Voorstellen Benjo

heb wel t gevoel dat er n kruiden is waar ik beetje last van heb in mn keel, beetje zuur, branderig, zo'n allergiesch gevoel. kreeg ik ook toen ik rauwe rode bietensap dronk. hmmmm..

Herkent iemand dit?

 
Zou een ontgiftingsreactie kunnen zijn.

En hoe meer botten in de soep hoe beter. Maar die 3 schenkels is al een goed begin hoor.

2 liter voor € 5,00 is wel veel. Wij betalen voor koeienmelk (rauw) bij de ene boer (niet biologische, wel goed bezig) € 0,60 per liter en bij de biologisch-dynamische boer € 1,00 per liter.

Er zijn nog niet genoeg mensen die WP eten, het zijn de mensen hier op het forum en de vele mensen die mee lezen.

Maar hoeveel dat er zijn, geen idee.

Gelukkig worden het er wel steeds meer, steeds meer mensen die ontdekken hoe je nu eigenlijk hoort te eten.

Wij hebben een 1/2 jaar op rawfood geleefd. Ik woog op een gegeven moment nog maar 50 kg., we hebben het nog nooit zo koud gehad die winter en onze energie was totaal verdwenen. Totdat we weer normaal begonnen te eten, dan volgens WP he.

Dus ik vind het niet zo vreemd hoor dat die vriend er van terug gekomen is. Hij heeft er dan nog best wel lang over gedaan.

Succes met de soep.

Lia

 
@Dank je wel lieve Lia,

Ik vond 2,5o euro per l. schapenmelk ook wat prijzig. Ik ga bij de buren in de buurt s checken.

Ik ben ook heel benieuwd wat dit WP eten me brengt. Ik heb zelf ook al vanalles geprobeerd met eten.. 1 jr. was ik vegetarisch, maar omdat ik het zo koud heb en mn energie zo laag is, is dat voor mij helemaal niks, laatste jaar ook veel groentesappen etc. met mn sapcentrifuge en blender, dat gaat prima in de zomer... maar nu met de kou... brrr.

Dit WP dieet voelt voor mij goed.. als kind was ik al gek op vlees en eieren ;)

Ik heb nu 2e glas smoothie gedronken, lekker, maar t nadeel is voor mij dat ook dit weer zo koud is! Ik doe het niet goed op koude dranken omdat ik het altijd koud heb en weinig energie heb. Kan ik die smoothie ook wat verwarmen of gaat t rauwe ei dan stollen ;)

Ik lees ook dat je meer vetten dan eiwitten moet eten. In zo'n smoothie, moet ik dan letten op de verhouding? is die yoghurt en melk meer eiwit of voldoende vet als ik er n lepel kokosolie bij doe.

Weer hoop vragen!

Alvast bedankt.

Ik ga nu verder verdiepen in die H202...

 
Hallo Benjo,

Je hebt bijnieruitputting, lees ik bovenin, maar je schildklier hangt ook erg nauw samen met je bijnieren. Zie hier een uitleg van Corneliahz in een eerder topic.

Dat is wel eens mijn 'makke', als iets uitgelegd wordt snap ik het wel maar als ik het dan daarna zelf moet vertellen..... dat is nog wel eens lastig.

Maar iig regelt je schildklier o.a. je thermostaat, oftewel je warmtehuishouding.

De komende tijd heb je weer de verwarmende groentes: kolen, prei etc.

Je kunt de melk die je in je smoothie doet ook verwarmen hoor: niet hoger gaan dan 40 graden, dan kun je het nog als rauw aanmerken.

Dat gaat goed hoor, yoghurt, melk en dan ook kokosolie erbij, qua verhouding vetten/eiwitten.

Je kunt er ook nog rauwe eieren bij doen, 1 of 2. Daar proef je niets van terug.

Kijk voor de H2O2 op mijn site.

Lia

 
Hallo Benjo welkom.

Ik heb buffelmelk en ja ook duurder als koemelk maar stuk minder dan de geiten namelijk 1,50 pr ltr

En verder is het inderdaad beetje bij beetje opvolgen wat hierboven al genoemd wordt wanneer je ineens alles laat staan en alles vervangt kan het even anders uitpakken, let op je intuïtie.

 
@Poekie dank je, ja ik was jaren geleden al aan t sukkelen met mn schildklier en medicatie hiervoor, ik begrijp nu de verbinding met bijnieruitputting (en ook oestrogeen dominantie). Zonet zat ik zowat in de kachel om warm te worden, na 2 uurtjes buiten te zijn geweest, savonds ook met n hete kruik naar bed anders word ik niet warm en kan ik niet slapen, mn temp. was net 35,9 graden). Volgende week weer afspraak bij de internist.

De melk die ik haal is (nog) van de bio.winkel dus ook onder de 40C niet rauw ;) eieren zitten er ook al in en idd proef ik daar niets van.

@Remco ik las al ergens over die buffelmelk... haha hoe kom je hier aan!! zijn er buffels dan in NL? Ik dien t idd wat meer op mn eigen tempo te doen en rustig aan op/afbouwen.

Dank jullie wel!

 
Ja er zijn meerdere buffelhouders/boeren 2 in Brabant dat ik weet wanneer je zelf verder zoekt zul je er meer vinden en waar bv Google . Eigen tempo precies: Haast je rustig, haast daar heb ik geen tijd voor en Ren je rot was vroeger een onschuldig tv programma nu is het een levenswijze. Doe ermee wat goed voor je is vooruit nog een voor het af te leren Kalm aan en rap een beetje. :mrgreen:

 
Hi allemaal,

Ik heb de vleesbouillon gemaakt en eet deze met basmati rijst als lunch. Sochtends 2 grote glazen yoghurt smoothie (yoghurt,melk, slagroom, zure appels, boekweit, honing, kruiden, eieren etc.). Ik verwarm de smoothie voor ik deze drink, dat valt stukken beter! Kefir tussendoor en savonds groenten met vlees bv. broccoli met lamskoteletjes, en voor t slapen nog wat rijstwafels met geitenkaas.

Tis allemaal nog niet rauw maar van de bio.winkel.

Afgelopen dagen heb ik me wel heel flauw gevoeld, ik denk van het afkicken van de suikers. Echt weer ouderwets uitgeput (één dag wat doen, de dag erna uitrusten)

Mn lichaamstemperatuur was n paar keer 35.2 C... en ik krijg t amper warm, dat heeft ook weer met de koude buiten te maken, mijn innerlijke kachel werkt niet goed, mijn temperatuur schommelt enorm.(schildklier en bijnier probleem).

Dien ik meer koolhydraten te nemen? Wat kan ik verbeteren aan mn dieet. Vooral als tussendoortjes weet ik niet zo goed wat te nemen, als ik onderweg ben.

@Lia nog even n vraag over die soep/boullion. Ik had 3 schenkels met enorm veel vlees eraan, waarvan ik 4 liter heb getrokken (vond t wel wat ranzig dat bebloede water met die appelazijn geur, maar gelukkig trok dit na het koken weg)met prei, wortel en uien, dit in de blender gedaan met alle vlees en merg. In totaal dus 4 l. dikke bruinige soep waar ik n week (7 porties) mee vooruit kan. Klopt dit zo hoe ik dit gedaan heb? of zou ik er meer soep uit kunnen halen. Ik ben echt n leek op dit gebied ;)

Keltisch zeezout drink ik nu ook in mn water.

Any advise is welcome! Thanx!!

 
@remco die buffel boeren vind ik echt n aparte, bijzonder hoor! Is de melk ook lekker? bevalt dezee jou beter dan koeienmelk?

En ja rustig aan op mn eigen tempoen intuitie volgen. Ik ben zo iemand die er dan ook helemaal voor de volle 100% voor gaat. Idd belangrijk om mezelf (lett. en fig.) goed te blijven voelen. :)

 
Benjo,

Als je de soep te dik vind kan je ook wat water bijvoegen als je een portie opwarmt.

Of je kunt als je de bouillon getrokken hebt en het vlees en de groentes fijngemalen hebt de bouillon en het 'maalsel' over twee grote pannen van ieder 4 liter verdelen, aanvullen met water, de gesneden groentes, gehaktballetjes, eventueel omelet erbij kunnen doen.

dan heb je voor 2 weken soep.

Wij halen uit een pan van 21 liter per persoon voor 3 weken soep. (dat is dan voor 3 personen)

Dat is 7 liter soep per persoon.

Lia

 
@Benjo en de rest natuurlijk ook die buffelmelk is heel lekker en zeer voedzaam in vrijwel alle stoffen zitten die dubbel als in koeienmelk bv vet koe 4 en buffel 9% en ook varieren is lekker en leuk. altijd hetzelfde is ook niets aan. :)

 
@Benjo Ik heb sinds nu ook buffel yoghurt heerlijk en leuk blijven variëren daarnaast heb ik 5 soorten vet en verschillende soorten vlees oa koe hert ree varken en vis leren variëren, je weet niet wat voor soort smaak sensatie je meemaakt als je zo werkt.

De lekkernijen van melk en honing is de reflectie van de zuiver hart.

Zo heb ik dus net een smoothie op met buffelyoghurt en beetje koe yoghurt slagroom ei zout peper citroen en rozenbottel. (is toch wel vet genoeg lijkt me :) )

Zonnegroet Remco

 
@Remco,

Klinkt gezond!

Ik voel me zo beroerd (geen energie) na 5 dagen gezond eten a la WP. ik snap hoe mensen genoeg hebben aan 2 glazen smoothie en smiddags bouillon met witte rijst en avond eten. Gisteravond laat nog 2 sneetjes brood en dikke plak kaas op, vanmorgen weer stuiterend wakker, en na kefir en 2 glazen smoothie, nu alweer n enorme energieval en honger. Hoe kunnen mensen de hele middag doen op n smoothie vraag ik me af!? Dus nu snel eten en ipv rijst, bouillon met 2 dikke boterhammen met kaas.

 
Benjo Ik vermoed inderdaad een stress nivo zoals Mike al meld ga kijken waar die vandaan komt zodat je suikerbehoefte midder wordt en bouw alles rustig af en andere rustig op zoals ik je al in eerdere bericht melde.

Quote:
ik snap hoe mensen genoeg hebben aan 2 glazen smoothie en smiddags bouillon met witte rijst en avond eten.



Nou dat is bij mij inderdaad niet het geval ik eet drink veel en val ondanks dat toch nog af. Ik was altijd al een veelvraad en nu nog een beetje lijkt het. bv 2 smoothies ja dat klopt maar wel van rond de 400ml per smoothie dus meer als 2 glazen en daarnaast dus nog avondeten en de tussendoortjes.

 
Hoi, ik post mijn rauwe melkvraag hier even als het mag:) Dit item komt al in zoveel topics aan de orde.

Ik heb een boer gevonden, redelijk in de buurt, die mij incidenteel rauwe melk kan leveren van graskoeien.

Echter, hij zegt dat ik dan zelf een emmer of jerrycan moet meenemen en minimaal 5 liter moet afnemen. Dat op zich kan geregeld worden.

Maar de vragen die ik dan heb:

hoe zit het met de hygiëne

a: van de emmer/jerrycan zelf; waar moet ik rekening mee houden?

b: als ik het vanuit een emmer in een iets anders wil gieten om in de koelkast te bewaren, wat zijn dan de zaken om op te letten?

Ik snap dat ik geen jerrycan moet nemen waar motorolie in heeft gezeten, maar verder...?

Of zie ik beren die er niet zijn?

Bedankt!

 
Ik ken genoeg mensen die plastic jerrycans van wel 20 liter laten vullen en later de melk overgieten in glazen flessen. Je ziet inderdaad beren die er niet zijn. De voordelen van de melk wegen ruimschoots op tegen de evt. nadelen van een jerrycan.

Mike

 
Ik heb op internet jerrycans à 5 liter besteld die bestemd zijn voor voedingsmiddelen.

Weet zo even de link niet meer maar even googelen, dan kom je wel iets tegen.

Een trechter bij het vullen is ook wel handig. Thuis giet je de melk dan over in glazen flessen/potten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.533
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan