Wat meer delen? Ja hoor.
Wij leven al een hele tijd gezond, en dan blijkt 'gezond' toch niet altijd even gezond te zijn
Dus ik ben verder gaan zoeken, en kom hier zo terecht.
Ik heb zelf last van prikkelbare darm. (als baby en kind eindeloos veel heel erge darmonstekingen gehad), dus mijn darmen zijn mijn gevoelige plek.
Het prikkelbare darm fenomeen is verbeterd sinds wij eten volgens het paleo principe. Maar daar mis ik dingen in. Het klopt niet helemaal.
Dus ik ben me nu hier aan het inlezen, vooral wat rauwe zuivel, keltisch zeezout en de juiste vetten betreft.
(en las net ook een verhelderend stuk hier over nachtschades)
Ik heb een hoop 'kleine klachten' waar ik al jaren mee sukkel, in meer of mindere mate : pijnklachten in mijn ganse lichaam, behoorlijjke pms (alhoewel het vroeger heel extreem was en nu iets beter), vermoeidheid, ...
Ik heb het lang toegeschreven aan vermoeidheid (onze jongste zoon is geen veelslaper
), maar wil oplossingen vinden, zodat ik me beter, stabieler, fitter en elke dag gezonder voel.
Ik kom uit een familie met gigantisch veel allergie en intoleranties, mijn oudste zoon had als baby heel extreme reflux (met ziekenhuisopnames tot gevolg en heel veel allergische reacties), mijn jongste zoon slaapt te weinig en kan moeilijk naar de wc, ....
Ik ben al jaren zoekende, heb al heel wat artsen afgelopen, en besloten zelf gewoon meer en meer kritisch te zijn en meer in eigen hand te nemen.
Wij eten dus nu zo goed als granenloos wat betreft : tarwe, rijst, .... . Wel nog wat quinoa, gierst, amaranth, haver.
Verder veel groenten, fruit, vlees en vis.
Maar ik ben dus behoorlijk zoekende.