Voorstellen - Gaia

gaia36

New member
Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 46 jaar en het laatste jaar ben ik bezig om zoveel mogelijk biologisch te eten om mijn gezondheid te verbeteren.

Alleen lukt me dat niet zo.

Ik blijf extreem vermoeid, heb moeite met slapen,heb het fenomeen van raynaud, heb ook last van takenbosvenen op mijn borst en zie nu ook adertjes in mijn gezicht komen.

Ik gebruik vitamine c van orthica met bioflavonoïden 1000 mg, ook de multi 4 all van orthica en om de lever te ondersteunen gebruik ik de silymarin 100 van orthica.

De vitamine c, weet ik niet hoeveel voor mij goed is, hoe kan ik dat het beste testen en hoe kom ik op een stabiele dosis?

Ik rook wel en drinken doe ik met mate, dat is in het verleden wel anders geweest :oops:

Hoe kom ik tot een optimale gezondheid en hoe kom ik af van die ontsierende adertjes, als je daar uberhaupt nog van af komt, of hoe voorkom ik nog meer adertjes.

Veel vragen en hoop dat er iemand is die mij hierin kan helpen.

Alvast bedankt!

 
Hoi gaia36

Welkom op deze site Kijk eens bijv.in het 'alleen lezen forum', daar staan teksten van Mike met belangrijke informatie. Ook op 'de site van poekie' (http://www.voedingisgezondheid.nl/welkom.html) kun je het een en ander lezen, het is allemaal informatie vanaf dit forum. Echt super interessant hoor en verslavend hihi.....

Bij handige adresjes vind je misschien wel een adresjes voor allerlei goede producten die wij hier allemaal toch wel gebruiken. Misschien vindt je zo al wat antwoorden op je vragen...

grt lola

 
Hoi Gaia, welkom.

Ik denk dat je zelf wel weet dat roken ontsiert, dus als het je huid is waar je je zorgen over maakt weet je wat je te doen staat.

Verder zijn die adertjes denk ik couprose. Daar is al eerder over geschreven.

https://www.fatsforum.nl/topic/couperose

Succes met het verbeteren van je gezondheid

 
@gaia36, Welkom hier!

Quote:
Hoe kom ik tot een optimale gezondheid


Zolang je blijft roken kom je m.i. nooit tot een optimale gezondheid...

Besef je wel wat een enorme hoeveelheid vergif je binnenkrijgt door dat roken?

Weet je wel wat fabrikanten allemaal in hun sigaretten en tabak stoppen?

Ik wens je veel kracht toe, om aan je rookverslaving een einde te maken!

 
Ook de extreme vermoeidheid, daar wil ik ook heel graag van af en van die dode vingers (raynaud)

Ik ga iig het topic over couperose lezen en kijken wat het voor mij kan doen.

Thnx voor de tips en het welkom heten hier. :D

 
Ik heb eerst andere verslavingen bevochten, zoals: slaapmiddelen Temazepam, kalmeringsmiddelen zoals: Oxazepam, Valuim en diazepam.

Ook ben ik nu van de anti depressiva af.

Er was ook een alcohol probleem en dat heb ik nu helemaal onder controle dankzij Baclofen, wat eigenlijk een spierverslapper is.

Stoppen met roken is nu aan de beurt.

 
Wow, Gaia, wat heb jij al veel verslavingen bevochten!!!!! Als je dit allemaal hebt bereikt kun je zeker ook stoppen met roken!!!!! Succes ermee. Mij is het ook ooit gelukt. Ik ben al meer dan 10 jaar van het roken af. Vond het eigenlijk best wel meevallen het stoppen. Had binnen een aantal weken ook geen trek meer in sigaretten. En je gaat er veel beter uitzien, echt waar, ik praat uit ervaring. Zet 'm op dus.

 
Hoi Gaia36 en welkom,

Quote:
het laatste jaar ben ik bezig om zoveel mogelijk biologisch te eten om mijn gezondheid te verbeteren.

Alleen lukt me dat niet zo.


Nee dat is ook een misvatting dat je wel vaker ziet. Mensen denken dat als ze biologisch gaan eten het dan wel goed komt. Maar het probleem zit helaas veel dieper dan wat gifstoffen in de groenten en andere producten.

Quote:
De vitamine c, weet ik niet hoeveel voor mij goed is, hoe kan ik dat het beste testen en hoe kom ik op een stabiele dosis?


Ik zou mij niet blind staren op vitamine C maar een goede dosis lijkt mij een gram of zo.

Wat bedoel je met een stabiele dosis? Sommigen nemen net zoveel totdat ze dunne ontlasting krijgen en nemen dan wat minder. De theorie is dan het lichaam dan aan het maximum zit dat het op kan nemen.

Mij lijkt een halve tot een hele gram meer dan genoeg. Hoe meer suikers je eet hoe meer vitamine c je nodig het. Rokers hebben ook veel meer nodig.

Maar hier op het forum gaat het vooral om gezond te worden door de juiste voeding.

Wil je misschien vertellen wat je normaal gesproken eet?

 
Weer iemand die zichzelf volledig heeft vergiftigd met kunstmatige zoetstoffen en medicatie en vervolgens steen en been klaagt over de vergiftigingssymptomen zonder de link te leggen met de vergiftiging zelf. Wat is dit toch? Beperken de gifstoffen soms je denkvermogen? Je kunt het probleem pas oplossen als je het allereerst onder ogen ziet!

Mike

 
Met mijn denkvermogen is niks mis Mike, daarom ben ik van al die troep af gekomen, alleen het roken nog, maar dat komt ook wel goed, dat geef ik je op een briefje.

Al die chemische troep, daarvan wist ik ook wel dat het niet goed voor me was/is.

Het verleden kan ik niet meer ongedaan maken, maar hopelijk wel de gifstoffen uit mijn lichaam verwijderen

De vraag is alleen HOE!

Dus iemand aanvallen op haar verleden heeft weinig nut, zeker als diegene is in gaan zien hoe verkeerd zij bezig was en daarin al heel veel verandering heeft gebracht.

Verandering qua eten, verandering door geen chemische troep meer te gebruiken, behalve het roken dan, maar zoals ik al zei, dat komt ook wel goed.

Ik ben hier op deze site terecht gekomen in mijn zoektocht om mijn gezondheid te verbeteren en in de hoop, dat er hier mensen waren die me tips en adviezen kunnen geven om mijn gezondheid te verbeteren.

Ik ben iig hier niet gekomen om aangevallen te worden om wat ik in het verleden heb gedaan!

 
Ik val je niet aan op je verleden, ik miste in jouw posts inzicht IN HET HEDEN omtrent de giftigheid van je oude (en huidige) patronen. Vroeger was je onwetend, maar nu kun je dit niet meer zeggen. Het gaat erom dat je eigen verantwoordelijkheid neemt zonder schuldgevoel. Daar heb ik je op gewezen...

Mike

 
Gaia, trek het je niet aan. Mike klapt wel eens vaker uit de school. Zijn opmerkingen zijn niet persoonlijk bedoeld. Ik vind dat je goed bezig bent. Het feit dat je hier op het forum bent zegt al iets over je interesse en motivatie. Eerst maar eens je energie stoppen in het stoppen met roken en dan de volgende stap. En trouwens, we helpen je wel met tips en adviezen als je naast het lezen nog vragen hebt.

 
Mike, ik weet echt wel dat de klachten die ik nu heb komen door al het gif wat ik in het verleden tot mij heb genomen en nog neem, wat het roken betreft.

De vraag is alleen, hoe haal ik het weer uit mijn systeem!

Ik heb een kuur gedaan met zeoliet, maar dat heeft voor mijn gevoel niet veel uitgehaald.

Thnx Annes!

Volgende week komt mijn schoonzuster thuis van vakantie en zij is 5 jaar geleden succesvol gestopt met roken middels laser.

Zij reed na de eerste behandeling naar huis met het gevoel alsof ze nog nooit gerookt had, misschien is dat ook iets voor mij.

Je betaald één keer een x bedrag en mag net zo vaak terugkomen totdat je gestopt bent.

Intussen zou ik graag wat tips willen hebben over hoe ik zoveel mogelijk gifstoffen kan verwijderen uit mijn lichaam en van mijn vermoeidheid af kom, want met alleen biologisch eten en vitamines is me dat nog niet gelukt.

Ik ben er net achter gekomen dat er op 5 kilometer afstand een boer is die rauwe melk verkoopt.

Ben van plan om dat te gaan gebruiken.

ook wil ik de margarine gaan vervangen voor biologische roomboter.

Heeft iemand nog meer tips, wat ik alvast zou kunnen veranderen in mijn eten?

Ik wil het stap voor stap doen, dan kom ik er ook, zo heb ik dat ook bij de antidepressiva gedaan en de slaap en kalmeringsmiddelen.

Eerst de antidepressiva en toen 1 voor 1 de slaap en kalmeringsmiddelen aangepakt en dat is me gelukt, ook al heeft het bij elkaar 4 jaar geduurd

Hoe staat het eigenlijk met suiker, ik gebruik nu ongeraffineerde biologische rietsuiker in de koffie en biologische honing in de thee.

Zou ik daar andere dingen voor kunnen gebruiken, of er helemaal mee stoppen?

Kom maar op met de tips, ook tips om het beste te stoppen met roken.

Colt turkey werkt bij mij niet, dat heb ik al 3 x geprobeerd.

 
Quote:
Heeft iemand nog meer tips, wat ik alvast zou kunnen veranderen in mijn eten?


Als je verteld wat je zoal eet op een dag kunnen wij je beter helpen denk ik.

Suiker is suiker of het nu biologisch is of niet. Kan je beter mee stoppen ja.

Je kan groene stevia als vervanger gebruiken.

 
's morgens een boterham met kaas of jam, of beschuit met jam een kopje thee.

's middags 2 boterhammen met kaar of ander beleg zoals boterhamworst, ham, kaas of een gebakken ei, of een lunchsalade met iets van zalm.

's avonds tja, de ene keer aardappelen met groenten en vlees en de andere keer iets van een pasta of rijst, maar altijd groenten en vlees.

Ik probeer minsten 1 keer per week vis te eten en dat is dan meestal iets als haring, makreel of zalm.

Tussendoortjes eet ik niet zoveel en als ik wat tussendoor eet is het iets van een handje noten, stukje kaas of worst.

Fruit eet ik veel te weinig, simpelweg omdat ik niet zoveel fruit lust, maar als ik fruit eet is het een mandarijn, aardbeien of kiwi.

Snoepen doe ik niet, ik ben niet zo van het zoete.

Ik drink de hele dag door bronwater en af en toe een sapje.

Dit alles zoveel mogelijk biologisch.

 
Ik denk echt dat je het allerbeste het gedeelte "alleen lezen" moet doornemen, want volgens mij is dat voor jou echt beste. Want daar liggen echt heeeel veeel antwoorden op je vragen. Neem lekker de tijd om alles te lezen want het is echt wel veel maar wel erg leerzaam.

Su6

Groetjes

 
Ja lijkt mij een goed idee Lizzy.

En de website van lia goed bekijken.

http://voedingisgezondheid.nl/welkom.html

Dan wordt je iig al veel meer duidelijk. Als je dan nog vragen hebt dan zeg je het maar.

 
Gaia,

Kijk op mijn site eens bij 'juiste voeding'. Je eet nog teveel suikers: brood, jam, aardappelen, pasta. En noten bevatten fytinezuur, staat ook op min site te lezen.

Lia

 
Haha, ik snap wat jullie bedoelen.

Mijn voeding is het tegenover gestelde van wat jullie eten.

Hoe kan ik stap voor stap veranderingen aanbrengen in mijn voeding, want om nu direct alles om te gooien, is ook zo wat.

Wat kan ik dan als eerste veranderen en ook hoeveel ik per dag ervan nodig heb.

Pff, het is allemaal zoveel en ik wil het allemaal zo graag.

Hoe kan ik het beste beginnen met de h2o2.

Waarschijnlijk zal ik de enige zijn in ons gezin, die dit "dieet" gaat volgen.

Misschien dat de rauwe melk wel gedronken gaat worden, maar dat weet ik nog niet en misschien gaan ze het vanzelf ook eten, als ze zien dat het mij goed doet.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Best wel veel vragen en er is ook best nog veel te lezen en te leren, maar ik ben bereid om een goede leerling te zijn :D

Waar ik waarschijnlijk wel moeite mee zal hebben is het eten van orgaanvlees, leverworst en smeerleverworst zal nog wel gaan, maar hart en nieren, ik weet het nog niet.

Maar ik ga wel proberen, dus wie weet.

 
Op de site van Poekie vindt je informatie over H202 en hoe het te gerpbruiken. En hier op de site is er ook veel over te vinden. Op dit moment wordt er actief geschreven in het grootste topic over h202. Zal niet zo heel moeilijk zijn o dit terug te vinden :wink:

Ik ben alleenstaand en had grote problemen met gal en lever. Ik heb het roer in 1 keer omgegooid. Mijn directe omgeving was allang blij te horen dat ik weer eens normaal een nacht zonder pijn kon slapen. Weinig problemen gehad daardoor door de overstap op wapf.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan