voorstellen Annelies

Quinoa is ook van zijn vlies ontdaan, tenzij je 'rode quinoa' eet (het vlies heeft nl. een rode kleur). Het fytinezuur zit in het vlies.

Mike

 
Ik eet niet alleen 's ochtends/ 's middags mijn rijst met boter en keltisch zeezout en een goeie lepel creme fraiche. Maar ook 's avonds (dan wel zonder creme fraiche) ook al zit er een sausje bij het eten. Als ik het mee neem dan doe ik er creme fraiche bovenop. Weer gestolde boter door mijn rijst vind ik niet zo lekker, maar koude rijst met creme fraiche is best lekker. Dus het is ook prima als lunch.

 
Even advies gevraagd : )

Sinds 3-4 weken heb ik nu heel wat aan mijn voeding toegevoegd : rauwe melk, kefir, grasboter, bottenbouillon, ...

De eerste week voelde ik me goed, de week erna merkte ik lichte buikpijn en moeilijkere stoelgang.

Nu sinds 14 dagen is het niet zo lollig meer : continu erge buikpijn. (en pijn in mijn lever enzo denk ik) Ik ben dan leverreinigende thee gaan bijdrinken, rustigaan en sole gaan drinken. Van de sole word ik kotsmisselijk, dus dat laat ik maar even zo. Ik gooi wel regelmatig keltisch zeezout op mijn warme maaltijden.

Nu sinds een week voel ik me ronduit belabberd. (het zal wel griep zijn denk ik, vermits iedereen in het gezin het hier heeft)

Maar mijn buik is denk ik het ergst van alles : enorme buikpijnen, en de voorbije dagen diarree.

En toch het gevoel houden dat mijn darmen 'zwaar' zijn, niet leeg, nog volop aan het werken zijn, terwijl er op de duur uiteindelijk amper nog iets kan zitten...

Hoe moet ik dit inschatten?

Overschakelingsprobleempjes, wennen aan de rauwe zuivel? Toeval met de griep?

Of ? (ik heb jaren zo goed als zuivelvrij geleefd....)

Wat kan ik doen om het allemaal wat fijner, gezonder en makkelijker te maken? (want soms nog amper kunnen zitten of stappen van de buikpijnen is ook niet bepaald lollig....)

 
Trage galstroom, verzwakte bijnieren. Mijn advies: ondersteuning van de bijnieren en lever- en galzuiveringen.

Mike

 
Verzwakte bijnieren : ik had een halfjaar geleden in mijn bloedonderzoek behoorlijk overactieve bijnieren. Die resulltaten waren slecht, de homeopaat heeft hierop gewerkt en bij een volgend onderzoek was dat beter. Kan ik info over ondersteuning bijnieren hier vinden met de zoekfunctie?

Lever-en galzuiveringen : heb ik al op gezocht hier. Bedoel je dan de appelazijn enzo? (dit was ik ook aan het doen, maar ben ik dus met die hevige toestanden even mee gestopt)

Dank.

 
En o ja, missschien onsmakelijk, maar ik heb het gevoel dat er 'een hoop troep' in mijn ingewanden zit, die zo'n pijn doet, en eruit wil, maar dat wil niet zo lukken.... (met alle kommer en kwel vandien)

 
Dank Mike! (erg confronterend trouwens voor me, dat ebook van je, er valt veel op zijn plaats; Straks nog maar een paar keer herlezen)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.170
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan