Voorstellen Cham

cham

New member
Wat een interessante, bijzondere info is hier te vinden! Heel veel "dingen" zijn nieuw voor mij en soms zie ik door de bomen het bos eventjes niet meer, dus bij deze stel ik me dan ook maar even voor. Mijn naam is Cham en ik ben 29 jaar.

Ik ben al jaren bezig met mijn gezondheid; een chronische depressie, add en heel erg weinig energie. Naast tal van andere klachten zijn dit zo'n beetje mijn hoofdklachten.

Nu heb ik gelukkig geen anti-depressiva en ritalin meer heb ik mijn rookverslaving overwonnen.

Ik ben erg geholpen met de nieuwe therapieen van Dietmar Kramer, is iemand hiermee bekend? Ik ben er super dankbaar voor!!

Op gebied van voeding ben ik sinds kort bezig met Paleo wat in ieder geval iets in de buurt komt van het wp dieet.

Wat ik trouwens totaal niet kende en graag gelijk mee aan de slag zou willen is h2o2, alleen weet ik niet goed hoe daarmee te beginnen :oops: De topics die ik erover heb gevonden gaan veelal over mensen die er al bekend mee zijn..

Liefs Cham..

 
Welkom Cham!

Erg goed dat je al gestopt bent met anti-depressiva en ritalin!

Hier een simpel schematje voor de inname van h2o2.

Dag 1: 1 druppel 35% in een glas water (als dit al te heftig is moet je gaan werken met 3%), 2 of 3x per dag, wat jij wilt.

Dag 2: 2 druppels h2o2, 2-3x per dag

Dag 3: 3 druppels h2o2, 2-3x per dag etc etc

Dit kun je op deze manier gaan opbouwen tot 25 druppels (of zelfs meer, wat jij wilt).

Mocht je ontgiftigsreacties krijgen, hoofdpijn, vermoeidheid etc kun je tijdelijk weer wat minderen met je inname, totdat je er weer klaar voor bent en dan ga je weer verhogen.

Let er wel op dat je tussen de inname van h2o2 en je maaltijden voldoende tijd tussen laat. Ik weet het niet meer zeker, volgens mij was het minimaal 1.5 uur voor de maaltijd, of minimaal 1.5 uur na de maaltijd innemen. Misschien dat iemand anders dit nog even kan bevestigen?

Succes! :wink:

 
Hoi Janse,

Wat fijn dat je er gelijk een schematje op heb gezet!

Misschien een gekke vraag maar is die 35% dan 1 druppel puur uit de fles of is dat 1 druppel die je vanuit de stockfles 35 % zelf verdunt heb tot 3%. ( Voordat ik straks gekke dingen ga doen :?)

Anders gezegd die 35 % en die 3 % komen die regelrecht uit de stockfles of moet het altijd zelf nog verdund worden om het in te kunnen nemen..

 
hi Cham,

hier kun je een gratis ebookje lezen over H2O2.

Inname tussen maaltijden is 1/2 tot 1 uur voor de maaltijd en 2 à 3 uur na de maaltijd innemen.

 
Misschien staat er ook wat over op de site van Poekie: www.voedingisgezondheid.nl

Bij handige adressen staat een nieuw besteladres, goedkoper en nog met korting voor forumleden.

In het boek van EdmcCabe staat nog een ander schema, 6% verdunning maken, en dan per 3 dagen ophogen. meerdere keren per dag.

Sommigen hebben last van slechter slapen door de H202, en dan kun je in het glas water voor het slapen gaan beter minder druppels doen.

 
Op http://www.voedingisgezondheid.nl idd gevonden.

Als je heel veel klachten hebt of erg ziek bent kun je direct met 35% beginnen.

Maar bouw het wederom rustig op:

dag 1-3 1 druppel 35% in een glas water

dag 4-6 2 druppels 35% in een glas water

dag 7-9 3 druppels 35% in een glas water


Dus stel ik koop een fles van 35% dan kan ik dat zo vanuit de fles in een glas water doen zonder het eerst te verdunnen? dat is wat ik niet goed begrijp

 
@Cham, ja..als je een fles van 35% koopt dan kun je dat zo in een glas water

met sole doen. (druppel met een pipetje)

Als je de 35% te sterk vind kun je die gemakkelijk verdunnen naar 3%.

3% is 1 deel van 35% en 11 delen water.

Ik heb zelf een klein pipetflesje meebesteld..en dat vul ik met de 35%.

Dia.

 
Ik niet, want bij mij blaast het ballonnetje van de pipet zich altijd op. Dus ik maak de verdunning in leeg levertraanpotje(donker flesje) en haal er dan met pipet druppels uit.

Zowieso is 3% verdunning handig erbij, tanden poetsen, ontsmettend bij wondjes, in bloemenwater etc.

 
Top!! bedankt mensen.. De bestelling is al gedaan ik kan niet wachten.

Zit in een soort stroomversnelling nu het gaat de goede kant op :wink:

 
Quote:
want bij mij blaast het ballonnetje van de pipet zich altijd op



Dirtsa, dan draai je denk ik het dopje er te strak op. Wij draaien het vast en dan een klein stukje terug, dan blaast het dopje zichzelf niet op.

Lia

 
Welkom Cham,

Ik had nog nooit gehoord van Dietmar Kramer, heb het even opgezocht.

Je bent dus behandeld met behulp van Bachbloesem remedies.

Fantastisch dat je van die medicijnen af bent. Daar zijn al veel dingen over geschreven en het is zorgwekkend dat zoveel kinderen in NL deze voorgeschreven krijgen aangezien ze op lange termijn psychotisch gedrag kunnen veroorzaken.

Ik denk dat je de grootste stap hebt overwonnen en nu kun je stapje voor stapje mnet je voeding aan de slag.

Levertraan is ook een goede om direct mee te beginnen evenals zelfgemaakte bouillon en lekker veel verzadigde vetten in je eten toevoegen zoals roomboter,ghee, kokosolie, volle yoghurt, rauwe melk etc.

 
Dankje Debsy,

De bekende toepassingsvormen van de gewone Bach bloesemtherapie zijn niet altijd toereikend om klachten om klachten ook weg te nemen als de stoornis al te diep is doorgedrongen in het energetischestelsel of het stoffelijke organisme. Vandaar dat Dietmar Kramer het systeem heeft uitgediept!

Precies ik ben blij dat ik ervan af ben en dan nu de schade herstellen..

Ik been al bezig met mijn voeding, ben benieuwd!

 
Hi Cham,

Ik herken veel bij je, zelfs de leeftijd ;-)

Kun je iets meer vertellen over dietmar Kramer? Thanks.

Voor als je meer info wilt over ritaline of antidepressiva raad ik je het laatste boek van Fernand Haesbrouck aan. Hij is een schreeuwlelijk en schrijft ook zo maar zijn farmacologisch deel over de medicatie staat als een huis. Erg interessant.

 
Goed dat je van de meds af bent, im geloof er absoluut niet in en ben zelfs overtuigd dat ze op de langere termijn veel meer kapot maken dan helen. Zelf heb ik ze niet geslikt, wel voorgeschreven gekregen. De alarmbellen gingen rinkelen toen ik de bijsluiter las ("we denken dat het werkt op" stond er en dat icm de bijwerkingen).

ADD zie ik zelfs als een gave (80% vd tijd). Alleen door de beperkingen van mensen zonder ADD wordt de gave niet erkent maar verziekt. Ons snelle denken, creatief zijn enthousiast en al het moois wat er bij komt kijken maakt ons speciaal. We worden echter altijd geconfronteerd met onze tekortkomingen en op een gegeven moment herken je je eigen kwaliteiten niet meer. Wat jou zo speciaal maakt is al zo gewoon voor jezelf dat je dat niet meer ziet en alleen nog maar de negatieve kanten. Probeer de goede zaken weer te herkennen want dat is belangrijker dan die paar dingen die toevallig bij onze kwaliteiten horen.

Zelf heb ik altijd medelijden met de 95% die middelmaat is (probeer die gedachte vast te houden).

Ik zal kijken op de website. Wat mij erg geholpen heeft met depressieve gevoelens is t Paleo dieet icm suppletie. Ga het nu fine tunen omdat het nog niet constant is.

Een goed onderbouwende theorie over oa depressie en ADD icm voeding kun je vinden op www.exendo.be

Ook als jij vragen hebt deel ze graag. Wellicht een keer per mail oid communiceren (wat meer privé)

 
Micave, wat heb je dat mooi verwoordt, ik kreeg er tranen van in mijn ogen!

Onze dochter van 21 heeft sinds 2 jaar de diagnose ADD en kampt met depressies en

Binge Eating Disorder. Ze woont op kamers (te ver weg om even naar toe te rijden) en daar liep ze op een gegeven moment compleet vast en is bij een psycholoog en psychiater terecht gekomen en nu dus aan de Ritalin en antidepressiva. Het gaat nu beter met haar, maar het blijft vallen en opstaan. Ik maak me veel zorgen over alle rommel die ze slikt.

Ik laat haar veel lezen over ADD en gezonde voeding maar zij gelooft in haar medicijnen.

Ik heb haar wel aan het keltisch zeezout en roomboter (kunstmatige vetten gebruikt ze gelukkig niet meer) en ik vertel haar vaak dat ze suiker zeer matig moet gebruiken maar verder moet het voor haar ook niet gaan op dit moment. Ik hoop dat ze zich toch bewust gaat worden wat voeding voor haar kan doen, en ik zal haar deze posts ook zeker laten lezen. Hopelijk gaat ze ooit het licht zien.

 
@marianu,

Fijn om te horen dat het je aangrepen heeft. Wat je hier leest van mij is maar een tipje van de ijsberg hoe ik erover denk. Enige tijd geleden heb ik een 7 weekse ADD sessie gevolgd en daar heb ik, tegen de visie van de behandelaars in, deze mening gevormd. Ik zag daar allemaal hele speciale mensen die net zo zijn als ik en die denken dat ze ziek zijn. We hebben inderdaad een aantal tekortkomingen maar dat is gewoon het gevolg van onze kwaliteiten.

Vaak is de eerste keuze voor behandeling medicatie bij ADD en depressie. Zelf ben ik tot andere inzichten gekomen en daar ben ik zeer blij om. Deze deelde ik ook tijdens de ADD groepssessies en gelukkig heb ik meerdere mensen mogen raken. Ook kwam iemand naar mij toe, met de tranen in de ogen en zeer ontroerd, dat ik haar dat heb mogen laten inzien. Die reacties bevestigde mij wederom dat ik op de goede weg zat.

Om meer te leren over hoe medicatie werkt adviseer ik je het boek van Fernand Haesbrouck. Hij is een Belgische apotheker die uitlegt hoe de medicatie farmacologisch werkt in een mens. Hij doet dat op een manier waar ik mijn twijfels bij trek maar het farmacologische deel staat als een huis.

Zelf ken ik je dochter niet maar ze mag zichzelf deels gelukkig prijzen met de kwaliteiten die ze heeft. Het overgrote deel mist die kwaliteit.

Ik deel zelf je visie over die medicatie en vind het ook rommel. Het is alleen zo jammer dat Artsen (dus ook psychiaters) bijna geen scholing hebben gehad op het gebied van farmacologie en daarom geen flauw benul hebben hoe de medicatie exact werkt. Het enige wat ze weten zijn de uitkomsten van de studies die vaak discutabel zijn.

Een voorbeeld van dat laatste is bijvoorbeeld strattera, de nieuwe wonderdrug voor ADD. Deze is zeer duur maar zou beter moeten zijn dat Ritaline (dat vergoed wordt). kijk je echter naar de actieve metaboliet van Strattera (metaboliet is het uiteindelijke werkzame deel na de afbraak in het lichaam, hou het een beetje simpel) dan zie je dat die exact hetzelfde is als Prozac. Prozac wordt bijna niet meer voorgeschreven vanwege de ellende die het bracht. Daarnaast is Prozac ook patent vrij en dus niet erg interessant om te promoten.

Over Ritaline kan ik het volgende zeggen. Toen de eerste antipsychotica door Janssen Cilag werd ontwikkeld moesten ze het testen op ratten. Er was echter één probleem, hoe maak je die ratten psychotisch? Dat deden ze door methylfenidaat te geven aan deze ratten zodat ze psychotisch werden. Dit werkte erg goed en de antipsychotica kon op die manier goed getest worden. Vele jaren later geven we methylfenidaat aan onze kinderen en noemen we het Ritaline...

Dit geeft een beetje aan hoe het werkt met deze medicatie en dat artsen dus geen flauw benul hebben dat ze vaak hetzelfde voorschrijven maar onder andere namen (ze denken dat ze iets heel anders geven). Ik ben er van overtuigd dat de intentie goed is van de artsen maar dat ze, helaas, onwetend worden gehouden.

Prozac is trouwens een SSRI en Strattera niet volgens de farmacie. Is dat niet vreemd aangezien het werkzame deel hetzelfde is?

Wees blij met je dochter, maar dat ben je al als ik je zorgen lees, want ze heeft een gave alleen moet ze zelf nog uitzoeken hoe ze die ontplooien en goed kan inzetten. Dat is helaas erg moeilijk omdat onze maatschappij is ingericht voor de middelmaat.

Wanneer je vragen hebt mag je me altijd benaderen, je dochter ook.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan