk erg goed, je kunt steeds overenten, mits je schoon werkt. Ik roomde de karnemelk nooit af zodat ie mooi vettig bleef. Een streling voor de tong zeg maar. Zelf kwam ik er zo weer kilo's van aan maar mijn vrouw drinkt het nog steeds om op gewicht te blijven. De bottenbouillon ga ik zeker maken. Ik eet veel wilde ganzen maar da's vrij mager vlees. Nu maar over op vet vlees, ik ben er gelukkig gek op.

De H202 ga ik proberen, ik ben wel bang dat mijn lichaam het ontgiften niet aan kan. Van de APS-therapie ontgift je al erg. Erg donkere (stinkende) urine. Bedankt voor je tips.

Ik ga voor mezelf nu over op kefir met rauwe melk.

 
Eén van onze klanten had al 20 jaar ME en na 4 maanden rauwe kefir zei ze met een stralende glimlach dat ze weer een stuk kon hardlopen zonder moe te worden. Haar man vulde aan dat hij een heel andere vrouw gekregen had. Nu hij zelf ook een paar maand later met de kefir begonnen is, merkt hijzelf ook duidelijke verbetering in zijn gezondheid. Het is een wonderdrankje volgens het echtpaar.

André

 
@ Poekie hier nog een beschrijving van iemand op deze site hoe zij karnemelk en boter zelf maakt: Karnemelk kun je zelf maken van rauwe melk: zie hier de beschrijving van "ysbeer" op deze site die dat steevast doet van rauwe melk:

Quote:
Ik koop elke week een emmer van 10 liter rauwe melk bij de boer in ons dorp. Ik doe 300 ml biologische yoghurt in deze emmer van 10 liter melk. Even goed roeren. Dan zet ik die rauwe melk op kamer temp weg voor 24 uur.

Na 24 uur is de melk helemaal dik, en als je erin gaat roeren lijkt het klonterig. Ik heb zelf op mijn boor standaard een KARNSPATEL gemaakt. Dat is dus een vierkante plastic rad. Ik karn dus electrisch ongeveer 20 minuten de melk.

Na 20 minuten drijft de boter boven en heb ik verder volle romige karnemelk.

Ik schenk de karnemelk via een zeef in glazen en flessen, en heb de hele week heerlijke karnemelk voor het hele gezin. Ongeveer per 10 liter melk hou ik 800 gram pure roomboter over. Je kunt dan zelf evt zout toevoegen. Belangijk is wel om de roomboter goed met koud water uit te spoelen, anders krijg je een zure smaak aan de roomboter.



https://www.fatsforum.nl/topic/roomboter-en-vet

Ook nog extra links van Dia over boter karnen (dan ontstaat ook karnemelk): Hier nog een site over zelf boter karnen..

http://www.levenvanhetland.nl/botermaken.htm

http://wateetons.com/2008/07/09/boter-karnen-dat-doet-u-toch-gewoon-zelf/

 
@ Herman: typisch wat je zegt dat je vrouw afvalt van karnemelk en dat jij aankomt!

Ik kom dus ook overal van aan!

 
Lievergezond, bedankt voor je reactie, ga weer aan de karnemelk maar dan van rauwe melk. Ik had het laten staan vanwege de bloedtesten bij IPNIR.

Wel eens gehoord van vitakoe? Verschillenden hebben daar qua energie ook baat bij. Het is een soort appelazijn met zwitserse kruiden. Boeren gebruiken het voor hun koeien in het water waardoor ze vitaler en vruchtbaarder zijn. Ik heb op internet gelezen dat mensen, die last van jicht hebben, sinds ze vitakoe gebruiken, geen aanval meer hebben gehad. Tegenwoordig heet het spul Vita Plus, te verkrijgen bij Vossen Laboratories in Weert.

Ik gebruik sinds kort dagelijks wat van het sap. Kijken wat dat nog oplevert. Ik heb ook nog even nagedacht over de huidige terugslag. Ik heb drie weken geleden een leverreiniging gedaan en geen hoge darmspoeling erna wat ik daarvoor wel steeds deed. Mogelijk ben ik daarom nu zo moe. Volgende week staat er weer een leverreiniging op het menu en erna een spoeling.

 
Vorig weekend de vierde leverreiniging gedaan. Weer zo'n honderd cholesterolbolletjes. Ook inmiddels met H2O2 gestart, zit nu aan 5 druppels. Merk er nog weinig van. Aleen soms wat niezen. V.w.b. Lugol, daar zit ik nu op 3 x 10 druppels per dag. Ook geen last van.

Ook met kefir begonnen. In eerste instantie had ik het idee dat ik me er beter op voelde maar inmiddels heb ik weer een terugslag qua energie. Toch maar weer laten staan. Mijn vrouw is zich op dit moment aan het verdiepen in het GAPS-dieet doch wordt er moedeloos van als je al die stapjes door moet. Ik hou het dan maar op de botten bouillons. Ik heb in het verleden al eens een paar keer LDN gebruikt, echter zonder merkbaar resultaat. Mogelijk had dat met een verstopte lever te maken. Ga ik misschien nog eens proberen. Ik werk nu 24 uur per week en zal zeer waarschijnlijk toch naar het UWV moeten. Ik heb het WAPF forum doorzocht op meningen over het GAPS-dieet maar werd er niet echt veel wijzer van. Wie biedt?

 
Heb overigens ook de zapper besteld (die van rond de 25 euro) voor de doorslaapproblemen. Ben erg benieuwd.

 
Herman, 30 druppels lugols per dag ?!

Dat is wel extreem veel hoor, is dat niet zo'n 180 a 200 mg jodium?

 
Pike, ik heb dat gelezen op het hormonale disbalansforum als gebruik tegen candida. Mijn vrouw heeft het ook gedaan en heeft nu normale ontlasting wat ze sinds haar jeugd niet heeft gehad.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.776
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan