voorstellen Annes

G

Guest

Guest
Ik zit nu al een paar weken op het forum. Heb inmiddels al het e.e.a. gelezen.

Ik heb een koemelkallergie. Hier ben ik 20 jaar geleden achter gekomen. Sinds ik alles waar melk in zit en wat van melk gemaakt is laat staan ben ik van mijn astma en huidklachten af. Als vervanger van melk heb ik soyamelk en soyayoghurt gebruikt. Maar omdat ik gelezen heb dat dit een mineralenblokker is, ben ik hier mee gestopt. Ik drink nu dagelijkse een liter rauwe melk, wat zo te zien, goed gaat. Wel gebruik ik 2 x per dag op mijn desemboterham roomboter. Ik merk dat de mijn gezichtshuid iets ruwer aanvoelt, dus denk ik dat ik de roomboter maar ga vervangen voor kokosolie. Dit laatste gebruik ik ook voor het bakken. Verder ben ik royaal met olijfolie.

Sinds oktober 2011 zit ik in de ziektewet vanwege een burnout. Langzaamaan gaat het wel wat beter bij mij. Heb ook het boek "Bijnieruitputting" gelezen. Heb ook de tips toegepast. Mijn energie is wel verbeterd, maar is nog lang niet optimaal. Ook heb ik nog steeds last van concentratiestoornissen. Dit wisselt van dag tot dag. Soms heb ik het gevoel dat er een pingpongbal in mijn hoofd zit en dit belemmert me dan om mijn dagelijkse dingen te doen.

Sinds maart 2012 heb ik ook weer een ischias gehad. De vreselijke pijn in mijn onderrug was over eind augustus maar de uistralingspijn in mijn rechterbeen bleef aanhouden.

Nu loop ik bij de chiropractor en heb veel minder spierpijn in mijn lichaam. Ook is mijn uitstralingspijn zo goed als weg en kan ik weer op mijn rechterzij slapen. Maar helaas mijn nachtrust laat te wensen over. Ik heb nog zo'n vreselijke moeite met inslapen. Ik ga meestal rond 12 uur naar bed en blijf dan vaak tot 3 uur woelen. Ik weet dat 12 uur te laat is maar ben bang dat als ik vroeger heen ga nog langer lig te woelen.

Ben al aan de magnesiumolie, maar ook dit verbetert mijn nachtrust niet. Koffie drink ik ook al niet meer. Groene thee drink ik al jaren. Koolhydraten heb ik drastisch beperkt. Ook de consumptie van verzadigd vet opgevoerd. Eet nu dagenlijks 1 a 2 biologische eieren. Eet veel (vette) vis en ben meer vlees gaan eten. Kortom meer vetten en eiwitten i.p.v. veel koolhydraten. Dit laaste heeft tot resultaat dat ik veel minder eet en niet meer altijd honger heb.

Sole gebruik ik al ongeveer 2 jaar.

Mijn dagelijkse glaasje rode wijn, soms 2, laat ik nu meeste dagen staan. Ik gebruik elke dag vitamine d en vitamine b complex, beiden van Sanopharm.

Ik weet dat ik waarschijnlijk nog heel veel moet veranderen in mijn voeding, maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Waar moet ik beginnen? Is er iemand die me een opstapje wil geven?

 
Hoi Annes, je hoeft niet alles tegelijk.

Geen idee waar je exacte probleem ligt, maar het eerste deel van de nacht lijkt te maken te hebben met de vertering van je voedsel.

Als dat niet goed gaat dan kun je op dat vlak problemen hebben misschien?

Heb je leverkuren gedaan?

Elke dag een halve lepel mariadistelzaad (gemalen in koffiemolen of kwartier in pannetje water koken op vuur en daarna thee van drinken) is al een goede aanzet om je lever op te pimpen.

Mij hielp vitamine b12 om snachts beter te slapen - maar ik heb niet veel mensen gehoord dat het hen op die manier hielp: ik nam de mondspray (makkelijker opneembaar zo) daarvoor van het merk mercola via iherb (veel goedkoper dan de mondsprays in NL op het net verkrijgbaar).

 
Hoi Lievergezond, dank je wel voor je opstapje. Ik zal op zoek gaan naar mariadistelzaad en er thee van gaan zetten. Hoeveel water moet ik op die halve lepel mariadistel doen? En wanneer moet ik deze thee dan gaan drinken?

Als ik heb boek van Andreas Moritz, lever - en galblaasreiniging uit heb wil ik de in dit boek beschreven 6 daagse kuur doen. Hoop dat dit ook een verbetering in mijn toestand teweeg brengt.

Trouwens ben ook nog vergeten te melden in mijn voorstelpraatje dat ik mij vaak wat depressief voel.

 
Hoeveel water: moet je zelf weten: als je het later maar wegkrijgt.

In elk geval genoeg dat de boel niet binnen 15 min wegkookt:)

Dit is het goedkoopste internetadres waar ik de mariadistel besteld heb tot nu toe: http://www.kenkkruidenshop.nl/a-19781689/mariadistelzaad/mariadistelzaad-1-kg

Met die leverkuren is het een investering voor de lange duur meestal.

Effect krijg je meestal niet gelijk.

Die depressiviteit kan heel goed ook lichamelijk zijn qua oorzaak.

Bij mij is de depressiviteit op zijn ergst als de ontgiftiging of vertering stokt.

 
Haha, ik heb gelijk gegoogeld op mariadistelzaad en had de website van kenkkruiden al gevonden voordat je me er op attent maakte.

Ik ga het eerst morgen proberen te krijgen in de stad. Zoniet, dan ga ik het bestellen bij de kenkkruidenshop.

Wat bedoel je precies met dat het ook een lichamelijke oorzaak kan hebben? Ik heb al jaren geen last gehad van depressieve gevoelens

 
Annes,

Ben je een man of een vrouw en hoe jong/oud ben je?

Je eet 2x per dag brood, je zou eens 1x brood kunnen vervangen door een yoghurtsmoothie.

Je past tips toe uit het boek bijnieruitputting, misschien zou je gewoon aan de bijnierhormonen moeten gaan, het wat drastischer aanpakken?

Maar ik begrijp uit je voorstelverhaal dat je net kennis hebt gemaakt met WAPF, verwacht je dan al niet teveel?

Het is geen wondermiddel hoor, als ik je klachten hoor dan heb je een lange weg te gaan, met vallen en opstaan.

Dus heb geduld, geloof en vertrouwen in je lichaam. Het zullen kleine stapjes zijn.

Je zou het toch eens kunnen proberen, eerder naar bed gaan, misschien val je juist wel eerder in slaap.

En dat glaasje rode wijn (dat je al minder neemt) zou ik helemaal laten staan, je wilt toch beter worden.

Alcohol zijn drugs voor je lichaam, je lichaam moet enorm hard werken om het er weer uit te krijgen want het kan er niets mee.

En die energie kan het beter gebruiken om de boel te helen en je voeding te verteren.

Dus laat die rode wijn maar lekker in de fles joh.

Vitamine D in geisoleerde vorm is geen aanrader, je kunt als het op is beter overgaan op de levertraan van vitavie, eventueel gecombineerd met de boterolie van dezelfde firma.

Je zou de beestenbottenbouillons kunnen maken, zijn ontzettend goed voor je hele gestel: botten, gewrichten, maar een boost voor je mineralenhuishouding.

Lia

 
Klinkt als vergevorderde bijnieruitputting. In tegenstelling tot wat je misschien van mij zou verwachten, wil ik waarschuwen voor een te lage koolhydraatconsumptie. Houd 100 gram kh (droog gewicht) per dag aan, liefst in de vorm van glutenvrije granen (witte basmatirijst en quinoa zijn mijn persoonlijke favorieten).

Daarnaast (zou je ook niet van mij verwachten) weet ik nog niet zo net of die rode wijn verkeerd is. Allereerst verwijdt het de bloedvaten en verdunt het het bloed, waardoor het bloed sneller gaat stromen, en daarnaast komen de gezondheidsbevorderende stoffen in met name de druivenschil (resveratrol) in geconcentreerde vorm via het bloed in de cellen. En het ontspant, niet geheel onbelangrijk als je onder chronische stress staat!

Tenslotte raad ik je absoluut aan bijnierextract te gaan slikken, ter ondersteuning van je bijnieren.

Mike

 
Dag Annes,

Het lijkt erop dat je bloedsuikerspiegel tussen 12 en 3 u 's nachts te laag is en je in die periode hierdoor niet de slaap kan vatten.

Wat ik me nu afvraag is wanneer je de rauwe melk inneemt en of het al dan niet koemelk is. Bij inname van koemelk, dat van nature een hoog gehalte aan melksuiker bevat, krijg je een tijdelijke opleving en daarna een grotere mate van een ontregelde bloedsuikerspiegel.

Het zou dus in jouw geval kunnen dat je bij het drinken van koemelk in de 2e helft van de namiddag 's avonds laat hierdoor met de ontregelde bloedsuikerspiegel en slapeloosheid hierdoor kampt. Mijn advies is om deze reden de rauwe melk te vervangen door het licht verteerbare geitenmelk en dit in de ochtenduren te consumeren.

Wat hier ook goed helpt is inname van magnesiumcitraat in combinatie met sinaasappelsap of een zoetzure appel 1/2 uur tot 1 uur voor het slapen gaan. Misschien is dat in jouw geval niet voldoende en dan is de combinatie van 500 mg calciumcitraat met 50 mg 5-hydroxytryptofaan (= 5 HTP) vlak voor het naar bed gaan in veel gevallen de optimale oplossing om een hele nacht door te slapen.

Zelf slaap ik gelukkig nu weer goed. Als ik 's nachts door een doorslaapprobleem helder ben, stop ik de edelstenen maansteen met leopard skin agaat en chalcedoon in mijn kussensloop en dan slaap ik tot de volgende ochtend door en dan ben ik lekker uitgerust.

 
Hallo Vivianne,

Heel hartelijk dank voor je reactie.

Dat mijn bloedsuikerspiegel in die tijd te laag is zou kunnen. Ik heb jaren geleden last gehad van hypoglykemie. Met name s avonds laat rond een uur of 12 ging dit altijd mis. Dan had ik mijn bloedsuikerspiegel rond de 4 en hunkerde ik naar eten.

Tot voor enkele weken geleden eet ik s avonds niet meer. Nu ik overwegend eiwitten en vetten eet heb ik veel minder honger en heb ik s avonds ook geen trek meer. Mijn slaappatroon, pas in slaap vallen rond 3 uur, is niet veranderd door mijn veranderde eetpatroon. Dit patroon is onstaan in oktober 2011 toen ik een burnout kreeg.

Wat betreft de melk: Mijn voorkeur gaat uit naar rauwe biologische geitenmelk, maar hiervoor moet ik 40 kilometer rijden om het te verkrijgen. Nu heb ik een biologische boer die mij rauwe koemelk verschaft op een afstand van 6 kilometer van mijn woning en kan ik dit makkelijk op de fiets gaan halen.

Tot voor kort at ik gepasteuriseerde geitenyoghurt wat ik ook goed kan verdragen. Alleen gepasteuriseerde geitenmelk verdroeg ik niet.

Of ik nu mijn rauwe melk in de ochtend drink of in de avond, of ik drink het niet, heeft geen invloed op mijn slaappatroon. Als ik eenmaal slaap slaap ik wel door en kan ik wel uitslapen. Ook als ik ondertussen gewekt wordt heb ik vervolgens geen probleem om weer in slaap te vallen. Ik denk dat mijn bioritme inmiddels zo gewend is om in 3 uur in slaap te vallen dat ik dit ook niet zomaar kan veranderen.

Of ik nu wel of niet s avonds achter de computer zit maakt ook niet uit.

Wat betreft je stenen: Ik ben zelf edelsteentherapeut en heb jaren prima kunnen slapen met een amethyst onder mijn kussen in combinatie met 2 druppels laveldelolie, maar werkt deze remedie helaas ook niet meer, evensals valeriaan en citroenmelissethee. Wil ik lekker slapen, dan moet ik een oxazepam innemen en voel ik mij ook de volgende dag heerlijk rustig in mijn hoofd. Maar omdat dit een chemisch medicijn is en het verslavend werkt wil ik dit niet gebruiken.

Ik zal vanavond een chalcedoon en een maansteen in mijn kussen sloop doen, een leopard skin agaat heb ik niet, en zal proberen of dit werkt. Morgen hoor je het van me.

Wel gebruik ik magnesiumolie op mijn huid, maar ik zou de magnesiumcitraat in combinatie met sinaasappelsap en een zoetzuren appel kunnen proberen, of de combinatie van claciumcitraat en hydrotryptofaan.

In ieder geval bedankt. Tips genoeg hier en ik zal er ooit wel achter komen wat goed voor mij werkt.

 
Quote:
Een tekort aan magnesium zal een vicieuze cirkel versnellen en versterkt de effecten van chronische stress, wat leidt tot meer angst, prikkelbaarheid, vermoeidheid en slapeloosheid, veel effecten van bijnieruitputting. Het leidt ook tot hoge bloeddruk en pijn aan het hart, symptomen van hart- en vaatziekten.



Dit komt uit een stuk over magnesium dat ik vertaalt heb.

Je hebt een burn-out gehad dus dan denk ik dat je bijnieruitputting hebt. Dus ga dat maar eens aanpakken, dat zou je slaapprobleem wel eens op kunnen heffen.

Lia

 
Welk merk bijnierextract kan ik het beste kopen of bestellen? Ik ben niet in het bezit van een creditcard.

Ook las ik hier ergens dat Mike een e-book over bijnieruitputting heeft geschreven. Waar kan ik dit e-book downloaden?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.675
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan