Voorstellen Angela

Angela

New member
Hallo allemaal!

Wat LEUK om jullie hier te treffen! Het WorldWideWeb is zó groot en toch weten we elkaar te vinden :wink:

Ik ben blij met het initiatief om dit forum op te zetten! Great works!

Jullie kennen me al van het GAPS-forum, waar ik me uitgebreid heb voorgesteld. Ik zal hier een verkorte versie geven.

Ik ben Angela en ik heb een bindweefselziekte. Als kind veel lichamelijke problemen gehad, ik was het welbekende slangenmeisje die zich in allerlei kunstige standjes kon vertonen, maar ik had ook last van het regelmatig uit de kom schieten van mijn knieen, veel (!) en grote (!) blauwe plekken, gemakkelijk scheurende huid en vaak moe. Tot mijn 26ste gaat het met mijn verdere gezondheid eigenlijk wel goed. Ben wel vaak moe, maar dat wijd ik aan mijn bindweefselzwakte (daardoor spierzwakte). Ik heb meerdere late miskramen gehad, waarvoor geen oorzaak is gevonden. Ik heb uit mijn 2e zwangerschap een gezonde dochter gekregen. Na haar geboorte ben ik eigenlijk nooit meer 'dezelfde' geweest en ik voel me dan ook 16 jaar na dato nog niet weer de 'oude'. Op den duur kreeg ik er darmproblemen bij. Dus inmiddels had ik al een aardig rijtje klachten opgebouwd. Moe, Angstig, Depressief, Spijsvertering en Darmklachten. Op een gegeven moment kom je in een vicieuze cirkel terecht en na allerlei onderzoeken kon de dokter mij vertellen dat het wel tussen mijn oren zou zitten...(zucht!). Ik heb zelf vanaf het moment dat ik me zo slecht voelde altijd hardop gezet dat het mijn hormonen waren. Ik wist het zeker, maar het kwam uit geen enkel onderzoek naar voren. Wat moet je dan? Gelukkig kwam internet toen net een beetje om de hoek kijken en ik ging mij verdiepen in gezondheid en voeding. Omdat ik wist dat daar ergens de waarheid moest zitten. Maar waar? En dan is het WorldWideWeb ineens een grote bron met veel tegenstrijdige berichten. Ik kwam van het een in het andere, maar ik moet wel zeggen dat ik periodes mij beter voelde. Zo ook toen ik HPU op het spoor kwam. Ik herkende mijzelf er volkomen in! Dus ik deed een HPU-test en ik scoorde 1,2 positief. Ik heb aan de zink, mangaan en B6 (Depyrrol) gegaan en ik knapte enorm op. Dit heb ik 2 jaar geslikt en daarna begon ik me toch weer wat minder te voelen. Het zoeken bleef verdergaan. Ontlastingonderzoeken, bioresornatietherapie en veel zoeken op internet. Ik heb 2 jaar het SCDiet gevolgd. Ik heb inmiddels al een aardige bibliotheek aan boeken. Via het boek van Hulda Clark (Handboek Zelfgenezing) kwam ik uit bij de leverflush. Die heb ik nog maar 1 keer gedaan. Toch geloof ik hier enorm in! Daarna kwam ik in aanraking met het boek 'Water, het goedkoopste medicijn'. Daarin las ik over Sole (water met zeezoutoplossing). Toen ben ik via de mail in contact met Mike gekomen, die verwees mij door naar het GAPS-forum en nu ben ik hier. Door Gerrit ben ik gewezen op het bijnieruitputtingsverhaal. Ook hier herken ik mij volkomen in! Ik ben er nu mee bezig om mijn bijnieren te ondersteunen. Ik gebruik sinds een maand weer Depyrrol. En voor mijn bijnieren gebruik ik Adrenanorm. Mijn doel is om mijn hormonen zo goed mogelijk weer op de rit te krijgen door het ondersteunen van mijn bijnieren en mijn schildklier. En hier is mijn zoektocht tot nu toe. Ik leer veel van jullie en ik hoop op nog veel meer leerzame momenten! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Tot op het forum!

 
Hoi, zo herkenbaar, die lange zoektocht. Iets lezen, uitproberen, valkuilen en weer verder zoeken.

Maar nooit meer terug kunnen naar eten zonder erbij na te denken. dat lukt gewoon niet als je steeds meer leest/weet en uitzoekt over voeding.

 
Hallo lievergezond!

Ik ben een tijdje niet ingelogd geweest op dit forum, omdat mijn wachtwoord niet meer werkte, maar hier ben ik weer:)

Ik ben vanaf maart aan de Adrenanorm gegaan (1 per dag). Ik ben inmiddels 2 weken gestopt omdat je lichaam er ook aan kan gaan wennen en dat je zodoende steeds meer nodig zou kunnen zijn. Wat het mij opgeleverd heeft is heel wat! Ik ben altijd een angstig bezorgde persoon geweest. Wat ik eigenlijk al vrij in het begin merkte is dat die angsten en het bezorgde veel en veel minder zijn geworden. Ik ben een rustiger, stabielere persoon geworden, wat dus ook opvalt bij anderen met name mijn man en dochter. Ik vlieg niet meer zo snel als een bok op de haverkist;-) Ben bedachtzamer om iets te zeggen. Kortom het heeft mij zeker goed gedaan. En af en toe zal ik het weer nemen. Waarvoor zou jij het gaan nemen? Wat zijn jouw klachten?

 
@Angela, fijn om te horen dat het goed is bevallen die adrenanorm! Zoals ik toen al zei inderdaad, laat je lichaam er niet aan wennen en kick soms even af, dit lijkt goed uit te pakken voor jou, goed om te horen!

Dat overbezorgde kan heel snel verdwijnen, binnen 1 dag na inname inderdaad. Jammer dat bijnierconcentraat ondersteuning niet beter algemeen bekend is...

 
Angela, dank voor je uitleg en leuk om te lezen dat je er goede ervaringen mee hebt.

Ik ben erg snel vermoeid, de kleinste inspanning geeft repercussies, ik kan nauwelijks stress en teveel prikkels tegelijk verdragen.

Ook: hoe vermoeider ik ben, hoe slechter mijn spijsvertering verloopt: ik krijg gelijk nog meer druk op mijn alvleesklier, heel irritant.

Dan weet ik snachts haast niet hoe ik moet liggen: het doet geen pijn maar het gevoel is akelig.

Ik heb pas de bijnierthuistest gedaan met die stompe penpuntstreep op de buik en daaruit blijkt dat ik -niet verbazingwekkend- na minutenlang wachten een verbrede witte streep op mijn buik krijg die bevestigt wat ik al weet: dat mijn bijnieren zijn uitgeput.

Een rustige en stabiele persoon worden, dat lijkt me wel wat zeg:)

Adrenorm, misschien dus ook wat voor mij?

 
adrenorm van AOV toch?

en is er ook zoiets voor de schildklier eigenlijk?

en de pancreas? haha

 
Ik heb adrenal, op advies van Mike. Sterker dan adrenorm en nog natuurlijker? Maar dat weet ik niet meer zeker.

 
er zijn verschillende orgaanconcentraten. Zelf reageerde ik niet goed pp adrenanorm (nog bijna vol potje staan) en heb ook deze staan:

http://www.iherb.com/Enzymatic-Therapy-Metabolic-Advantage-Thyroid-Formula-180-Capsules/7123?at=0

en thyrostim van Biotics: http://store.agoodvitamin.com/bireth90ta.html

beide bevatten ook dierlijke orgaanconcentraten. Helaas helpen ze voor mij niet, na inname krijg ik ontzettende hoofdpijn, een drukkend gevoel. Ik dacht altijd dat mijn schildklier niet in orde was en heb hiervoor dus vanalles geprobeerd (lees: heel veel euro;s voor uit gegeven) maar nu denk ik ondertussen dat het dit niet is!

Alle schildklier ondersteunin maken me hyper, gloeien, hartkloppingen, keelpijn...

Ik durf ze dus niet meer te nemen

Mocht iemand dus deze willen proberen,... wil hem voor een kleine vergoeding wel opsturen

 
Hoi Dirtsa en Ikke, dank voor jullie beider reacties.

Ik kom erop terug.

Dirtsa: vraagje: is adrenal een merk?

 
Nee, merk is nutricology.

Dit is een natuurlijk product, gegarandeerd van grasgevoerde beesten uit nieuw-zeeland, zonder hormonen of anti-biotica.

Ik hoop ndat Mike het hier over kan nemen, die weet er meer van.

 
Ik heb Adrenanorm gebruikt omdat Adrenal wat moeilijker te krijgen is. Ik geloof vanuit het buitenland met creditcard, die ik niet heb. En Adrenanorm is volgens mij wat minder sterk, dus prima om mee te beginnen, lijkt me;)

Ik heb door de Adrenanorm ook voldoende (goede!) energie gekregen. Want ik bespaar nu natuurlijk heel veel energie doordat ik me niet meer zo hyper, bezorgd, opgejaagd en noem het maar op voel. Het is heel bijzonder, als je niet anders weet dan dat je je alleen maar zorgen kunt maken en dat nu ineens niet meer zoveel doet. In huis was ik ook altijd heel pietje precies, en ik kan nu zélfs troep zien liggen...haha. Wát een openbaring. Niet dat het hier nu een troepje is, maar ik kon bijvoorbeeld niet eens een paar broodkruimels op de grond zien liggen, want dat irriteerde me al. Voor mijn medegezinsleden is dit werkelijk een openbaring dat ik niet meer zo fel reageer. Ik ben er nu dus een paar weken mee gestopt en ik blijf me goed voelen. Ook heb ik die pijn in mijn linker zij (rug) niet meer. Ik denk dat het toch een teken is dat mijn bijnieren aardig opgepept zijn. Ik heb nu ook rust ook boeken te lezen, vaak boeken met een boodschap, dus waar ik iets mee kan in mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik merk dat ik aan het veranderen ben en dat juich ik alleen maar toe!

Dus.... Lievergezond, volgens mij is het zéker het proberen waard! Maar doe wel voorzichtig, want je ziet bijv. dat Ikke er heel anders op gereageerd heeft. Helaas is niet ieder mens en lichaam gelijk. En Dirtsa, hoe bevalt jou de Adrenal? Klopt het dat dat met een creditcard gekocht moet worden?

Groetjes,

Angela

 
Dat soort klusjes besteed ik altijd uit aan mijn lief...ik geef hem de "opdracht" en hij besteld dit dan. Hij heeft wel eenc reditcard, dus dat zou goed kunnen. En hij snapt de computer, ik totaal niet.

De adrenal bevalt niet slecht, maar ik weet niet of dit echt wat voor mij heeft gedaan. Ik had voor 6 maanden, en heb nog voor 2 weken of zo. Ik heb er ook geen enkele last van gehad hoor.

Het gaat niet slecht met mij, vooral 's ochtend gaat het al voor de tweede week aardig goed zelfs. Betere balans, kan ik merken als ik sta en paar passen loop. Meer zin om wat te ondernemen. Al verschedidene keren gekookt, dat had ik al maanden en maanden niet meer gedaan.

Maar is het de adrenal/de vetten/minder koolhydraten/leverein igingen/magnetiseur en verwijderen wekkerradio...zeg het maar eens.

Waarschijnlijk een combinatie van van alles en nog wat.

 
@ Angela adrenal van nutricology is te verkrijgen bij Vitamientjenodig.nl. 27,96 voor 75 capsules.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.743
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan