(Voorlopige) resultaten van WAPF

Resultaat 2:

Dit gaat over onze vriend die sarcoïdose heeft, zal het straks ook nog even in die betreffende topic plaatsen.

Vorig jaar november kwamen we in contact met deze man.

We waren hem in de zomer van 2011 al tegen gekomen maar toen zijn we elkaar uit het oog verloren ik wist wel al van zijn ziekte.

In november 2011 kwamen we weer met elkaar in contact. Toen wisten we trouwens ook al weer meer dan in de zomer van dat jaar.

Onze vriend is biologisch gaan eten, roomboter en sole gaan gebruiken en na een paar weken ook de H2O2.

Nu heeft hij ook een ozon generator, eet minder brood maar dan wel het juiste brood.

Is meer vetten gaan eten en hij drinkt mondjesmaat rauwe melk. Dit heel voorzichtig omdat het botst met zijn medicijngebruik.

Hij is nu ook kefir gaan drinken van Paul en Ilse Blokker en dat gaat goed.

Hij mocht 5 maanden geleden zijn prednison afbouwen en hij mag de komende maanden zijn laatste medicijn Methotrexaat afbouwen.

Hij weet dat er afkickverschijnselen zullen komen, dat was ook na het stoppen met de prednison het geval.

Maar als je weet dat dat komt kom je daar ook weer doorheen.

Dus nog een paar maandjes dan is hij vrij van medicijnen.

Het gevoel in zijn voeten komt ook langzaam aan weer terug en hij krijgt steeds meer energie.

En dat in 10 maanden tijd. Kortom, hij is helemaal happy-de-peppie.

Lia

 
Een vriendin van mij heeft diabetes 1 krijgt veel medicijnen voorgeschreven, helaas. Ze pakt nu al heel wat adviezen van mij op o.a. rauwe melk, kefir en zuurdesem brood, ze drinkt bijna geen light producten meer en laat veel koolhydraten staan.

Ook bij haar laatste controle was alles duidelijk verbeterd, maar vooral haar gehele gestel functioneert veel beter.

Blijft jammer dat haar arts nog zoveel rommel blijft voorschrijven en dat zij het braaf inneemt.

 
Poekie, wat klinkt dit heel erg goed en fijn dat je dit deelt met ons. Wat is het overigens jammer dat niet veel meer mensen zelf initiatief nemen voor hun gezondheid, er zijn 1.5 miljoen mensen in Nederland met diabetes, daar is nog zoveel winst te halen.

 
Dit zijn mijn resultaten tot nu toe :D

- Zelfverzekerder en minder verlegen.

- Geen puistjes meer.

- Minder stress.

- Geen chronische verkoudheid meer (eigenlijk vrijwel nooit).

- Bijna nooit meer ziek.

- Sterke vermindering van mijn eczeem.

- Snellere groei van haar en nagels.

- Veel positievere instelling.

 
Veel blijer

Uitgeruster wakker worden

Geen maagzuur in m'n keel

Nu nog die stinkende adem wegkrijgen zonder mint :)

 
Ik heb als klein kind tot en met de dag van vandaag maar bijna nooit ei gegeten omdat ik nooit dol op ei was en de extreem weinige keren dat ik wel ei had gegeten waren vast geen biologische eieren.

Door dit alles heb ik dramatisch veel te weinig vet en eiwitten opgebouwd als je dat met gezonde volkeren vergelijkt, maar vanavond ging ik voor het eerst sinds de erg lange tijd echt biologische ei eten die niet hardgekookt was maar toch beetje zacht was van binnen.

Ik merk nu al het effect op mijn emotioneel vlak dat ik emotioneel stabieler van word en dat mijn energiepeil hoger dan anders. Kennelijk had mijn lichaam echt een schreeuwende behoefte aan een voedsel als biologische ei nodig en was dat dus de reden waarom ik de gezonde effecten nu ook ervaar. Mijn lichaam is dan ook meteen dankbaar dat ik dat vet en eiwitrijke voedsel gaf.

En dat terwijl ik vandaag naar Amsterdam ben geweest waar ik normaal gesproken toch echt wel goed vermoeid ben als ik terug kom, maar ik voel mij nou juist fitter dan anders.

Dus ik begin nu al beetje te transformeren richting gezondheid :)

 
Midori,

Ik ben blij te lezen dat je zo vooruitgang hebt geboekt.

Ik heb net als jij last van (wel lichte) eczeem en dan lees ik nu dat je veel minder last van eczeem hebt door jouw overstap naar gezondere voedingspatroon, dat is wauw :)

Gezondheid,

 
psoriasis pustulosis palmoplantaris

deze aandoening had ik in mijn handpalmen en voetzolen. Na 7 jaar klachten te hebben gehad, rauwe melk gaan drinken. Na een jaar totaal schoon en geen klachten meer.

10 kg afgevallen na 1,5 jaar op Wapf

stabiele bloedsuiker

genezen van boulimia

geen vreetaanvallen meer

niet meer overeten

 
Had ik sinds enkele weken geleden last van verstopte neus aan een kant van mijn neus bij slapen gaan, toen de degeneratie op een bepaald moment tot stilstaat kwam en de omslagpunt volgde had ik gisteravond helemaal geen last van verstopte neus gehad en neusspray kon ik dan ook laten staan.

Lang leve de regeneratie :)

 
Quote:
Ik heb net als jij last van (wel lichte) eczeem en dan lees ik nu dat je veel minder last van eczeem hebt door jouw overstap naar gezondere voedingspatroon, dat is wauw



Dat is zeker geweldig! Ik ben er ook zo blij mee. Het kan wel even duren hoor, eer het weggaat. Bij mij ging het vrij langzaam, maar bij sommige mensen gaat het juist weer heel snel.

 
Ik heb de afgelopen weken een verandering doorgemaakt die ik graag met jullie wil delen. Ongeveer 3 maanden geleden ben ik serieus WAPF gaan eten. Aanvankeljik merkte ik al verbetering in winderigheid, ontlasting, etc. Fysieke veranderingen dus die mij motiveerden om door te gaan en WAPF steeds verder te integreren in mijn leven. Sinds een paar weken valt het me in toenemende mate op dat ik qua geestelijke gezondheid ook veranderd lijk. Aanvankelijk was ik nog wat sceptisch, maar het houdt nu al enkele weken aan en ik vermoed nu dat de veranderingen weleens permanent kunnen zijn. Ik zal proberen te omschrijven welke veranderingen ik herken.

In de eerste plaats ben erg optimistisch, op het enge af bijna. Die inslag heb ik altijd al wel gehad, maar het is nu wel erg prominent aanwezig. Daarnaast ervaar ik dat ik geestelijk stabieler ben. Ik laat me minder makkelijk uit het veld slaan of in een hoek drukken. Ik sta voor wie ik ben en heb ook geen reserveringen meer. Ik heb weinig tot geen zendingsdrang meer. Voorheen wilde ik erg graag dat mensen mij zagen, erkenden en prezen. Die behoefte lijkt voor een groot deel verdwenen. Ik heb wel zorgen, maar ze zijn niet omeer overheersend of blokkerend. Emotioneel voel ik me erg stabiel en geestelijk daadkrachtiger. Als kind was ik erg ondernemend en nam ik altijd de leiding. Dat gevoel ben ik volledig kwijtgeraakt aan het begin van de middelbare school, maar lijkt nu weer bezig aan een revival. Ik voel me zelfverzekerder over wie ik ben en wat ik kan, en heb geen angst meer om alleenstaand te zijn. Sterker nog, ik betwijfel of ik ooit een relatie aan zou kunnen gaan zoals in Nederland gebruikelijk is. Ik denk het niet, of de mate van vrijheid en vrijblijvendheid zou bovengemiddeld moeten zijn. Hoe dan ook, it feels great to be me! [:)]

Pas de laatste paar dagen is het me gaan dagen dat bovengenoemde geestelijke veranderingen weleens door mijn radicaal gewijzigde dieet kunnen komen. Die link had ik eerder niet gelegd en eerlijk gezegd ook geen rekening mee gehouden. Ik had de wens fysiek te helen en gezond te worden. Deze geestelijke veranderingen zijn echter zeer welkom.

Ik schrijf deze post ter inspiratie voor anderen en als dagboek voor mezelf. Dagelijks zie ik medemensen kampen met depressiviteit, problemen, bekrompenheid, zorgen, contactgestoordheid, etc. Mensen nemen geen verantwoordelijkheid voor zichzelf, projecteren dingen op anderen en maken elkaar het leven zuur. De mensheid lijkt geestelijk gestoord. Zou WAPF ook deze mensen kunnen helpen? Ik vermoed van wel.

 
Mooi zeg Moondust. Ik geloof zeker dat dat met de voeding samenhangt, want ik kan zeggen dat ik ongeveer hetzelfde ervaar en steeds meer in mijn kracht kom, inderdaad een soort revival van hoe je als kind was (en dus hoe je werkelijk bent denk ik dan). Laatst leek het ook wel of iedereen in een andere versnelling zat als ik, net als bij een oude pick-up alsof mensen om mij heen 45 toeren draaiden, terwijl ik op een relaxte 33 toeren draai. Allemaal hyper op de suiker dacht ik toen, geef mij maar vet.

 
dat laatste herken ik meteen @Tanja ik laat me niet meer opfokken tenzij ik koffie heb gehad, ja ik ga wel over de scheef, maar ervaar ook de gevolgen.

Mijn WAPF is iets minder momenteel, maar merk dat ok in onrust, sneller druk in mijn hoofd, minder energie en erg diep slapen.

ik geloof dat ik maar weer ff mezelf een schop onder me reet moet geven, want mijn hoofd weet wat mijn lijf wil, maar luistert niet voor 100%

leuk om te lezen @Moondust en veel herkenning ook :)

 
Mijn oog is 1.5 in sterkte vooruitgegaan! En dat ondanks (of dankzij) de vele uren op dit forum. Mag meteen een nieuwe bril aanschaffen.

Wat zal het zijn..? Ik vermoed de haring, 10 maanden lang 4x per week.

 
Dit artikel, verschenen in het blad 'melkvee',las ik gisteren bij de rauw power boerderij t'Ecoloar, dit is neem ik aan wel eens eerder voorbij gekomen hier maar toch het herhalen waard:

Toenemende botdichtheid door rauwe melk

Een van de klanten van Ecoboerderij De Haan is Irene van Will (47) uit Doorn.

Ze kreeg vijf jaar geleden borstkanker en omdat het een hormongevoelige tumor betrof, werd ze kunstmatig in de overgang gebracht. "Het gevaar van botontkalking ligt dan op de loer", aldus Van Will.

Om die reden kreeg ze calcium en vitamine D tabletten voorgeschreven, maar die brachten geen verbetering. "Elk jaar ging de botdichtheid van mijn botten achteruit en nam de broosheid toe"

Van Will dronk al heel lang geen melk meer maar ging op zoek naar een oplossing voor haar verslechterde gezondheid.

"Ik kwam bij Weston Price terecht en ging me verdiepen in rauwe melk. "Sinds augustus vorig jaar ben ik volop rauwmelkse producten gaan eten en me aanzienlijk betergaan voelen"

De inwoonster van Doorn ging in april weer naar haar oncoloog voor een controle, waarbij haar goede gezondheid werd bevestigd. Voor het eerst bleek de botdichtheid duidelijk verbeterd. "Mijn arts vroeg wat ik deed. Ik zei dat ik met de tabletten was gestopt en met rauwe melk was begonnen. Hij ging er niet op in en ik had niet de behoefte om een discussie op gang te brengen. Ik weet inmiddels dat eten volgens de theorieën van Price, dus veel vet en rauwmelkse producten en nauwelijks suiker, mij en mijn gezinsleden goed doet"

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.823
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan