Voorstellen Angela

Dat is bij mij ook vaak standaard de vraag:'Hoeveel water heb je gedronken?' :lol:

Soms wordt mijn familie weleens gek van mij;) Het liefst wil ik ze ook nog sole in het water laten doen, maar dat lukt tot nu toe alleen bij mijn man. Dochterlief wil dit niet, maar dat kan ik niet dwingen op haar leeftijd :roll:

Ook mijn ouders stel ik vaak de vraag, die zijn helemaal niet meer zover te krijgen.

We drinken toch 2 koppen koffie 's morgens???? :roll:

 
Je kunt in ieder geval hetkeltisch zeezout gebruiken over al je eten, dan krijgen ze wel de mineralen binen. Al is het als sole nog beter opneembaar.

 
Hoeveel water met sole mag / moet je drinken per dag

ik kan namelijk de hele dag wel doordrinken , maar pak nu twee tot 3 glazen met sole en de rest drink ik thee en rauwe melk

 
dat snap ik wel , maar ga ik dan niet te veel drinken en zout binnenkrijgen

dat is mijn punt

en als ik zoveel drink loop ik heel de dag naar de WC

dat wil ik juist minder hebben , zodat ik minder goede stoffen kwijt raak

 
Als het goed is zul je van de rauwe melk niet zo vaak naar de wc moeten als van water drinken.

Wij drinken op dit moment 's ochtends van bed af 2 glazen sole en misschien door de dag heen 1, soms 2 glazen sole. Maar meer ook niet.

Verder kun je de sole zoveel drinken als je wilt en dat hoeft dan niet perse in water te zijn.

Lia

 
Wat leuk om hier een paar 'HPU-mensen' tegen te komen. :)

@Angela: ook ik ben in het verleden ENORM opgeknapt van Depyrrol na lang ziek te zijn geweest. Na acht jaar ben ik helaas teruggevallen. Toch merk ik nog steeds verschil als ik Depyrrol neem of niet.

Fijn te lezen dat je zoveel verder bent gekomen in je zoektocht. Zelf lees ik nog maar kort mee op dit interessante forum, maar in dat bijnierverhaal herken ik erg veel en ik heb het gevoel dat dat me een stukje verder gaat brengen.

Jij ook succes met alles.

 
Over HPU gesproken

Mike vertelt dat dit hetzelfde of direkt gerelateerd zou zijn aan bijnieruitputting

Nou had ik al wel een tijdje in de gaten dat ik wel degelijk bijnieruitputting heb

gisteren bij een osteopaat geweest voor voortdurende rugklachten , en blijkt dat mijn [bindweefsel zwak is en die verwijst mij naar een HPU website

het belangrijkste voor mij is nu ( en ik hoop dat er meer mensen bekend zijn met die HPU , wat voor mij een nieuwe kreet was , en nu blijken er op dit forum ook mensen te zijn die het hebben )

is het nodig ook die urinetest te doen ? of is dat wat overdreven en nog belangrijker

gaan de HPU klachten weg of minderen met deze eetwijze

en

[/b]is het nodig die speciale supplementen voor HPU te nemen : B6 , mangaan en zink ?

ik hoop dat er mensen zijn die hier verder ervaring mee hebben

 
Allemaal Hpu-ers ineens.... Ik denk dat ik nu meer in het bijnieruitputtingsverhaal pas;) Ik heb 10 jaar geleden wel de test gedaan, maar je mag de afgelopen tijd geen supplementen geslikt hebben, anders krijg je een valse uitslag. Ik weet niet of ik de test weer zou oen. Ik heb niet zoveel aan de begeleiding van Kamsteeg gehad. Die zoekt het wat mij betreft veel te veel in de supplementen, maar minder in voeding. Ik ben wel goed opgeknapt door de Depyroll, maar ik slik het nu helemaal niet meer. Heb het ooit 2 jaar geslikt, maar als ik het nu een tijd slik voel ik geen verschil. Je moet het in ieder geval wel rustig opbouwen want het kan psychisch iets met je doen. Ik voelde me sterker, fitter, maar soms ook angstiger. Ik ben blij dat ik het jaren geleden geslikt heb, maar ik doe er nu niks meer mee. Ik voel me op dit forum helemaal op mijn plek! Ik kan niet echt voor jou zeggen of je wel of geen test moet doen. Wat zegt je gevoel?

 
bij HPU hoort ook een hyper-mobiliteit , en die heerst ook in de familie

maar voor mij zijn benamingen niet belangrijk

als deze leef- / voedingswijze verbetering brengt is het voor mij goed en onbelangrijk hoe het heet of komt

 
Angela

je schrijft had

mag ik daaruit opmaken dat het minder is geworden of weg is ?

 
Hans L schreef:
Quote:
'Mike vertelt dat dit hetzelfde of direkt gerelateerd zou zijn aan bijnieruitputting'


Fijn te horen. Ik herken mezelf en mijn klachten namelijk helemaal in het bijnieruitputting-verhaal. Ergens in het boek van James Wilson kwam ik iets over zink en de andere mineralen tegen dat het kwartje liet vallen. Geen wonder dat Depyrrol (zink, mangaan en de actieve vorm van vitamine B6) destijds geholpen heeft. Maar het HPU-verhaal is gewoon nooit volledig geweest voor mij.

Met alle info over bijnieruitputting kan ik het nu breder aanpakken. Alles (in ieder geval veel) lijkt nu op z'n plek te vallen.

 
Hans: wat bedoel je met dat ik schrijf 'had'... Ik weet niet waar je op doelt.

Als je bedoelt of ik geen HPU meer heb, dan kan ik beter schrijven dat ik me inderdaad zoals Dakota omschrijft beter in het nijnieruitputtingsverhaal voel. Het is een veel bredere aanpak dan alleen ' het HPU denken' . Ik heb in mijn leven heel wat puzzelstukjes gekregen. HPU is een puzzelstukje en bijnieruitputting is een groot gedeelte van mijn puzzel!

 
Angela

wat ik bedoel is als je schrijft "ik had" ook hypermobiliteit , dan lees ik daaruit dat het over is of minder geworden

dat hoop ik voor jou , maar ook omdat er dan een kans is dat het nog beteren kan

 
Ik schrijf: ik ben ook hypermobiel... Helaas door mijn Elhers Danlos zal dat niet beter worden, maar ik merk wel dat ik, sinds ik veel beter eet, mijn lichaam wel sterker is geworden gelukkig. Maar overgaan dat zal het nooit helaas:(

 
Ik was er ook al bang voor

er schijnt ook een flink stuk erfelijkheid in te zitten .........

 
Als iets erfelijk is ben je geboren met een achterstand. Op basis van de juiste voeding kun je niet alleen deze achterstand wegwerken, maar zelfs een voorsprong krijgen!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.687
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan